PDA

View Full Version : Aankoop advies acoustische gitaar



renemeester
15 augustus 2002, 16:38
Hallo,

Ik wil binnenkort gaan shoppen voor een goede acoustische (met element) gitaar van rond de 1000 euro. Ik heb al een beetje zitten kijken. De echte grote merken zijn te duur (martin, taylor, gibson, etc). Wat zijn de alternatieven. Ik zag op het forum goede kritieken over de Furch gitaren. Verder zag ik bij casabenelly de Alhambra's. ervaringen (slechte of goede) met deze merken? Verder nog andere suggesties?

Greetz Rene

BLOK182
15 augustus 2002, 16:44
Misschien Takamine of Ovation?

Leen Kap
15 augustus 2002, 20:49
Da's een mooi bedrag om een goede massiefhouten gitaar te kopen!
Kijk eens op http://www.ebay.de onder gitaren/Taylor.
Staan twee Taylors te koop voor €1000. Het zijn gitaren uit de 4-serie. Prima kwaliteit, geweldige klank, spelen heerlijk. De 420PF is een aanrader. Ik heb de twaalfsnarige versie ervan gehad. Is een limited edition met Pau Ferro (braziliaanse houtsoort die bijna niet meer te krijgen is) achterzijde/zijkanten. Zou ik voor gaan, maar ik ben dan ook een echte Taylor-gek.

renemeester
16 augustus 2002, 09:17
Bedankt voor je reactie. De 420PF is inderdaad een aanrader, het is alleen een pokke eind weg (tegen zwitserland aan zo ongeveer). Zijn de prijzen in Duitsland lager ofzo?

Op 2002-08-15 20:49, schreef Leen Kap:
Da's een mooi bedrag om een goede massiefhouten gitaar te kopen!
Kijk eens op http://www.ebay.de onder gitaren/Taylor.
Staan twee Taylors te koop voor €1000. Het zijn gitaren uit de 4-serie. Prima kwaliteit, geweldige klank, spelen heerlijk. De 420PF is een aanrader. Ik heb de twaalfsnarige versie ervan gehad. Is een limited edition met Pau Ferro (braziliaanse houtsoort die bijna niet meer te krijgen is) achterzijde/zijkanten. Zou ik voor gaan, maar ik ben dan ook een echte Taylor-gek.

Leen Kap
17 augustus 2002, 08:14
Tweedehands zijn de prijzen daar inderdaad wat lager.
Ik heb diverse malen een Taylor gekocht via Ebay. Gewoon geld overgemaakt en laten opsturen. Kwestie van vertrouwen natuurlijk. Ik koop alleen van verkopers met een redelijk hoog aantal succesvolle verkopen achter hun naam (getal tussen haakjes achter hun naam). Zij willen natuurlijk geen negatieve feedback want dan koopt er niemand meer van hen.