PDA

View Full Version : Artcore vs ES 335



RS-Rik
7 mei 2005, 21:10
Hallo mensen,

Wat zijn de preciese verschillen tussen de Ibbi Artcore 75 en de Epi Es 335?

Kep op beide gespeeld en de Epi leek me iets rockender, heerlijke gitaren trouwens.

Kan iemand me meer vertellen over de gitaren? of is er iets specifieks over te melden?

Misschien weet iemand leuke elementjes?

Cubensis
8 mei 2005, 14:10
ik zou als ik jou was even ook naar richwood kijken, heb pas op die LP van sash gespeeld, en die is beter dan een epi LP standard, komt bij die dure in de buurt (elitist of weetikveel hoe dat ding heet, deluxe ofzo, dat ding van 6-700 euro oid) dus denk dat dat met de es335 ook zo is (ik ga er morgen een testen (en als ie bevalt kopen) bij correct (yeah :D ) )
maar ik zou iig een es335 boven een artcore verkiezen puur omdat ie zo 'true' is ;)

guitartub
8 mei 2005, 15:10
Hey RS-RIK,

Evenals bij jouw versterkertopic denk ik dat je zoveel mogelijk gitaren moet uitproberen. In beide "soorten" gitaren die je noemt heb je heel veel keuzemogelijkheden in een lagere prijsklasse. Daarbij moet je je bedenken dat de artcore serie van Ibanez meer op de (beginnende) jazz gitaristen gericht zijn en de 335 modellen wat veelzijdiger zijn.

Zoek je naar vervangende elementen begin je speurtocht dan bij Seymour Duncan.

Veel plezier,
Bert.

Cubensis
8 mei 2005, 15:18
zag trouwens dat dean ook een leuke serie semi-hollows heeft uitgebracht , zijn ook niet duur

Funkwalker
1 oktober 2005, 14:42
ik heb ze allebei getest ergens in den haag, en ondanks het feit dat de epi duurder is (ja toch?) vind ik de artcore stukken beter klinken EN lekkerder spelen. maar (daar gaan we weer) je moet het zelf testen!

d'oh
1 oktober 2005, 17:19
Epi ES335 rockt verschrikkelijk goed en speelt erg soepel
Ibbi AS73 is lelijk aftreksel van een ES335, maar klinkt zeker even goed als de Epi

Ibbi AF75 is een supergaaf ding voor het geld, en klinkt erg bluesy

maar wat je hier aan hebt is natuurlijk maar de vraag, want het zijn gewoon meningen

beter gewoon degene nemen die jij zelf het lekkerste vind spelen en klinken

SimonS
1 oktober 2005, 17:22
Epi ES335 rockt verschrikkelijk goed en speelt erg soepel
Ibbi AS73 is lelijk aftreksel van een ES335, maar klinkt zeker even goed als de Epi
tsss :o ik vind die Epi Dot juist errug lelijk, as in: mickey mouse style :evil: maarja, ik heb zelf de AS73 en dat is een errug fijne gitaar, lekkere volle rock-tone tot jazzy. Metal = instant feedback :D

he, dit topic is een half jaar oud :roll:

DTmaster
14 oktober 2005, 10:15
Ik heb onlangs een gitaar gekocht en wel een AK 85 uit de Artcore serie (zie foto) http://www.umenaka.com/syasin/syasin/Ibz%20AK85%20DVS.50.jpg nou ik ben zeer tevreden over de feeling van deze gitaar want dat is perfect maar de elementen die ik er in heb zitten (dat zijn zie het zwarte)
Artcore Set-In neck
3pc. Maple/ Mahogany Neck Material
Spruce top, Flamed Maple back/sides Body
22/Large frets
Bound Rosewood Fingerboard
Rosewood bridge
ACH1 (H) Neck PU
ACH2 (H) Bridge PU
Artcore DX Inlay
Chrome Hardware Color


Deze zijn volgens me gewoon te clean voor een jazz gitaar .. ze zijn goed maar ik zoek gewoon toch een muffere tone zoals Joe pass , pat martino en andere goeie jazz gitaristen die die old school sound hebben ... en daarnaast zou ik ook die george benson sound er halen ... nah dat lukt al aardig gelukkig

Ik weet niet of het aan mij ligt maar mischien kent u deze elementen en kunt vertellen of het daadwerkelijk aan mij ligt
Ik heb voor het gemak even een mp3 gemaakt met 4 korte opnames de 1e 2 zijn op de bovenste elementen opgenomen (dus de switch boven) en die ene is dus helemaal muf muffer kan eigenlijk niet en die andere helemaal clean , daarnaast heb ik hem ook op genomen (de andere 2) op de middelste switch .. en ik merkte dat daar bij de muffe tone een enorme feedback ofzoits was maar clean was ok


Nou ik hoop dat u antwoord kunt geven op me vraag .. sorry voor het lange verhaal maar ik doe een jazz studie en probeer het zo goed mogelijk uitteleggen


Vriendelijke Groeten


Roderick

sommige raade een P90 en Paf aan ... is dat OK


Dat van die mp3 kan natuurlijk hier niet denk ik maar ik had dit bericht ook via de mail gestuurd maar dus.............. enig wat goed is voor deze gitaar

almarvk
14 oktober 2005, 10:24
zag trouwens dat dean ook een leuke serie semi-hollows heeft uitgebracht , zijn ook niet duur

Ik heb ze gezien bij de Feedback Utreg gisteren toen ik daar was voor m'n zoveelste reparatie...

Ik vond ze echt heel lelijk, maar hadden een punk uitstraling. Een ES of Artcore heeft veel meer stijl en is veel meer jazz, blues, rock oid.

frekie
14 oktober 2005, 21:12
(diep ademhalen...) Richwood moet je uitproberen ivm (het ontbreken van) kwaliteitscontrole. Tevens een beter setje PUs incalculeren. Mijn RW400 is niet perfect maar het leeft tenminste, dat hoor je akoesties al. Ik zie ze soms al voor onder de 200 op Marktplaats.
Washburn HB35 kan ook leuk zijn.

olaf reijnders
14 oktober 2005, 21:19
Ibanez rules! Niet voor niets wordt Ibanez gebruikt door de beste jazzgitaristen.