PDA

View Full Version : boss me 50



moos
8 mei 2005, 23:58
Hallo heren/dames,
zouden jullie een bossme-50 op de FX loop aansluiten, of tussen gitaar en de normale ingang van de versterker?

harrie-beton
9 mei 2005, 10:21
ik niet.

de fx loop is line signaal en je normale gitaarsignaal is dat niet.

moos
9 mei 2005, 12:57
Snap ik ff niet :???:
Ik vraag dit, omdat elders op deze site gezegd wordt dat distortion en meer van dit soort pedalen tussen gitaar en versterker moet worden gezet, maar andere weer op de FX loop. Tsja...deze Boss heeft het allemaal....En eerlijk gezegd, deze betrekkelijke nieuwkomer moet nog veel leren :chicken:

moos
9 mei 2005, 12:58
Snap ik ff niet :???:
Ik vraag dit, omdat elders op deze site gezegd wordt dat distortion en meer van dit soort pedalen tussen gitaar en versterker moet worden gezet, maar andere weer op de FX loop. Tsja...deze Boss heeft het allemaal....En eerlijk gezegd, deze betrekkelijke nieuwkomer moet nog veel leren :chicken:

sugarfish
9 mei 2005, 13:06
De me50 kan beter tussen de gitaar en de versterker. De distortions en de wahwah komen dan beter tot z'n recht.
Je moet gewoon proberen en kijken wat jij lekkerder vindt klinken.

ateng
9 mei 2005, 13:26
Het hangt er van af of je de overdrive van je versterker gebruikt of niet. Zo niet dan plug je de ME-50 gewoon rechtstreeks in je versterker. En zo ja dan zet je m in de fx-loop maar het nadeel is dat je de overdrive, compressor en wah niet kan gebruiken (kan wel maar is niet verstandig) omdat ze dan niet mooi klinken.
Het beste is om rechtstreeks in je versterker te pluggen, je cleankanaal goed afstellen als basissound en daar je ME-50 op afstemmen.

MiKe
16 mei 2005, 16:24
ik gebruik em tussen gitaar en input van me versterker...
ik heb welles dist gebruikt via de fxloop maar naar mijn mening klonk dat nergens naar dus heb ik em maar zo...
ik gebruik de footswitchversterkerod voor overdrive stukjes en heb de dist van de ME zo ingesteld voor een extra volume boost / dan wel metal-dist