PDA

View Full Version : Vintage ?



Bloodline
9 mei 2005, 17:01
ik ben ff in de war met iets. wat houdt nou in de muziek wereld precies de term Vintage in ? ik hoor van de ene kant dat het gaat om een oude versterker, en aan de andere kant een gitaar merk. im confused !!

deedee
9 mei 2005, 17:22
ik ben ff in de war met iets. wat houdt nou in de muziek wereld precies de term Vintage in ? ik hoor van de ene kant dat het gaat om een oude versterker, en aan de andere kant een gitaar merk. im confused !!

je zegt het zelf. Het is een gitaarmerk, en oude versterkers worden wel vintage versterkers genoemd, 'vintage' zegt iets over de klank, ik kan het niet beschrijven. Dat laatste geld in ieder geval voor de versterkers. Over vintage gitaren weet ik niets.

Negative K3 fan
9 mei 2005, 17:31
huh?

vintage betekent gewoon antiek/klassiek

er bestaat ook een gitaar gerelateerd bedrijf genaamd Vintage, dit bedrijf maar goedkope pruttel :)

GuitarMaster
9 mei 2005, 19:12
huh?

vintage betekent gewoon antiek/klassiek

Het heeft inderdaad niks met de klank te maken, maar antiek/klassiek is het ook niet helemaal. Een jaren '80 Tokai is echt geen antiek te noemen, maar is wel vintage. Het heeft volgens mij ook met de zeldzaamheid te maken.

Negative K3 fan
9 mei 2005, 19:30
2. Typical of someone's best work or most characteristic behaviour.

Example: That remark was vintage Churchill
Thesaurus: classic, quintessential.

3. Outdated; unfashionable.

Negative K3 fan
9 mei 2005, 19:30
4. A particular period of origin, especially when regarded as productive.

Example: literature of a postwar vintage
Thesaurus: crop, origin, year, era, epoch, generation, period

hoofd
9 mei 2005, 20:20
vint-age....letterlijk alle meuk ouder dan 20 jaar dus. Vandaar dat 't subforum "vintage versterkers" t/m 1983 is, eigenlijk een beetje outdated, maar goed, 't werd neergepleurd in 2003.