PDA

View Full Version : Guitarport software via line in



outside
8 mei 2005, 11:41
Ik ga verlopig van git -> amp (headphone out) -> line in van pc. Geen supper kwaliteit, maar verlopig is et goed genoeg voor mij. Ik werk vaak via magix audio studio, zeer goed programma'tje, alleen mis ik een beetje effecten voor gitaar, die ik bij de guitarport (gratis te downloade op de line 6 site) wel vind. Daar kan ik enke opnemen en die effecten toevoegen als de usb van de pod of guitarport of... insteekt, maar deze heb ik niet, is er een mogelijkheid om gewoon via line in (geluidskaart) op te nemen? Of is er mss een ander programma met ook zovee effecten en zo duidelijk is?

Bloodline
8 mei 2005, 15:57
ik begrijp je niet helemaal duidelijk, wil je nou goeie guitarport presets hebben ?

outside
8 mei 2005, 17:12
nee, ik heb geen hardware die nodig is voor de SOFTWARE van guitarport (ik heb dus geen pod, guitarport(hardware),... die via usb verbonden worden met de pc) maar ik verbind mijn gitaar gewoon via de line in van mijn geluidskaart. Bestaat er een mogelijkheid om de guitarport SOFTWARE te gebruiken door op te nemen via de line in poort en dus NIET via de usb poort. Of is er een programma zoals guitarport, ook met zoveel amp models en effecten en ook zo duidelijk (vooral da laatste is moeilijk te vinden) ?

Ic3gl0vE
8 mei 2005, 19:03
hahahaha, je wilt de guitarport dus gebruiken zonder een guitarport te hebben :lol:

NIET ALLES IS TE CRACKEN :evil:

Maar goed, je kunt Native Instruments Guitar Rig gebruiken. of IK multimedia Amplitube. Guitar Rig kost zo'n 400 dollar en daar zit een voetcontroller bij. Amplitube kost 250 euro geloof ik. Daar zit niet iets van een controller bij, maar ikzelf vind 'm sowieso niet echt mooi klinken (ik heb 'm wel eens geprobeerd).

Een guitarport is wel de goedkoopste oplossing voor je (150 euro).

Bloodline
9 mei 2005, 08:43
Inderdaad de Guitarport is de goedkoopste oplossing. ik heb hem zelf ok en de ervaring ermee is: op het begin denk wat moet ik hier in godsnaam mee. alleen zo langzamer hand als je wat prutst met verschillende amps en equalizer "en erachter komt dat een brit - 800 amp heel goed klinkt als je er klein btje chorus op doet en een overdrive stompbox erop zet" ben je zeer tevreden. als je meer geld hebt zou ik een Podxt nemen.