PDA

View Full Version : Drum loops/tracks HELP!



Azrael
8 mei 2005, 19:06
Weet iemand hoe ik aan drumloops/tracks kan komen? Ik wil dolgraag opnemen maar alles live drummen op een synthesiser zonder de mogelijkheid om het met midi netter te maken is echt geen doen. Het klinkt ook niet ookal speel ik het strak in de maat. Het klinkt altijd te fake. Iemand die mij kan helpen?

Ic3gl0vE
8 mei 2005, 19:19
Er zijn veel sample cd's te koop met daarop allemaal drumloops. Ik heb alleen geen flauw idee welke goed zijn. Waarschijnlijk kun je ook echt in elke prijsklasse gaan zitten... Zoek bijv. eens hier (www.thomann.de)

ShaQ
8 mei 2005, 22:18
Ik gebruik Cubase met de Hyper Canvas VST plugin, heeft prima sounds en heel veel verschillende instrumenten / geluiden. Drumkits, synths, piano etc.etc.

Azrael
8 mei 2005, 22:39
'k Zoek enkel drum loop.....ik heb al een synth dus ik wil niks met synth samples te maken hebben. Die kan ik veel beter zelf produceren.

bert k
8 mei 2005, 23:21
FF in Google 'drumloops' ingetikt... http://www.drumloops.net/ maar ook nog vele anderen

ShaQ
8 mei 2005, 23:37
'k Zoek enkel drum loop.....ik heb al een synth dus ik wil niks met synth samples te maken hebben. Die kan ik veel beter zelf produceren.

oh ik dacht dat je het zelf wou inspelen... met die hyper canvas trigger je namelijk meteen goeie samples die je inspeelt.. :) maarja drumloops zijn veel easier natuurlijk..

In dat geval... zoek naar SMART loops die zijn erg goed.

Ic3gl0vE
8 mei 2005, 23:45
is Hyper Canvas een Roland SoundCanvas emulatie ofzo? Of is het tegenwoordig een officiele Edirol plugin (of totaal iets anders...).

ShaQ
8 mei 2005, 23:59
is Hyper Canvas een Roland SoundCanvas emulatie ofzo? Of is het tegenwoordig een officiele Edirol plugin (of totaal iets anders...).

Checkkk http://www.edirol.com/products/info/hyperCanvas.html

Azrael
9 mei 2005, 14:17
'k Zoek enkel drum loop.....ik heb al een synth dus ik wil niks met synth samples te maken hebben. Die kan ik veel beter zelf produceren.

oh ik dacht dat je het zelf wou inspelen... met die hyper canvas trigger je namelijk meteen goeie samples die je inspeelt.. :) maarja drumloops zijn veel easier natuurlijk..

In dat geval... zoek naar SMART loops die zijn erg goed.

Zou ik wel willen maar ik heb geen computer die dat aankan (los van het feit dat ik het niet kan draaien want ik neem op met een oude mac).

bert k
9 mei 2005, 16:33
Loops zijn toch gewoon WAV of AIFF? Dat loop overal op toch?

ShaQ
11 mei 2005, 11:21
Loops zijn toch gewoon WAV of AIFF? Dat loop overal op toch?

Je wordt oud Bert. Hij heeft het over de midi triggering niet de loops.

Ic3gl0vE
11 mei 2005, 16:29
is Hyper Canvas een Roland SoundCanvas emulatie ofzo? Of is het tegenwoordig een officiele Edirol plugin (of totaal iets anders...).

Checkkk http://www.edirol.com/products/info/hyperCanvas.html


Goed gegokt van mij :)

Shaggy
15 mei 2005, 18:56
is fruityloops wat voor je?

Azrael
15 mei 2005, 19:00
is fruityloops wat voor je?

Nope......vond ik vreselijk....'k wist niet hoe ik mijn midi samples namelijk naar echte drum geluiden vertaald kreeg...
En daarbij is mijn computer nogal sloom....en ik hoopte eigenlijk op sites met drumloops enzo zodat ik lekker kan klooien. Vrees dat ik maar ooit drums moet leren spelen zodat ik het zelf kan doen...

Ic3gl0vE
16 mei 2005, 13:43
midi samples bestaan niet. Als je de geluiden uit je midi apparaat wilt samplen, moet je ze als audio opnemen en die samples kun je dan weer in fruity loops gebruiken.

Azrael
16 mei 2005, 16:09
midi samples bestaan niet. Als je de geluiden uit je midi apparaat wilt samplen, moet je ze als audio opnemen en die samples kun je dan weer in fruity loops gebruiken.

Hoe ik mijn MIDI bestand om moest zetten in audio dus met de fruity samples....foutje van mij ik weet donders goed wat midi is :wink: