PDA

View Full Version : Marshall JCM800 halfstack info gevraagd



amon
8 mei 2005, 23:05
eerst even poepen

Negative K3 fan
8 mei 2005, 23:07
anaal

amon
8 mei 2005, 23:15
zo, die is eruit, terug on topic:




Ik ben erg tevreden over mijn Marshall JCM800 2x12 combo (100W Lead Serie), maar mis toch wel mn 2e kanaal. Vandaar dat ik altijd al veilinsites in de gaten hield naar een JCM800 met 2 kanalen. En ik denk dat ik vandaag zo'n advertentie gevonden heb:

kijk hier maar (http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/gitaarbasversterkers/32024.htm?ret=%2Fmarkt%2Fmuziek%2Fgitaarbasverster kers.htm)


Dit prijsje leek me wel aangenaam, misschien dat ikd an die 4x12 in zal ruilen voor een 2x12 oid, maar dat is voor latere zorg. Is deze prijs ook schappelijk, of gewoon normale prijs en kan ik hiervoor nog beter even verder zoeken? De amp mist 2 knopjes (potmeters doen het verde rnog wel) en de verkoper heeft me via mail laten weten dat hij van 1 buis kon zien dat er ' Philips' op staat, van de rest weet hij het niet, omdat hij dicht zit. Hieruit kan ik opmaken dat die buizen ook lang niet verwisseld zijn (ervan iutgaand dat hij die amp al een tijdje heeft: hij heeft hem nooit open gehad)


Kunnen jullie wat meer over de amp vertellen (meer meningen is natuurlijk altijd beter) -> Marshall JCM800 Lead Series Head dus...


Alvast bedankt,
Jasper

Nocki
8 mei 2005, 23:20
lijkt me leuk. ik zat er aan te dneken om die set te kopen en de top weer te verkopen... :-)
het lijkt me met een jcm800 nooit verkeerd. voral geen complete stack voor dat geld


Nocki

amon
8 mei 2005, 23:25
lijkt me leuk. ik zat er aan te dneken om die set te kopen en de top weer te verkopen... :-)
het lijkt me met een jcm800 nooit verkeerd. voral geen complete stack voor dat geld


Nocki


Hier al een potentiele klant voor dat cabinet... :razz: :-D


serieus: dat dacht ik dus ook, geen geld voor een halfstack. Heb hem nog even naar de verdere staat gevraagd: krakende potmeters, wat voor speakers en of hij de achterkant open kan/wil schroeven om te kijken naar de buizen.

ericb
8 mei 2005, 23:32
Volgens mij is de prijs niet gek.

Met cab en een 2-kanaals versie, is wel goed geprijsd. En als je de buizen moet vervangen kun je meteen je geluid verder tunen door verschillende te proberen :P

amon
8 mei 2005, 23:41
Of ik verwissel ze even met die die in mn combo zitten en verkoop die combo met die (mogelijk) troepbuizen.... :)


Ach, eerst maar eens afwachten wat ie nog zegt en daarna gewoon even proberen en kijken of het zo al lekker klinkt.

Chroxy
8 mei 2005, 23:50
realiseer je dus wel dat een 2kanaals JCM800 totaal anders klinkt dan een 1 kanaals..

heb er zelf 1tje gehad (een 2 kanaals combo dan), die ik weer verkocht heb.. vond de scheur veel te dun en miste veel bas..

blijkbaar had dit ook te maken met de eerdere types van de 2 kanaals versie.. (van voo r1985...) vraag dus even het serie nummer en kijk van welk jaar hij is..

en zoek nog even op dit forum.. dr is meer dna genoeg over 1/2 kanaals JCM 800's te vinden :)

skabouter
9 mei 2005, 00:04
die 2 kanaals vind ik ook maar niets. is nie echt the real thing !

wat je zou moeten doen is voor 350/400 een JC120 op de kop tikken, en die A/Ben met je jcm800 212 !

dan heb je echt 1 van de gaafste cleans, en overdrives die er zijn, en de mooiste chorus :) en ik vind het super stoer/stylie om 2 combo`s te hebben met 1 A/B switch !

neem het eens in overweging zou ik zeggen :)

vulvasonic
9 mei 2005, 00:14
Als je ziet voor wat voor een prijzen die dingen tegenwoordig weggaan, dan is dit zeker een mooie prijs.

Jammer dat je voor dit soort dingen nooit veel tijd krijgt om te beslissen.
Ik ben zelf redelijk tevreden over een vergelijkbare halfstack waar ik over speel, maar het moet wel JOUW geluid zijn, anders heb je er geen *** aan.

amon
9 mei 2005, 14:47
realiseer je dus wel dat een 2kanaals JCM800 totaal anders klinkt dan een 1 kanaals..

Is dit werkelijk een wereld van verschil, of ligt het aan kleine nuances ed?


heb er zelf 1tje gehad (een 2 kanaals combo dan), die ik weer verkocht heb.. vond de scheur veel te dun en miste veel bas..

Ik ben op zoek naar een lekkere solo-overdrive. Voor mij moet die dan juist niet al te vet en dik zijn, maar gewoon lekker klinken. Riffs etc, daar heb ik mn pedalen voor...



blijkbaar had dit ook te maken met de eerdere types van de 2 kanaals versie.. (van voo r1985...) vraag dus even het serie nummer en kijk van welk jaar hij is..

Heb hem het gevraagd, wacht op reactie. Bedoel je dat de amps van voor '85 de iele scheur hadden of juist de amps daarna?



wat je zou moeten doen is voor 350/400 een JC120 op de kop tikken, en die A/Ben met je jcm800 212 !

Daar heb ik het geld niet voor... Als ik die halfstack koop, dan gaat mijn combo het huis uit en probeer ik misschien nog een truckje met dat cabinet om uit te komen op dezelfde prijs (snap je :-? )...

DaveItUp
9 mei 2005, 16:01
Ik heb een 50w 2 kanaals jcm800 van 85. Hij heeft niet veel laag, maar als je geen zware metal of iets dergelijks speelt is dat niet hinderlijk. Met een eq pedaaltje ertussen heb ik dat probleem overigens nagenoeg opgelost. Een 1 kanaals scheurt beter, maar in mijn ogen is het verhaal dat op dit forum vaak verteld word, dat de 1 kanaals de shit zijn en de 2 kanaals pure drek, schromelijk overdreven. Het zijn gewoon 2 verschillende beestjes met dezelfde naam. Beiden erg goede amps.

amon
9 mei 2005, 16:16
Als ik het zo hoor scheurt de eenkanaals dus beter, maar het probleem is dat die dan wel erg hard moet, voordat ie daarmee begint... (ik hoop althans dat dat bij die 2kanaals niet hoeft :???: )?

Clean vind ik hem nu al heerlijk, maar ik wil er ook een scheur uit kunnen halen...

DaveItUp
9 mei 2005, 16:32
Tenzij de 1kanaals een mastervolume heeft ingebouwd. De 2 kanaals heeft dit al. Scheurt prima. Zeker met een boostertje ervoor.

GuitarMaster
9 mei 2005, 17:21
Ik denk ook dat de 2 kanaals jcm800 je zwaar teleur gaat stellen als je de 1 kanaals versie gewend bent. De jcm800 van Chroxy is ook van mij geweest, leuke versterker maar heel anders dan een single channel.

DREAMMACHINE
9 mei 2005, 17:29
ik heb zelf een jcm800 2 kanaals 50 watt top uit '89.
Dit is ongeveer het laatste productiejaar en imo is het echt een ultiem geluid. De bass is voldoende vertegenwoordigd ( ikzelf heb hem op het leadkanaal nooit boven 12h staan! ).

Lijkt mij dat je gewoon ff moet checken of het eentje is van de latere productiejaren of gewoon ff langsfietsen en luisteren natuurlijk.

amon
9 mei 2005, 17:36
Ik denk ook dat de 2 kanaals jcm800 je zwaar teleur gaat stellen als je de 1 kanaals versie gewend bent. De jcm800 van Chroxy is ook van mij geweest, leuke versterker maar heel anders dan een single channel.


Dit heb ik inderdaad al veel gelezen (ook buiten dit forum), maar van de 1kanaals die ik nu heb, speel ik alleen clean, oversturing doe ik met pedalen. Oftewel, ik ben de overdrive niet gewend, maar heel af en toe plug ik mn gitaar in de highgain input en zet ik de master wat lager, waardoor ik de scheru krijg, maar over het algemeen zit ik in de lowgaininput met master rond 10h. Dit clean geluid vind ik schitterend, het oversturingsgeluid hoor ik gewoon nooit.
Dus heb jij(/iedereen) het hier over het clean en/of het overstuurgeluid van de single channel?

PeArLjAm
9 mei 2005, 18:18
Ik denk ook dat de 2 kanaals jcm800 je zwaar teleur gaat stellen als je de 1 kanaals versie gewend bent. De jcm800 van Chroxy is ook van mij geweest, leuke versterker maar heel anders dan een single channel.


Dit heb ik inderdaad al veel gelezen (ook buiten dit forum), maar van de 1kanaals die ik nu heb, speel ik alleen clean, oversturing doe ik met pedalen. Oftewel, ik ben de overdrive niet gewend, maar heel af en toe plug ik mn gitaar in de highgain input en zet ik de master wat lager, waardoor ik de scheru krijg, maar over het algemeen zit ik in de lowgaininput met master rond 10h. Dit clean geluid vind ik schitterend, het oversturingsgeluid hoor ik gewoon nooit.
Dus heb jij(/iedereen) het hier over het clean en/of het overstuurgeluid van de single channel?

schaam je man :D :wink: Nee even serieus: over het algemeen (dan heb ik het over 99,999% ofzo :razz: ) gebruikt de jcm800-gebruiker alleen maar de high input, voor de oh zo befaamde marshall crunch die je ermee bereikt, zelf gebruik ik ook alleen de high input. Niet veel mensen gebruiken hem zoals jou, eerder in de high input met eventueel een boostpedaal.

amon
9 mei 2005, 19:22
Komt misschien omdat ik de clean geweldig vind en de gain uit mn Colorsound pedaal helemaal 'tha bomb' vind... :D (dit zal ook altijd mn number 1 blijven)

Chroxy
9 mei 2005, 19:48
ik heb helaas nog nooit de 1kanaals versie gehoord, dus kan het vesrchil niet vertellen, maar ik was wel niet tevreden over de 2 kanaals..

met name dan slagpartijen: totaal geen bass, en erg dun (vergeleken met mn Marshall DSl401 nu).., voor solo's vond ik hem eigenlijk nog best gaan :)

en de JCM800 2kanaals is na 1985 helmeala vernieuwd en verbeterd.. probeer er dus 1 te krijgen van na 1985 (die van mij was van 1982, slechte versie dus..)

robzilla
9 mei 2005, 21:53
Ik heb ook de 4210, 2 ch. dus.

De od is idd vrij dun, maar met een pedaal is dit wel goed op te lossen. Een SD1 ofzo werkt goed met deze amps.

Zeg Chroxy, wat wil je voor die SD1 hebben?

amon
10 mei 2005, 14:50
Ok, ik heb weer een mailtje van hem gekregen:

De speakers zijn de G12 Vintage Celestion (Marshall)
eindbuizen: 2 Phillips EL 34 in en 2 blauwe LCR Red 50

http://home.planet.nl/~serra063/Buizen.JPG



Serienummer: V 14872
Ik heb even snel opgezocht en kwam tot de conclusie dat de 'V' staat voor 1987, dus na 1985, dus degene met wat meer bass. Ik denk dat ik maar eens een afspraakje ga maken....
:D



Kan ik trouwens de buizen simpel verwisselen met mn 2x12 combo? Is namelijk ook een 100W Lead Serie Marshall JCM800, dus lijkt mij dat er niet veel verschil tussen zit wat dat betreft. Of moet er dan toch gebiast worden ed?

pol
10 mei 2005, 14:57
1. de amp op de foto is een 50 watter, dat zijn 2 einbuizen en die blauwe dingen zijn condensators.

2. de eindbuizen moeten gebiast worden als je der andere insteekt
de kleine buisjes mag je zo verwisselen natuurlijk, wel eerst laten afkoelen.

amon
10 mei 2005, 15:16
idd, 50 watt. Hij zegt 100w, maar ik heb even verder gezocht: S/A = 50watt
En maar 2 eindbuizen, dus ook geen 100 watt meer daarvoor.

Thanks voor die opmerking!

Het boeit mij vrij weinig verder of het nou 100 of 50 watt is, misschien vind ik 50 wel beter om eerlijk te zijn, maar zal het de verkoper wel even melden.

Chroxy
10 mei 2005, 17:50
volgens mij heeft een 2 kanaals wel meer voorversterker buizen dan de 1kanaals.. maar dat maakt voor het verwisselen verder niet veel uit, je zult alleen wat slechte erin moeten houden (zorg dat je de betere buizen op V1, V2 dus in ieder egval vooraan hebt zitten..

en 1987 is perfect :).. die zou ik zeker eens uitproberen.. misschien zelfs je eigne menemen en het verschil horen..

Robzilla.. de SD1 is al verkocht..

amon
10 mei 2005, 22:21
DAMN, tis vanmiddag verkocht. Ok, ik weet nu iig wel wat meer over JCM800's, dus de volgende keer kan ik sneller handelen hopelijk....

FragDaddy
17 mei 2005, 11:45
DAMN, tis vanmiddag verkocht. Ok, ik weet nu iig wel wat meer over JCM800's, dus de volgende keer kan ik sneller handelen hopelijk....

Ik heb hier nog wel een 4210 staan (2 kanaals 1x12 combo) met JJ buizen. ruilen tegen jou 1 kanaals :? :D

FragDaddy
17 mei 2005, 11:48
DAMN, tis vanmiddag verkocht. Ok, ik weet nu iig wel wat meer over JCM800's, dus de volgende keer kan ik sneller handelen hopelijk....

Ik heb hier nog wel een 4210 staan (2 kanaals 1x12 combo) met JJ buizen. ruilen tegen jou 1 kanaals :???: :D

(ik wil eigenlijk alleen een dikke en donkere overdrive. en dat komt er gewoon niet lekker uit. scheur als in distortion geeft ik niets om.) ik speel voornamelijk op het 1e kanaal en zet voor leadboost een SD-1 ervoor.

edit: grr. blijft lastig zo'n forum :P



k denk ook dat de 2 kanaals jcm800 je zwaar teleur gaat stellen als je de 1 kanaals versie gewend bent.

Ik denk het ook. maargoed. als je een keer zo'n 2 kanaals wilt uitproberen kom je maar langs hoor :)

amon
17 mei 2005, 14:39
Nee dank je....

FragDaddy
18 mei 2005, 10:09
Nee dank je....

Dat dacht ik wel :D

amon
21 mei 2005, 13:55
waknoutoch aan mn klomp heb hangen...

http://www.snuffelcorner.nl/muziekinstrumenten/gitaarversterkers/marshall_jcm_80026174.php?ref=http://www.snuffelcorner.nl/muziekinstrumenten/gitaarversterkers/?pagenr=1

Is precies dezelfde. De man die hem kocht verkoopt hem nu blijkbaar weer voor 200 euro meer. Ik heb serienummer gevraagd en bleek dezelfde te zijn......

DREAMMACHINE
21 mei 2005, 16:57
.... :o ... wat een lozer!

bat
21 mei 2005, 17:23
.... :o ... wat een lozer!
nee: wat een handelaar!

Slim man, de markt voor deze dingen is redelijk overspannen dus voor 200 meer zal ie 'm ook wel verkopen...

DREAMMACHINE
21 mei 2005, 17:39
...ik heb zelf precies dezelfde set en in betere staat zelfs, dus voor dat bedrag mag je hem gelijk komen oppikken hier!.... :lol:

amon
21 mei 2005, 23:59
...ik heb zelf precies dezelfde set en in betere staat zelfs, dus voor dat bedrag mag je hem gelijk komen oppikken hier!.... :lol:


Wat is je minimumprijs...? :)

DREAMMACHINE
22 mei 2005, 08:54
:roll: .... nja, ik ga er eerst nog ff wat maandjes van genieten iig....geen geld voor vervanging en de prijs gaat alleen maar omhoog geloof ik ... 8-)
iig suc6 met zoeken naar een andere, ze komen namelijk echt wel regelmatig voorbij ...!