PDA

View Full Version : Tele brugpiep!



brambuschman
15 augustus 2002, 15:08
Hallo, ik heb sinds kort een Telecaster gekocht. Deze gebruik ik onder andere in combinatie met een Marshall 800 top en 4 x 12 buikkast en voor de distortion een V-twin van Mesa. Alles klinkt helemaal te gek, het enige probleem is wanneer ik mijn brugelement aanzet en de V-twin op solo (dus volle distortion) er een waanzinnige piep ontstaat. Zelfs wanneer ik 10 meter van mijn versterker sta!! Heeft iemand raad??

pimmetje
15 augustus 2002, 15:15
Probeer de zoekfunctie 'ns hier rechtsboven. Ik kan me vaag herinneren dat een maandje of wat terug ook zo'n verhaal werd besproken.

Grooveyard21
15 augustus 2002, 16:56
dit heb ik ook als ik mijn tele gebruik met veel distortion en compressie, t schijnt bij het beestje te horen.

hoofd
15 augustus 2002, 18:31
Had ik ook, maar toen heb ik er SD Hot Rails ingegooid :grin:

Anders Destium
15 augustus 2002, 19:44
Kan met je pickupconfiguratie te maken hebben (je aarde), het kan zijn dat je windingen het voltage op zo'n moment niet aankunnen, maar ik ben verder geen electronerd dus ik kan je niet helpen...
Is het altijd of echt vanaf een bepaald volume?

in_vitro
16 augustus 2002, 15:39
Als het ligt aan de manier van een irritante piep in de element dan ligt het ook aan je element. Ik heb zelf een Epi Les Paul over een Marshall G80 versterker. Maar als je daar de gain hoog op draait voor een distortion beginnen mijn elementen ook te piepen. Word in de audio wereld ook wel verstaan onder de term oscilatie. Dus wil je er vanaf dan adviseer ik je om betere single coils te kopen of hot rails (maar iig denk ik dat je betere elementen er op moet zetten om het te verhelpen)

Lacrymosa
16 augustus 2002, 16:11
Volgens mij is het een aarde kwestie, dat wil zeggen dat er een aarde signaal van je versterker (kunnen best nog aanzienlijke voltages zijn) door de aarde van je Pups de spoel binnenkomen, waardoor er een freq wordt weergegeven door de normale output van je Pup

Wat ook kan zijn, dat ze gewoon microfonisch zijn, maar ik ga er van uit dat je een Fender tele heb, en die zijn simpelweg gewoon nooit microfonisch, mag ik hopend dan

CheerS!!

brambuschman
17 augustus 2002, 10:10
Thanx voor alle reacties! Heb zelf ook nog even wat onderzoek gedaan: 't schijnt voor te komen bij slechte čn goede picks. De oplossing kan zijn dat je het element laat verwaxen, dus een laagje wax eromheen, dan hoeft niet een nieuw element (wat ongetwijfeld je geluid verandert)...ik weet binnenkort de kosten van zo'n grap!