PDA

View Full Version : Verschil tussen LP Special en LP Standard van Richwood



DrFretBoard
7 mei 2005, 11:04
test

TMKXL
7 mei 2005, 11:05
Ja?

DrFretBoard
7 mei 2005, 11:05
Beste mensen,

Ik vraag mij af wat nu het practische verschil is tussen deze twee modellen:

RICHWOOD LAUNCHER PRO SPECIAL
http://www.basvandenbroek.com/jpg/22000/22695.jpg

RICHWOOD LAUNCHER PRO STANDARD
http://www.basvandenbroek.com/jpg/24000/24236.jpg


Met andere woorden: Wat is specifiek aan de LP Special (vooral wat betreft sound en bespeelbaarheid)?

TMKXL
7 mei 2005, 11:06
Nou kijk bijvoorbeeld naar de elementen, de een heeft P90's en de andere gewone humbuckers. Kon je dat nou zelf niet zien?

bat
7 mei 2005, 11:11
Voor de Special gebruikt men andere houtsoorten, een dunnere body, minder hoogwaardige afwerking (geen binding bij body en nek), andere elementen.

Tenminste: zo is het meestal.

Bij de Richwoods zie ik in ieder geval een minder hoogwaardige afwerking en andere elementen.

Qua feel moet je eea gewoon zelf met elkaar vergelijken.

Qua geluid klinken humbuckers heel anders dan P-90 (achtige) elementen.

DrFretBoard
7 mei 2005, 11:13
Kun je de kenmerkende eigenschappen van P90 elementen ten opzichte van 'gewone humbuckers' omschrijven? Wat is het verschil clean en overstuurd?

bat
7 mei 2005, 11:16
In plaats van dat ik het hier nu helemaal zo goed mogelijk probeer te beschrijven en jij er uiteindelijk toch nog niks van snapt kun je ook vanmiddag naar de muziekwinkel gaan en beide uitproberen (desnoods van een ander merk)

Met een beetje zoeken op dit forum of op de site van bijvoorbeeld seymour duncan kom je ook al een heel eind overigens.

bat
7 mei 2005, 11:19
Voor humbuckers: http://www.seymourduncan.com/website/products/humbuckers.shtml

P-90: http://www.seymourduncan.com/website/products/specializeddescr.shtml#VintageP90Soapbar

DrFretBoard
7 mei 2005, 11:24
Ik probeer hier een zinvolle vraag te stellen om enkele gaatjes in mijn kennis te vullen. Mensen die geen zin hebben om constructieve reacties te geven tonen hun wijsheid als ze gewoon niet reageren.

Voorts stel ik mijn vraag ook niet zomaar, maar omdat ik binnenkort een verzamelingetje ga inkopen bij de importeur (ik kan ze regelen tegen een vriendenprijs). Ik overweeg om voor mezelf een special of een standard mee te nemen en probeer gewoon wat relevante achtergrond info te krijgen van mensen die het weten.
Ik heb de meeste modellen al getest, alleen de special niet omdat 'ie er gewoon niet was waar ik ze getest heb. Voorts woon ik niet zo dichtbij een muziekwinkel dat ik er gemakkelijk 'effe' naartoe kan gaan. Verder ben ik zelf de gitaarwinkel. Ik werk alleen niet met een stock.

DrFretBoard
7 mei 2005, 11:27
Alsnog bedankt voor de links :-D

Fumi SG
7 mei 2005, 12:08
Voor humbuckers: http://www.seymourduncan.com/website/products/humbuckers.shtml

P-90: http://www.seymourduncan.com/website/products/specializeddescr.shtml#VintageP90Soapbar

oftewel.... http://www.seymourduncan.com/website/SDToneWizard/hummer.htm
Hier staat alles (??) van Seymour Duncan op :wink:

Negative K3 fan
7 mei 2005, 12:21
je bent zelf een gitaarwinkel en wij meoten je het verschil tussen p90s en humbuckers etc. uitleggen? of zie ik het verkeerd...

DrFretBoard
7 mei 2005, 12:32
Je ziet het verkeerd :-D

Ik ben een gitarist die weliswaar het conservatorium heeft gedaan, maar altijd relatief weinig gearkennis heeft gehad (nu al veel meer dan vroegah), hoofdzakelijk vanwege redenen des budgets.
Op dit moment werk ik in de IT als programmeur en zijdelings begin ik me bezig te houden met gitaarhandel (via familiebedrijfje).

Negative K3 fan
7 mei 2005, 12:36
ah, ik begrijp het, maar zou je je kennis neit eerst eens wat opvijzelen voor je gaat handelen enzo?

DrFretBoard
7 mei 2005, 12:42
Ik heb het laatste jaar al een hoop bijgeleerd. Maar verder: Nee, ik zie geen noodzaak om EERST alles te weten voordat ik me met handel bezighoud.

Ik heb zelf geen ervaring met Gibson gitaren of soapbar elementen. Daarom stel ik er vragen over zodat mensen die hier wel ervaring mee hebben hun indruk kunnen communiceren.

bram123
7 mei 2005, 13:29
en wat gaan ze kosten dan die gitaren? die special is trouwens ook nog met een geschroefde hals. unlike fender modellen is dit voor gibson modellen wel een beetje triest.

john.3001
7 mei 2005, 13:56
ah, ik begrijp het, maar zou je je kennis neit eerst eens wat opvijzelen voor je gaat handelen enzo?

+ mf*cking 1

spanky_franky
7 mei 2005, 16:42
Als je in iets handelt lijkt het me zaak 1 dat je ALLES van de producten afweet.. zoiets verlangt een klant (als het goed is) ook van een verkoper..

toch? :???:

bram123
7 mei 2005, 16:47
Als je in iets handelt lijkt het me zaak 1 dat je ALLES van de producten afweet.. zoiets verlangt een klant (als het goed is) ook van een verkoper..

toch? :???:


welnee, das allemaal niet belangrijk.. als er maar een tientje van die richwood af kan.

ja dat gaat ook helemaal nergens over idd. maar misschien is 'winkel' ok wel teveel gezegd voor iemand die een dozijn richwoods laat overkomen om op marktplaats aan te bieden.

Sicky61
7 mei 2005, 17:48
heb je dus ook weinig aan zo'n conservatorium .....net als je voor timmerman leert maar nix over je gereedschap :-?

Negative K3 fan
7 mei 2005, 18:57
hij heeft jazzrichting gedaan, daar leer je idd niks over de nieuwe koch powertone met drie kanalen.

bat
7 mei 2005, 18:57
Ah, ik begrijp het. Wij steken energie en moeite in het ervoor zorgen dat jij weet wat je verkoopt en jij gaat met de eer en de winst strijken? Fijn hoor.

Enfin, succes met de handel. :-?

grayfink
7 mei 2005, 19:28
Negative K3 fan schreef:
ah, ik begrijp het, maar zou je je kennis neit eerst eens wat opvijzelen voor je gaat handelen enzo?


Eh.. hij probeert zijn kennis hier toch op te vijzelen? Give the man a break.
Zelf heb ik ook nog nooit een gitaar gehad met P90's. En ik speel ook al 25 jaar. Volgens mij klink het wat voller dan een gewone single coil, maar dunner en meer "bite" als een humbucker.

AutoStatic
8 mei 2005, 21:21
DrFretBoard: welkom op het forum van gitaarnet.nl!!!

En grayfink: +1 en de omschrijving van de tone komt aardig in de buurt.

Droffie
9 mei 2005, 09:59
hij heeft jazzrichting gedaan, daar leer je idd niks over de nieuwe koch powertone met drie kanalen.

Waar wel?

Droffie
9 mei 2005, 10:03
Je ziet het verkeerd :-D

Ik ben een gitarist die weliswaar het conservatorium heeft gedaan, maar altijd relatief weinig gearkennis heeft gehad (nu al veel meer dan vroegah), hoofdzakelijk vanwege redenen des budgets.
Op dit moment werk ik in de IT als programmeur en zijdelings begin ik me bezig te houden met gitaarhandel (via familiebedrijfje).

Da's ook jammer. Een conservatorium geschoolde gitarist in de IT branch. Wat moet je tussen al die computer fags? begeef je wat meer onder muzikanten en doe gearkennis op in de praktijk...

Lucluc
9 mei 2005, 11:48
die special is trouwens ook nog met een geschroefde hals

Nee hoor, vorige week nog in m'n handen gehad. Heeft een gelijmde hals.

Robbert
9 mei 2005, 12:09
Ah, ik begrijp het. Wij steken energie en moeite in het ervoor zorgen dat jij weet wat je verkoopt en jij gaat met de eer en de winst strijken? Fijn hoor.

Enfin, succes met de handel. :-?

:???:

AutoStatic
9 mei 2005, 12:09
Je ziet het verkeerd :-D

Ik ben een gitarist die weliswaar het conservatorium heeft gedaan, maar altijd relatief weinig gearkennis heeft gehad (nu al veel meer dan vroegah), hoofdzakelijk vanwege redenen des budgets.
Op dit moment werk ik in de IT als programmeur en zijdelings begin ik me bezig te houden met gitaarhandel (via familiebedrijfje).

Da's ook jammer. Een conservatorium geschoolde gitarist in de IT branch. Wat moet je tussen al die computer fags? begeef je wat meer onder muzikanten en doe gearkennis op in de praktijk...

Zo, weer een forumbezoeker neergesabeld die wijselijk niet meer post in dit topic. Mijn excuses voor het offtopic gaan maar ik vind dit soort posts tekenend voor dit forum, het laat goed zien hoe weinig begrip, inlevings- en acceptatievermogen een aantal forumgangers hebben. En weledelgestrenge heer Droffie, wat doet u zoal in het dagelijks leven? Ik zal mijn fantasie (of ratio, het zal niet veel verschillen van elkaar vrees ik) maar niet de loop laten maar speel u het balletje toe.

Robbert
9 mei 2005, 12:12
Zo, weer een forumbezoeker neergesabeld die wijselijk niet meer post in dit topic. Mijn excuses voor het offtopic gaan maar ik vind dit soort posts tekenend voor dit forum, het laat goed zien hoe weinig begrip, inlevings- en acceptatievermogen een aantal forumgangers hebben. En weledelgestrenge heer Droffie, wat doet u zoal in het dagelijks leven? Ik zal mijn fantasie (of ratio, het zal niet veel verschillen van elkaar vrees ik) maar niet de loop laten maar speel u het balletje toe.

Mijn gedachte.

Voidhead
9 mei 2005, 12:27
Ah, ik begrijp het. Wij steken energie en moeite in het ervoor zorgen dat jij weet wat je verkoopt en jij gaat met de eer en de winst strijken? Fijn hoor.

Enfin, succes met de handel. :-?
verwacht je een percentage dan ofzo :-? het forum is toch voor vragen kom op zeg...

anyway ontopic:
ik heb zelf zo'n LP Special alleen dan van Gibson. Is wel een fijn gitaartje en de klank van die elementen zit idd een beetje tussen single coils en humbuckers in. Je kunt er wel mee scheuren als je alleen t brugelement gebruikt en het halselement geeft ook een heerlijk 'smooth' solo-geluid. :)

Anders Destium
9 mei 2005, 12:55
>Robbert en Autostatic

Jullie geven zelf ook blijk van veel begrip, inlevings- en acceptatievermogen :-? Vooral het speculeren op het eind, prachtig :roll:

AutoStatic
9 mei 2005, 13:00
>Robbert en Autostatic

Jullie geven zelf ook blijk van veel begrip, inlevings- en acceptatievermogen :-? Vooral het speculeren op het eind, prachtig :roll:

Mee eens, kon het niet laten... :oops:

Anders Destium
9 mei 2005, 13:08
Geeft niets hoor, dat is toch een teken dat je hier op je plaats bent :lol:

Volgens mij wilde Droffie iets zeggen in de trant van: "schoenmaker hou je bij je leest", al is het lastig om met een conservatorium ergens aan de slag te raken.

Op zich is het idee van gitaarhandel van de topicstarter erg leuk, maar als het puur om het makkelijk geld verdienen gaat dan denkt de importeur binnenkort natuurlijk ook: hé, daar gaat mijn marge. Ben je snel klaar :-?

Droffie
9 mei 2005, 13:13
Bedankt Anders....Had wellicht beter maar niet het woordje fags kunnen laten vallen. maar goed...

@autostatic:
Nou ben ik toch wel benieuwd naar jouw inlevingsvermogen. Raad mijn beroep en verdien mijn respect... :wink:

AutoStatic
9 mei 2005, 15:07
Geeft niets hoor, dat is toch een teken dat je hier op je plaats bent :lol:

:D


@autostatic:
Nou ben ik toch wel benieuwd naar jouw inlevingsvermogen. Raad mijn beroep en verdien mijn respect... :wink:

Hmmmm, iets in de toeristische branche, een reisorganisatie oid?

Droffie
9 mei 2005, 15:58
Slet, je bent gewoon handig met de zoekfunctie. Ik zal het vast wel een keer gezegd hebben.
Of je bent écht goed. Alhoewel ik in de Reisbranche werk heeft mijn beroep er niets mee te maken. je bent erg warm maar nog niet helemaal.
Je hebt mijn halve respect verdient... :wink:

Cubensis
9 mei 2005, 16:06
Slet, je bent gewoon handig met de zoekfunctie. Ik zal het vast wel een keer gezegd hebben.
Of je bent écht goed. Alhoewel ik in de Reisbranche werk heeft mijn beroep er niets mee te maken. je bent erg warm maar nog niet helemaal.
Je hebt mijn halve respect verdient... :wink:
hmmm.....minderjarig thais hoertje? :P

Anders Destium
9 mei 2005, 16:24
Hij doet in geld

Droffie
9 mei 2005, 16:56
Hij doet in geld

Precies...Ik ben een pooier. Ik handel in kleine Thaise vrouwtjes. :D