PDA

View Full Version : advies: mark IV en 1960 doen?



Nocki
8 mei 2005, 15:49
Hoi, ik heb een mesa/boogie mark Iv top. en ik wil een 4x12 erbij. ik heb nu een zelfbouw die fantastisch klinkt. maar ik wil later 2 dezelfde cabs zonder de 2e te moeten maken.
ik denk dan aan 2 marshall 1960 kasten. maar het schijnt dat die soms niet goed klinken met marshall kasten. op harmony central kan ik niet zoveel vinden erover. wat vinden jullie vn de combi mesa en marshall?

Nocki

ieme
8 mei 2005, 18:19
waarom koop je niet eerst 1 1960 erbij om te vergelijken?

Nocki
8 mei 2005, 18:21
do ik ook. eerst een en als het bevalt de 2e maar ik wil nu eigenlijk gewoon een beetje hoe anderen erover denken.
ik wil eigenlijk ook weten of mensen weleens wat veranderen aan een marshall 1960 cab.

Nocki
8 mei 2005, 18:21
do ik ook. eerst een en als het bevalt de 2e maar ik wil nu eigenlijk gewoon een beetje hoe anderen erover denken.
ik wil eigenlijk ook weten of mensen weleens wat veranderen aan een marshall 1960 cab.

Daniël_san
8 mei 2005, 18:24
Soms worden die 1960 niet echt aangeprezen....... Maar ik zou zelf niet weten hoe ze klinken met mesa's......

Jimi Hendrix
8 mei 2005, 21:36
ik wil eigenlijk ook weten of mensen weleens wat veranderen aan een marshall 1960 cab.

Interne bedrading vervangen door bijv. vdHul of iets dergelijks.

pol
8 mei 2005, 22:04
die interne bedrading vervangen is een goed idee, maar dat hoeft niks duurs te zijn, gewone luidsprekerkabel van hooguit 2 euro per meter is goed genoeg, dit verschil ga je toch niet horen.
ik hou zelf niet zo van de gewone marshall kasten met gt75 speakers, ik vind de versie met vintage 30's beter, maar da's een kwestie van smaak.

om even te vergelijken, ik heb ook een bogner cab met vintage 30's en die klinkt met dezelfde speakers minder schel en wat voller en gedefinieerder dan de marshall, maar echt groot is dat verschil nu ook weer niet, de marshall klinkt wel wat minder, maar is nogaltijd een prima cab.

Jimi Hendrix
8 mei 2005, 23:11
gewone luidsprekerkabel van hooguit 2 euro per meter is goed genoeg, dit verschil ga je toch niet horen.

Hangt ervan af, als je ook vdhul gebruikt als luidsprekersnoer vanaf je amp hoor je wel degelijk verschil...
Of je het een mooier vindt dan het andere of dat het prijsverschil je waard is moet je zelf weten, maar verschil is er wel degelijk.

Inderdaad is de meest goedkope kabelupgrade al een upgrade in het geval van marshall cabs.

Nocki
8 mei 2005, 23:16
ik gebruik zowie zo nu van den hul speaker kabels van amp naar cab en wil die dan zeker ook in het cabinet gaan laten maken. ben zelf niet goed in solderen en ga dat dan ook maar laten doen.

is er verder ng iets wat een marshall cab beter kan maken? ik zat een versteviginte dneken (had ik ergens gelezen, waar hangt de klepen???) en heeft het nit er een andere achterwand in ze zetten. bv met een gat erin zoals bij de nieuw mesa recto/roadking cabs?

Nocki

Nocki
8 mei 2005, 23:18
ps. ik heb het geld voor de eerste bij elkaar. hierbij dus gelijk al de vraag. heeft iemand ergens een marshall 1960A gezien voor 350 euro? dat moet toch te doen zijn he.
op de gitaarmarkten enzo zijn ze allemaal duurder dan 450 en mario is ook nog net iets te hoog aan de prijs.
Nocki

skabouter
9 mei 2005, 00:16
ey nocki. ikzelf vind die standard cabs nie zo mooi, kheb 2 cabs gehad met G12-65`s en die zijn stukken mooier. maar helaas wel zeldzaam, en duurder, dat word wss niets. moeten het echt 4x12`s zijn ? je kan ook voor 2x2x12 gaan. bijv die nieuwe framussen. mss zitten daar nog wel g12H`s in ook, en dan zit je geramt :) of wacht dacht je van die fame 4x12`s met V30`s ?
die normale 1960`s klinken denk ik wat dunnetjes voor jouw sound. leuk als je een jcm900 hebt, maar niet voor een mark4 !! hoewel ik dat nooit gehoord heb over elkaar..............test gewoon eerst eens een 1960 (ipv meteen kopen wat ieme zegt), en mss ook ff met een andere kast ernaast. dan hoor je het zelf wel.

FNaRK
9 mei 2005, 10:00
ps. ik heb het geld voor de eerste bij elkaar.
.... en mario is ook nog net iets te hoog aan de prijs.
Nocki

ik was voor jou al gezakt naar 400 :wink:

Nocki
9 mei 2005, 12:04
ik weet het mario. en ik vond het ook heel lief hoor.
maar je ziet ze zo vaak... ik wil gewoon zo goedkoop mogelijk kopen zodat ik zo snel mogelijk de 2e heb...

Nocki

Josdevos
9 mei 2005, 12:17
400 is toch wel dé prijs voor een 1960A hoor...

Nocki
9 mei 2005, 14:40
dat kan ik er altijd nog voor betalen als het niet lukt... :-)

maar nu heb ik in ieder geval 350. wie nu belt (06-51694125) en geld nodig heeft is er mischien wel blij mee. en over een weekje of wat is die 400 er mischien wel.

Nocki

marc_o
9 mei 2005, 15:44
Ik zag je advertentie al op zeelandnet....hehehe


zeg, die €50 ram je toch gewoon uit de portemonnee van je vrouw, het is vóór- EN tegenspoed hoor!!!

Daniël_san
9 mei 2005, 16:03
................................................
zeg, die €50 ram je toch gewoon uit de portemonnee van je vrouw, het is vóór- EN tegenspoed hoor!!!

:-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D

FNaRK
9 mei 2005, 21:14
precies
niet zeiken, 400 pleuro's ophoesten en mijn cab kopen :evil:

Nocki
9 mei 2005, 23:01
ok. foto's en wel nu!

1 buik kast. wanneer kpom je m brengen... het ligt klaar. uche uche...

Nocki :-D

marc_o
10 mei 2005, 09:44
Goed zo Nocki, van een goed pak slaag is geen vrouw ooit doodgegaan, en dan nog? Je woont in Terneuzen....die komt wel terug hoor.. :)

ieme
10 mei 2005, 12:40
Nocki, waarom koop je nou een Marshall??????

jij bent toch een mesa man! :razz:

Nocki
10 mei 2005, 19:05
:-D idd ik wete het eigenlijk ook niet. je hebt gelijk ieme. ik koop gewoon die marshall kasten en spaar door voor engl kasten. ehhh of mesa kasten... nou ja weet ik veel ik doe wel wat...

AART
10 mei 2005, 19:42
last van GAS? :D

ieme
10 mei 2005, 20:25
:-D idd ik wete het eigenlijk ook niet. je hebt gelijk ieme. ik koop gewoon die marshall kasten en spaar door voor engl kasten. ehhh of mesa kasten... nou ja weet ik veel ik doe wel wat...

engl kasten? jukkie! koop dan bogners ofzo!

FNaRK
10 mei 2005, 20:55
ok. foto's en wel nu!

1 buik kast. wanneer kpom je m brengen... het ligt klaar. uche uche...

Nocki :-D

400 euro is cash and carry ...
er staan er 2 in Rotterdam, kom langs en kies de mooiste uit
KLAAR IS NOCKI :D

Daniël_san
10 mei 2005, 22:03
:-D idd ik wete het eigenlijk ook niet. je hebt gelijk ieme. ik koop gewoon die marshall kasten en spaar door voor engl kasten. ehhh of mesa kasten... nou ja weet ik veel ik doe wel wat...

engl kasten? jukkie! koop dan bogners ofzo!

Of VHT een heleboel rockgozertjes spelen met mesa head en VHT cab :razz: :wink:

Nocki
15 mei 2005, 23:43
OK Ik heb er een. netjes in goede staat. geen tolex rips... en met hoes.en ik heb er 390 voor betaalt. nu de andere nog... :-)
morgen weet ik hoe die klinkt...

Nocki

Nocki
16 mei 2005, 23:00
ja... net geoefend. reacties van de band waren goed en mijn eigen reactie ook wel. kheb mezelf erg goed gehoord en hij komt er leuk doorheen. niet e hard niet te zacht en het 2e kanaal van de boogie die door een andere kast niet zo lekker klinkt heeft hier een echt ouderwets rock geluidje. ben er wel blij mee. dus gauw door sparen voor een 2e. wat ik wel jammer vind is dat mn zelfbouw kast toch beter klonk. mischien niet beter maar anders en beter door de mix sneed dan deze. maar het valt me absoluut niet tegen. het is meer een andere kast.

Nocki

pol
17 mei 2005, 08:49
:-D idd ik wete het eigenlijk ook niet. je hebt gelijk ieme. ik koop gewoon die marshall kasten en spaar door voor engl kasten. ehhh of mesa kasten... nou ja weet ik veel ik doe wel wat...

engl kasten? jukkie! koop dan bogners ofzo!

en wat is er mis met engl boxen ?

Nocki
23 mei 2005, 13:30
nou het klinkt goed samen. zo'n mea mark IV en zo'n jcm 900 1960A kastje... ik wil die tweede nog zien te scoren...

http://people.zeelandnet.nl/nocki/newpic.JPG

Daniël_san
23 mei 2005, 13:46
Ziet er zeker goed uit. Ik heb toch een vraag..... Is je mark IV nou nieuw? Je had toch een combo van 21,nogwat inch?

DREAMMACHINE
23 mei 2005, 13:50
nocki, ik heb eventueel nog wel een jcm900 1960 kast staan die de komende tijd waarschijnlijk de deur uit gaat. Hij is echt in perfecte staat op 1 klein tolexscheurtje na.....

ik hoor het wel!

Nocki
23 mei 2005, 17:59
mail me even. nocki@zeelandnet.nl of msn evem nocki_k@hotmail.com

dan praten we hoe en wat...

mn mesa zat vroeger in een combo en nu dus in een rack... :-)