PDA

View Full Version : Visual Sound Jekyll & Hyde op een transistor versterker?



rhcp_schipper
9 mei 2005, 09:30
TEST

rhcp_schipper
9 mei 2005, 09:32
Ik ben van plan om binnenkort een Visual Sound Jekyll & Hyde te kopen, maar klinkt dat wel lekker op een transistor versterker? Mijn versterker is een yamaha jx40, en ik was heel erg benieuwd of dat wel een beetje klinkt?
Alvast bedankt!

Groeten

rhcp_schipper
9 mei 2005, 09:34
En zo niet heeft iemand anders dan suggesties over een ander distortion pedaal voor een transistor versteker?

jozum
9 mei 2005, 10:15
Ik heb zelf een ander Visual Sounds pedaaltje (r66), ik ga er van uit dat het geluid min of meer over een komt; in ieder geval gebruikt het overdrive kanaal van de r66 dezelfde techniek als het jeckyll-kanaal.

Ik heb het over een fender transistor geprobeerd en over een oude fender buizen. De laatste optie was veel beter, het pedaal komt dan pas echt tot zijn recht. Ze zijn ongetwijfeld ontworpen met buizenversterkers in het achterhoofd. Het overdrivekanaal van mijn transistor kon de strijd redelijk goed aan met het pedaaltje, maar het hangt er natuurlijk wel van af wat je precies wil (ik zocht naar een tubescreamer achtig geluid en heb het gevonden).

Ik zou het pedaaltje echt even checken met je versterker, want je haalt er denk ik maar half uit wat er in zit.

succes

rhcp_schipper
9 mei 2005, 10:50
ik ben gwon op zoek naar een goed overdrive/distortion pedaal om vooral red hot chili peppers te spelen! Ik ga hem binnekort testen!

jozum
9 mei 2005, 11:23
ok, misschien kan dit je helpen:

http://guitargeek.com/rigview/576/

Ik raad je aan om je niet te veel blind te staren op zijn geluid. Grote kans dat je dan niet hoort dat je zelf vet klinkt, omdat het niet op Frusciante lijkt. En je kan beter investeren in een goede versterker dan in een duur pedaaltje...

gvink
9 mei 2005, 12:36
ok, misschien kan dit je helpen:

http://guitargeek.com/rigview/576/

Ik raad je aan om je niet te veel blind te staren op zijn geluid. Grote kans dat je dan niet hoort dat je zelf vet klinkt, omdat het niet op Frusciante lijkt. En je kan beter investeren in een goede versterker dan in een duur pedaaltje...

+1!

't is natuurlijk goed om het geluid van bekende gitaristen te kunnen 'imiteren', maar ik vind het zelf altijd veel interessanter als een gitarist een eigen karakter heeft..! Natuurlijk eventueel wel geïnspireerd door "...", daar is niks mis mee. Maar probeer altijd je eigen geluid te vinden!

Negative K3 fan
9 mei 2005, 13:32
ik heb zelf een jekyll&hyde gehad een besst leuk pedaaltje. Maar hij was mij destijds wat te smooth en over mn schelle transistor amp klonk hij best wel lekker. Maar over buizenamps vond ik hem altijd erg dof.

leuke aan dat ding is dat hij echt ontzettend veelzijdig is.

rhcp_schipper
9 mei 2005, 13:58
ok, misschien kan dit je helpen:

http://guitargeek.com/rigview/576/

Ik raad je aan om je niet te veel blind te staren op zijn geluid. Grote kans dat je dan niet hoort dat je zelf vet klinkt, omdat het niet op Frusciante lijkt. En je kan beter investeren in een goede versterker dan in een duur pedaaltje...

+1!

't is natuurlijk goed om het geluid van bekende gitaristen te kunnen 'imiteren', maar ik vind het zelf altijd veel interessanter als een gitarist een eigen karakter heeft..! Natuurlijk eventueel wel geïnspireerd door "...", daar is niks mis mee. Maar probeer altijd je eigen geluid te vinden!

Ik vind dat je groot gelijk hebt over wat je zei van het imiteren, nou ik probeer wel mijn eigen 'sound'te creeren, maar ik speel het meest rhcp dus het moet natuurlijk wel een beetje klinken! Over een goede amp, volgens mij heb ik wel een goede amp(yamaha jx40) maar het is geen buizen!

marc_o
9 mei 2005, 16:04
Ik heb die J&H zelf, maar weet nog niet of ik die over een transistor wel zou vinden klinken.....

Neem a.u.b. je eigen versterker mee naar de winkel en LEES DE GEBRUIKSAANWIJZING, want het is echt wel een goed pedaal, maar als je je sound niet helemaal direct vindt.....wil niet zeggen dat ie er niet inzit. kanaal 1 kom je wel uit, kanaal 2 is een ander verhaal, zodra je met de sharp/blunt knop in de weer gaat, werkt de toonregeling helemaal anders. Vraag die gebruiksaanwijzing er dus bij in de winkel.

rhcp_schipper
9 mei 2005, 19:34
Super bedankt voor de tip!!!!!!!!!
Dat zal ik zeker doen!
Is er verder iemand die een Visual Sound Jekyll & Hyde over een transistor versterker speelt?????? Want daaar ben ik erg benieuwd naar!

marc_o
10 mei 2005, 09:47
Oh ja, nog wat!
Test de rode versie (dat is de nieuwste), want er is ook een zilvergrijze versie, maar die is beduidend minder, vandaar dat ze snel op de markt zijn gekomen met een update daarvan, n.l. de rode versie met extra boost op kanaal 1.

rhcp_schipper
10 mei 2005, 20:34
Ik heb mijn OD-20 verkocht :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D . Dus nu op naar het volgende distortion pedaal!
Ik echt zin om een nieuwe te halen...... :-D :-D :-D

DREAMMACHINE
10 mei 2005, 21:12
...leuk he, pedalen kopen!....daar zijn de meeste hier inmiddels al wel achter.... :razz:

rhcp_schipper
10 mei 2005, 21:17
...leuk he, pedalen kopen!....daar zijn de meeste hier inmiddels al wel achter.... :razz:

Ja echt wel......eigenlijk wel een beetje te leuk :-D , want er gaat zoveel geld inzitten :-D , maarja dat heb ik er wel voor over :-D

BartL
11 mei 2005, 00:19
Daarom zeg ik: ZOEK 2DEHANDS!!! :evil:






:-D

rhcp_schipper
11 mei 2005, 08:34
jah okey, dat probeer ik ook het meest te doen, maar als je een betje goede pedalen wil hebben van een degelijk merk, zijn ze zelfs 2ehands nog een beetje prijzig :-D

rhcp_schipper
11 mei 2005, 09:15
Ik heb die J&H zelf, maar weet nog niet of ik die over een transistor wel zou vinden klinken.....

Neem a.u.b. je eigen versterker mee naar de winkel en LEES DE GEBRUIKSAANWIJZING, want het is echt wel een goed pedaal, maar als je je sound niet helemaal direct vindt.....wil niet zeggen dat ie er niet inzit. kanaal 1 kom je wel uit, kanaal 2 is een ander verhaal, zodra je met de sharp/blunt knop in de weer gaat, werkt de toonregeling helemaal anders. Vraag die gebruiksaanwijzing er dus bij in de winkel.

Wat bedoel je eigenlijk met, dan werkt je toonregeling hellemaal anders?

Mitch
11 mei 2005, 10:05
Naast de twee toonknoppen is er nog een schakelaar die de toonregeling in zijn geheel naar een ander gebied verschuift.'
De twee standen van die schakelaar heten Sharp en Blunt. Gebruik je fantasie maar wat dat doet met het geluid :wink:

rhcp_schipper
11 mei 2005, 11:00
okey bedankt voor de info.
Vrijdag ga ik hem testen, en ik hoop dat ie bevalt :-D

rhcp_schipper
11 mei 2005, 11:00
okey bedankt voor de info.
Vrijdag ga ik hem testen, en ik hoop dat ie bevalt :-D

marc_o
12 mei 2005, 09:48
Succes. Kanaal 1 is makkelijk, je begit met alle knopjes op "12"uur en er kan weinig mis mee zijn. Het beste resultaat krijg je als je eigen versterker al een klein beetje overdrive heeft, dan vult ie lekker aan.

Neem a.u.b. wel je eigen versterker mee naar de winkel, dat loont echt de moeite.

marc_o
20 mei 2005, 11:19
er staat er nu eentje op gitaarmarkt
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=effapp&md=details&id=42170

bat
20 mei 2005, 21:13
Oh ja, nog wat!
Test de rode versie (dat is de nieuwste), want er is ook een zilvergrijze versie, maar die is beduidend minder, vandaar dat ze snel op de markt zijn gekomen met een update daarvan, n.l. de rode versie met extra boost op kanaal 1.
Stik, zit ik zo maar met een beduidend minder pedaal...

Die Zilvergrijze zijn best nog lang op de markt geweest voordat de rode uitkwam.

Ik ben er tevreden mee, maar ben benieuwd hoeveel beter die rooie dan is...

marc_o
21 mei 2005, 00:46
Oh ja, nog wat!
Test de rode versie (dat is de nieuwste), want er is ook een zilvergrijze versie, maar die is beduidend minder, vandaar dat ze snel op de markt zijn gekomen met een update daarvan, n.l. de rode versie met extra boost op kanaal 1.
Stik, zit ik zo maar met een beduidend minder pedaal...

Die Zilvergrijze zijn best nog lang op de markt geweest voordat de rode uitkwam.

Ik ben er tevreden mee, maar ben benieuwd hoeveel beter die rooie dan is...

Nou, als je 'm hoort verkoop je direct die grijze..