PDA

View Full Version : weer een beginner



Leoh0
7 mei 2005, 16:53
Hoi,

Vorige week aan een akoustische gitaar gekomen. Wat voor een weet ik niet maar er zitten 3 nylon snaren op en 1 stalen (ontbreken er 2 moeten er nog op gezet worden)

Nu weet ik niets van muziek en via een oud collega aan wat info gekomen over noten, tertsen akkoorden en zo. Ik vraag me af of deze theorie in beknopte versie te (ver)krijgen is en of het doenlijk is mezelf het gitaarspel bij te brengen. Zou het liefst hardrock gaan naspelen maar moet natuurlijk eerst leren spelen.

mvg

Leo

Fumi SG
7 mei 2005, 17:56
eeh... welkom :wink: Een akoestische gitaar met 3 nylonsnaren is een spaanse/klassieke gitaar. Maar dat wist je misschien al wel :wink:

Het zelf leren spelen kan heel goed, al is les natuurlijk altijd aan te raden. Ik zou eens beginnen met tabs te zoeken. Of wat nog beter is, ff Guitar-pro downloaden. Daar kun je ook een soort van tabs in gooien en dan krijg je het nummer met midi-soundfile en je kunt alles heel rustig uitzoeken.

JesseBeau
8 mei 2005, 10:36
Welkom! Guitar Pro is inderdaad aan te raden. Ik heb het zonder les gedaan, een saai oefenboekje om de noten te leren lezen en een paar goede vrienden die al gitaar speelden waren voor mij genoeg. Je hebt kans dat je op les dingen moet gaan spelen die je helemaal niet leuk vind en dat is erg demotiverend vind ik en kost nog geld ook. In de meeste muziekwinkels zijn wel lesboekjes enzo te vinden waar de belangrijkste dingetjes wel instaan.

Succes! :noob:

Fumi SG
8 mei 2005, 11:46
als je bij les dingen moet spelen die je niet leuk vind, zou ik heeeeel snel een andere leraar zoeken!! Ik heb ook les maar ik zoek gewoon zelf de nummers uit :wink:

SBloke
8 mei 2005, 18:44
Ik kan je in ieder geval 1! boek aanraden (waarvan ik denk dat heel veel van de mensen heir hem thuis hebben liggen) Er staat enorm veel in. Gitaartechniek, geluidstechniek, en natuurlijk een hele hoop over het spelen zelf (en het afstellen) Ik zie het een beetje als de "Gitaarbijbel" van dit moment.

Denyer, Ralph
De Gitaar

Euro 19,00 (kost niet veel :D )
ISBN 902300826X

Mijn docent kende het boek niet, tot ik het mee nam, en nu heeft elke andere leerling van hem het ook, nadat hij het toch wel een nuttig boek vond.
Kijk eens bij de sleghte of op marktplaats. Verder heeft elke *) en andere boekenwinkel hem wel liggen zo onderhand. Of je bestelt hem via Bol.com.

Echt een aanrader, en een schat aan informatie.

Blijepanda
9 mei 2005, 14:18
Ik verplaats deze naar speeltechnieken / theorie :)

sneez0r
10 mei 2005, 07:53
Je moet sowieso twee dingen doen.
1) Alle notennamen op de hals leren.
2) Leren hoe je op één snaar en op opeenvolgende snaren bepaalde intervallen kan spelen.

Dat kan je uitbouwen door allerlei akkoorden te leren.

Handige sites:
http://www.cyberfret.com/
http://www.ibreathemusic.com/

We hebben hier op S&T ook wel eens gepraat over welk boek je voor algemene muziekleer zou moeten gebruiken.