PDA

View Full Version : gitaar + vocalen opnemem



JvD.
8 mei 2005, 16:29
mijn doel: gitaar in amp, recording out in mixer, mixer naar line in comp.
Mic naar mixer, in line in comp.

probleem, ik krijg heel zacht geluid, ik kan me verstarker wel heel hard zetten en dan heb ik prima resultaat.
maar me mic kan ik niet harder zetten.

hoe lossen jullie dit op? of hoort een mixer hardere output te geven?

Ic3gl0vE
8 mei 2005, 19:06
Je zou een limiter ertussen kunnen zetten, daarmee kun je je signaal ver opkrikken zonder dat je oversturing krijgt. Wat je ook kunt doen:

De meeste software heeft een 'normalize' functie. In bijv. Cubase klik je met de rechtermuisknop op je track, ga je naar process en klik op je op normalize. Hier stel je in hoe hard het signaal maximaal mag zijn (bijv. -1,00dB) en druk je op ok. Je track wordt dan een heel stuk harder gemaakt! Hulde :-D !

Enige nadeel is dat ook de ruis harder wordt gemaakt.

Azrael
8 mei 2005, 19:09
Mixer behoort een line signaal af te geven en dat moet hard genoeg zijn om je computer te laten clippen als je wilt. Ik kan met mijn behringer mixer mijn boxen opblazen als ik hem open draai want dat ding kan een hele heftige output geven als ik wil.
Je hebt toch wel een microfoon voorversterker he? Met een echte microfoon kabel en niet zo'n line-in geval...?

Lord Abortion
8 mei 2005, 21:03
Normaal moeten er toch preamps zitten in je mixer. Gewoon het signaal daarmee boosten naar line-niveau.

JvD.
8 mei 2005, 21:29
ja ik ging er ook van uit dat die voor versterkt, misschien is gewoon me line in van me SB live!

trauwens, met mixer is even hard als recording out van me spider direct in de line in.
ik neem aan dat de mixer voor versterk aangezien ik wel geluid uit me mic krijg.

JvD.
9 mei 2005, 16:17
Mixer behoort een line signaal af te geven en dat moet hard genoeg zijn om je computer te laten clippen als je wilt. Ik kan met mijn behringer mixer mijn boxen opblazen als ik hem open draai want dat ding kan een hele heftige output geven als ik wil.
Je hebt toch wel een microfoon voorversterker he? Met een echte microfoon kabel en niet zo'n line-in geval...?

ik heb een Samson Q7 mic, en aan de ene kan van het snoer zo'n plug met 3 pikkies voor in de mic, en de andere kan een gewone jack, die ook op gitaar snoeren zit.

mijn mixer versterkt voor.

harrie-beton
9 mei 2005, 16:24
In windows kun je het opname niveau regelen.
Heb je daar al gekeken?


hb

JvD.
9 mei 2005, 16:28
bij recording stan line-in om max. en bij playback ook.

Lord Abortion
9 mei 2005, 17:09
Ik heb geen idee wat dat zou kunnen zijn. Je recording out van de amp zou normaal al een line-signaal moeten geven, en je mixer kan dat nog boosten als het nodig zou zijn. Blijkbaar is er ergens iets dat je signaal naar beneden drukt. Heb je de outputs van de mixer al goed bekeken, en of die hard genoeg staan? Je gebruikt toch actieve monitoren ook?

Want dit is een vreemd probleem, dat je je signaal niet op line level krijgt.

Swan
9 mei 2005, 17:27
heb je t volumeschuifje omhoog geschoven? (ja sorry bij iemand die zulke taalfouten maakt......)

JvD.
9 mei 2005, 17:27
als ik de output van me mixer in een oude gitaar amp doe, kan die het gewoon goed afspelen zonder hard te hoeven staan.

JvD.
9 mei 2005, 17:30
heb je t volumeschuifje omhoog geschoven? (ja sorry bij iemand die zulke taalfouten maakt......)

Ja want als je dyslecties bent ben je dom!
Je manier van spelling is een precieze afspiegeling van je iq, pleur toch op.

Ik doe zo veel moeite altijd eerst me post in words voor spellingscorrectie.

Ic3gl0vE
9 mei 2005, 17:38
Normaal moeten er toch preamps zitten in je mixer. Gewoon het signaal daarmee boosten naar line-niveau.

Maar als je een Behringer mixer hebt kun je dat boosten beter 'opruizen' noemen :-(

skanky
9 mei 2005, 17:44
Hebben behringer mixers preamps? Ik dacht alleen ruisgeneratoren. :-D

Ic3gl0vE
9 mei 2005, 17:51
Is Soundcraft eigenlijk veel beter dan Behringer? de Compact 10 lijkt me namelijk wel wat voor in de toekomst. Mijn behringer is te beperkt kwa routing voor me en als je de boel gaat opruizen wordt je niet gelukkig.

bert k
9 mei 2005, 18:46
Soundcraft was van oudsher altijd een prima merk, maar dat was dus Engels. De nieuwe zullen waarschijnlijk ook uit China of Korea komen. Bovendien vind ik de mixers van Behrelul niet erg ruisen. (Veel andere produkten wel, begrijp me goed... :-D )

Azrael
9 mei 2005, 19:16
Normaal moeten er toch preamps zitten in je mixer. Gewoon het signaal daarmee boosten naar line-niveau.

Maar als je een Behringer mixer hebt kun je dat boosten beter 'opruizen' noemen :-(

Weird...doe je echt iets fout....die dingen zijn bij mij zo'n beetje volkomen ruisvrij...

harrie-beton
9 mei 2005, 19:45
serieuze poging om je te helpen.

Heb :-D je mengtafel een volume indicatie? Vaak een rij lampjes die aangeven hoe hard de mengtafel uitstuurt?

Komt deze tot bijna 0 db?
Probeer eens anders kabels.

Als dat nagekeken is - verwijder de sound driver van je geluidskaart en installeer hem opnieuw. Dat kan geen kwaad en wil wel eens helpen.

hb

Swan
19 mei 2005, 18:40
heb je t volumeschuifje omhoog geschoven? (ja sorry bij iemand die zulke taalfouten maakt......)

Ja want als je dyslecties bent ben je dom!
Je manier van spelling is een precieze afspiegeling van je iq, pleur toch op.

Ik doe zo veel moeite altijd eerst me post in words voor spellingscorrectie.

zet voortaan die spellingscontrole n keer aan dan :roll:

bert k
19 mei 2005, 19:19
Nounou, wat een nuttige bijdrage aan het topic, daar heb je echt weken over nagedacht... :-?