PDA

View Full Version : Hoe duur is een Ibanez RG neck?



crrrN
9 mei 2005, 00:18
Hey,

Vandaag is de kop van mn Ibanez gesplijt, heel erg kut enzo, maar niks aan te doen. Weten jullie misschien hoe duur een nieuwe neck is voor de Ibanez RG 370DX?

Ik heb gezocht maar kan nergens een prijs vinden.

Alvast bedankt!

Swan
9 mei 2005, 00:30
misschien kan je hem nog laten fixxxen

bert k
9 mei 2005, 00:44
Gesplijt..... :o Gespleten.

Heb je al een gitaarbouwer gebeld? Het kan waarschijnlijk wel gemaakt worden. Als al het hout nog op zijn plek zit lukt het wel. Lijkt me goedkoper dan een nieuwe hals. En je merkt het niet met spelen of zo.

Wormaap
9 mei 2005, 01:37
De kop van mijn Charvel Model 6 heeft ooit doormidden gelegen, en ik speel nog steeds met super veel plezier op die gitaar :) Met andere woorden: Gewoon laten fixen, als het niet boeit dat je de breuklijn nog ziet ben je vaak onder de 50 euro klaar :)

grayfink
9 mei 2005, 07:05
Nooit gewijt dat dat zomaar kon. Heb je hem hard op de grond geflikkerd of zo? Een goede bouwer lijmt dat trouwens zo weer aan elkaar. Krijg je vast geen speten van.

Fumi SG
9 mei 2005, 09:11
...gewijt...

geweet :sneaky:

Als het goed gebeurt schijnt een gelijmde verbinding sterker te zijn dan een hout verbinding. Dus je gaat er dan alleen met de looks op achteruit.

Anders Destium
9 mei 2005, 09:30
Hey,

Vandaag is de kop van mn Ibanez gesplijt, heel erg kut enzo, maar niks aan te doen. Weten jullie misschien hoe duur een nieuwe neck is voor de Ibanez RG 370DX?

Ik heb gezocht maar kan nergens een prijs vinden.

Alvast bedankt!

Ik zou hem eerder laten maken dan een nieuwe nek te kopen, zie dit topic:
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=55792

GretschCC
9 mei 2005, 13:14
...gewijt...

geweet :sneaky:



zullen we er dan maar geweten van maken :sneaky:

Fumi SG
9 mei 2005, 13:23
...gewijt...

geweet :sneaky:



zullen we er dan maar geweten van maken :sneaky:

doe wat je niet gelaat kunt :razz:

nu weer back on topic! :wink:

almarvk
9 mei 2005, 13:28
Hey,

Vandaag is de kop van mn Ibanez gesplijt, heel erg kut enzo, maar niks aan te doen. Weten jullie misschien hoe duur een nieuwe neck is voor de Ibanez RG 370DX?

Ik heb gezocht maar kan nergens een prijs vinden.

Alvast bedankt!

Simpel antwoord: ze zijn niet normaal los te koop...
Ik had een nieuwe voor 80 euro, maar een standaard reparatie bij Serlui via Feedback kost 89. En dat zijn de standaard 'onderzoek' kosten.

Als je neck is gespleten kan het nog te repareren zijn, maar dat verschilt per reparateur en winkel. Een boel zeuren helpt vaak ook nog. Iig in mijn geval ;)

Fumi SG
9 mei 2005, 13:44
Simpel antwoord: ze zijn niet normaal los te koop...
Ik had een nieuwe voor 80 euro, maar een standaard reparatie bij Serlui via Feedback kost 89. En dat zijn de standaard 'onderzoek' kosten.

wacht ff, nou ga je te snel. Ze zijn niet te koop, maar jij hebt er een voor 80 euris gekocht?? Hoe doe je zoiets.... :???: :)

Diedo
9 mei 2005, 13:50
gelukkig doet dom geen pijn... :roll:


www.marktplaats.nl www.2ehands.nl www.gitaarmarkt.nl enzenznenz!

almarvk
9 mei 2005, 13:52
Nou het ging daar niet zo snel ;) :P

Ze zijn niet los te koop. Maar ik heb 'm laten repareren bij de reparateur van Serlui. Dat heeft me uiteindelijk 80 euro gekost. Of de halzen ook zoveel kosten weet ik niet, maar volgens de jongens van Feedback kosten ze een stuk meer... Vanwege het gezeur en het langzame gedoe kostte het me dus maar 80 euro...

almarvk
9 mei 2005, 13:56
gelukkig doet dom geen pijn... :roll:


www.marktplaats.nl www.2ehands.nl www.gitaarmarkt.nl enzenznenz!

Gelukkig heb je dan nu niet echt last van pijn in je oogjes?? Hij zoekt een 'nieuwe' hals...

Anders Destium
9 mei 2005, 15:07
Je moet als je een nieuwe hals via Ibanez wilt je oude inleveren. Er zijn niet (zoals bij Fender) aftermarket halzen beschikbaar.

Fuhgawz
9 mei 2005, 15:15
Je moet als je een nieuwe hals via Ibanez wilt je oude inleveren. Er zijn niet (zoals bij Fender) aftermarket halzen beschikbaar.
Waarom!? :-? :???:

Anders Destium
9 mei 2005, 15:26
Omdat ze bang zijn dat mensen op een cheap-ass body een Ibanez hals gaan schroeven en de gitaar dan als Ibanez verkopen. Dit schijnt nog wel eens voor te komen met Squier bodies en Fender halzen :-?

Fumi SG
9 mei 2005, 15:36
gelukkig doet dom geen pijn... :roll:


www.marktplaats.nl www.2ehands.nl www.gitaarmarkt.nl enzenznenz!

:roll: jaja :razz: