PDA

View Full Version : John Mayer - Victoria (akoestisch met zang)



Azrael
9 mei 2005, 19:10
Zo en dan zojuist weer ff een nieuwe opgenomen. Had nog beloofd iets akoestisch op te nemen met zang. Bij deze dus....

Have fun!
8-)

http://home.planet.nl/~nagte142/victoria.mp3

Gert-Jan
10 mei 2005, 08:00
Je bent een zeer verdienstelijk zanger! (ben ik ook eens positief :D )

Maar ik meen het wel 8-)

Shaggy
10 mei 2005, 08:39
Hey, mooi hoor .. bij purple rain kon ik al horen dat je goed kan zingen maar met deze bevestig je dat dus .. Goeie stem ook erbij .. :)


mooi gespeeld dude 8-)

Azrael
10 mei 2005, 09:01
Thanks GJ en Shag 8-)

Roy K.
10 mei 2005, 12:19
Je stem is zoals reeds gezegd echt erg goed! Het is niet mijn muziek (kan dus ook niet beoordelen of het op het origineel lijkt) maar ik vind het wel super uitgevoerd! :)

Axl Rose
10 mei 2005, 12:26
Mooi gedaan, goeie stem! Prettig om naar te luisteren

up-guitarman
10 mei 2005, 14:26
Woow, vette stem !!! Heel mooi !!!
(Af en toe hoor ik een vleugje Michael Stipe)

Greetz,
Erik

ps; zet bij je volgende opname subtiel beetje reverb op de stem, gaat het geheel nog wat breder klinken.

Azrael
10 mei 2005, 14:42
Thanks Axl en Rose.

@up-guitarman
Beetje reverb erop? Kan geregeld worden hoor. Ik heb de orginele sporen nog bewaard. Verder nog tips voor de audio (behalve de gitaar want ik heb geen condensor microfoon en mijn snaren zijn al oudjes)? Die gitaar klinkt normaal een stuk helderder.

Ennuh....wie is Micheal Stipe? :-D

krizz
10 mei 2005, 15:37
Ennuh....wie is Micheal Stipe? :-D
REM

Azrael
10 mei 2005, 16:14
Ennuh....wie is Micheal Stipe? :-D
REM

Ah , dat zegt me meer :-D
En tja....wat invloeden betreft. Ik heb inmiddels al echt een eigen stijl qua zingen en van alles waar ik naar luister zullen wel invloeden te horen zijn. Coldplay/Novastar/Saybia/REM vind ik echter het mooist qua zang.

spanky_franky
10 mei 2005, 17:18
goed gezongen kerel!

en het nummer is ook mooi... kende het nog niet

AcousticFreak
11 mei 2005, 14:36
Prettige stem om naar te luisteren! Had af en toe een beetje een Coldplay idee.. Mooie ingetogen, ietwat heze stem met veel gevoel voor timing. Ik moet ook maar eens een western kopen voor begeleiding..

Toch gooien de meesten hier (waaronder ik) minstens 1 keer die letter P keihard in de mic, maar dat geeft wel een mooi menselijk tintje :wink:

Heb je de zang bewust zonder reverb gehouden? Ik moest even wennen, maar klinkt wel intiem. Heb zelf nog veel te leren qua opname.

Azrael
11 mei 2005, 15:50
Prettige stem om naar te luisteren! Had af en toe een beetje een Coldplay idee.. Mooie ingetogen, ietwat heze stem met veel gevoel voor timing. Ik moet ook maar eens een western kopen voor begeleiding..

Toch gooien de meesten hier (waaronder ik) minstens 1 keer die letter P keihard in de mic, maar dat geeft wel een mooi menselijk tintje :wink:

Heb je de zang bewust zonder reverb gehouden? Ik moest even wennen, maar klinkt wel intiem. Heb zelf nog veel te leren qua opname.

Dankjewel :) Deze gitaar klonk overgens niet zo goed meer maar de snaren zijn al oud he? :) En ik gebruik nu een 30 euro microfoon van de Mediamarkt op alles op te nemen. Dit in een Behringer mengpaneel rechtstreeks mijn Imac build-in soundcard in.

En op je reverb vraag....nope , dit was mijn eerste echte track met zang en ik heb het gewoon in 1 keer opgenomen en klaar....dacht ik gooi het ff snel online. Ik denk dat ik hem even opnieuw mix om te kijken hoe goed ik de kwaliteit kan krijgen. Zou fijn zijn als jullie dan wat commentaar op de kwaliteit zelf kunnen geven dan weet ik wat ik met beperkte middelen misschien kan verbeteren. Ik heb ook nog een hoop te leren (nouja , eigenlijk heb ik vooral poen nodig voor goede spullen zoals een goede geluidskaart (extern USB het liefst) en een condensator microfoon)

AcousticFreak
11 mei 2005, 16:12
Ik heb eigenlijk zoiets als jij hebt. Ook een behringer mixer met een mic van 40,- (huismerk Feedback). Het Highlander element in mn gitaar en de Audigy Soundblaster maken het geheel erg acceptabel in mijn amateuristische oren :wink: