PDA

View Full Version : Problemen bij intro van dit nummer



Whiplash
9 mei 2005, 16:58
Hoi, ik ben nieuw hier.
en ik heb problemen met de intro van System Of A Down - Suite Pee
Hier is de tab voor de intro

(With natural harmonics and tremolo picking)
1:--------------------------|
2:--------------------------|
3:-5\2/5--------------------|
4:--------5\2/5-------5\2/5-|
5:--------------5\2/5-------|
6:--------------------------|

ik speel nog niet zo heel lang gitaar en heb geen flauw idee wat natural harmonics zijn..kan iemand mij hier bij helpen ?

hier is nog een link naar het nummer

http://www.geocities.com/andorob3000a/suitepee.mp3

Bloodline
9 mei 2005, 17:03
tremolo pick: heel snel over die snaar picken

over die harmonie : je vinger over die snaar laten glijden alleen de snaar niet indrukken. gewoon je vinger over de snaar laten glijden zonder in te drukken. (verget hem niet om de juiste stemming te houdne, dropped C geloof ik )

Whiplash
9 mei 2005, 17:19
ok bedankt!, ik zal het gaan proberen.

Ravanelli
1 juni 2005, 23:19
Begin toch met iets makkelijks. :razz:

Bl44t44p
2 juni 2005, 08:30
tremolo pick: heel snel over die snaar picken

over die harmonie : je vinger over die snaar laten glijden alleen de snaar niet indrukken. gewoon je vinger over de snaar laten glijden zonder in te drukken. (verget hem niet om de juiste stemming te houdne, dropped C geloof ik )

Wat nou glijden :???:

Harmonics (flageoletten) zijn boventonen die ontstaan als je je vinger lichtjes op de snaar legt (dus niet indrukken, het is even oefenen). Op de ene plek zijn harmonics makkelijker te vinden dan op de andere plek (voor de precieze plekken moet je het maar even vragen :razz: )

Bekijk deze les eens: http://www.cyberfret.com/techniques/harmonics/natural/index.php

Succes ermee :)

sambora
2 juni 2005, 10:00
tremolo pick: heel snel over die snaar picken

over die harmonie : je vinger over die snaar laten glijden alleen de snaar niet indrukken. gewoon je vinger over de snaar laten glijden zonder in te drukken. (verget hem niet om de juiste stemming te houdne, dropped C geloof ik )

Wat nou glijden :???:

Harmonics (flageoletten) zijn boventonen die ontstaan als je je vinger lichtjes op de snaar legt (dus niet indrukken, het is even oefenen). Op de ene plek zijn harmonics makkelijker te vinden dan op de andere plek (voor de precieze plekken moet je het maar even vragen :razz: )

Bekijk deze les eens: http://www.cyberfret.com/techniques/harmonics/natural/index.php

Succes ermee :)

Dat klopt wat je zegt over harmonics, maar als je het liedje luistert dan hoor je in de intro idd. iets dat lijkt op een harmonic, die 'al-tremolo-pickend' van de 5e naar de 2e fret gaat en weer terug. Dus kan klopt de uitleg van bloodline wel.

saddam
2 juni 2005, 20:55
begin op de 5e fret, dan tremolo picking terwijl je naar de tweede fret glijdt, zonder de snaren in te drukken, dan hoor je de harmonieken, khebbet daron malakian(soad gitarist) al duizend keer zien spelen op live videos en hij doet het zo en niet anders.

Bl44t44p
2 juni 2005, 22:39
Dat klopt wat je zegt over harmonics, maar als je het liedje luistert dan hoor je in de intro idd. iets dat lijkt op een harmonic, die 'al-tremolo-pickend' van de 5e naar de 2e fret gaat en weer terug. Dus kan klopt de uitleg van bloodline wel.

Oh ok, ja ik keek puur naar het "natural harmonics" ;)

cosmicflower
5 januari 2006, 14:38
inderdaad je vinger van je linkerhad zachtjes op een snaar laten liggen boven een fret, maar je moet wel opletten, dit gaat niet boven alle frets!!!
in geval van klassieke gitaar(ken niets van bas of elektrisch)
bij het 4de, 5de, 7de, 9de en 12de fretje (de 15de gaat ook nog maar ligt nogal dicht bij het klankgat)
de klank van je harmonieken wordt beter bij het oefenen
wist je trouwens dat die harmonieken te maken hebben met fysica(fysische eigenschappen van de snaar)???
ik hoop dat je iets wijzer geworden bent hierdoor :P
xXx

cosmicflower
5 januari 2006, 14:39
inderdaad je vinger van je linkerhad zachtjes op een snaar laten liggen boven een fret, maar je moet wel opletten, dit gaat niet boven alle frets!!!
in geval van klassieke gitaar(ken niets van bas of elektrisch)
bij het 4de, 5de, 7de, 9de en 12de fretje (de 15de gaat ook nog maar ligt nogal dicht bij het klankgat)
de klank van je harmonieken wordt beter bij het oefenen
wist je trouwens dat die harmonieken te maken hebben met fysica(fysische eigenschappen van de snaar)???
ik hoop dat je iets wijzer geworden bent hierdoor :P
xXx

cosmicflower
5 januari 2006, 14:40
inderdaad je vinger van je linkerhad zachtjes op een snaar laten liggen boven een fret, maar je moet wel opletten, dit gaat niet boven alle frets!!!
in geval van klassieke gitaar(ken niets van bas of elektrisch)
bij het 4de, 5de, 7de, 9de en 12de fretje (de 15de gaat ook nog maar ligt nogal dicht bij het klankgat)
de klank van je harmonieken wordt beter bij het oefenen
wist je trouwens dat die harmonieken te maken hebben met fysica(fysische eigenschappen van de snaar)???
ik hoop dat je iets wijzer geworden bent hierdoor :P
xXx

cosmicflower
5 januari 2006, 14:41
inderdaad je vinger van je linkerhad zachtjes op een snaar laten liggen boven een fret, maar je moet wel opletten, dit gaat niet boven alle frets!!!
in geval van klassieke gitaar(ken niets van bas of elektrisch)
bij het 4de, 5de, 7de, 9de en 12de fretje (de 15de gaat ook nog maar ligt nogal dicht bij het klankgat)
de klank van je harmonieken wordt beter bij het oefenen
wist je trouwens dat die harmonieken te maken hebben met fysica(fysische eigenschappen van de snaar)???
ik hoop dat je iets wijzer geworden bent hierdoor :P
xXx

Nickname
17 januari 2006, 13:06
inderdaad je vinger van je linkerhad zachtjes op een snaar laten liggen boven een fret, maar je moet wel opletten, dit gaat niet boven alle frets!!!
in geval van klassieke gitaar(ken niets van bas of elektrisch)
bij het 4de, 5de, 7de, 9de en 12de fretje (de 15de gaat ook nog maar ligt nogal dicht bij het klankgat)
de klank van je harmonieken wordt beter bij het oefenen
wist je trouwens dat die harmonieken te maken hebben met fysica(fysische eigenschappen van de snaar)???
ik hoop dat je iets wijzer geworden bent hierdoor :P
xXx

Juist.. de plaats van een harmonic is waar de de harmonische trilling een deel is van de natuurlijke trilling van de snaar (klinkt vaag maar zal het proberen uit te leggen) Neem het voorbeeld van de 12e fret.. een open snaar geeft daar een bepaalde trilling.. precies boven de 12e fret heb je dus de buik zitten van die trilling.. als je daar je vinger legt om een harmonic te krijgen.. trilt alleen maar de helft van de snaar, dus een octaaf hoger. toevallig is dit ook zo als je de 12e fret als normaal indrukt.. maar dat is bij de 9e fret niet zo.. probeer het maar eens is echt leuk :satisfie: