PDA

View Full Version : Fender jazz bass door de jaren heen



BramVersteeg
9 mei 2005, 18:47
Hey,
Ik speel al jaren lang als een zeer tevreden man op een Warwick Corvette Proline 5sn (zo, hele mond vol). Ik heb deze een keer 2ehands gekocht en heb me verder nooit meer bezig gehouden met bassen testen ofzo, ik was gewoon tevreden met mijn Warwick. Nu heb ik eens op de Squire Jazz Bass van een vriend gespeeld en deze had een heerlijke sound. Ik merkte dat de hals mij wel lag en de slap-sound was geweldig. Nu kwam ik op het idee om te proberen om zelf een Jazz Bass model te maken. Ik vind het nl niet nodig om er een te kopen omdat ik hem snel zou willen hebben. Dan vind ik het leuker om creatief bezig te zijn en zelf proberen een bas te maken met de zelfde soort afmetingen enz. Als het lukt is het mooi en anders is het jammer :cool: .

Vandaar wat vraagjes......
Wat is de scale length van een Jazz Bass? En is deze door de jaren heen altijd het zelfde gebleven? Van wat voor hout is zo'n bas gemaakt of met wat voor hout kun je deze sound krijgen?

Ik kan nog wel 100 vragen bedenken maar misschien is het haldig als iemand een internetsite weet met wat meer info over de specificaties van Jazz Bassen? Alvast heel erg bedankt....
Grz. Bram