PDA

View Full Version : Prijs Gibson SG '61 Reissue



Von-Moniek
7 mei 2005, 11:44
ik zag laatst een erg stoere Gibson SG '61 Reissue in een winkel staan 8-) in de aanbieding, dit is mijn droom gitaar, hij koste 325,- euro :-? :o
dat vond ik niet egt normaal, gewoonlijk zijn ze duurder, hoeveel kosten ze normaal?
Alvast bedankt.

ToTaL FaKe
7 mei 2005, 12:16
325 euro, zo duur zijn de Epiphone G400's dat zijn ook '61 reissue's. dus ik denk dat het een epiphone is.

Von-Moniek
7 mei 2005, 13:33
Deze was het :

http://www.gibson.jp/php/photo/61_sg_reissue.jpg

maar dan in het zwart

Von-Moniek
7 mei 2005, 13:34
Hoe zit het met de standaart SG?

Von-Moniek
7 mei 2005, 13:36
Sjit die plaatjes waren fouten, pardon :-? :-?

BassAgent
7 mei 2005, 13:41
Deze was het :

http://www.gibson.jp/php/photo/61_sg_reissue.jpg

maar dan in het zwart. 8-)
Epi G-400 is dat. Ik weet niet of je Epiphone kent, maar tis een budgetmerk van gibson. Ook zeer netjes, maar Gibson is net wat meer en ook wel een tikkeltje duurder :wink:

Fumi SG
7 mei 2005, 13:55
een tikkeltje? Gibson in 2 tot 3 keer zo duur.... :wink:

BassAgent
7 mei 2005, 13:55
een tikkeltje? Gibson in 2 tot 3 keer zo duur.... :wink:
Wat ik dus zei noemen ze een understatement :wink:

Von-Moniek
7 mei 2005, 14:48
ja ik ken de Epiphone, maar wat is het verschil tussen de Epiphone versie van de SG en de egte Gibson versie behalve de prijs?

EpiCenturiesAWAy
7 mei 2005, 15:11
Die g-400 van epiphone vind ik wel goed klinken !
Goede elementen die niet te hard piepen op hoge volumes,
maar m'n makker die zo'n gitaar heeft heeft al wel een groot probleem gehad :-? Hij had z'n kabel in z'n gitaar laten steken en nu was iemand op die kabel gaan staan en is de input in de gitaar gezakt!
Ze werkt nog wel tegoei enzo maar mooi en praktisch is anders

Fumi SG
7 mei 2005, 15:16
ja ik ken de Epiphone, maar wat is het verschil tussen de Epiphone versie van de SG en de egte Gibson versie behalve de prijs?

de bouwkwaliteit op zich, de elementen, de tuners, hout, afwerking, etc.... eigenlijk zien ze er alleen hetzelfde uit (zelfs dat nog niet helemaal)

Maar dit werd je eerste elektrische gitaar?? Dan zou ik gewoon die Epi nemen en later een keer overstappen op een echte Gibson.

Von-Moniek
7 mei 2005, 17:29
Het zou mn eerste egte gitaar worden, nu heb ik een QTX waar helaas geen plaatjes van te vinden zijn, t is een Stratocaster model voor beginners, maar ik denk dat ik wel klaar ben voor een egte gitaar :strat:

ToTaL FaKe
7 mei 2005, 17:32
echte :wink:

en als dit jou droomgitaar is, en je denkt dat je klaar bent voor een (zoals jij zegt) echte gitaar. Dan zou ik het niet laten, en hem kopen :)

Fumi SG
7 mei 2005, 17:52
jah... maar de vraag is: Deze Epi of een Gibson??

SBloke
7 mei 2005, 17:57
Een echt gibson SG kost je een rib uit je lijft (nouwja, je komt zeker boven de €1000 uit)

En deze epi kost een fractie daarvan.. Als beginner zou ik niet investeren inzo'n verdomd dure gitaar.... dus kies die Epi zou ik zeggen. :)

Fumi SG
7 mei 2005, 17:58
da's niet helemaal waar hoor. Echte SG's beginnen al bij €800,-, dan heb je ook een zeer goede gitaar.....

Ritch
7 mei 2005, 19:11
Het zou mn eerste egte gitaar worden, nu heb ik een QTX waar helaas geen plaatjes van te vinden zijn, t is een Stratocaster model voor beginners, maar ik denk dat ik wel klaar ben voor een egte gitaar :strat:


ECHTE :oops: :wink:

Von-Moniek
7 mei 2005, 21:40
haha, ja ik bedoel ehm, ik heb nu een beginners gitaar. zo'n prak ding dus :razz: .
ik neem gewoon de Epi , ik spaar er tenminste voor. een egte Gibson is mij te duur, misschien later als ik een baantje heb dat meer verdient dan nu (folderwijkje :oops: ) dan kijk ik wel voor een Gibson of een andere lekker dure gitaar :razz: :strat:
Alvast bedankt voor de tips enzo, en ik zal het laten weten als ik de Epi heb! 8-)
(kan nog wel even duren :razz: )

vulvasonic
7 mei 2005, 22:30
Een echt gibson SG kost je een rib uit je lijft (nouwja, je komt zeker boven de €1000 uit)

En deze epi kost een fractie daarvan.. Als beginner zou ik niet investeren inzo'n verdomd dure gitaar.... dus kies die Epi zou ik zeggen. :)

Volgens mij is de Gibsonversie van deze gitaar zelfs rond de 2000 euri.

Fumi SG
8 mei 2005, 00:35
die '61 reissue kost idd rond de €2000,-. Maar je hebt een SG vanaf €800,- euro, volgens mij de 'faded' versie maar dat weet ik niet zeker.

Von-Moniek
8 mei 2005, 11:24
Zelf vind ik de standaart SG het mooist, in het zwart 8-)
ik weet nog niet helemaal zeker waneer ik de Epi neem, misschien pas over een hele poos, ik wou namelijk eerst een goeie versterker hebben en een stem appartaatje.

Fumi SG
8 mei 2005, 11:44
een standaard SG heeft een iets andere slagplaat hèh :wink:

Standaard SG:

http://www.christians-musikladen.de/images/GISGSPEBCH.jpg

SG '61 reissue:

http://www.lasetaazul.com/vc/images/instrumentos/Gibson-SG_p.jpg

Fumi SG
8 mei 2005, 11:44
...en andere hardware

Von-Moniek
8 mei 2005, 14:44
klopt, ik vind de slagplaat van de standaart SG egt crea-bea 8-)

Blijepanda
9 mei 2005, 14:22
deze gaat even naar elektrische gitaren.

Daniel Ten-13
9 mei 2005, 16:26
Sorrie, maar die zwarte is een SG special. De Standard SG heeft nl. trapezium (heet dit zo??) inlays en geen stippen.

Verder zou ik idd die Epi kopen: daar doe je 2 jaar mee...

Na 1 jaar ben je hem een beetje beu en doe je er een ander element in. Daarna klinkt ie weer erg leuk voor een jaar.. En na die 2 jaar sparen koop je een echte Gibson SG std. (dus geen goedkoper dan goedkope Gibson SG special of faded....) voor +/- €1300,- en ben je voor altijd verkocht aan een SG (Ik toch haha :D )

Succes iig.