PDA

View Full Version : Verschil tussen gewone en F-spaced elementen



Anders Destium
15 augustus 2002, 21:48
Dat wil ik eigenlijk wel weten nu er toch zoveel vragen over elementen gaan (bij music-produktiv viel het me een beetje op)

Anders Destium
15 augustus 2002, 22:31
En ik vind die Seymour Duncan lijst niet te volgen (zoveel verschillende, zucht!)
Als ik er puur metal mee wil spelen (met af en toe een zeikerige ballad (that girls like :grin:) waar doe ik dan goed aan voor enerzijds een basswood en anderszijds een mahonie body?

Phizer
15 augustus 2002, 22:43
F-spacing refers to a wider spacing between pole pieces available upon request at no extra charge on all full-sized humbuckers. For proper string alignment and balanced output, F-spaced humbuckers should be used in the bridge position on all guitars with string spacing of 2.1" (53 mm) or greater. This applies to most guitars with tremolos, as well as many newer fixed-bridge instruments. On guitars with a nut width of 1-11/16" (43 mm) or greater, F-spaced pickups can be used in the neck position as well.
[bron: http://www.dimarzio.com]

er is nog een stuk op de site dat gaat over dat er vroeger 2 maten waren, een van Gibson en een van Fender (F-spacing) en blablabla maar het komt dus op het bovenstaande neer.

Phizer
15 augustus 2002, 22:50
Satriani gebruikt de FRED in de brug en de Paf Pro in de neck (beide van DiMarzio), en zijn gitaar is van (american) basswood. Satriani gebruikt trouwens in zijn chromeboy (niet de JS10, die is van luthide, maar het prototype met basswood) Pearly Gates van Seymour Duncan. Nouja niet dat satch alles is maar ze noemen hem niet voor niets the Master of Tone.....
Voor mahonie heb ik geen flauw id eigenlijk.
nouja dat was wat ik weet, hopelijk kan je dr iets mee :smile:

Anders Destium
15 augustus 2002, 23:28
Ja, voor mij maakt het dus geen reet uit of ik F-spaced neem of niet, ik dacht dat het lag aan dingen als wel/niet slagplaat maar da's dus niet zo...

gershwin5150
15 augustus 2002, 23:39
Op 2002-08-15 23:28, schreef Anders Destium:
Ja, voor mij maakt het dus geen reet uit of ik F-spaced neem of niet, ik dacht dat het lag aan dingen als wel/niet slagplaat maar da's dus niet zo...



Nou ik heb ook een keer de verkeerde in mn gitaar gezet, en dan staan de poolstaafjes niet recht onder de snaren, kweet niet of ut erg veel scheelt in geluid, maar t ziet er beetje kneuzig uit.
Volgens mij moet je in alle gitaren met tremolo F-spaced humbuckers (bij de brug)gebruiken (maar dat je moet je ff checken!).
Ik heb in mn Strat een F-spaced bij de brug en een gewone humbucker bij de hals zitten. En in mn Ibanez zijn ze geloof ik allebei F-spaced (vanwege de iets wijdere stringspacing).

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: gershwin5150 op 2002-08-15 23:41 ]</font>

Anders Destium
15 augustus 2002, 23:46
Anders neem ik binnenkort wel een gitaar mee naar Peer Dellen om het eea daar na te vragen....
Maar dás wel weer een uur heen én terug!

Anders Destium
15 augustus 2002, 23:46
Anders neem ik binnenkort wel een gitaar mee naar Peer Dellen om het eea daar na te vragen....
Maar dás wel weer een uur heen én terug!

Anders Destium
16 augustus 2002, 15:05
Én twee keer posten, ook het monteren laat ik denk ik maar aan hem over, ik heb geen zin om in mijn gitaar verkeerd te gaan solderen! :smile: