PDA

View Full Version : Wat zou ik doen ?



EpiCenturiesAWAy
7 mei 2005, 20:28
Hallo,
Ik zit hier dus echt met een dillemma ! :)
Ik heb nu een jcm 800 en ja die heeft een zalig geluid (soms dan :-? )
Maar ik wil toch soms wel eens een effectje gaan gebruiken en ook soms een meer high-gain geluid hebben . Dat heb ik dus niet bij mn jcm .
Nu zou ik misschien op rack overstappen omdat je daar toch wel verschillende dingen uit kan krijgen en veel effecten met een fatsoenlijke fx-processor . Wat zou ik doen ??

Dankje

Negative K3 fan
7 mei 2005, 20:37
wat ZAL ik doen...


pffft.

EpiCenturiesAWAy
7 mei 2005, 20:41
Ja zal dan :)

Negative K3 fan
7 mei 2005, 20:43
en je maatk die fout ook niet één keer ofzo...

EpiCenturiesAWAy
7 mei 2005, 20:49
Ja maat dat maakt niet echt veel uit hé ?

TMKXL
7 mei 2005, 20:54
Jezus Neg. K3 fan doe niet zo mierenneukerig zeg.

Iig, je zou een modeling preamp voor je JCM kunnen hangen om wat meer effecten en extra gain te krijgen, zoals de Boss GT6/8 of een Line6 PODXT.

EpiCenturiesAWAy
7 mei 2005, 21:01
Ja line 6 ik heb de spider ook al en die vind ik echt nie zo goed :-?
Die gt-6 of 8 zou dat helpen ja ? Maar ik zou het wel zonde vinden om een gt-6 ervoor te hangen ook omdat hij bijna even duur is als mn jcm al was dusja :(

ChrisMW
7 mei 2005, 22:03
Hoi

Even vooraf: om welke type JCM800 gaat het?
Bij de 4- en 2 inputs modellen is 'n (2e hands) Boss SD-1tje een vrij populair booster/overdive-pedaaltje, Zakk Wylde en vele andere doen dat ook zo. Ts9,10,5 of 808 kan natuurlijk ook.
Een JCM800 mv model is vrij goed te tunen door 'n ervaren tech met oren; zonder extra buisje d'r bij kun je de gain al 'n beetje op laten peppen en 'n "wat minder goedkope" trafo-upgrade zorgt voor 'n beduidelijk betere sound/scheur op elk volume.

Succes!!!

Negative K3 fan
7 mei 2005, 22:46
ik dacht at de drakes die in de marshalls zitten niet eens zo slecht waren....

ChrisMW
7 mei 2005, 22:55
"ik dacht at de drakes die in de marshalls zitten niet eens zo slecht waren...."

Afhankelijk v/h bouwjaar!!! Meeste pre 1969 Drakes klinken top, daarna hebben ze bij Drake de manier van wikkelen veranderd om op kosten... en sound te besparen.

Ik heb het nu wel over het verschil tussen "redelijk/aardig" en "top". De code op de oude OTs is precies hetzelfde maar de klank is *** x beter (als ik dat zou mogen zeggen).

EpiCenturiesAWAy
7 mei 2005, 23:07
Ik heb een 1 kanaals top uit 1982 de 2204 .
Maar wat zou ik nu het beste doen ? Overstappen op een simpele rack zie ik wel zitten omdat ik toch graag soms ook verschillende sounds zou willen en verschillende kanalen . Zijn er geen pre-amps/poweramps met een jcm 800 soortgelijk geluid + andere (liefst geen modeling)

vulvasonic
7 mei 2005, 23:18
Is de Marshall JMP1 niets voor jou?

EpiCenturiesAWAy
7 mei 2005, 23:20
Die buizen pre-amp van marshall ?
Ja misschien wel , welke poweramp zou je dan aanraden ?

vulvasonic
7 mei 2005, 23:29
Die buizen pre-amp van marshall ?
Ja misschien wel , welke poweramp zou je dan aanraden ?

Kun je niet de eindtrap van de JCM 800 gebruiken, of ontbreekt daarvoor de aansluiting? (sorry, ik ben niet zo heel erg op de hoogte van de 800. )

EpiCenturiesAWAy
7 mei 2005, 23:35
Ja ik heb geen fx-loop of poweramp input .
Ik hoorde ook dat als je een pre-amp op een poweramp van een head laat 'draaien' dat je veel toon verliestofzoiets .

AART
7 mei 2005, 23:46
Ja ik heb geen fx-loop of poweramp input .
Ik hoorde ook dat als je een pre-amp op een poweramp van een head laat 'draaien' dat je veel toon verliestofzoiets .

mm, nooit iets van gemerkt.

misschien is een tc-electronic g-major wat, bij thomann ofzo in de 300 euro..(350-400 ofzo)

Pieuw
8 mei 2005, 04:49
Zo'n GT-6 of Line6 vind ik niet zo overtuigend klinken. Maar dat is slechts mijn mening.

Wat wellicht ook kan is een buizen voortrap zoals de ENGL530. Daar zit ik net zelf naar te kijken, al is het om hele andere reden. Eventuele effecten zet je dan in de loop van de ENGL. Als je de pure tone van je Marshall wilt, kies je voor "preamp defeat". De preamp wordt dan gebypassed. Die ENGL is ook een buizenbak.

Die ENGL E530 kost ongeveer 500
TC G-major idd 350-400
Je wilt er waarschijnlijk wel een controller bij, zoals een FCB1010 van Behringer of iets compacters om de TC en ENGL te bedienen.

Niet de goedkoopste oplossing, wel een hele mooie, als je het mij vraagt.

Iets goedkoper is waarschijnlijk de Koch Pedaltone, ook buizen. Daar zit ook een effectloop op; kun je ook ordinaire pedaaltjes in hangen, geen geklooi met midi en om hem te bypassen kun je een A/B-switch gebruiken. Dat kost wellicht minder dan mijn eerste oplossing.[/url]

EpiCenturiesAWAy
8 mei 2005, 11:12
En die ENGL preamp dan gewoon voor m'n marshall zetten ?

pol
8 mei 2005, 14:12
ik zou gewoon es die jcm800 meenemen naar een muziekwinkel, en wat boost pedaaltjes ervoor proberen met de level omhoog en de gain laag op het pedaaltje.
een boss sd-1 klinkt er al prima op, op de high input met de gain van de amp redelijk hoog, en dan die boss erop als booster.

AART
8 mei 2005, 14:28
en draai je hem wel op 10? :D :D :D :D :D

EpiCenturiesAWAy
8 mei 2005, 14:30
:-D JA :-D
Luid als hel! Nu heb ik eens naar wat geluidsclips geluisterd en i zou graag zo'n geluid willen : http://www.rocksolidamps.com/MP3/Dragon%20.mp3
Geluid van een framus dragon. Iemand ideën ??

EpiCenturiesAWAy
8 mei 2005, 21:32
Weet niemand iets dat zo kan klinken (mss in combinatie met mijn jcm ?)

Droffie
9 mei 2005, 10:37
Je kan beter je JCM800 verkopen. Je wilt eigenlijk dat die klinkt als een andere versterker terwijl de JCM800 toch echt z'n eigen ding doet.
Je kan heel veel op een JCM800 in combinatie met losse pedaaltjes. Koop een goede overdrive erbij en gebruik je volumeknop, kom tot de ondekking de de versterker veel meer kan je jij denkt.

Of verkoop de amp...

Thijssie
9 mei 2005, 10:54
Ik heb nu een jcm 800 en ja die heeft een zalig geluid (soms dan :-? )
Maar ik wil toch soms wel eens een effectje gaan gebruiken en ook soms een meer high-gain geluid hebben.

Mxr ZW44 overdrive proberen!

Die kan van je 1 kanaals marshall rockbak een high gain metal machine maken.....

bloodboiler
9 mei 2005, 11:06
Ja ik heb geen fx-loop of poweramp input .
Ik hoorde ook dat als je een pre-amp op een poweramp van een head laat 'draaien' dat je veel toon verliestofzoiets .

Een fx-loop is erg simpel in te bouwen in een JCM 800 2204, kost ook bijna niets .

Voor mijn muziekstijl heeft de 800 ook te weinig gain. Het is echter de eindtrap waarom ik zo van deze versterker hou.
Ik plug mijn pre-amp in de return van de effect loop, draai het volume van de 800 op 10 zodat de eindtrap royaal over zijn nek gaat en gassen maar!!!

Veel bekende metal bands gebruiken de eintrap van de 800 in de studio, ondanks dat ze gesponserd worden door andere versterker merken.

harrie-beton
9 mei 2005, 14:15
ik heb 12 jaar een JCM800 gehad uit 1983 en samen met pedaaltjes tussen gitaar en versterker wou hij enorm scheuren!


model 4210

hier een foto van mijn ampje

http://home.wanadoo.nl/hoeksema/gear/full/buizen_el34.jpg

EpiCenturiesAWAy
9 mei 2005, 16:46
Ah danku voor de replys ! Ik zal zeker eens wat pedaaltjes gaan uitproberen misschien ook ene fx-loop laten inbouwen .

AART
9 mei 2005, 17:01
ruil hem in voor een 5150, die heeft dat geluid wat je zoekt wel(*en meer*)
Die 800 kan je beter aan een ouwe rocker geven, alhoewel de eindtrap idd zeer lekker over zijn nek kan gaan.

Michael AE
9 mei 2005, 17:33
Mijn JCM800 scheurt net zo hard met een tubescreamer ervoor als mijn Recto en Ubershall, hoor. Zonde om hem te verkopen. Kom op, Slayer gebruikt standaard JCM800's...ONGEMODIFICEERD! Hahaha.

Een FX-loop in laten bouwen staat ook nog op mijn verlanglijstje, want dan is de amp een stuk flexibeler. Met een EQ-pedaaltje in de loop en een booster ervoor kun je die sound van die framus makkelijk benaderen.

ieme
9 mei 2005, 17:49
die sound van die framus makkelijk benaderen.

ik heb de topic nog eens doorgelezen maar waar gaat t hier over een framus? hmm ik weet nog wel een framus te koop waarschijnlijk....

ieme

EpiCenturiesAWAy
9 mei 2005, 17:58
Het ging over het geluid van een framus :)
Ja maar dta kan ik toch nooit betalen en mag ik ook niet :)
Hm booster zal het dus zijn :-D Ik weet da ik zelf wat moet gaan uitproberen maar heeft iemand misschien een lijste ofzo van pedalen die ik zeker zou moeten proberen ??

ToTaL FaKe
9 mei 2005, 18:03
damn, hoe lang heb je dat ding nou :roll: 3 weken? :-D

ieme
9 mei 2005, 18:22
damn, hoe lang heb je dat ding nou :roll: 3 weken? :-D

ja en 3 weken speel ik er amper over, hij is goed, maar niet zo goed als mn guytron...

amon
9 mei 2005, 19:34
dus je koopt een framus, verkoopt hem aan skabouter, mist hem toch en koopt er toch weer eentje om na 3 weken weer te verkopen, omdat je hem toch niet gebruikt...? :D

EpiCenturiesAWAy
9 mei 2005, 19:57
:-D

ieme
9 mei 2005, 20:42
dus je koopt een framus, verkoopt hem aan skabouter, mist hem toch en koopt er toch weer eentje om na 3 weken weer te verkopen, omdat je hem toch niet gebruikt...? :D


bijna, ik koop een framus, verkoop hem voor de guytron, vind de guytron te beperkt door 2 kanalen, dus koop een goeie 3 kanaals met 2 masters dus de framus weer en kom er vervolgens achter dat ik toch elke keer weer over de guytron ga spelen omdat die echt heel erg goed klinkt!

ieme

ieme
9 mei 2005, 20:43
:-D

ja lach maar, wacht maar tot je zelf onwijze gasaanvallen krijgt!

EpiCenturiesAWAy
9 mei 2005, 21:12
Mja heb ik al :-D Maar ik heb daar nog niet genoeg geld voor voor echt dingen boven 100 euro momenteel dusja :)

Droffie
9 mei 2005, 23:00
dus je koopt een framus, verkoopt hem aan skabouter, mist hem toch en koopt er toch weer eentje om na 3 weken weer te verkopen, omdat je hem toch niet gebruikt...? :D


bijna, ik koop een framus, verkoop hem voor de guytron, vind de guytron te beperkt door 2 kanalen, dus koop een goeie 3 kanaals met 2 masters dus de framus weer en kom er vervolgens achter dat ik toch elke keer weer over de guytron ga spelen omdat die echt heel erg goed klinkt!

ieme

Sjesus Man! 8-)

ieme
12 mei 2005, 09:55
dus je koopt een framus, verkoopt hem aan skabouter, mist hem toch en koopt er toch weer eentje om na 3 weken weer te verkopen, omdat je hem toch niet gebruikt...? :D


bijna, ik koop een framus, verkoop hem voor de guytron, vind de guytron te beperkt door 2 kanalen, dus koop een goeie 3 kanaals met 2 masters dus de framus weer en kom er vervolgens achter dat ik toch elke keer weer over de guytron ga spelen omdat die echt heel erg goed klinkt!

ieme

Sjesus Man! 8-)

en daar komt bij dat er gas is voor oa een Haar telecaster, Fulltone TTE en een bogner 4X12

Lord Abortion
12 mei 2005, 10:08
dus je koopt een framus, verkoopt hem aan skabouter, mist hem toch en koopt er toch weer eentje om na 3 weken weer te verkopen, omdat je hem toch niet gebruikt...? :D


bijna, ik koop een framus, verkoop hem voor de guytron, vind de guytron te beperkt door 2 kanalen, dus koop een goeie 3 kanaals met 2 masters dus de framus weer en kom er vervolgens achter dat ik toch elke keer weer over de guytron ga spelen omdat die echt heel erg goed klinkt!

ieme

Kan ik al een optie nemen op je Framus?

ieme
12 mei 2005, 11:20
dus je koopt een framus, verkoopt hem aan skabouter, mist hem toch en koopt er toch weer eentje om na 3 weken weer te verkopen, omdat je hem toch niet gebruikt...? :D


bijna, ik koop een framus, verkoop hem voor de guytron, vind de guytron te beperkt door 2 kanalen, dus koop een goeie 3 kanaals met 2 masters dus de framus weer en kom er vervolgens achter dat ik toch elke keer weer over de guytron ga spelen omdat die echt heel erg goed klinkt!

ieme

Kan ik al een optie nemen op je Framus?

Ik wil em op de meeting nog met diverse cabs gaan testen en daarna besluit ik wat ik wil gaan doen...
(o jee, daar komt een bogner cab aan...)

ieme
12 mei 2005, 18:18
vanmiddag mn pedalboard nog eens over de kop gehaald maar die framus met een red snapper ervoor, een randje bij t cleane kanaal toverde toch wel een vette smile op mn gezicht :-D

Braindead
14 mei 2005, 13:04
dus je koopt een framus, verkoopt hem aan skabouter, mist hem toch en koopt er toch weer eentje om na 3 weken weer te verkopen, omdat je hem toch niet gebruikt...? :D


bijna, ik koop een framus, verkoop hem voor de guytron, vind de guytron te beperkt door 2 kanalen, dus koop een goeie 3 kanaals met 2 masters dus de framus weer en kom er vervolgens achter dat ik toch elke keer weer over de guytron ga spelen omdat die echt heel erg goed klinkt!

ieme

haha nou ja je bent in ieder geval zover dat je de guytron goed vind klinken, dan is die actie toch ergens goed voor geweest.
:)