PDA

View Full Version : hoe krijg je perfecte knor?



sjil
7 mei 2005, 13:03
ik speel nog niet zo lang en ik zoek het perfecte knorgeluid! kan iemand mij helpen?
tip: ik heb een ME-50B van BOSS

merce

BassAgent
7 mei 2005, 13:21
Poe, als je nog niet zo lang speelt en geen echte jazz bass hebt is dat een tikje lastig. Ik zou je aanraden gewoon een fender jazz bass te kopen, ben je klaar :wink:

Equalizer
7 mei 2005, 14:36
Perfecte knor lijkt me een subjectief begrip. Als je jouw perfecte knor een keer in een nummer hoort, zoek dan uit wie de bassist is, hoe hij speelt en wat de spullen zijn waarmee het is opgenomen. Handiger: stap een muziekzaak in en probeer wat bassen uit.
Ik weet niet of je knor uit zoiets als een ME-50B kunt halen, denk dat het grotendeels in je bas moet zitten.
Lees ook het andere knor topic (door Laxe) even als je dat nog niet had gedaan.

EpiCenturiesAWAy
7 mei 2005, 15:08
Seg sjil zijt ge DE sjil :P ?? (van looi)

Dees
7 mei 2005, 15:55
het zit inderdaad niet in je effectnepedaal, maar in bas en versterker. Probeer gewoon wat uit in de muziekwinkel en zie wat je bevalt

Marcel2
7 mei 2005, 16:45
Of koop een

http://www.stentorian.com/pig.jpg

EpiCenturiesAWAy
7 mei 2005, 19:49
grapjas :)

Baker
17 mei 2005, 17:27
als je bass een brug element heeft....
en je zet je hals element een beetje dicht,
en je speelt een beetje dicht bij de brug...

dan moet je toch al snel een beetje knorrie knorrie kunnen krijgen dacht ik zo.

Voor een knor heb je niet Perse een jazz bass nodig.

Mijn bandlid heeft een musicman, en die knort als de beste!

MazeMouse
17 mei 2005, 23:04
Mijn OLP Stingray5 knort ook lekker mee hoor :)

olaf reijnders
18 mei 2005, 13:42
Een pre is dat de elementen passief zijn. Nog geen bas gezien die aktieve elementen heeft en die ook nog knort.

Phyrexian
18 mei 2005, 16:30
Een pre is dat de elementen passief zijn. Nog geen bas gezien die aktieve elementen heeft en die ook nog knort.

Stingray?
G&L L-2000?

Maar dat zijn eerder passieve elementen en actieve preamp...

RopStop
12 juni 2005, 18:58
De beste knor zit in je vingers... daarna zit hij in het brugelement van een jazzbas.

Iron Maiden
12 juni 2005, 20:10
Als de perfecte knor in je vingers zit, hoe moet je dan aanslaan om die knor te krijgen?

RopStop
12 juni 2005, 21:52
Duim op het brug element. Snaren vlakbij brug aanslaan. Goede demptechniek gebruiken met je linkerhand. Veel jaco luisteren en oefenenoefenenoefenenoefenenoefenenoefenen....

All Dirt
13 juni 2005, 17:10
Ik heb eens ergens gelezen dat die 'knor' veroorzaakt wordt door het licht oversturen van de boventonen, dit gebeurt als je hard aanslaat (tokkelt, whatever). Hierbij ging het wel om een single coil brugelement. En volgens mij heeft het ook iets met string pull te maken.

uit de praktijk weet ik dat mijn Warwick de beste knor geeft, doordat het single coil element erg dicht bij de brug zit, het is daardoor wel een beetje een dunne sound, maar klink wel vet bij van die Jaco dingetjes.
Daar kan mijn Fender Jazz niet tegen op. Voor een dikke knor met veel laag, pak ik mijn Samick Stingray copy met bartollini element, als ik die naar D stem dan klinkt de knor ook niet verkeerd.

Tot zover mijn knorverhaal.

BramVersteeg
14 juni 2005, 00:07
Ik heb eens ergens gelezen dat die 'knor' veroorzaakt wordt door het licht oversturen van de boventonen, dit gebeurt als je hard aanslaat (tokkelt, whatever). Hierbij ging het wel om een single coil brugelement. En volgens mij heeft het ook iets met string pull te maken.

uit de praktijk weet ik dat mijn Warwick de beste knor geeft, doordat het single coil element erg dicht bij de brug zit, het is daardoor wel een beetje een dunne sound, maar klink wel vet bij van die Jaco dingetjes.
Daar kan mijn Fender Jazz niet tegen op. Voor een dikke knor met veel laag, pak ik mijn Samick Stingray copy met bartollini element, als ik die naar D stem dan klinkt de knor ook niet verkeerd.

Tot zover mijn knorverhaal.

Ben ik het 100% mee eens. Knorren kan een Warwick als de beste, de fenders zijn weer goed op andere vlakken.

Equalizer
14 juni 2005, 00:44
Ik weet niet, het is maar hoe je het ziet. Warwicks 'grommen' meer, als je het mij vraagt valt dat niet meer onder knor.
Meer een pitbull dan een varken zegmaar. :)

All Dirt
14 juni 2005, 19:17
dus meer grrrr! in plaats van grohghoh! :???:

Equalizer
14 juni 2005, 21:55
Hmm hou het toch maar op grom en knor. :razz: