PDA

View Full Version : Ibanez Roadstar 2 series



Robs
16 augustus 2002, 10:54
Sinds ik ben begonnen met gitaren (zo'n zes jaar geleden) speel ik al op een roadstar 2 van Ibanez. Nu heb ik het idee dat ik deze wel een beetje ontgroeit ben en gaat die Strat er binnenkort toch echt komen. Maar ik bedacht me dat ik eigenlijk niets over mijn huidige gitaartje weet... heb op de site van ibanez rondgeneust maar kon daar geen roadstar series vinden, iemand iets? Specs, opvallende details, inruilprijs, feitjes? Hit me...

Lacrymosa
16 augustus 2002, 10:56
Geen flauw idee, nog nooit van dat ding gehoord (nou ben ik ook geen Ibanez kenner, helemaal mijn merk niet, maar goed, had zin in een onnuttige post)

CheerS!!

Robs
16 augustus 2002, 11:09
thanx anyway, een beetje slap ouwehoeren op vrijdagmorgen is nooit weg natuurlijk...
ennuuh: ibanez is ook niet per definitie mijn merk, maar je moet toch ergens op beginnen! Overigens is het qua bespeelbaarheid een heerlijk gitaartje, het geluid (hoor ik nu na zes jaar) is alleen kut..

Anders Destium
16 augustus 2002, 11:15
Roadstars zijn wat je noemt niet echt nieuwe modellen..., ze worden al jaren niet meer gemaakt namelijk.
Als je die van jouw nieuw hebt gekocht zal het een van de laatste jaren geweest zijn.
Kijk eens op http://www.ibanezrules.com en dan catalogs, ik denk je dat je misschien begin jaren negentig de goeie vind (anders 88/89)
Succes, ik zou de gitaar vanwege de nostalgie van 6 jaar spelen nooit weg doen!

Harry
16 augustus 2002, 13:31
ik ben het met Anders Destium eens, je ziet ze niet zo vaak, en het zijn best goede gitaren. Ik ben ook geen Ibanez-fan, maar heb er ooit wel eens mee in mijn handen gestaan (het is toen een Strat geworden, die heb ik al lang niet meer). Volgens mij krijg je er minder voor terug dan dat ie waard is.

Robs
16 augustus 2002, 14:26
Ook helemaal mee eens: afgezien van het feit dat je er waarschijnlijk toch geen plakker voor krijgt, doe ik natuurlijk mijn grote liefde niet zo maar van de hand... mijn eerste stapjes zijn op dat apparaat gezet, om van de optredens maar niet te spreken. Grote emotionele waarde dus, en mijn bericht was dan ook puur uit interesse. Heb ook op de ibanezrulez site mijn serie niet kunnen vinden (bedankt voor de tip: mooie site), dus ik ben nog niet veel verder. Wat mij het meest op valt (als redelijke leek) is dat mijn gitaar veel ronder is dan de gemiddelde ibanez, meer als een strat. Hij heeft ook een ronde kop ipv zo'n ding waarvan het lijkt of er een hoekje afgebroken is...misschien helpt dit?

Anders Destium
16 augustus 2002, 14:29
Dat is de hals die Ibanez gebruikte voor hun stratkopieen, een exhuisgenoot had ook een roadstar, maar dan uit midden jaren tachtig denk ik, maar de gitaar heb je destijds nieuw gekocht zeg je (of niet?)

Anders Destium
16 augustus 2002, 14:33
Heb je hem al eens gegoogled?

Robs
16 augustus 2002, 14:37
Ja! Dat zou het wel eens kunnen zijn.. Toen ik hem kocht, ongeveer 1996, was het een tweedehands, maar wel een puntgave, dus hij zou uit zowel de jaren tachtig als de jaren negentig kunnen zijn. En, sorry, maar "gegoogled"?

Anders Destium
16 augustus 2002, 14:38
Is dit hem misschien? http://guitarchasers.org/razz/Roadstar2.html

Anders Destium
16 augustus 2002, 14:41
Ik probeer wel vaker nieuwe werkwoorden te implementeren, meestal zonder succes overigens :grin:
Googlen: iets opzoeken via http://www.google.nl, Neerlands beste zoekmachine

Robs
16 augustus 2002, 15:23
Juistem, wederom twee goeie tips... het is inderdaad een soort strat-kopie uit midden jaren tachtig. De precieze serie ben ik echter nog niet uit: roadstar2 staat bij mij niet verder gespecificeerd, en op internet hebben deze 3 single coils, terwijl ik twee humbuckers en een 3way pickup switch heb. Hm, misschien toch de Roadstar 1300 of de 410?
Thanx...
ps die google werkt goed zeg.. zat zelf nog met altavista en ilse te klooien.

wingman
16 augustus 2002, 19:32
Ik ben zelf op een roadstar 2 begonnen een rs225 by, de roadstar modellen waren de opvolgers van de blazer modellen. Mijn gitaar kocht ik destijds nieuw voor Fl.650.-
was rond 1984, 2 jaar later ruilde ik hem in en kreeg er toch nog fl 500.-voor. Vond het wel een aardig gitaartje alleen het geluid was idd wat minder.

Anders Destium
16 augustus 2002, 21:53
Ik heb nu iets gevonden waar hij bij MOET staan!
http://216.250.245.172/rs.html
Wie zoekt vind wat, ik was op zoek naar de Ibanez Musician, heel ander model maar ook iets van 20 jaar geleden op de markt...

Robs
19 augustus 2002, 14:01
Hartstikke bedankt voor de moeite, destium! Hij staat er inderdaad bij!

Ironhead
19 augustus 2002, 15:59
Hoi. Mijn vermoeden is dat je dezelfde Roadstar hebt als ik. Mijn Roadstar II heb ik in ik meen '84 voor 300 gulden tweedehands gekocht. Donkerblauw, twee humbuckers, 3way toggle switch, volume en toon. Stratkopie nek met ronde strat-headstock, geen slagplaat. En hoewel ik al weer heel wat jaren uitsluitend Jackson speel, doe ik m'n roadstar nooit weg. Eerste gitaar hè ... speelt nog altijd heerlijk en heeft nog steeds en verbazingwekkend goed geluid voor een low end gitaar. Mocht je de jouwe toch wegdoen, verwacht dan geen enorme (inruil)prijzen. De waarde is hooguit 120 euro. En dan moet 'ie echt in hele goede staat zijn. De enige echte waarde is sentimenteel: pure nostalgie!

Anders Destium
19 augustus 2002, 22:04
Het was geen moeite hoor, het is ook mijn plezier natuurlijk :smile:
Toen ik over de Ibanez Musician postte op de amerikaanse ibanez fansite http://www.jemsite.com werd me die gitaar afgeraden, en daar zitten mensen die écht verstand hebben van Ibanezzen, dus als je wat wilt weten kun je ook daar terecht