PDA

View Full Version : Wie vind METALLICA tha best?



Ibanez-Man
7 mei 2005, 22:50
METALLICA 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) :speed:

vulvasonic
7 mei 2005, 23:31
kutband

thijsov
8 mei 2005, 00:32
Ja mAn! MeTaLlI©A I$ e©hT HeLeMaAl tE ©000L Ge\/\/00N!!!!
NeT Z0Al$ LiNkIn pArK JaAa!

e©hTe mEtAl!!!!

Swan
8 mei 2005, 00:35
veel te hard joh..is alleen maar herrie

THW
8 mei 2005, 11:04
METALLICA 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) :speed:
Laat me raden je vind Linkin Park en vooral de gitarist daarvan heel goed, Korn "rox your fuckin @ss off", St.Anger is ook GEWELDIG! vooral vanwege de goeie productie en oja Marilyn Manson is ook helemaal "tha bomb" vooral door zijn "geweldige stem"!

:roll:

Rot toch een end op man, Metallica is niet meer goed sinds na "The Black Album".
Als je nog wat nuttigs wil toevoegen aan het forum zeg dan tenminste waarom je Metallica zo goed vind :roll: .
Kunnen we je leuk uitlachen als je zegt "Omdat Kirk Hammet zo vreselijk goed is" :roll:

ShaQ
8 mei 2005, 11:09
Metallica:

periode:
Kill 'em all - Black album =

Tha best 8-)

Reel Big Fish
8 mei 2005, 12:22
Wat is dit voor kut topic? Ik heb ook wel wat kut topics aangemaakt, maar dit slaat alles!!


-----------------------
Slipknot, woehoe!1!11! Bijna net zo goed als Metallica OMFG1337!!11!1
-----------------------

StefMan
8 mei 2005, 12:28
METALLICA 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) :speed:

Ibanez is kut...alleen de IceMan zou ik bespelen omdat ie er leuk uitziet...oh ja Lars Ulrich is een lul die niet kan drummen!

AutoStatic
8 mei 2005, 22:37
ha ha ha...

SLAYER!!!!!!

Thom TK
8 mei 2005, 22:45
:lol:
Erg slim om een topic hierover te beginnen.
Duidelijk een newbie hier :-D

StefMan
8 mei 2005, 23:15
ha ha ha...

SLAYER!!!!!!

ANGEEEEEEEEEEEEEEL OF DEAAAAAAAAAAATH!!!

Ik heb echt een vette versie van een Sepultura concert waar Tom Araya het podium op komt en dan samen met Max Angel Of Death doet 8)

Bloodline
9 mei 2005, 08:52
JONGENS JONGENS JONGENS TOCH !!!! ok st. anger was niet hun beste album. maar als je tegenwoordig naar een concert van hun gaat, en je zegt ik vondt het een kut concert. dan ben je goewd gek !! Als je lars een slechte drummer vindt . . . . . heb je goewd mis. hun waren de enigste in die tijd die eens andere maten gebruikte ( blackened etc ) en welke drummer kan nou niet de triplets van one drummen hae ? Metallica is en blijft een goeie band en zodra ze hier weer eens optreden ga ik er zeker heen !!!! linkin park enzo zuigen btw :P kut nu metal lol

StefMan
9 mei 2005, 10:25
Lars is een kut drummer...simpel feit! Ik heb het niet goed mis!

BassAgent
9 mei 2005, 10:35
JONGENS JONGENS JONGENS TOCH !!!! ok st. anger was niet hun beste album. maar als je tegenwoordig naar een concert van hun gaat, en je zegt ik vondt het een kut concert. dan ben je goewd gek !! Als je lars een slechte drummer vindt . . . . . heb je goewd mis. hun waren de enigste in die tijd die eens andere maten gebruikte ( blackened etc ) en welke drummer kan nou niet de triplets van one drummen hae ? Metallica is en blijft een goeie band en zodra ze hier weer eens optreden ga ik er zeker heen !!!! linkin park enzo zuigen btw :P kut nu metal lol
Daar kun je noobies zo aan herkennen :wink:

StefMan
9 mei 2005, 12:51
kblijf Lars een baggere drummer vinden! :-D

Embryoyo
9 mei 2005, 14:48
Is dit een grap ofzo?

StefMan
9 mei 2005, 15:52
Dat Lars Ulrich een baggere drummer is? Nee jammergenoeg niet, hij is echt bagger

vulvasonic
9 mei 2005, 18:18
En het blijft een kutband :D

Embryoyo
9 mei 2005, 19:07
Dat Lars Ulrich een baggere drummer is? Nee jammergenoeg niet, hij is echt baggerNee, dit topic.

BassAgent
9 mei 2005, 19:19
Dat Lars Ulrich een baggere drummer is? Nee jammergenoeg niet, hij is echt baggerNee, dit topic.
Allebei zijn bagger.

Kris Haex
9 mei 2005, 19:21
Thajan, jij kan wel heel goed zijn, maar ik denk dat je toch niet goed genoeg bent om Kirk Hammett te vervangen bij Metallica, die gast speelt jou zo onder tafel in. Er zijn er zeker die beter zijn dan Kirk, maar hij laat er ook veel achter hem. En Metallica vond ik het best tot en met the black album.

BassAgent
9 mei 2005, 19:27
Thajan, jij kan wel heel goed zijn, maar ik denk dat je toch niet goed genoeg bent om Kirk Hammett te vervangen bij Metallica, die gast speelt jou zo onder tafel in.
Ben ik met je eens. Maar Lars Ulrich is poep en de nieuwe Metallica is poep. Dat zijn we ook eens neem ik aan.

Whiplash
10 mei 2005, 09:26
Ik vind alleen hun eerste cd Kill Em All goed.

StefMan
10 mei 2005, 14:55
Thajan, jij kan wel heel goed zijn, maar ik denk dat je toch niet goed genoeg bent om Kirk Hammett te vervangen bij Metallica, die gast speelt jou zo onder tafel in. Er zijn er zeker die beter zijn dan Kirk, maar hij laat er ook veel achter hem. En Metallica vond ik het best tot en met the black album.

Mwah...als je St Anger nummers moet spelen speel ik ze er zelfs uit :lol:

Kris Haex
10 mei 2005, 17:03
Wat ze NU uitbrengen is niet meer het nivaeu van vroeger, dat is zeker waar. Vroeger waren ze beestig goed. Wat ze nu uitbrengen is eerder saai.

Roy K.
10 mei 2005, 17:51
METALLICA 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) :speed:

Ibanez is kut...alleen de IceMan zou ik bespelen omdat ie er leuk uitziet...oh ja Lars Ulrich is een lul die niet kan drummen!

Wat is de relatie tussen Metallica en Ibanez? :-? Ze spelen toch op ESP's of zo?

StefMan
10 mei 2005, 17:54
METALLICA 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) :speed:

Ibanez is kut...alleen de IceMan zou ik bespelen omdat ie er leuk uitziet...oh ja Lars Ulrich is een lul die niet kan drummen!

Wat is de relatie tussen Metallica en Ibanez? :-? Ze spelen toch op ESP's of zo?

De gast die dit topic gepost heeft heet Ibanez-Man, daarom die Ibanez opmerking.

Embryoyo
10 mei 2005, 19:52
Zo kut is Ibanez nou ook weer niet.

StefMan
10 mei 2005, 19:53
Ik vind het kut!

BassAgent
10 mei 2005, 20:17
Zeikerd.

StefMan
10 mei 2005, 20:33
:razz:

THW
10 mei 2005, 21:50
Thajan, jij kan wel heel goed zijn, maar ik denk dat je toch niet goed genoeg bent om Kirk Hammett te vervangen bij Metallica, die gast speelt jou zo onder tafel in. Er zijn er zeker die beter zijn dan Kirk, maar hij laat er ook veel achter hem. En Metallica vond ik het best tot en met the black album.
Is ook wel zo, maar tis vaak een smoes voor zulke gasten als dat Ibanez mannetje om te zeggen dat Metallica goed is.
Vaak hebben ze "Omdat Kirk zo snel is, is hij zo goed" als argument, dat bedoelde ik met "dan kunnen we je uitlachen" :)
Kirk Hammet verslaat me zo met gitaarspelen, ik vind hem alleen bagger vanwege zijn Podiumuitstraling en gebrek aan emotie (IMO, als je een goeie emotievolle solo weet zeg het dan alsjeblieft kan ik er ff naar kijken) in zijn solo's.

JesseBeau
10 mei 2005, 23:01
...Omdat Kirk zo snel is, is hij zo goed...

Je zal toch alleen maar goed kunnen spelen als je snel speelt... :roll:
beetje emotie is wel belangrijk ja...

Check Rusty Cooley... Hij is snel :razz:
http://www.rustycooley.com/videos/RustySolo8-1.wmv

Embryoyo
11 mei 2005, 10:23
Ik vind het kut!Hoezo?

StefMan
11 mei 2005, 14:44
Kweenie, ik vind de meeste niet echt lekker spelen en de modellen vind ik niet echt mooi, behalve de Iceman dan. De meeste Ibanez gitaren die ik heb gespeeld wogen ook best wel licht, ik hou van zwaardere gitaren zoals de Gibson Les Paul gothic (ook al heeft ie een beetje lelijke kleur)

Embryoyo
12 mei 2005, 10:54
Aha, zo.

belfrink
12 mei 2005, 11:35
Kill `em All blijft toch een meesterlijk album. 8-)

paul15
12 mei 2005, 15:32
Metallica:

periode:
Kill 'em all - Black album =

Tha best 8-)

Ben ik het wel mee eens, ik vind dan vooral master of puppets/...and justice for all erg goed. Maar als je St. Anger hoort, die drums... ai. (de rest van de band is trouwens ook ai :razz:)

Mufftin
13 mei 2005, 11:06
En het blijft een kutband :D

+1

Kris Haex
14 mei 2005, 11:23
Dat is dus wel waar, toen Metallica nog echte METAL speelde waren ze goed, St.-Anger is zo saai. Die mannen zouden echt nog eens iets in de aard van hun vroegere meesterwerken moeten schrijven maar ja. Kill 'em all tot en met the black album is goed. Load en reload is op zich niet slecht maar is niet echt Metallica meer. St.-Anger heeft al wat Nu-metal in zich.

Philippe
15 mei 2005, 21:30
Jeez, wat zijn sommige van jullie zeikerds zeg.

Ok, je mag lars niet goed vinden, maar zeg dan niet dat ie een kutdrummer is, want dat is hij niet. Hallo mensen, hij is niet voor niets de drummer van 1 van de beste metalbands van de afgelopen 22 jaar.

Hetzelfde geldt voor hammett. Iedereen zit allemaal te zeiken dat hij alleen maar simpele, pentatonische riedeltjes speelt en dat zijn voet vastgeplakt zit aan zijn wah, maar opnieuw; hij ís de leadgitarist van 1 van de beste metalbands van de afgelopen 22 jaar. En ik wed dat het grootste deel van jullie alleen maar dromen van die positie.

De grootste bullshit is trouwens dat ze vanaf de black album periode kut zijn. Luister eens naar nummers als Outlaw Torn en The House Jack Built, en denk dan nog een keer na.

En ja, St. Anger was naar mijn mening een kutalbum, maar misschien dat menig fans van meshuggah of weet ik veel het wel goed vinden.
Ze moeten natuurlijk ook met de tijd meegaan.
Face it; de tijd van solo's en supersnelle riffs als battery en hit the lights is voorbij.

Je mag ze niet goed vinden, maar noem ze alsjeblieft niet slecht, want dat zijn ze niet. Of bespeur ik jaloezie?

Philippe

Das Schaap
15 mei 2005, 22:11
En ja, St. Anger was naar mijn mening een kutalbum, maar misschien dat menig fans van meshuggah of weet ik veel het wel goed vinden.

Philippe
:-?

Richwoodje
15 mei 2005, 22:36
ik vind Garage Inc. wel een lekkere cd, lekkere riffjes enzo :P ik weet ook niet waarom, maar die nummers vind ik relaxed, terwijl ik de B-sides die daarbij zitten een stuk minder vind :lol:

Richwoodje
15 mei 2005, 22:39
ik vind Garage Inc. wel een lekkere cd, lekkere riffjes enzo :P ik weet ook niet waarom, maar die nummers vind ik relaxed, terwijl ik de B-sides die daarbij zitten een stuk minder vind :lol:

Thom TK
16 mei 2005, 00:19
En ja, St. Anger was naar mijn mening een kutalbum, maar misschien dat menig fans van meshuggah of weet ik veel het wel goed vinden.

Philippe
:-?

Idd.
Mag ik vragen wat Meshuggah IN GODSNAAM te maken heeft met Metallica?

JesseBeau
16 mei 2005, 11:22
Mag ik vragen wat Meshuggah IN GODSNAAM te maken heeft met Metallica?

Dat vroeg ik me ook af ja... :-?

Ibanez-Man
18 mei 2005, 18:09
jonge ik vind metallica gewoon goed man 8) 8) :speed:



En slayer, killswitch engage, jimmy hendrix, mudvain :razz:

BassAgent
18 mei 2005, 20:00
jonge ik vind metallica gewoon goed man 8) 8) :speed:



En slayer, killswitch engage, jimmy hendrix, mudvain :razz:
Voor Slayer (als t oude is) en hendrix hoef je je niet te schamen. Maar voor de nieuwe metallica en mudvayne moet jij je heel hard gaan schamen mannetje :razz:

JvD.
18 mei 2005, 21:21
ik vind de CD reload wel heel vet eigenlijk, lekker blusey shit der in =D

Ibanez-Man
20 mei 2005, 17:00
ook mudvain vind ik eigenlijk niet echt super maar killswitch engage wel. children of bodom is ook wel vet. Maar jah das gewoon mijn smaak :-D

Ibanez-Man
20 mei 2005, 17:00
ook mudvain vind ik eigenlijk niet echt super maar killswitch engage wel. children of bodom is ook wel vet. Maar jah das gewoon mijn smaak

Ibanez-Man
20 mei 2005, 17:01
Oke mudvain vind ik eigenlijk niet echt super maar killswitch engage wel. children of bodom is ook wel vet. Maar jah das gewoon mijn smaak.

wietse
20 mei 2005, 17:11
ik vind de CD reload wel heel vet eigenlijk, lekker blusey shit der in =D

huh, bluesy :???: , waar dat dan in dat wangedrocht, ik heb hem laatst uit m'n collectie geflikkerd.
na the black album hebben ze niks fatsoenlijks meer gebakken, die cd met covers vond ik al helemaal een aanfluiting.

Neals
21 mei 2005, 11:22
Jeez, wat zijn sommige van jullie zeikerds zeg.

Ok, je mag lars niet goed vinden, maar zeg dan niet dat ie een kutdrummer is, want dat is hij niet. Hallo mensen, hij is niet voor niets de drummer van 1 van de beste metalbands van de afgelopen 22 jaar.
Philippe

Dit vind ik gevaarlijke opmerkingen, want het is 1 van de meest SUCCESVOLLE metalbands van de afgelopen 22 jaar, de beste vind ik het bij lange na niet. Succes kan je meten, hoe goed of slecht het is niet.

Metallica is een van de eerste bands waar je na gaat luisteren als beginnend muziekliefhebber, en veel lieden hangen daarom deze band ook fanatiek aan. Sommigen blijven deze band fanatiek aanhangen, anderen gaan juist weer verder kijken (en worden fanatieke Slayer aanhangers? 8-) )

Metallica is geen slechte band, maar mijn favoriet is het ook niet!

Neals
21 mei 2005, 11:23
Jeez, wat zijn sommige van jullie zeikerds zeg.

Ok, je mag lars niet goed vinden, maar zeg dan niet dat ie een kutdrummer is, want dat is hij niet. Hallo mensen, hij is niet voor niets de drummer van 1 van de beste metalbands van de afgelopen 22 jaar.

Hetzelfde geldt voor hammett. Iedereen zit allemaal te zeiken dat hij alleen maar simpele, pentatonische riedeltjes speelt en dat zijn voet vastgeplakt zit aan zijn wah, maar opnieuw; hij ís de leadgitarist van 1 van de beste metalbands van de afgelopen 22 jaar. En ik wed dat het grootste deel van jullie alleen maar dromen van die positie.

De grootste bullshit is trouwens dat ze vanaf de black album periode kut zijn. Luister eens naar nummers als Outlaw Torn en The House Jack Built, en denk dan nog een keer na.

En ja, St. Anger was naar mijn mening een kutalbum, maar misschien dat menig fans van meshuggah of weet ik veel het wel goed vinden.
Ze moeten natuurlijk ook met de tijd meegaan.
Face it; de tijd van solo's en supersnelle riffs als battery en hit the lights is voorbij.

Je mag ze niet goed vinden, maar noem ze alsjeblieft niet slecht, want dat zijn ze niet. Of bespeur ik jaloezie?

Philippe

Surferboy
22 mei 2005, 00:05
En ja, St. Anger was naar mijn mening een kutalbum, maar misschien dat menig fans van meshuggah of weet ik veel het wel goed vinden.

Philippe
:-?

Idd.
Mag ik vragen wat Meshuggah IN GODSNAAM te maken heeft met Metallica?

Hammet is zwaar fan van Meshuggah......en dit heeft hij geprobeerd door te laten werken in het nieuwe album.........

Embryoyo
22 mei 2005, 12:00
En ja, St. Anger was naar mijn mening een kutalbum, maar misschien dat menig fans van meshuggah of weet ik veel het wel goed vinden.

Philippe
:-?

Idd.
Mag ik vragen wat Meshuggah IN GODSNAAM te maken heeft met Metallica?

Hammet is zwaar fan van Meshuggah......en dit heeft hij geprobeerd door te laten werken in het nieuwe album......... :lol:

Philippe
22 mei 2005, 21:43
En ja, St. Anger was naar mijn mening een kutalbum, maar misschien dat menig fans van meshuggah of weet ik veel het wel goed vinden.

Philippe
:-?

Idd.
Mag ik vragen wat Meshuggah IN GODSNAAM te maken heeft met Metallica?

Hammet is zwaar fan van Meshuggah......en dit heeft hij geprobeerd door te laten werken in het nieuwe album.........

Daarom

Embryoyo
23 mei 2005, 08:26
:roll:

Philippe
23 mei 2005, 18:30
Laten we er sowieso maar over ophouden. De meningen zijn bij deze verdeeld. Ik heb wel wat anders om me druk over te maken. :wink:

wanna1
24 mei 2005, 00:02
Metallica??

Zijn dat niet die oude, kwaadkijkende, schreeuwende, naar zweet stinkende, bierdrinkende, bejaarden die na Tha Black Album hun vingers in het vet gestopt hebben en vervolgens steeds slechter gaan spelen?

:-D

Lenweë Míriel
24 mei 2005, 00:39
Wanna1 is dat niet die mogolisch klootzak
kijk als je ze niet leuk vind kan je dat ook op een normale manier zeggen.

en metallica heeft na the black album nog wel goede muziek gemaakt alleen vinden jullie het misschien niet mooi.
een voorbeeld van een mooi album na the black album is s&m. ik vindt dat album ook een heel mooi werk. alleen al dat ze met een symfonie orkest samen spelen. en het resultaat vind ik dan ook er mooi. en op load en reload staan ook mooie nummers. st. anger is dan wel weer naar mijn mening minder. maar dat maakt ze nog geen slecht band.

Ic3gl0vE
24 mei 2005, 11:18
Wanna1 is dat niet die mogolisch klootzak


Eerst Nederlands leren voordat je gaat schelden, ok?

Embryoyo
24 mei 2005, 14:10
Nee.

dano
25 mei 2005, 12:39
gitaarnet forum zoekt modderator m/v

SantaSCSI
25 mei 2005, 14:34
Best klote zeg, altijd dat gooien met modder. Als ze zo slecht zijn, geef dan een mening ipv "een debiele kutband" neer te typen. Mijn mening over metallica: beestige groep. Op werchter waen ze echt TE zalig. En St. Anger is idd radicaal anders dan pakweg S&M of Load/Reload, maar dat is wat die gasten willen. Ze willen steeds nieuwe dingen doen en niet hetzelfde herkauwen. En naar mijn mening is hun laatste album nog goed gelukt ook :-D

Embryoyo
25 mei 2005, 14:43
gitaarnet forum zoekt modderator m/v :-? :???:

denniseindhoven
25 mei 2005, 15:02
Metallica...vroeger was het wel een leuke band ja. Ze gingen mijns inziens in de fout toen ze "Load" maakten. De muziek werd melodieuzer dan voorheen (wat al met "Metallica" werd ingezet). Eén ding vergaten ze echter: voor melodieuzere muziek heb je een goede zanger nodig. Het is niet voor niks dat al die AOR-bands allemaal fantastische zangers hebben (Steve Perry, Jimi Jamison, Bobby Kimball, Steve Walsh, etc.).

En ik vind James Hetfield dus geen geweldige zanger. Sterker nog: dat vond Metallica vroeger ook niet: ze vroeger herhaaldelijk of John Bush bij de band wilde komen.

De zang en de muziek passen niet meer bij elkaar, denk ik. Alhoewel ik St. Anger niet zo vaak gehoord moet ik bekennen.

THW
26 mei 2005, 16:58
Metallica...vroeger was het wel een leuke band ja. Ze gingen mijns inziens in de fout toen ze "Load" maakten. De muziek werd melodieuzer dan voorheen (wat al met "Metallica" werd ingezet). Eén ding vergaten ze echter: voor melodieuzere muziek heb je een goede zanger nodig. Het is niet voor niks dat al die AOR-bands allemaal fantastische zangers hebben (Steve Perry, Jimi Jamison, Bobby Kimball, Steve Walsh, etc.).

En ik vind James Hetfield dus geen geweldige zanger. Sterker nog: dat vond Metallica vroeger ook niet: ze vroeger herhaaldelijk of John Bush bij de band wilde komen.

De zang en de muziek passen niet meer bij elkaar, denk ik. Alhoewel ik St. Anger niet zo vaak gehoord moet ik bekennen.
Yep je heb wel gelijk over Hetfield z'n stem, ik vind James z'n stem op St.Anger het eerlijkste klinken sinds "Kill em All"

Kris Haex
27 mei 2005, 09:29
Metallica is een beestig goede groep, de vijf eerste albums zijn echt meesterwerken. Load en Reload zijn wel goed, er staan goede nummers op, maar Metallica kwam beter over met de eerdere albums. St. Anger is geen slecht album maar ik vind het het minst leuke album van Metallica. Kenmerk van Metallica is wel dat ze afwisseling brengen.

Mantha
29 mei 2005, 21:43
Ik vind metallica dé groep gewoon :D Ik ben net metal aan het ontdekken zeg maar :P sta beetje achter..Maar Metallica steekt er voor mij persoonlijk toch boven uit :D ik heb hun laatste album nog niet gehoord,maar ik heb al wel van verschillende mensen gehoord dat het echt slecht is..naja :razz:

Ibanez-Man
4 juni 2005, 13:42
eerst moet je zelf naar metallica luisteren en dan pas je oordeel trekken. metallica is best goed vor je basis :-D

Jason Newsted
4 juni 2005, 17:37
jongens en meisjes metallica rulez tot aan ongeveer 1992 daarna zijn ze soft geworden maar ze blijven voor mij nog altijd de beste op metal gebied. En wie dat niet toe wil geven een fijne kanker toegewenst :D

THW
4 juni 2005, 17:46
jongens en meisjes metallica rulez tot aan ongeveer 1992 daarna zijn ze soft geworden maar ze blijven voor mij nog altijd de beste op metal gebied. En wie dat niet toe wil geven een fijne kanker toegewenst :D
helemaal hier aangemeld omdat hier te zeggen of ben je ook nog een (bas?) gitarist?
In dat geval welkom :-D

fixxer
4 juni 2005, 18:38
jaja go with the flow.yo. niggahs!

wietse
4 juni 2005, 19:00
jongens en meisjes metallica rulez tot aan ongeveer 1992 daarna zijn ze soft geworden maar ze blijven voor mij nog altijd de beste op metal gebied. En wie dat niet toe wil geven een fijne kanker toegewenst :D
nieuw en vraagt gelijk om een ban, het kanker woord is hier taboe nadat er vroeger te pas en te onpas mee werd gestrooid.
dus je bent gewaarschuwd.

(V)etallica
6 juni 2005, 11:25
...
Eén ding vergaten ze echter: voor melodieuzere muziek heb je een goede zanger nodig. Het is niet voor niks dat al die AOR-bands allemaal fantastische zangers hebben (Steve Perry, Jimi Jamison, Bobby Kimball, Steve Walsh, etc.).

En ik vind James Hetfield dus geen geweldige zanger. Sterker nog: dat vond Metallica vroeger ook niet: ze vroeger herhaaldelijk of John Bush bij de band wilde komen.

De zang en de muziek passen niet meer bij elkaar, denk ik. Alhoewel ik St. Anger niet zo vaak gehoord moet ik bekennen.

Euhm, luister/kijk ff Live Shit Binge and Purge... die gast kan echt goed zingen (na zn krijsstemmetje-periode van KEA enzo). Daarna heeft ie zn stem helemaal verkloot merk je heel goed op die dvd erna, euh, op dat podium in t midden. Daar is ie al wel bezig met zanglessen om zn stem te sparen en dan op S&M zingt hij weer meesterlijk goed (veel meer bas zeg maar, maar minder schreeuw dat wel)
Ik heb ze nu 3x live gezien (niezo vaak :roll:) best jammer dat zn stem weer aan het achteruitgaan is naar mijn mening.

Maar ik ben echt benieuwd of je hem slecht vind zingen op live shit...

Kirk Hammett --> hele goede gitarist, zeg wat je wil... live verkloot hij alles en hij ziet er niet uit. Ik ken maar een live solo (stuk ervan) van Kirk die ik zelf NIET sneller kan spelen, technisch gezien is hij niet zo heel sterk.
Maar hij heeft wel heel veel vette riffs gecomponeerd (i.s.m. James), solos die je meteen herkent als je de eerste 3 noten speelt (bullshit dat al zijn solos op elkaar lijken.. tuurlijk heeft hij zijn kenmerken maar die merk je bij bijvoorbeeld Petrucci ook)
Jason --> live = beest
Robert --> nog niezo veel van gehoord. Hij speelt iig met zn vingers (pluspunt). Zeg maar dat ie een aap is, maar hij doet iig wat ie zelf wilt ;)
R.I.P. Cliff --> solo op kill em all is als je er nu naar luistert redelijk shit. Maar op het gebied van componeren meesterlijk.
De rest laat ik even achterwege... :roll:

euhm.. dat was t wel denk ik...

(V)etallica
6 juni 2005, 11:26
...
Eén ding vergaten ze echter: voor melodieuzere muziek heb je een goede zanger nodig. Het is niet voor niks dat al die AOR-bands allemaal fantastische zangers hebben (Steve Perry, Jimi Jamison, Bobby Kimball, Steve Walsh, etc.).

En ik vind James Hetfield dus geen geweldige zanger. Sterker nog: dat vond Metallica vroeger ook niet: ze vroeger herhaaldelijk of John Bush bij de band wilde komen.

De zang en de muziek passen niet meer bij elkaar, denk ik. Alhoewel ik St. Anger niet zo vaak gehoord moet ik bekennen.

Euhm, luister/kijk ff Live Shit Binge and Purge... die gast kan echt goed zingen (na zn krijsstemmetje-periode van KEA enzo). Daarna heeft ie zn stem helemaal verkloot merk je heel goed op die dvd erna, euh, op dat podium in t midden. Daar is ie al wel bezig met zanglessen om zn stem te sparen en dan op S&M zingt hij weer meesterlijk goed (veel meer bas zeg maar, maar minder schreeuw dat wel)
Ik heb ze nu 3x live gezien (niezo vaak :roll:) best jammer dat zn stem weer aan het achteruitgaan is naar mijn mening.

Maar ik ben echt benieuwd of je hem slecht vind zingen op live shit...

Kirk Hammett --> hele goede gitarist, zeg wat je wil... live verkloot hij alles en hij ziet er niet uit. Ik ken maar een live solo (stuk ervan) van Kirk die ik zelf NIET sneller kan spelen, technisch gezien is hij niet zo heel sterk.
Maar hij heeft wel heel veel vette riffs gecomponeerd (i.s.m. James), solos die je meteen herkent als je de eerste 3 noten speelt (bullshit dat al zijn solos op elkaar lijken.. tuurlijk heeft hij zijn kenmerken maar die merk je bij bijvoorbeeld Petrucci ook)
Jason --> live = beest
Robert --> nog niezo veel van gehoord. Hij speelt iig met zn vingers (pluspunt). Zeg maar dat ie een aap is, maar hij doet iig wat ie zelf wilt ;)
R.I.P. Cliff --> solo op kill em all is als je er nu naar luistert redelijk shit. Maar op het gebied van componeren meesterlijk.
De rest laat ik even achterwege... :roll:

euhm.. dat was t wel denk ik...

Jason Newsted
6 juni 2005, 12:49
Ja ik ben ook gitarist en metallica was mijn voorbeeld na the red hot chili peppers. Peppers die zijn pas klote gaan spelen. Nog vele malen erger dan metallica toch? En sorry zal geen kanker meer zegeen :oops:

Stratman70
6 juni 2005, 13:03
Gooi gerust met modder naar Metallica en probeer daarna gewoon eens hetzelfde te bereiken! Oké, geluk is in deze natuurlijk ook een factor, je moet maar ontdekt worden, maar dan nog:
Metallica heeft zich door de jaren echt wel bewezen hoor. Ik vind niet álles goed en sterker nog, ik ken beslist niet alles. Ik heb And Justice For All ooit eens beluisterd en vond deze al wat minder en de Black album vind ik wel oké, maar kan absoluut niet tippen aan Master Of Puppets. Van beide albums (AJFA en Black) vond ik de productie nogal zwaar zuigen. Load en Reload ken ik niet, afgezien van een hitje wat ze er ooit mee hadden maar vond het wel goed dat ze eens een andere muzikale richting opgingen. en St. Anger hoorde ik ooit één nummer van en vond er niks aan.
De mannen beginnen wat ouder te worden ja. Maar hallo, voor diegene die het nog niet in de gaten hebben, volgt hier een schokkend bericht: Dat overkomt ons allemaal! Het leuke ervan is dat blijkt dat je echt geen 18 hoeft te zijn om muziek te maken, maar dat je dat je hele leven lang kan doen. Oftewel: ga niet over leeftijd zeuren, wat iemand hier ook al ergens deed.

En wat die solo van Cliff betreft (op Kill em All):

MEES-TER-LIJK!

En diegene die beginnen over foutjes, strakheid of dat soort dingen hebben het gewoon simpelweg niet begrepen! Die solo is perfect IMNSHO!

(V)etallica
6 juni 2005, 13:48
tja, die solo is een kwestie van smaak denk ik. Maar ik kijk echt op tegen Cliff en dan vind ik die solo toch tegenvallen.

En ik zou AJFA zou ik nog een keer een kans geven want die is echt geweldig :D
alleen jammer van de bas natuurlijk... maarja, dat is logisch.

(V)etallica
6 juni 2005, 13:49
tja, die solo is een kwestie van smaak denk ik. Maar ik kijk echt op tegen Cliff en dan vind ik die solo toch tegenvallen.

En ik zou AJFA zou ik nog een keer een kans geven want die is echt geweldig :D
alleen jammer van de bas natuurlijk... maarja, dat is logisch.

Kris Haex
7 juni 2005, 20:08
Kirk laat live wel eens steekjes vallen zoals iedere gitarist, maar hij speelt live tcoh ook goed hoor, en ik heb al geneog live-werk gehoord en gezien. En ook meneer Hetfield is heel goed maar ook hij laat wel eens steekjes vallen, zowel op zang als gitaar vlak. Ze spelen live goed genoeg, iedereen laat steken vallen. Ik hoor bij veeel andere bands nog grovere fouten.

ssj3goku
16 juli 2005, 21:10
Metallica t/m Black Album oont! punt

en live ownen ze nog steeds. Dat je ze vind zuigen ok, maar hey, ik toon wel respect voor bands die ik zelf niet goed vind, maar afkraken... lame.

Metallica heerscht nog steeds heel erg hard voor mij, en wat de rest zegt/vind boeit me totaal niet :)

Vampire
17 juli 2005, 11:58
Metallica was de bom! Maar ze zijn nu een typisch voorbeeld van het landen op aarde van de bodysnatchers! Alleen konden ze Jason niet namaken... :razz:

Ik de cd's tot en met Load erg goed en Reload heeft nog wel wat leuke nummers. Garage Inc. was erg jammer hoewel Whiskey in the Jar en Turn the Page nog wel erg cool waren. Symphonie en Metallica was ook weer erg jammer en St. Anger was echt een regelrechte ramp. Vanwege het afschuwelijk lelijke drumgeluid, maar ook gewoon qua nummers echt geen hol aan!

THW
17 juli 2005, 18:15
Tja de 1e periode (zo zie ik het iig: KEA t/m BA) is gewoon goed valt niks over te klagen.
Load en Reload vind ik zeker niet zo slecht als iedereen beweert, maar het lijken meer nummers die "goed" zijn gemaakt, dus demo's die slecht zijn en er toch nog iets van maken, tenminste zo vind ik het klinken.
Symphony vind ik erg goed, ook het "nieuwe" nummer "No Leaf Clover" vind ik erg mooi, het orkest werkt vooral bij de oude nummers, de nieuwere nummers klinken (Behalve Fuel en No Leaf Clover dan) slechter met een orkest.
St. Anger is een ramp, vooral kwa productie al vind ik de zang dan wel goed, ik weet het vals bij heel punten maar het is wel eerlijk en rauw.
De enige goede nummers zijn: St. Anger, Frantic en Sweet Amber.
Ze nu gelukkig weer een goeie bassist dus ik hoop dat het nieuwe album wel goed word.
Ach ja, noem me maar dom maar ik blijf toch hopen.....

vulvasonic
17 juli 2005, 23:45
Ik heb er nooit een reet aan gevonden.

Alles aan die muziek, de zang, het geluid, de muziek zelf is volledig ontdaan van alles wat ik in muziek mooi vind. Ik vind het emotieloos gepiel.

Ik kan hooguit mijn respect uitspreken voor het feit dat ze al zo lang aan de weg timmeren en dat ze miljoenen mensen plezieren met hun muziek. Maar aan mij is het niet besteed.

Vampire
18 juli 2005, 11:13
En het feit dat ze toch best wel hun invloed op de muziekwereld hebben gehad met hun muziek misschien?

vulvasonic
18 juli 2005, 12:22
En het feit dat ze toch best wel hun invloed op de muziekwereld hebben gehad met hun muziek misschien?

Ja, dat ook. Maar daar kan ik niet zo blij van worden, al is het maar goed dat niet iedereen van hetzelfde houdt.

Ik vind trouwens de directe invloed van Metallica nou ook weer niet zo heel erg groot hoor. Toen ze begonnen waren ze niet de enige band die op dezelfde manier dezelfde tendens zetten. En het zat er ook een beetje aan te komen. Uiteindelijk is Metallica de meest constante en de grootste gebleken.

WICKED
18 juli 2005, 15:19
BATTERY!!!!!!!!!!!!!!!!

8-) :D

AART
21 juli 2005, 20:28
Enter Sandman 8-)

Jeugdsentiment, eerste nummer wat ik van ze hoorde.

Vind ze verder niet super geweldig, MoP, RtL, Black Album, AJfA en die cover cd(ja, die vind ik ook goed ja :D )

ben meer een punktype verder. :D

ssj3goku
22 juli 2005, 01:11
Je kan Metallica vergelijken met Bill Gates. Ze zijn gewoon slim geweest en hebben veel geluk gehad waardoor ze succes boekten. (en Bill Gates is een hoer :P)

MonkeyFace
22 juli 2005, 11:38
Metallica voor The Black Album:
strakke band, vernieuwend in zijn stijl, goede composities, over het algemeen crappy productiekwaliteit, maar goede nummers. Ben benieuwd hoe Kill 'em All zou klinken met de productiekwaliteit van The Black Album ;)

The Black Album:
'tikje' commercieel, maar desalniettemin een dijk van een album, geweldige productie, meer aandacht voor verdeling van het geluid, voor 1 van de eerste keren hoor je dat Metallica altijd met bassist speelt :P

Load/Reload:
K*T platen. Inspiratieloos, totaal waardeloos in vergelijking met albums als Kill em All en ...and justice for all...

S&M:
Snel? Nee. Apart? Best wel. Goeie plaat? Nah niet onaardig, zitten erg vette versies tussen, maar er ontbreken aardig wat klassiekers.

St Anger:
uhhhm... mja, als je deze plaat lang genoeg luistert en de bouncing-basketball-snare negeert is het nog te waarderen. Die snaredrum is werkelijk TE irritant, en het is naar mijn mening iets teveel back to basic. Zo erg dat ik bijna aan Kirk wil vragen of ie dan maar weer op zn wahwah gaat lopen dansen... (erg veel meer dan dat zijn de meeste van zn solo's niet)


Dus is Metallica een goeie band? Ja, maar hopelijk is het volgende album VEEEEL beter dan Load/Reload en St Anger...

Philippe
5 augustus 2005, 14:15
Metallica Load/Reload:
K*T platen. Inspiratieloos, totaal waardeloos in vergelijking met albums als Kill em All en ...and justice for all...

Poe poe, overduidelijk niet geluisterd naar nummers als Outlaw Torn, Devil's Dance, Fuel, Bleeding Me, The Memory Remains, The Unforgiven II. Dat zijn muzikaal gezien toch niet de minste songs hoor.
Ik krijg bijna de indruk dat je gewoon met mensen mee aan het praten bent.

Vampire
5 augustus 2005, 18:01
Het zijn stuk voor stuk wel goeie nummers die je opnoemt, maar een nummer als Unforgiven II, wat ik een pracht van een nummer vind, echt goed in elkaar gezet, HAAAAAALT het niet bij een nummer als Unforgiven.

Hun hele stijl is gewoon veranderd en sommigen vinden het wel cool gebleven en anderen niet, gewoon een kwestie van smaak.

Als je het nummer Ride the Lightning aan zet, of Blackened, dan hoor je een compleet andere stijl dan Outlaw torn bijvoorbeeld. Ik vind de latere nummers ook goed, maar sommige mensen voelen zich 'verraden' door een van hun vroegere favoriete bands. Beetje zoals ik voel voor Within Temptation, die van een goede band naar behoorlijk commerciële crap zijn gegaan. Jammer maar waar, live with it.

Bullseye
6 augustus 2005, 01:02
Damn it !!!! :evil:

Metallica heeft zijn beste tijd gehad ze zijn nu oud en weten het niet meer zo goed ( kijk naar St Anger) . Kirk Hammert verstopte zich eerst achter een muur van een Wah geluid en op dit album doet ie niet eens meer de moeite om te soleren. laat ik het zo zeggen of het nieuwe album moet die St Anger onzin wegblazen of ze stoppen er gewoon mee.

Black Label Society... nou dat is nou een lekkere band van nu 8-) .... Dreunende riffs vette, flitsende Solo's, daar kan Kirk Hammet nog een puntje aan kan zuigen :razz:

Hoorde ik ook iets over linkin park en korn en het zijn van goede ' Metal Bands " ? ....Sjeezus mina :seriousf:

Vampire
6 augustus 2005, 12:17
Black Label Society is niks vergeleken bij Marduk, Graveworm en Cannibal Corpse :razz:

Baas boven baas heb je altijd he? :-D

Maar ben het met je eens, BLS schopt veel en veel harder kont dan Metallica van de laatste jaren :D

Philippe
6 augustus 2005, 18:41
Damn it !!!! :evil:

Metallica heeft zijn beste tijd gehad ze zijn nu oud en weten het niet meer zo goed ( kijk naar St Anger) . Kirk Hammert verstopte zich eerst achter een muur van een Wah geluid en op dit album doet ie niet eens meer de moeite om te soleren. laat ik het zo zeggen of het nieuwe album moet die St Anger onzin wegblazen of ze stoppen er gewoon mee.

Black Label Society... nou dat is nou een lekkere band van nu 8-) .... Dreunende riffs vette, flitsende Solo's, daar kan Kirk Hammet nog een puntje aan kan zuigen :razz:

Hoorde ik ook iets over linkin park en korn en het zijn van goede ' Metal Bands " ? ....Sjeezus mina :seriousf:

Stfu.

Als je verstand van zaken had gehad en some kind of monster had gekeken, had je geweten dat ze echt geprobeerd hebben solo's erin te stoppen maar dat het gewoon niet werkte.
Kraak ze niet af, alleen maar omdat ze iets anders proberen, want geef toe, ze zijn onderhand te oud om alleen maar thrash-metal te spelen. Die lijpe riffs en snelle solo's gaat ze eenmaal niet meer zo goed af nou ze ouder worden.

Deal with it.

Vampire
6 augustus 2005, 19:17
Damn it !!!! :evil:

Metallica heeft zijn beste tijd gehad ze zijn nu oud en weten het niet meer zo goed ( kijk naar St Anger) . Kirk Hammert verstopte zich eerst achter een muur van een Wah geluid en op dit album doet ie niet eens meer de moeite om te soleren. laat ik het zo zeggen of het nieuwe album moet die St Anger onzin wegblazen of ze stoppen er gewoon mee.

Black Label Society... nou dat is nou een lekkere band van nu 8-) .... Dreunende riffs vette, flitsende Solo's, daar kan Kirk Hammet nog een puntje aan kan zuigen :razz:

Hoorde ik ook iets over linkin park en korn en het zijn van goede ' Metal Bands " ? ....Sjeezus mina :seriousf:



Stfu.

Als je verstand van zaken had gehad en some kind of monster had gekeken, had je geweten dat ze echt geprobeerd hebben solo's erin te stoppen maar dat het gewoon niet werkte.
Kraak ze niet af, alleen maar omdat ze iets anders proberen, want geef toe, ze zijn onderhand te oud om alleen maar thrash-metal te spelen. Die lijpe riffs en snelle solo's gaat ze eenmaal niet meer zo goed af nou ze ouder worden.

Deal with it.

Wat een bullshit, er zijn zat oudere gitaristen en muzikanten die het nog wel allemaal lukt... kereltjes van 40-45 die niet meer kunnen spelen omdat ze te oud worden, dat is een goeie! :roll: :lol:

Philippe
6 augustus 2005, 19:44
Naarmate ze ouder worden korten ze de solo's die ze live spelen zó in, dat ik niet anders kan dan geloven dan dat ze dat doen, omdat ze het simpelweg niet meer zo makkelijk af gaat. Waarom zou je mooie solo's anders in gaan korten? Kijk maar eens naar de laatste tour, daar kortte ze stukken in die ze normaal met rust lieten. Let maar eens op nummers als blackened en fade to black. Bijna de helft van de solo van blackened speelden ze niet de afgelopen tour.

En je als "die-hard" verraden voelen, omdat je favo band een keer iets anders probeert; beetje flauw.

LuukieRayVaughan
7 augustus 2005, 03:10
Ik moet zeggen dat toen ik 13 was dit ongeveer de enigste muziek was die me aansprak...
Fade to black, Master of Puppets, One en Enter Sandman zijn toch wel best geniaal vergeleken met de bandjes zoals Green day, Blink 182 en al die bandjes...
Ik moet zeggen dat ik kwa riffjes James best goed vind en kwa solo's Kirk ook wel leuk vond, ik bedoel hij heeft ontzettend veel jongeren aan de gitaar geholpen en dat is goed..
Lars is echter een idioot die niet kan drummen !

LuukieRayVaughan
7 augustus 2005, 03:14
Oja en de stem van James H is echt geweldig !
Als hij zingt dan roept het bij mij een bepaalde sfeer op die ik soms gewoon nodig heb.
Beter dan die **** nirvana en al die shit. Zijn stem is prachtig zijn teksten zijn ook af en toe wel goed, iig niet standaard !

Vampire
7 augustus 2005, 12:54
Lars is echter een idioot die niet kan drummen !

:o DAT NEEM JE TERUG!!! * gaat zitten huilen* :-D


Nee, maar serieus, Lars kan echt wel drummen hoor, jammer alleen dat hij later er niks leuks meer mee doet, maar nummers als One ofzo, zijn toch echt briljant gedrumt en echt wel goed! En als je die solo's van hem bekijkt (op die San Diego dvd bijvoorbeeld) dan doet hij dat echt wel puik! 8-) Ook Hero of the day en Fuel zijn misschien niet heel ingewikkeld, maar wel echt heerlijk gedrumd. Ik heb ze zelf ook gedrumd en het is gewoon heerlijk om ze mee te spelen!

WICKED
7 augustus 2005, 12:59
boeit me echt niet of lars (technisch) goed is als ie maar lekker mee drumt en ik vind het super klinken 8-)

robert-gitarist
7 augustus 2005, 16:52
Ik vind Metallica absoluut niet the best.
Bestaat ook geen Beste.... duz...ook hun niet :D

Wat ik vind van Metallica dan?!
Tsja goeie band,ook live errug goed... goeie nummers,teksten zijn goed,niks op aantemerken verder.
Maar toch ik hou van de oude Metallica,vind tot St. Anger goed,vanaf dat album vind ik zo echt uber bagger!!!
Metallica heeft z'n beste tijd gehad vind,zoals meedere bands.

SL-3
7 augustus 2005, 21:31
Damn it !!!! :evil:

Metallica heeft zijn beste tijd gehad ze zijn nu oud en weten het niet meer zo goed ( kijk naar St Anger) . Kirk Hammert verstopte zich eerst achter een muur van een Wah geluid en op dit album doet ie niet eens meer de moeite om te soleren. laat ik het zo zeggen of het nieuwe album moet die St Anger onzin wegblazen of ze stoppen er gewoon mee.

Black Label Society... nou dat is nou een lekkere band van nu 8-) .... Dreunende riffs vette, flitsende Solo's, daar kan Kirk Hammet nog een puntje aan kan zuigen :razz:

Hoorde ik ook iets over linkin park en korn en het zijn van goede ' Metal Bands " ? ....Sjeezus mina :seriousf:

Stfu.

Als je verstand van zaken had gehad en some kind of monster had gekeken, had je geweten dat ze echt geprobeerd hebben solo's erin te stoppen maar dat het gewoon niet werkte.
Kraak ze niet af, alleen maar omdat ze iets anders proberen, want geef toe, ze zijn onderhand te oud om alleen maar thrash-metal te spelen. Die lijpe riffs en snelle solo's gaat ze eenmaal niet meer zo goed af nou ze ouder worden.

Deal with it.

WTF lul je met je te oud :-?

De gasten van Slayer zijn ook oud, maar ELK album thrashen ze weer als wilde duivelse beesten. 8-)

Metallica is gewoon fucked up geworden het is geen metallica meer, maar Poptallica.

Deal with it.

Vampire
7 augustus 2005, 21:57
Net als Iron Maiden... moest ik even erbij zeggen. Man, man, man, Dave murray zou maar morgen besluiten dat hij te oud wordt voor solo's en ze niet meer spelen... :o Dan verliezen ze meteen 98% van de fans... ow wacht, dat deed Metallica dus! :lol:

Trocar
8 augustus 2005, 01:14
Ik heb de film Some Kind of Monster gezien. Nu ben ik geen fan, maar ik ben wel benieuwd hoe de fans over die film denken?
Zelf heb ik de gehele tijd het gevoel gehad dat ze zich nogal te kijk hebben gezet op een wat negatieve manier (lees: dat geruzie, die psycholoog de gehele tijd, Napster affaire, rehab, Dave/Jason etc... en dat allemaal in een 2 uur durende, continue opsomming).
Nogmaals, ik lig er niet wakker van, maar wat vinden de fans van deze film?

pinchaholic
8 augustus 2005, 13:41
Nou, toen ik Some Kind of Monster vorig jaar zag tijdens de rotterdamse pleinbios, werd ik overvallen door een verdrietig gevoel...


Dit was niet meer de band waar ik zo van hield, waarvan ik het internet afstruinde in de hoop een interviewtje met the mighty Het te vinden, de band die mij inspireerde tot een persoonlijke queeste om elk riffje van ze te leren...

Ik heb een bepaald beeld voor ogen (ja, ik ben vrij nostalgisch ingesteld) hoe Metallica voor mij (e.v.a.) moet zijn: Lang haar, witte eet fuk explorer, hongerig, snel en strak, dominerend>> You get the picture?

Als ik dan die docu zie.. en aanschouw wat er van ze is geworden..Djiez!
Mijn grote held James die om de maand van "looks" wisselt? Bowling shirts met felle kleurtjes? Jezelf in één jaar helemaal vol laten tattoeren? Kirk die maar helemaal geen solo's meer speelt?

Ooh ja, en dan het eind van die film: Er wordt gesuggereerd dat Metallica er met St Anger weer helemaal bovenop is en weer heer en meester is van de metal scene.. Boy oh boy. :-(

Hmm, ik begin een beetje te door te draven zie ik.. :D Maar goed, ik huil als ik zie wat er muzikaal en persoonlijk van die gasten is geworden.

For old time's sake....

http://www.allmetallica.com/multimedia/albums/James%20Hetfield/1987-1993/james112.jpg
http://www.allmetallica.com/multimedia/albums/James%20Hetfield/1987-1993/james46.jpg
http://www.allmetallica.com/multimedia/albums/James%20Hetfield/1987-1993/james291.jpg

Vampire
8 augustus 2005, 17:19
Ben ik het helemaal mee eens. Heb tijdje geleden op MTV die special erover gezien en vond het triest gelul eigenlijk. Leuk dat ze een nieuwe bassist hebben, maar die gast spreekt mij totaal niet aan. Ook het feit dat metallica bij tmf awards ofzo geloof ik speelde, dat vond ik echt TE triest, voor al die luitjes die van top 40 muziek houden enzo. En dat hij altijd dat suffe petje opheeft en kort haar. Als hij toen hij 18 was had geweten dat hij hier nu zou zijn, vraag ik me af of hij door was gegaan...

Philippe
8 augustus 2005, 17:41
Naar mijn weten hebben ze nooit bij de tmf awards opgetreden.
Je vindt het triest dat hij kort haar heeft? Dat vind ik dan weer triest. Zijn ze nou niet meer "metal" omdat ze geen lang haar hebben?

PS: Wij hebben hier een doodnormale discussie. Dat je dan een uitspraak van mij in je sig gaat zetten met een :-D erbij vind ik een beetje jammer.

Reel Big Fish
8 augustus 2005, 18:26
Naar mijn weten hebben ze nooit bij de tmf awards opgetreden.
Je vindt het triest dat hij kort haar heeft? Dat vind ik dan weer triest. Zijn ze nou niet meer "metal" omdat ze geen lang haar hebben?

PS: Wij hebben hier een doodnormale discussie. Dat je dan een uitspraak van mij in je sig gaat zetten met een :-D erbij vind ik een beetje jammer.

..... het is een :D



:razz:

Vampire
8 augustus 2005, 19:43
Naar mijn weten hebben ze nooit bij de tmf awards opgetreden.
Je vindt het triest dat hij kort haar heeft? Dat vind ik dan weer triest. Zijn ze nou niet meer "metal" omdat ze geen lang haar hebben?

PS: Wij hebben hier een doodnormale discussie. Dat je dan een uitspraak van mij in je sig gaat zetten met een :-D erbij vind ik een beetje jammer.

Ik zeg niet dat het suf is dat hij kort haar heeft, ik zeg alleen (ik ga voort op de post van pinchaholic) dat James niet meer is wie hij was, niet meer de coole 'who the fuck cares' kerel die we allemaal van vroeger kennen.

en sorry als ik je opmerking in mijn sig zet, ik vond hem gewoon uberkomisch! en zulke dingen gebeuren hier iedere dag, dus be my guest als je iets van mij in je sig wil zetten hoor :-D als iemand anders snel weer iets heel komisch zegt, zet ik dat er wel weer in hoor :wink:

Philippe
8 augustus 2005, 23:07
Aha, dat heldert tenminste op.

No hard feelings over die sig.

StereoX
16 augustus 2005, 20:29
Ik zeg niet dat het suf is dat hij kort haar heeft, ik zeg alleen (ik ga voort op de post van pinchaholic) dat James niet meer is wie hij was, niet meer de coole 'who the fuck cares' kerel die we allemaal van vroeger kennen.

dat heeft denk ik maar met 1 ding te maken: alcohol (nou ja, het gebrek aan zeg maar)

Vampire
16 augustus 2005, 20:50
Ik zeg niet dat het suf is dat hij kort haar heeft, ik zeg alleen (ik ga voort op de post van pinchaholic) dat James niet meer is wie hij was, niet meer de coole 'who the fuck cares' kerel die we allemaal van vroeger kennen.

dat heeft denk ik maar met 1 ding te maken: alcohol (nou ja, het gebrek aan zeg maar)

Zou maar zo kunnen, dan met hij maar weer gauw gaan drinken! :wink:

StefMan
16 augustus 2005, 20:58
een probleem dat veel artiesten hebben...zodra ze clean worden wordt hun muziek gewoon slechter

Jax
17 augustus 2005, 09:15
http://www.allmetallica.com/multimedia/albums/James%20Hetfield/1987-1993/james46.jpg

Hehe, dit is idd mijn beeld van metallica samengevat in een foto. :)

pinchaholic
17 augustus 2005, 15:47
Voor mij dus ook! 8-)

Daarom plaatste ik em bovenaan. Ik heb deze foto en foto's van Zakk, Dimebag, Hammett en Vai in een fotocollage boven mijn plee hangen :D
onder het motto: Worshipping while dropping the kids off at the pool...

Krijg er altijd goede reacties op..


Gegroet,


El Pinch

Philippe
18 augustus 2005, 00:13
Voor mij toch wel twee goden:


http://www.overkill.superhost.pl/news/2005/cliff-james.jpg

WICKED
20 augustus 2005, 22:23
Voor mij toch wel twee goden:


http://www.overkill.superhost.pl/news/2005/cliff-james.jpg

ja alleen die jah :D

Iron Maiden
21 augustus 2005, 20:23
Ik vind metallica dé groep gewoon :D Ik ben net metal aan het ontdekken zeg maar :P sta beetje achter..Maar Metallica steekt er voor mij persoonlijk toch boven uit :D ik heb hun laatste album nog niet gehoord,maar ik heb al wel van verschillende mensen gehoord dat het echt slecht is..naja :razz:

Als je net naar metal begint te luisteren moet je eigenlijk iron maiden, anthrax en oude guns n roses ook even uitchecken.

Brord
14 oktober 2005, 18:32
tien tekens

BassAgent
14 oktober 2005, 18:45
Mee eens, ik kan niet vaak genoeg zeggen dat Lars Ulrich, zowel technisch als muzikaal, een slechte drummer is! Hij zal nu iets van 25/30 jaar spelen, misschien nog wel langer, en mijn broer speelt 8 jaar en is nog beter!

Kris Haex
14 oktober 2005, 21:33
Ik zit volop op jou meesterwerken te wachten Brord, je speelt waarschijnlijk nog niet half zo goed als Hammett.

Brord
14 oktober 2005, 23:01
tien tekens

THW
14 oktober 2005, 23:29
Ach Urlich en Hammet zijn gewoon band muzikanten, uiteindelijk gaat het niet om hoe goed de muzikanten zijn maar hoe goed en creatief ze samen werken....
Dat is vroeger wel veel gedaan in Metallica iig........

Kris Haex
15 oktober 2005, 17:45
Ok ok, ze zijn wel overgewaardeerdn dat ben ik met je eens, maar ze zijn toch goed en Hammett blijft beter dan jou.

Igor
20 oktober 2005, 16:42
Ok ok, ze zijn wel overgewaardeerdn dat ben ik met je eens, maar ze zijn toch goed en Hammett blijft beter dan jou.

beter dan jij

Kris Haex
20 oktober 2005, 23:43
Dat geef ik zeker toe! Maar ook beter dan jij!

Harry
21 oktober 2005, 00:41
en denk er aan jongens; als bezittelijk voornaamwoord is het niet 'jou meesterwerken' maar 'jouw meesterwerken'

Mithrandir
21 oktober 2005, 10:42
Uiteindelijk zullen het dan wel mijn meesterwerken zijn en zeker niet jouw meesterwerken....idioot!

Neals
21 oktober 2005, 19:05
och, je kan zeggen wat je wil, maar ik vind Ulrich eigenlijk best zijn charmes hebben, maar voor mij heeft Metallica om hetfield gedraaid, en de Mighty Het is niet meer wat hij vroeger was, maar kan je een hele waslijst van bands geven die steeds afzwakten... Maar worden ze daarom slechter, ik vind van niet.

Vergeet niet dat we het over de muziek BIZ hebben, en vooral die BIZ is een kant wat zeker minder leuke zaken met zich mee brengt. (prof-muzikant zijn en de hitlijsten bestormen klinkt leuk, evenals een garage vol met exotics... Maar vergeet niet, alles heeft zijn keerzijde.

hgrondel
21 oktober 2005, 20:32
Je leest niet goed wat ik zeg, ik kraak noch jou begrijpend lezen noch jou nederlands af (belg).
Wat ik zei was dat ik hem overgewaardeerd vond. Dat is 1. Mijn mening en 2. ik zeg niet dat hij slecht is maar dat ik vind dat hij te veel krediet krijgt voor wat hij doet. Ik heb er even de van Dale voor je op nageslagen beste kerel:

over·waar·de·ren (ov.ww.)
1 te hoog waarderen => overschatten.

Ik vind zijn ritmewerk trouwens ronduit slordig (zowel dat van Hammet als dat van Ulrich).

met vriendelijke groet,
Brord.

je zegt ook dat je ze weinig inspirerend, niet vernieuwend vind, dat ze al hebben moet stoppen, dat ze hun muziek vergelijkt met bagger en crap. zonder dit echt te onderbouwen.



Ik vind zowel Hammet als Üllrich overgewaardeerd. Weinig inspirerend, niet vernieuwend. Ze hadden al lang moeten stoppen. Wat een baggerplaat is St. Anger toch man. Ik zou me schamen zo'n berg crap op de markt te moeten brengen en dat m'n naam ermee geassocieerd zou worden.

dus laat maar even zien wat jij kan, beste kerel, dan kunnen wij daar onze mening over geven :wink:

Trocar
21 oktober 2005, 23:33
dus laat maar even zien wat jij kan, beste kerel, dan kunnen wij daar onze mening over geven :wink:

Wat is dat toch, waarom moet je het beter kunnen om iets anders crap te vinden? Iemand zegt dat hij zich zou schamen als hij St. Anger had uitgebracht en dan krijgt ie te horen 'kan jij het beter dan?'. Dat beweert hij helemaal niet en we hebben het over Metallica!

Voortaan mag je alleen commentaar hebben op een voetbalclub als je zelf in een elftal speelt dat hoger staat op de lijst! Ok?

Brord
21 oktober 2005, 23:43
tien tekens

Brord
21 oktober 2005, 23:43
tien tekens

Philippe
22 oktober 2005, 18:56
intro= rifje in clean en dan "verrassing" distortion erop, zelfde rifje spelen maar een octaafje lager. Dit doen de heren rustig 8 minuten lang.



Hoewel ik het met de meeste van je stellingen niet eens ben is dit niet meer dan waar.

LuukieRayVaughan
22 oktober 2005, 20:36
Oh.. mensen die zeggen dat metallica niet vernieuwend is...
Zo grappig... Metallica is een hele goeie band als je het mij vraagt.
Metallica heeft zoveel geniale riffs.. zoveel.. En die solo's van Kirk zijn misschien niet technisch super goed ofzo wat the fuck boeit het als het goed klinkt ?? Serieus. Doe niet alsof je alleen naar moeilijke muziek kunnen luisteren.. En James heeft echt een super mooie stem ! Ook al luister ik er nooit meer naar.. metallica rocks 8-)

hgrondel
23 oktober 2005, 16:52
dus laat maar even zien wat jij kan, beste kerel, dan kunnen wij daar onze mening over geven :wink:

Wat is dat toch, waarom moet je het beter kunnen om iets anders crap te vinden? Iemand zegt dat hij zich zou schamen als hij St. Anger had uitgebracht en dan krijgt ie te horen 'kan jij het beter dan?'. Dat beweert hij helemaal niet en we hebben het over Metallica!

Voortaan mag je alleen commentaar hebben op een voetbalclub als je zelf in een elftal speelt dat hoger staat op de lijst! Ok?

ja als je het zelf niet beter kunt heb je geen recht van spreken vind ik, waarom is iedereen altijd zo negatief? dit is crap, dat is crap, als je het leven optimistisch bekijkt kom je verder in het leven dan pessimistisch.

Trocar
23 oktober 2005, 21:09
dus laat maar even zien wat jij kan, beste kerel, dan kunnen wij daar onze mening over geven :wink:

Wat is dat toch, waarom moet je het beter kunnen om iets anders crap te vinden? Iemand zegt dat hij zich zou schamen als hij St. Anger had uitgebracht en dan krijgt ie te horen 'kan jij het beter dan?'. Dat beweert hij helemaal niet en we hebben het over Metallica!

Voortaan mag je alleen commentaar hebben op een voetbalclub als je zelf in een elftal speelt dat hoger staat op de lijst! Ok?

ja als je het zelf niet beter kunt heb je geen recht van spreken vind ik, waarom is iedereen altijd zo negatief? dit is crap, dat is crap, als je het leven optimistisch bekijkt kom je verder in het leven dan pessimistisch.

Waarom heb je geen recht van spreken als je het zelf niet beter kunt?
Als ik hierbij aanneem dat jij ook niet beter speelt dan Hammet, betekent dat dat je in dit topic nooit meer iets mag zeggen over Hammet, negatief óf positief.
Je hebt namelijk geen recht van spreken als je het zelf niet beter kunt, zoals je zelf zei! Snap je nu dat je opmerking vreemd is?




Voortaan mag je alleen commentaar hebben op een voetbalclub als je zelf in een elftal speelt dat hoger staat op de lijst! Ok?
Dit zou betekenen dat heel Nederland niet meer over voetbal zou mogen discussieren. Ik niet, jij niet, en de verslaggevers in de studio ook niet. Immers, ze/we kunnen het zelf ook niet beter. En volgens jouw redenatie heb je dan geen recht van spreken.

En denk eens na over het stemrecht in Nederland. Ik weet niet of ik een betere minister zou zijn dan de mensen die verkiesbaar zullen zijn. En aangezien ik niet weet of ik het beter kan moet daarom mijn stemrecht maar ingetrokken worden. Get the point?

Ik vind die opmerking 'Kan jij het beter dan?' passen bij de opmerkingen 'Als je het niet zegt, dan weet je het ook niet' en 'Ik heb altijd 100x meer gelijk dan jij'.

Heel jammer voor je dat iemand je favoriete bandje niet leuk vindt. Maar iedereen heeft daar het recht toe, met welke redenatie dan ook, ookal is het zelf een kneus op de gitaar. (Of drums. Want die Ulrich is ook niet alles :razz: ).

Kris Haex
24 oktober 2005, 16:41
Mithrandir, rustig blijven, seffens krijg je een hartaanval.

Damage Inc.
28 oktober 2005, 02:58
Ibanez-menneke:

je moet het niet op de mode-manier zeggen, dan is het wel om te kotsen... "tha best"... WTF MAN?

Iedereen:

En ja ze staan bij mij bovenaan, natuurlijk om de muziek, maar meer om wat ze hebben gedaan en hoe en wat er allemaal is gebeurd, er zit een heel verhaal achter man.
En mensen moeten niet zo zeiken over de muziek, waar jullie naar luisteren, die stijfkoppen die niks uitproberen en aan 1 stuk door hetzelfde gezeik maken!
Er moet eens niet zo gezeken worden over trends en al die shit!
Dat is precies wat MetallicA niet doet, trends volgen, doen ze een keer een album met een acoustisch nummer en orkest, doen ze een keer wat country achtigs of uiteindelijk Nu-Metal achtig.
Het is tóch MetallicA, je hoort het gewoon, en dán ben je een band, als je herkend wordt voor wat je ook doet, als het maar rockt en als je maar plezier maakt toch?!
Goverdomme man, het gaat toch niet over, wat wel en niet goed is en dat je onder elkaar moet zeiken over wat wel en niet moet!

Zo dat moest ik ff kwijt :) .

GreetingZ
- Damage Inc.

Kris Haex
28 oktober 2005, 14:26
Metallica is gewoon goed en afwisselend!

rickert
28 oktober 2005, 19:18
damage-menneke, ze hebben nooit een acoustische cd gehad hoor

THW
28 oktober 2005, 19:48
damage-menneke, ze hebben nooit een acoustische cd gehad hoor
nooit officieel maar ze hebben zeker wel een akoestische sessie gedaan, kan heel veel vinden op bootlegs

X-Rated
28 oktober 2005, 22:57
Ik vind Metallica een prima band. Ik ben het ook eens over de relatief lage muzikale gehalte op St. Anger. Ik vind het wel een album waar je een tijdje naar moet luisteren om te "wennen" aan die stijl. De DVD die daarentegen bij het album zit is wel leuk om te zien :)

Wat de performance onstage betreft. Ik heb ze twee keer echt live gezien en ik heb genoten van de muziek. Ik had na het concert het gevoel alsof ik wakker werd uit een droom :P Heel appart. Korn en Slipknot vooraf waren ook nog wel grappig :)

Over smaak valt niet te twisten. Het zijn trouwens wel leuke meepingel liedjes (wie kan iig de begintune van Nothing Else Matters nou niet ;))

Berik
31 oktober 2005, 11:08
METALLICA 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) :speed:

Ibanez is kut...alleen de IceMan zou ik bespelen omdat ie er leuk uitziet...oh ja Lars Ulrich is een lul die niet kan drummen!


Naja, ik weet niet in wat voor wereld jij leeft... maar kijk dat je hem een lul vind ok... maar hij kan wel drummen....

En ik ben een grote fan van metallica, idd zijn kill 'm all tot black album gewoon SUPER... en die albums erna een veel minder in vergelijking met die andere albums.. maar je kan niet zeggen dat ze daardoor ineens kut zijn.. ST. Anger is een goed album... als een onbekende band dat had gemaakt had iedereen het vet gevonden... maar omdat metallica eens wat anders wilt is het kut, naja.. ik vind het maar een beetje billige ged8en:P

Damage Inc.
31 oktober 2005, 23:02
damage-menneke, ze hebben nooit een acoustische cd gehad hoor

ricktekent:

Hij heet Ibanez-man dus ik was niet kut bezig.

En ik heb helemaal niet gezegd dat ze een acoustisch album hebben gemaakt, ik zei "doen ze een keer een album met een acoustisch nummer".
Gericht op Nothing Else Matters bijv.
Voor de rest ken ik alleen nog Mama Said als acoustisch nummer en misschien nog meer.
En daarmee wilde ik alleen een voorbeeld geven van dat MetallicA niet bang is om te experimenteren.

- Damage Inc.

rickert
1 november 2005, 15:19
okay

Guitar Martijn
10 december 2005, 09:55
Welke effect pedaaltjes gebruikt Metallica eigenlijk?

Mauser
10 december 2005, 10:34
Welke effect pedaaltjes gebruikt Metallica eigenlijk?

Dat is te vinden op www.metallica.com als het goed is :)

Ik weet wel dat Kirk een Tube Screamer gebruikt, en wat diverse Dunlop wah pedalen :)

Mufftin
10 december 2005, 11:01
zag laatst ergens op een foto, die gemaakt is in de studio, dat die gast die zingt en op zijn gitaar dingen doet, alle pedalen van line 6 heeft. Naja die grote dingen dan, die lompe kasten

Damage Inc.
10 december 2005, 15:04
In de studio hebben ze van alles geëxperimenteerd.
Maar alleen Kirk Hammett gebruik de Modulation en Delay modelers live en nog op podium ook, dus bedoel ik niet "bestuurd" door zijn tech.
Je kan wel andere foto's van zijn altijd standaard live rack vinden en van James ook.
Ze gebruiken allebij maar een paar pedaaltjes die meestal in hun racks staan en dus gewoon met een soort loops ofzo er tussen zijn gezet.
Wat ik wel weet van interviews is dat James vindt dat distortion uit de versterker altijd het beste is en Kirk zei dat een pedaaltje het beste was.
Maar volgens mij gebruiken ze de laatste tijd alleen maar Rectifier en Marshall heads, en Kirk iig ook Mesa rackmount apparaten.
Het is niet zo moeilijk te vinden, je moet alleen wel de goeie informatie vinden, dus naar studio plaatjes kijken helpt niet, dan begin je bijv. te denken dat ze álle Line 6 Stompbox Modelers gebruiken terwijl die dus alleen ter experiment gebruikt werden in de studio.
Je moet eens op MetOnTour kijken of anders de DVD die in het St. Anger album zit, dan spelen ze "live" in de studio maar dus wel alle racks en pedalen zelf bestuurd.

GreetingZ
- Damage Inc.

Mauser
10 december 2005, 16:48
zag laatst ergens op een foto, die gemaakt is in de studio, dat die gast die zingt en op zijn gitaar dingen doet, alle pedalen van line 6 heeft. Naja die grote dingen dan, die lompe kasten

Die "dingen die hij doet" doet hij beter dan jij waarschijnlijk ooit zal kunnen :roll:

Mufftin
10 december 2005, 16:58
zag laatst ergens op een foto, die gemaakt is in de studio, dat die gast die zingt en op zijn gitaar dingen doet, alle pedalen van line 6 heeft. Naja die grote dingen dan, die lompe kasten

Die "dingen die hij doet" doet hij beter dan jij waarschijnlijk ooit zal kunnen :roll:

ssst niet door vertellen :lol:

Philippe
12 december 2005, 19:49
@Damage inc.:

Veel materiaal van St. Anger is opgenomen met Diezel, en tijdens de gigs van 13 & 15 november speelde James op Krank amps.

LPplayer
14 december 2005, 17:56
Fade to black en ONe zijn toch wel coole nummers ofzo waar ik toch wel wat solo ideeen uit heb gehaald.
Gewoon strak gecomponeerd klaar

RedBuell
14 december 2005, 23:53
Mischien heb ik de laatste 10 jaar in de coentunnel vastgezeten maar ik vind Metallica gewoon goed en vind dat Kirk ook uitstraling heeft op het podium. Zijn ze slecht omdat het "mainstream" is, mag je tegenwoordig alleen een band goed vinden waar bijna nog nooit iemand van gehoord heeft? Zo vind ik de oude Iron Maiden ook goed is daar iets mis mee? Over smaak valt niet te twisten ik luister vanaf mijn 14e naar Iron Maiden en Metallica, bijna 18 jaar, enblijf er gewoon een goed gevoel van krijgen als ik er naar luister. Ik vind het zo zwak om iemand af te zeiken omdat hij nou toevallig metallica goed vind zoals de topic starter, zijn post is een beetje kinderlijk maar ja mischien is hij dat wel en ik zie liever een kind dat naar metallica luisterd dan een kind die baas b of ali b goed vind.

Jax
15 december 2005, 07:42
Over smaak valt niet te twisten.


...en ik zie liever een kind dat naar metallica luisterd dan een kind die baas b of ali b goed vind.

hmmm.... :)

Anywho, tuurlijk heb je gelijk dat het kinderachtig is om iemand's muziek af te kraken. Maar zal het jou een worst wezen wat anderen ervan denken? Tuurlijk blijven er mensen die je muziek slecht vinden. Jammer dan, toch? Ik vind het nieuwe album van Nickelback erg sterk, terwijl ik weet dat ongeveer 98% van het forum het niet met mij eens is. Jammer dan. :lol:

Jax
15 december 2005, 07:44
O ja, en kan dit topic aub gewoon een rustige dood sterven, want we zijn 10 pagina's verder, en het heeft tot nu toe alleen geleid tot frustratie.

subbie
17 december 2005, 10:36
bende zeikertjes hier amai
ja metallica is na hun vercomercialisatie kak geworden

maar in the old days was metallica een heerlijke band, met echt heerlijke nummers
en hun commerciële periode heeft ook 2 prachtplaten geproduceerd : nothing else matters en fade to black :)

Mauser
17 december 2005, 12:56
Edit: Dubbelpost

Mauser
17 december 2005, 12:57
bende zeikertjes hier amai
ja metallica is na hun vercomercialisatie kak geworden

maar in the old days was metallica een heerlijke band, met echt heerlijke nummers
en hun commerciële periode heeft ook 2 prachtplaten geproduceerd : nothing else matters en fade to black :)

Eh.. Zijn Nothing en Fade niet alleen nummers? :P

En dan alsnog.. Fade to Black staat op Ride the lightning, en die plaat is nog uit hun thrash/speed periode :wink:

Kim Wilson
17 december 2005, 17:05
The Black Album was nog best te pruimen. Misschien wat commercieel, maar wel lekker om naar te luisteren. Vooral The Unforgiven was een goed nummer.

Het mooiste album vind ik ...And Justice For All.

Philippe
17 december 2005, 18:32
Al dat gezeik van: Metallica is slecht geworden na the black album. Hier ff een fragmentje uit een recent interview met Kirk Hammett:

"I think Metallica have a lot more to say. We're the type of band that likes to experiment. We don't like to stay in one spot for too long; all the albums after the Black Album prove that. We're not afraid to take artistc risks, even at the cost of pissing off our audience and our friends."


Slotje alstublieft.

Jax
18 december 2005, 10:06
Slotje alstublieft.

+1, dit topic is al 12 pagina's langer dan gewenst.

Mauser
21 december 2005, 18:33
Al dat gezeik van: Metallica is slecht geworden na the black album. Hier ff een fragmentje uit een recent interview met Kirk Hammett:

"I think Metallica have a lot more to say. We're the type of band that likes to experiment. We don't like to stay in one spot for too long; all the albums after the Black Album prove that. We're not afraid to take artistc risks, even at the cost of pissing off our audience and our friends."


Slotje alstublieft.

Ik vind het ook maar kinderachtig dat mensen Metallica 'commercieel' vinden. Als ze echt commercieel waren hadden ze niet zo'n kutplaat als St. Anger (wat qua productie net black metal lijkt) uitgebracht.

Mauser
21 december 2005, 18:33
Al dat gezeik van: Metallica is slecht geworden na the black album. Hier ff een fragmentje uit een recent interview met Kirk Hammett:

"I think Metallica have a lot more to say. We're the type of band that likes to experiment. We don't like to stay in one spot for too long; all the albums after the Black Album prove that. We're not afraid to take artistc risks, even at the cost of pissing off our audience and our friends."


Slotje alstublieft.

Ik vind het ook maar kinderachtig dat mensen Metallica 'commercieel' vinden. Als ze echt commercieel waren hadden ze niet zo'n kutplaat als St. Anger (wat qua productie net black metal lijkt) uitgebracht, maar een plaat vol Nothing else matters achtige nummers.

taylor
22 december 2005, 12:26
weet je wat commercieel is? een kutplaat uitbrengen en dat iedereen hem nog koopt ook,da's topunt ervan.

Mauser
22 december 2005, 13:28
weet je wat commercieel is? een kutplaat uitbrengen en dat iedereen hem nog koopt ook,da's topunt ervan.'

Echt niet iedereen koopt St. Anger, hoor :roll:

taylor
23 december 2005, 11:28
nee joh,een paar miljoen mensen ofzo nee da's niet veel hoor :roll:

Mauser
24 december 2005, 13:16
nee joh,een paar miljoen mensen ofzo nee da's niet veel hoor :roll:

Jup, een paar miljard mensen is ook meteen iedereen. Echt, als er iets kinderachtig is, is het wel zeggen dat een band commercieel is, alleen maar omdat ze opeens heel bekend zijn. Als Metallica echt commercieel gericht was, hadden ze wel een plaat uitgebracht met allemaal Nothing Else Matters en No Leaf Clover klonen, hoor :roll:

worst
2 januari 2006, 19:18
ik vind st. anger ook eigenlijk helemaal niet zo slecht :o

en commercieel is et cker nie....

ik ben vindt et trouwens serieus een van de beste bands kwa trash metal enzo...

beetje jammer dat kirk zulke mooie solo's kan verkrachten... :roll:

Soulcollector
2 januari 2006, 21:41
Qua vuilnismetal is t zeker een van de betere bands ja.

Jax
3 januari 2006, 08:36
Qua vuilnismetal is t zeker een van de betere bands ja.

Maar of dat nou zo'n groot compliment is.... :wink:

Mauser
3 januari 2006, 13:45
ik vind st. anger ook eigenlijk helemaal niet zo slecht :o

Als de nummers korter waren of afgewisseld werden met solo's én zo geproduceerd waren dat ze wél krachtig klonken, was St. Anger stukken beter. Nu vindik het maar een kutplaat..


ik ben vindt et trouwens serieus een van de beste bands kwa trash metal enzo...

St. Anger is trash metal ja.. Maar het oudere werk is thrash metal :wink:


beetje jammer dat kirk zulke mooie solo's kan verkrachten... :roll:

Hoe bedoel je? :???:

Philippe
3 januari 2006, 16:39
Op de officiële site van Metallica is nu een video gepost waar de bandleden het over het nieuwe album hebben. Het wordt Thrassic metal (thrash - classic). Dus iedereen stoppen met zeiken :wink:



Lars Ulrich: "It was fun getting out of the house and playing a couple of shows, getting a little sweat going, and getting up and sharing some metal moments with our San Francisco friends. And there was a bunch of you guys that flew in from all corners of the country and the world, so we appreciate that. It was fun. And it kind of got us kind of back into the mode of being 'tallica again, so we've been here [in the rehearsal room] . . . kicking around the last couple of weeks, working on some new, uh… some new what?" (looks at Hetfield)

James Hetfield: "New metal."

Kirk Hammett: "No, it's not 'nu' metal. It's metal."

James Hetfield: "K-N-E-W. Knew metal. We knew metal, and still know metal."

Kirk Hammett: "Actually, this is more like Thrassic metal."

James Hetfield: "We have a lot of ideas. We just have to figure out which ones are good. That's all."

Lars Ulrich: "We need some help. Maybe some of you guys can come join us and help figure that out."

James Hetfield: "No."

Kirk Hammett: "Or we're gonna flip a coin.'

Robert Trujillo: "We're actually in 'fiddle' mode right now. We're like fiddling with the ideas, kind of blueprinting them…"

James Hetfield: "We've got a fiddle on the next record."

Lars Ulrich: "'Next album will have a lot of fiddle on it"

James Hetfield: "It has been the best break — best break that I can remember. All the other breaks I don't remember. It was a great time hanging out at home. Just got really into being at home. It was really nice hanging out. We're pretty fortunate — we've got HQ here, we kind of show up when we want and we start writing some material. We live just down the street, so it's a pretty cool set-up."

Lars Ulrich: "It's been so much fun the last couple of weeks getting back together, getting all creative again for the first time in a couple of years, and hanging with Rob and getting him involved in the writing process. It's been a lot of fun, we're all really psyched and going into the holidays with spunky spirit. We're looking forward to throwing a lot of shit at you guys next year and having some fun."

worst
4 januari 2006, 00:27
beetje jammer dat kirk zulke mooie solo's kan verkrachten... :roll:

Hoe bedoel je? :???:[/quote]


ik vindt em gwoon niet goed...hij heeft veel techniek maar weinig gevoel

Mauser
5 januari 2006, 15:38
[quote]beetje jammer dat kirk zulke mooie solo's kan verkrachten... :roll:


[quote]Hoe bedoel je? :???:



[quote]ik vindt em gwoon niet goed...hij heeft veel techniek maar weinig gevoel

Nou, daar ben ik het echt niet mee eens. Meeste Metallica solo's die ik anderen heb horen spelen klonken vaak wel goed, maar misten toch iets in tegenstelling tot die van Kirk. Ik vind zijn wah patronen ook wel erg mooi altijd :)