PDA

View Full Version : voor welk merk gitaren heb je een symphatie ?



Rock n' sad
8 mei 2005, 17:57
test

deedee
8 mei 2005, 17:58
tikken kreng! :-D

Rock n' sad
8 mei 2005, 18:04
Ik wou ff weten voor welke merken jullie wel een vorm van symphatie hebben , dus niet per se om zelf te kopen , maar gewoon ...


bij mij :

-jack &danny
-fame
-Prs
-Gibson :razz:

MoserCustomShopDotCom
8 mei 2005, 18:25
Zoals misschien al duidelijk is.... Moser Custom Shop. De klanten worden gewoon geweldig geholpen door hun.. Sterker nog.. al ben je geen klant van ze, en je komt op het forum rondhangen helpen ze je ook waar ze kunnen!

Er worden zelfs NAMM parties gehouden bij neal thuis tijdens de NAMM dagen! Zie je niet zo al te vaak tegenwoordig! Zeker niet bij die grotere bedrijven... :(

Fuhgawz
8 mei 2005, 18:28
Hagstrom! :-D
Een hele mooie Hagstrom HIIN is mijn hoofdbijl. Het zijn werkelijk prachtige Zweedse stukken hout met een fantastische hals.

Anders Destium
8 mei 2005, 18:29
Ik heb zelf het meest met PRS (ook doordat ik op een heel leuk forum ervan zit, www.birdsandmoons.com). Verder hebben alle zelfstandige bouwers mijn sympathie!

robzilla
8 mei 2005, 18:34
Gibson.

Ondanks de vele slechte verhalen blijf ik het prachtige dingen vinden. Ik speel zelf ook op een Standard :)

Thedevilinside
8 mei 2005, 18:37
Verzin toch is wat anders heren, gibson/prs/fender tsssssssssss hoe doorsnee wil je het hebben.

Bij mij Lag en Godin veel (heel veel) gitaar voor je geld.
Vooral Godin heeft iets, ze zijn lelijk ik geef het toe maar man man kwa prijs/kwaliteit niet te verslaan en vooral 2ehands kom je soms heel mooi spul tegen.

Aca Ilic
8 mei 2005, 18:38
Ik speel voornamelijk op Stratocasters, maar enige gitaar ( mijn droom gitaar) die combinatie van vakmanschap, goed geluid, waar voor zijn geld , en looks verenigt is onbetwist de PRS.

Anders Destium
8 mei 2005, 18:44
Godin is inderdaad een erg ondergewaardeerd merk, en ik vind er genoeg ook mooi uitzien.

Tom Anderson en McNaught dan maar

BassAgent
8 mei 2005, 18:50
Gibson
ESP
PRS
Fender (maar dan vanwege de bassen)
Fodera (zie bovenstaande)

ToTaL FaKe
8 mei 2005, 18:52
Fender
Gibson
Prs


ach.. je kent het wel :-D

Fumi SG
8 mei 2005, 18:56
Dean, vanwege die übercoole customs 8-)

Ritch
8 mei 2005, 18:57
Sympathie :)

1. MusicMan
2. Ibanez (vooral die verscheidenheid aan soorten gitaren)
3. Jackson (de oude Soloisten met die te gekke paintjobs, en de Phil Collen is super!
4. Oude Gibsons zoals de RD Artist Deluxe en de 25th Anniversary

ccc
8 mei 2005, 19:10
Hamer usa,

-10 bouwers - 60 gitaren per maand
- Hamer Fanclub board
- de filosofie die erachter zit
- en hun prachtige customs

http://www.hamerguitars.com/?fa=customgallery

SBloke
8 mei 2005, 19:15
Gibson, en dan twee modellen specifiek:
Oude Goldtops
Oude SG's (natuurlijk MOETEN ze kersenrood zijn onder de slagplaat en chocoladebruin op de rest van de body :D)


Ovation
Mooi spul, klikt geweldig speelt heerlijk, en m'n eerste echte gitaar. Oooooit wil ik nog een Di Meola signature...

Das Schaap
8 mei 2005, 20:07
Epiphone :D

PRS ook wel. :roll:

Soulflyhigh
8 mei 2005, 20:09
ESP
Ibanez
BC Rich (custom shop modellen)
Jackson

ieme
8 mei 2005, 20:23
Gibson, Anderson, Suhr, PRS, Gretsch, Taylor, Guild, Larrivee

En natuurlijk
Erik vd Haar

Daniël_san
8 mei 2005, 20:30
Nou ja..... Ik vind alles eigenlijk wel mooi :-D

Maar ik vind zeker goed:
Gibson
PRS
vd Haar
de Gier
Schecter
Heritage
Anderson

VanKatoen
8 mei 2005, 20:30
Jackson en gibson

Negative K3 fan
8 mei 2005, 20:30
ik vind de volgende merken sympathiek, ondanks dat ik nog niet eens op de gitaren heb gespeeld van sommige merken:

-hamer
-dean
-heritage
-agile (ehe)
-shamray
-blade
-music man
-lag

AutoStatic
8 mei 2005, 20:42
Verzin toch is wat anders heren, gibson/prs/fender tsssssssssss hoe doorsnee wil je het hebben.

Bij mij Lag en Godin veel (heel veel) gitaar voor je geld.
Vooral Godin heeft iets, ze zijn lelijk ik geef het toe maar man man kwa prijs/kwaliteit niet te verslaan en vooral 2ehands kom je soms heel mooi spul tegen.

Je zat gewoon te wachten totdat die drie merken voorbij waren gekomen ;)
Ik ga lekker ook voor Gibson en ga mee met Sbloke, ouwe verkleurde SG's, slllllllrrrrpppppp. En op het moment is het Teisco voor, Teisco na hier.

PeArLjAm
8 mei 2005, 20:53
Gibson (50,60s + custom shop division)

Greenwich Village Custom Guitars (http://www.songsofjonathanwilson.com/GreenwichVillage.htm)

oude Charvel

Hamer USA

oude Tokai[/url]

The Mule
8 mei 2005, 21:06
Alle zelfstandige, liefst eigenwijze handbouwers hebben mijn sympathie, met bijzondere, absoluut niet-objectieve voorkeur voor Benavente en Alembic. Van de grotere merken kan ik alleen Rickenbacker in hetzelfde straatje plaatsen, en voor de overname door Fender had ik hetzelfde met het trotse Guild...

SantaSCSI
8 mei 2005, 21:22
Eentje die nog niet voorbijgekomen is: Cort. PRachtige gitaren en goeie sound.

Cubensis
8 mei 2005, 21:37
Shadow, maken nu nog alleen pickups, tussen 88 en 92 met de hand gitaren die zowel qua specs als kwaliteit en sound elke fender ver achter zich laten ;) (en ja, ben fucking subjectief, heb er ook 1 hangen :D )

Azrael
8 mei 2005, 21:49
IBANEZ IBANEZ IBANEZ :-D

Franc
8 mei 2005, 21:56
Richwood :-D

AART
8 mei 2005, 22:02
IBANEZ #1

Verder:

Jackson
ESP
LTD
Charvel

beetje de superstrats dus :D

NeeraDJ
8 mei 2005, 22:06
Jackson/Charvel
Peavey USA
ESP (geen LTD)

frekie
8 mei 2005, 22:22
Jap kopietjes: Tokai, Fernandes/Burny, Morris, Aria (dus geen pro2)

"Wietse-gitaren" :-D (Eko, Egmond, Welson, Teisco, Hagstrom etc.)

en natuurlijk.....

RICHWOOD RICHWOOD RICHWOOD RICHWOOD RICHWOOD RICHWOOD

:-D :-D :-D

Orpheo
8 mei 2005, 22:38
1: gibson
2: heritage
3: charvel
4: jackson

AutoStatic
8 mei 2005, 22:45
Jap kopietjes: Tokai, Fernandes/Burny, Morris, Aria (dus geen pro2)

"Wietse-gitaren" :-D (Eko, Egmond, Welson, Teisco, Hagstrom etc.)

en natuurlijk.....

RICHWOOD RICHWOOD RICHWOOD RICHWOOD RICHWOOD RICHWOOD

:-D :-D :-D

+1!

vulvasonic
8 mei 2005, 22:52
Alle grote jongens, maar Fender, Gibson en Gretsch in het bijzonder.

En Martin en Gibson voor als het acoustisch moet.

bat
8 mei 2005, 23:01
Merk? Als het maar lekker speelt en klinkt...

Momenteel dus een Fender en een Squier. Maar had net zo goed een G&L, Richwood, vd Haar of weet ik veel wat voor andere Strat of Tele kloon kunnen zijn.

hugo
8 mei 2005, 23:12
Ik ben nog steeds erg blij met Washburn N1, de goedkoopste van de hele serie maar speelt als een zonnetje.

Swan
8 mei 2005, 23:17
Jackson :dance:

RS-Rik
9 mei 2005, 00:10
Jackson natuurlijk, vanwege mn cheape dinky die echt heerlijk speeld.

En al die Matsumoku dingen, vanwege mn Custom stratje die zo lekker speeld

Cubensis
9 mei 2005, 00:26
niet beledigend bedoeld, maar ben je dyslectisch?

Stratman70
9 mei 2005, 00:33
TOKAI

Morris, mijn eerste electr. gitaar (strat kopie van multiplex)
Gibson en toch ook Fender natuurlijk.

Bobbel
9 mei 2005, 00:42
Fender...

Dit omdat ze er mooi uitzien, een goed geluid hebben en zeer degelijk zijn... en ik vind ze beter in prijs - kwaliteit verhouding dan Gibson of Prs...

Koekje
9 mei 2005, 01:23
Epiphone
Gretsch

Epiphone wegens grote tevredenheid over mijn eerste gitaar ... een limited les paul modelletje (groen sunburst), maar dat speelt nog altijd fantastisch, en met die SD-elementjes klinkt ze ook nog eens prima

Bambufan
9 mei 2005, 02:27
Japanse en Koreaanse kwaliteitsgitaren uit de jaren 60-80. :-D

Wormaap
9 mei 2005, 02:35
Jackson/Charvel blijft toch altijd een bepaald gevoel bij mij opwekken, 'k weet niet wat't is maar dat zijn gewoon gitaren die voor mijn gevoel meeschterlijk zijn :P

imlikeajungle
9 mei 2005, 11:15
Ik ben een merkenslet. :o

PRS
Gibson

Gretsch omdat ze er zo cool uitzien, heb niks met het geluid

Zeker cool: Thorn en alle independents die al langskwamen. Enige spijtige vind ik de relatief belachelijk lage doorverkoopwaarde.

Santa Cruz, Martin, Larrivee akoestisch

bloodboiler
9 mei 2005, 11:35
Behalve Gibson,PRS en andere goed gebouwde gitaren met set neck en mooi gevlamde bierbuik heb ik ook een zwak voor Mosrite gitaren.

Helaas hebben Japanse verzamelaars de prijs naar belachelijke hoogte gedreven zodat een echte waarschijnlijk nooit in mijn bezit komt.
Ondanks dat de vele copietjes kwalitatief vaak veel beter zijn geef ik toch de voorkeur aan de real deal.

MoserCustomShopDotCom
9 mei 2005, 12:40
Ok.. allemaal leuk een aardig om zo'n lijst met merknamen te zien.. Maar misschien handig als er ook een motivatie wordt vermeld?

Momenteel is het eigenlijk meer een lijstje met "wat is je favo merk?" :razz:

wimmeltje
9 mei 2005, 13:56
Tyler gitaren http://www.tylerguitars.com/

GretschCC
9 mei 2005, 13:57
Weer een nieuwe: D`angelico :)

Javaca
9 mei 2005, 14:02
Die New Yorkers zijn idd best vet :-D

Ander merkje: Danelectro

Anders Destium
9 mei 2005, 14:03
Bij PRS heb ik veel waardering voor de manier waarop Paul Smith zijn droom heeft nagestreefd. Begonnen op een zoldertje met gitaren repareren, overal en nergens zijn gitaren geprobeerd aan de man te brengen en steeds groter groeiend door zijn focus op pure kwaliteit. Hij is gitaren gaan bouwen omdat hij het idee had dat productiegitaren beter zouden moeten kunnen dan wat er op de markt was. En dat heeft hij bewezen, het is toch leuk dat iemand die zelf gitarist is zo zijn bedrijf op heeft kunnen zetten. Op de promotievideo's demonstreert hij ook zelf de verschillende gitaren die ze bij PRS voeren, voor gitaristen door gitaristen. Zo'n slogan zul je bij Gibson of Fender niet zien.

imlikeajungle
9 mei 2005, 14:24
Anders, ben het volledig met je eens.

Maar feit is dat PRS er nu wel erg snel van aan het afwijken is. De uitgebreide reeks SE's (nu weer die aartslelijke camo standard) en de dingen als de Corvette doen me steeds meer vrezen dat het over relatief korte tijd hetzelfde verhaal gaat worden als Gibson & Fender.

En een Private Stock is net iets te duur :D
Doe mij dan maar een Thorn :wink:

almarvk
9 mei 2005, 14:42
Ik heb iets met Ibanez. Ik weet niet waarom, maar blijkbaar vind ik het gaaf spul en zal ik niet zo snel iets kopen van een ander merk. Vandaar dat ik ook nog een oude SG of Les Paul van Ibanez wil hebben...
Ook de pedalen heb ik van Ibanez, maar m'n distortion nu toch maar een ProCo Rat2. Stukken beter dan Ibanez Smashbox imho...

Anders Destium
9 mei 2005, 16:25
Anders, ben het volledig met je eens.

Maar feit is dat PRS er nu wel erg snel van aan het afwijken is. De uitgebreide reeks SE's (nu weer die aartslelijke camo standard) en de dingen als de Corvette doen me steeds meer vrezen dat het over relatief korte tijd hetzelfde verhaal gaat worden als Gibson & Fender.

En een Private Stock is net iets te duur :D
Doe mij dan maar een Thorn :wink:

Die SE-serie loopt erg goed, vandaar ook nu de signature van die knakker van Good Charlotte en de meerdere modellen. Volgens mij is de SE-serie er mede gekomen door de goedkope PRS kopieen die steeds meer op de markt kwamen het hoofd te kunnen bieden. Ik denk inderdaad ook niet dat Paul Smith een SE zou kopen, al zijn het voor het geld best goede gitaren.

Thorns zijn super inderdaad, net als McNaughts (die zou ik ook graag willen hebben, maar ja wat voor gitaar niet :oops: :D )

Ritch
9 mei 2005, 17:11
Ik heb nooit eigenlijk iets met gitaren waar auto's en dat soort onzin op staat, maar deze vind ik toch wel cool: :)



http://www.prsguitars.com/showcase/current/guitars/lg_vetteblack.jpg

Fumi SG
9 mei 2005, 17:18
De PRS in Corvette uitvoering :)

Ritch
9 mei 2005, 17:31
Waarom heb ik nog maar 2 keer Musicman voorbij zien komen?! :( :cry:




:wink:

gerrekat
9 mei 2005, 17:47
DEAN natuurlijk!

1. de playability
2. de bouwkwaliteit
3. de gebruikte materialen
4. totaal cool uiterlijk!


DEANS zijn Gibsons op steroids en zien er cooler uit!

Verder heb ik sympathie voor HAMER en oudere BC RICH...de 3 gote jaren 70 indie bouwers zeg maar!

Jeroenvanhulsteijn
9 mei 2005, 17:48
Aria Pro II en Dean krijgen mijn sympathie. Mijn eerste elektrische was een Aria (gekregen van paps en mams). Mijn eerste zelf bijelkaar gespaarde gitaar was een Dean.

Verder hebben beiden in hun archief ontzettend mooie gitaren voor een leuke prijs.

Thom TK
9 mei 2005, 19:23
Zion,
Dean,
ESP

glacius
9 mei 2005, 22:06
1- Gibson
2- prs
3- hamer usa
4- ibanez
5- bc rich (alleen om zijn rode mockingbird necktru met floydrose)

Agent_Smith
9 mei 2005, 22:32
Gibson
Gibson :P
Gordon-Smith
Hamer USA
Burny

oja, en Gibson :razz:

Dean ook trouwens

maylingjv
9 mei 2005, 23:44
aha nog een gordon smith liefhebber :)
gordon smith
v.d haar
levinson blade
tom anderson
heritage
hamer
gretsch
jj guitars
+nog duizend anderen :wink:

Les Paul
10 mei 2005, 10:36
Gibson, omdat dit nou eenmaal "the real thing" is. Ik kan enorm genieten van het pure geluid van mijn R8.
PRS, vanwege de veelzijdigheid van de gitaren. Sinds vorige week heb ik naast mijn Custom Brazilian ook een CE en die is werkelijk geweldig. Zowel een heerlijke ruige sound als een zalige sicgle coil bluesy sound, zonder dat je aan de versterker iets hoeft te doen.

Mauser
10 mei 2005, 10:59
Ik heb het meest iets met Jackson, B.C. Rich en ESP.

Verder heb ik ook iets met V gitaren, maar dat is geen merk :D

Mithrandir
10 mei 2005, 11:19
Ik heb een zwak voor hollow-bodies en dan met name Hofner, Gretsch en Rickenbacker. Gretsch's en Ricks zijn gewoon extreem cool in mijn perceptie en hofners wat chiquer met een goede sound.

Bobbel
10 mei 2005, 11:23
Heb je gelijk in... die was ik vergeten te noemen, maar Rickenbacker vind ik ook zeer gaaf... hopenlijk staat er binnenkort hier één :razz:

brunodb
12 mei 2005, 01:01
Duesenberg!!!!!!!!!

heb er net eentje gekocht en klinkt ongelooflijk lekker ( de starplayer TV) is superveelzijdig,van teletwang tot scheur,alles zit er in,absolutely love it!

Rock n' sad
12 mei 2005, 13:29
Duesenberg!!!!!!!!!

heb er net eentje gekocht en klinkt ongelooflijk lekker ( de starplayer TV) is superveelzijdig,van teletwang tot scheur,alles zit er in,absolutely love it!

die zijn idd leuk

off topic
dag streekgenoot ( ben van aalst( in de week ) & liedekerke )

brunodb
17 mei 2005, 00:40
ik lees in je vorig posts dat je op zoek was naar een multi-effect. heb je er nu al 1? ik ben namelijk van plan een tonelab SE te kopen. en mocht je die ook gekocht hebben ben ik benieuwd naar je bevindingen streekgenoot :razz:

brunodb
17 mei 2005, 00:41
ik lees in je vorig posts dat je op zoek was naar een multi-effect. heb je er nu al 1? ik ben namelijk van plan een tonelab SE te kopen. en mocht je die ook gekocht hebben ben ik benieuwd naar je bevindingen streekgenoot :razz:

edje kadetje
18 mei 2005, 09:12
speel zelf op Blade (donkerblauwe R4) vind ik nog steeds prachtig.

Maar ik heb iets met Ibanez.

Ergens midden jaren 80 - grote Rush-fan - kocht ik een es-achtige Ibanez (iets kleiner dan de es335). Een paar jaar later kon ik - nog steeds grote rush-fan - een double neck (6&12) overnemen (opnieuw Ibanez). Toen een collega weer een paar jaar verder vertelde dat hij nog een oude gitaar had staan en of ik die niet wilde overnemen . . . Bleek een zwarte Ibanez les paul te zijn.

Dus ik heb een heuse Ibanez-verzameling (3 stuks) voor € 1000,-

Acoustisch ben ik gevallen voor takamine (6, 12 en nylon). Eigenlijk alleen maar doordat pink floyd in de jaren 80 erop speelde.

maarten
18 mei 2005, 10:39
Verzin toch is wat anders heren, gibson/prs/fender tsssssssssss hoe doorsnee wil je het hebben.



Ik krijg bij gibson warme gevoelens.

oeps, dat is zeker niet hip genoeg :-(

MazeMouse
18 mei 2005, 12:01
Kwa budgetmerken
Samick
OLP

Middelmerken:
Yamaha
Fame

Topmerken:
Basslab
MusicMan

Mattia
18 mei 2005, 13:19
Zowat idere hand- or kleinere bouwer, voor zowel electrisch en akoestisch, staan bovenaan de lijst. Electrisch, mensen als McNaught en McIntruff, Timtone, akoestisch Kevin Ryan, James Olson, bijvoorbeeld.

Gibson, daar heb ik niets mee. Oude Gibsons, ja, dat heeft gewoon iets, idem oudere Fenders. Nieuwere vind ik overdreven duur voor de kwaliteit, en ik ben ook nooit echt 'weg' van een nieuwere Les Paul of Fender, vooral nadat ik het prijskaartje zie. PRS heeft integendeel wal wat, en maken kwalitatief geweldige instrumenten. Hamer USA maakt ook top instrumenten, idem Gordon Smith, Heritage. Om maar een paar te noemen.

Akoestisch ben ik geneigd om Taylor, Larrivee, en Lowden te noemen. Martin doet me weinig, vrees ik.

Mattia
18 mei 2005, 13:21
Zowat idere hand- or kleinere bouwer, voor zowel electrisch en akoestisch, staan bovenaan de lijst. Electrisch, mensen als McNaught en McIntruff, Timtone, akoestisch Kevin Ryan, James Olson, bijvoorbeeld.

Gibson, daar heb ik niets mee. Oude Gibsons, ja, dat heeft gewoon iets, idem oudere Fenders. Nieuwere vind ik overdreven duur voor de kwaliteit, en ik ben ook nooit echt 'weg' van een nieuwere Les Paul of Fender, vooral nadat ik het prijskaartje zie. PRS heeft integendeel wal wat, en maken kwalitatief geweldige instrumenten. Hamer USA maakt ook top instrumenten, idem Gordon Smith, Heritage. Om maar een paar te noemen.

Akoestisch ben ik geneigd om Taylor, Larrivee, en Lowden te noemen. Martin doet me weinig, vrees ik.