PDA

View Full Version : Zoekplaatje



Swan
7 mei 2005, 16:40
brom

Swan
7 mei 2005, 16:41
wat pics gevonden op www.ideologic.org van Steven O malley, jullie waarsch. niet bekend maar is degene van wat grote underground doombands zoals Khanate en Sunn O)))
nou vroeg ik me af of iemand kan ophelderen watvoor pedalen dit zijn en eventuele aparte aansluitingen want ik kom er niet echt uit, zie iig n line 6 delay en n EH pedaaltje...
zn sound is erg bijzonder, hij gebruikt voornamelijk Sunn O))) amps zoals je kan zien..
piccas;
http://www.ideologic.org/news/images/695-3.jpg
http://www.ideologic.org/news/images/695-4.jpg

ToTaL FaKe
7 mei 2005, 16:51
is naast die Line 6, niet een pedal power?

Rewind
7 mei 2005, 16:56
idd

mayniac
7 mei 2005, 17:21
Onderste foto:
EH holy grail reverb + (waarschijnlijk) DIY effect in een hammond 1590bb aluminium doosje

Edit:
Oja, op de bovenste foto zie ik nog een Proco Rat distortion (rechtste pedaal)

Edit 2:
Op de onderste foto is ook nog een Tech 21 SansAmp Bass Driver te zien (bij de basgitaar natuurlijk)

Swan
7 mei 2005, 17:26
tnx
maar enig idee hoe dit allemaal is doorgelust?

BlackSun
7 mei 2005, 18:06
Niks nuttigs toe te voegen, maar ik weet wel dat Sunn O))) gaaf is :D

Swan
7 mei 2005, 18:12
ja heb ze n tijdje terug live gezien...ongelofelijke ervaring :)

Negative K3 fan
7 mei 2005, 19:13
zijn die versterkers ook DIY?

Swan
7 mei 2005, 20:40
DIY?

EpiCenturiesAWAy
7 mei 2005, 20:42
Do It Yourself ! zelfgemaakt dus

Swan
7 mei 2005, 21:14
aha
ja deels wel...of gemodde Sunn O))) amps...

Negative K3 fan
8 mei 2005, 21:18
ik heb trouwens een zooi muziek van sun o)))) gedownload en ik vind het maar vage shit. je zou me zo wijs kunnen maken dat het allemaal synth ofzo was, niet echt standaard gitaargedoe.

harrie-beton
9 mei 2005, 10:32
Die 1e foto midden en de 2e foto rechts (let maar op het EI vormige ding),
dat is een AKG D112 , Bassdrum microfoon...

Voor een gitaarversterker//

BOEM BOEM

Swan
9 mei 2005, 11:45
ik heb trouwens een zooi muziek van sun o)))) gedownload en ik vind het maar vage shit. je zou me zo wijs kunnen maken dat het allemaal synth ofzo was, niet echt standaard gitaargedoe.

ja heb ze dus live gezien; t zijn 2 Les Pauls over n muur van amps....en nog n Minimoog en iemand met n laptop met oscilattors...
bij dat concert voelde ik elke vezel in mn lijf trillen :-D

t is idd geen standaard gitaargedoe

je zou ook eens iets van Khanate - Things Viral kunnen downloaden...ook geen standaard muziek/gitaargedoe maar kan je de tone wat beter horen...

BramVersteeg
9 mei 2005, 12:08
ik heb trouwens een zooi muziek van sun o)))) gedownload en ik vind het maar vage shit. je zou me zo wijs kunnen maken dat het allemaal synth ofzo was, niet echt standaard gitaargedoe.

ja heb ze dus live gezien; t zijn 2 Les Pauls over n muur van amps....en nog n Minimoog en iemand met n laptop met oscilattors...
bij dat concert voelde ik elke vezel in mn lijf trillen :-D

t is idd geen standaard gitaargedoe

je zou ook eens iets van Khanate - Things Viral kunnen downloaden...ook geen standaard muziek/gitaargedoe maar kan je de tone wat beter horen...

Ik moet zeggen dat ik van maffe muziek houd met rare geluiden maar dat Khanate vind ik toch echt regelrechte herrie :)

Swan
9 mei 2005, 12:37
smaken verschillen ;)
t 2e album, Things Viral is juist erg minimalistisch....

Fuhgawz
9 mei 2005, 12:49
Jah!! Sunn0))) is echt geweldig! Het is inderdaad een beetje vreemd om de muziek op plaat te horen, maar live snap je het ineens helemaal. De hele zaal trilt mee en staat in een soort van trance te kijken naar de traag bewegende in druďdepakken verklede kerels. Als je ooit eens de mogelijkheid hebt Sunn0))) live te bewonderen moet je dat ZEKER doen! zoiets ervaar je nooit meer.
Hier is het optreden op afgelopen Roadburn te beluisteren: http://3voor12.vpro.nl/3voor12/groups/index.jsp?groups=21784090

Voor zover ik weet speelden ze daar door hun Les Pauls in de Sunn Model T versterkers. Op één of andere manier wordt het geluid vervormd door de keyboards / computers en vervolgens de zaal ingejaagd, waardoor het heeel erg traag en zwaar klinkt.
Op de plaatjes inderdad een pedalpower, Line6 delay, zelfbouw kastje (mogelijk fuzz of zo?), EHX Holy Grail Reverb. Ook meen ik daar een Sunn Beta Lead versterker te zien naast die enorme baskast.

Fuhgawz
9 mei 2005, 12:55
Crap, edit knop werkt niet.
Iig, ik weet het niet zeker, maar het linkse pedaaltje op de linkse Model T versterker op het bovenste plaatje heeft wel wat weg van een DOD Buzz Box. Zo'n ding heb ik ook ooit gehad en daar kun je echt een duchtige bak herrie mee produceren.
Het pedaaltje daar rechts van lijkt wel een A/B of zo met de twee knoppen en daar weer rechts van ligt inderdaad een ProCo Rat.

Swan
9 mei 2005, 13:15
cool een mede liefhebber :-D

ik heb inmiddels ook de fuzzz ontdekt :) zou je met n buig muff oid ook zo'n soort geluid kunnen krijgen?

volgens mij wordt t signaal van de gitaaramps nog n keer afgetapt door de laptop en daar geoscilleert en herhaalt....en voegt de minimoog er nog klanken aan toe...
was je ook bij in Utrecht laatst?

Negative K3 fan
9 mei 2005, 13:34
tussen verschillende fuzzes zit ontze3ttend veel verschil swan!

ik heb een kennis en die is ook helemaal into oscillatie en pedaal geouwehoer, hij heeft ook een hele lading zieke pedalen (gehad)... hij heet grandma_placenta op dit forum, praat eens met hem.

BramVersteeg
9 mei 2005, 14:11
Jah!! Sunn0))) is echt geweldig! Het is inderdaad een beetje vreemd om de muziek op plaat te horen, maar live snap je het ineens helemaal. De hele zaal trilt mee en staat in een soort van trance te kijken naar de traag bewegende in druďdepakken verklede kerels. Als je ooit eens de mogelijkheid hebt Sunn0))) live te bewonderen moet je dat ZEKER doen! zoiets ervaar je nooit meer.
Hier is het optreden op afgelopen Roadburn te beluisteren: http://3voor12.vpro.nl/3voor12/groups/index.jsp?groups=21784090

Voor zover ik weet speelden ze daar door hun Les Pauls in de Sunn Model T versterkers. Op één of andere manier wordt het geluid vervormd door de keyboards / computers en vervolgens de zaal ingejaagd, waardoor het heeel erg traag en zwaar klinkt.
Op de plaatjes inderdad een pedalpower, Line6 delay, zelfbouw kastje (mogelijk fuzz of zo?), EHX Holy Grail Reverb. Ook meen ik daar een Sunn Beta Lead versterker te zien naast die enorme baskast.

Dat SunnO))) vond ik wel vet klinken alleen die andere band is niet helemaal mijn ding (die sample op de site iig niet zo).

john.3001
10 mei 2005, 12:27
wat is up met die )))...?

Fuhgawz
10 mei 2005, 12:54
wat is up met die )))...?

Check het logo op die dingen:

http://www.eurotubes.com/sunn-i.JPG