PDA

View Full Version : vox en korg ...



Rock n' sad
8 mei 2005, 16:50
test

Rock n' sad
8 mei 2005, 16:51
Ik wist dus al lang dat vox z'n valvetronix series met korg heeft afgewerkt , maar wat hebben ze nu eigelijk allemaal van korg gehaald ?
Zijn het alleen de effecten , of ook de overdrives/distortions ?

Ik vind het valvetronix geluid dus werkelijk fantastisch , maar heb het niet zo voor moddeling versterkers ( niets mis met modeling , maar tis maar dat mijn losse effecten dan overbodig zouden zijn ) , dus mijn vraag is nu :

Heeft korg Toneworks een pedaal te koop die ( volledig ) te vergelijken is met de sound/software die nu ook in de valvetronix zit ?
Ik heb ook gezien dat de korg toneworks multieffecten goedkoop zijn , zou het goed zijn als ik m'n losse effecten inwissel voor zo'n multi effect ?

Groeten Wim

Fumi SG
8 mei 2005, 18:02
sympathie voor Korg hoor! :razz: (sorry, back on topic)

ieme
8 mei 2005, 18:10
er is wel een pedaal van Vox waar alle effecten uit de valvetronix in zitten de tonelab SE

succes!
ieme

Rock n' sad
8 mei 2005, 18:22
er is wel een pedaal van Vox waar alle effecten uit de valvetronix in zitten de tonelab SE

succes!
ieme

die kende ik al :razz: maar omdat korg ook een redelijk nieuwe lijn had...

guitartub
8 mei 2005, 21:26
De al wat oudere AX1500G van Korg is inmiddels heel betaalbaar en voor zover ik weet nog in productie. Hou je van de sounds uit de Valvetronix? (IK OOK) Dan kan ik je de 1500G van harte aanbevelen. ( Heb hem zelf een week uit kunnen proberen van een leerling van me en hij was voor mij medebepalend aan de aankoop van de Vox).

Swampash
8 mei 2005, 22:14
Korg heeft Vox een jaar of 7 geleden gekocht.
Zij hebben de verterker kennis van Vox en de modeling/effecten kennis van Korg gecombineerd, met als eindresultaat de valvetronix en tonelab series. Erg duidelijk is hierbij de gepatenteerde valve reactor van vox en de rems techniek van korg.
Het is dus duidelijk dat korg techniek in Vox producten zit en vice versa.