PDA

View Full Version : Ruilen?



Jeanken
7 mei 2005, 10:38
Iemand wil een Godin LGXT ruilen tegen mijn Gibson Les Paul Joe Perry, komt dat wat overeen? Ik heb er nog nooit op gespeeld, nog nooit op een Godin gespeeld en ik ken niemand in de buurt die eentje heeft of gehad heeft maar het lijken me wel leuke gitaren.
Eens gaan kijken of niet?
Jeanken

Ash ketchum
7 mei 2005, 11:13
Jouw Gibson lijkt mij waardevaster dan de Godin vanwege de naam Gibson. De Godin mag wel evenveel kosten qua nieuwprijs maar ik geloof niet dat ie zijn waarde behoud in tegenstelling tot jou Gibson

Orpheo
7 mei 2005, 12:48
http://www.godinguitars.com/godinlgxtp.htm dit is die godin.

persoonlijk vind ik die godin ronduit lelijk, en die gibson een werkelijke schoonheid. dat zou voor mij al reden genoeg zijn om die ruil niet plaats te laten vinden...maar ja, dat ben ik....

succes met het vinden van een goed besluit!

Ash ketchum
7 mei 2005, 13:03
ik nam geneens de moeite om naar die Godin te kijken :razz:

1959SLP
7 mei 2005, 13:05
Van ruilen komt huilen, zeker in dit geval. Niet doen dus! Spaar liever voor nog een erbij.

Lune-a-tic
7 mei 2005, 13:19
Eens gaan kijken of niet?
Jeanken
Het kan nooit kwaad om naar een topgitaar zoals Godin te gaan kijken, ILO bestaat er niets beter. Speel er nu al 5 jaar op, heel divers, van de beste PUs ook, ebbenhouten toets, onklopbaar...

tribal
25 mei 2005, 13:42
Ik heb zelf een Artisan ST en dat is naar mijn mening de fijnste player die ik ooit in mijn bezit heb gehad.Echt een keeper.Dus wanneer je het doet om de rest of handelswaarde van de gitaar dan zou ik de Gibson houden,maar wanneer het gaat om bespeelbaarheid en kwaliteit zou ik de Godin in overweging nemen.

Thedevilinside
25 mei 2005, 14:11
Ik zou zeker de godin is proberen, laat anderen maar lekker merk gebonden blijven.
Heb een lgx gehad, top gitaar maar niet mijn ding zeg maar. Heb nu een G4000 (godin) en die gaat nooit meer weg.

Als er fender prs of gibson op die gitaren had gestaan was je waarschijnlijk het dubbele of meer kwijt geweest.

Denk wel even goed na of je de piezo wel belangrijk vindt, nu zeg je misschien van wel maar mijn ervaring was dat je die in de praktijk nauwelijks gebruikt.

Jeanken
25 mei 2005, 14:31
Ik zou het niet doen voor de handelswaarde specifiek maar ik zou het stom vinden een gitaar te ruilen en qua waarde een pak te verliezen, waarschijnlijk ruil ik die later toch wel eens verder of probeer ik hem te verkopen en dan sta ik daar natuurlijk. Logisch dat je vooral naar klank kijkt maar stel dat je een gitaar koopt, mag nog zo goed klinken als hij wil, is hij maar een bepaald bedrag waard ga je er ook niet zoveel euro's extra aan geven omdat hij leuk speelt..

jorrit
25 mei 2005, 14:51
sjah of je hem wilt ruilen en qua waarde dat bepaal je lekker zelf maar.

wat ik je wel kan vertellen is dat godin's echt super gitaren zijn. ik ben er nog geen een tegen gekomen die slecht speelde of klonk. echt super gitaren...

Thedevilinside
25 mei 2005, 20:33
Ik heb zelf een Artisan ST en dat is naar mijn mening de fijnste player die ik ooit in mijn bezit heb gehad.Echt een keeper.Dus wanneer je het doet om de rest of handelswaarde van de gitaar dan zou ik de Gibson houden,maar wanneer het gaat om bespeelbaarheid en kwaliteit zou ik de Godin in overweging nemen.

zoals ik zei heb ik nu een G4000 maar als ik weer een beetje geld heb en mijn motor helemaal okee is gaat er een artisan komen. Ben eigenlijk op zoek naar een artisan met een locking tremelo, daar zijn er wel een paar van maar niet veel.

De artisan heeft volgens mij dezelfde super hals als de g4000 en die groene die al een tijdje op marktplaats staat heeft zelfs de zelfde body. Het zijn dan misschien geen mooie gitaren maar kwa bouw en geluid zijn ze super.
O ja ik zoek ook nog een originele koffer, maar die zijn al helemaal niet te vinden :cry:

Thedevilinside
25 mei 2005, 20:36
Ik heb zelf een Artisan ST en dat is naar mijn mening de fijnste player die ik ooit in mijn bezit heb gehad.Echt een keeper.Dus wanneer je het doet om de rest of handelswaarde van de gitaar dan zou ik de Gibson houden,maar wanneer het gaat om bespeelbaarheid en kwaliteit zou ik de Godin in overweging nemen.

He tribal ik wil niet lullig doen hoor maar is dit niet jouw Artisan die "echte keeper" :-D
Damn link doet het niet, nou ja die op speurders bedoel ik.
Als dat zo is zou ik maar wat met de prijs zakken 800 is een beetje onwerkelijk.

wytz
26 mei 2005, 08:45
godin...hartstikke veelzijdig...

maar geen karakter, iig in vergelijking met een les paul. en de les paul is waardevast idd, en de godin NIET.

tribal
26 mei 2005, 11:06
Nee klopt devil hij staat ook te duur en de reden daarvoor is dat ik gewoon godsgruwelijk lui ben.Toen ik hem eenmaal geplaatst had voor 600 pleuri en ik hem geintoneerd had,kwam ik er achter dat het qua bespeelbaarheid en sustain toch eigenlijk wel een supergitaar had en dus een keeper.Advertentie verwijderen is 3 keer klikken en prijs aanpassen 2...

Tering ...jij houd ook alles in de gaten!!! :???:
Ow ja en die G serie heb ik ook.
Was een oud barrel ,voor 150 gekocht met een geweldig yin en yang gevalletje dr op.Heb de body gestripped ga de hele bende ff onder handen nemen en dan maar kijken wat ie doet.
En voor wat dat aangaat.
De hals is niet hetzelfde.
De artisan is een 22 fretter en de G een 24.

Even nog wat karakter betreft,
Da's ook subjektief.
Wat bedoel je daar mee wytze?
Bedoel je qua uiterlijk of sound.
Ben het met je eens dat de looks van een Gibson een stuk meerwaarde aan de gitaar geeft.
Stel daar even de hals en bespeelbaarheid van een Artisan tegenover(ook karakter toch?) en ik denk dat ie het onderspit delft.

wytz
26 mei 2005, 12:29
nou ja, begrijp me niet verkeerd. ik heb zelf na lang twijfelen een les paul gekocht ooit, na lang vergelijken met een godin in dezelfde prijsklasse. (lx... ofzo ? weet niet meer precies) had allemaal midi snufjes etc. Heb over meerdere godins gespeeld destijds, en ook een hele zut les pauls, getest over een marshall buizen. En hoewel de godin wel veel veelzijdiger was, vond ik de les paul gewoon net iets lekkerder klinken...en hij was natuurlijk wat waardevaster..

vond de bespeelbaarheid van de godin zeker niet slechter, maar ook niet beter dan de les paul. wel anders, natuurlijk...

tribal
26 mei 2005, 12:54
Zoveel mensen,zoveel smaken...
Gelukkig maar anders bestond dit forum niet en speelden we allemaal hetzelfde drijfhout.
Toch denk ik dat Godin redelijk word ondergewaardeerd en dan voornamelijk door gasten die nog nooit binnen een straal van 100 meter van een Godin zijn geweest maar de gitaristen die ik ken en die ook op mijn Artisan hebben gespeeld waren zeer te spreken.
Ook ben ik van mening dat dit t.z.t. achterhaald wordt.
In een normale wereld wint prijs/kwaliteit het uiteindelijk van hype.
Toegegeven dat er absoluut nix mis is met Gibson maar de marketing achter het produkt is nou eenmaal vele malen beter dan de z.g.n."kleine"merken waardoor de massa sterk beinvloed wordt.

Nu maar hopen op een betere wereld(*kabbelt rustig voort op m'n roze wolk*)...

Mattia
26 mei 2005, 16:34
Zoveel mensen,zoveel smaken...
Gelukkig maar anders bestond dit forum niet en speelden we allemaal hetzelfde drijfhout.
Toch denk ik dat Godin redelijk word ondergewaardeerd en dan voornamelijk door gasten die nog nooit binnen een straal van 100 meter van een Godin zijn geweest maar de gitaristen die ik ken en die ook op mijn Artisan hebben gespeeld waren zeer te spreken.
Ook ben ik van mening dat dit t.z.t. achterhaald wordt.
In een normale wereld wint prijs/kwaliteit het uiteindelijk van hype.
Toegegeven dat er absoluut nix mis is met Gibson maar de marketing achter het produkt is nou eenmaal vele malen beter dan de z.g.n."kleine"merken waardoor de massa sterk beinvloed wordt.

Nu maar hopen op een betere wereld(*kabbelt rustig voort op m'n roze wolk*)...

Da's zeker waar.

Ik ben zelf veel meer onder de indruk van de bouwkwaliteiten van de gemiddelde Godin gitaar dan de gemiddelde Gibson, die in z'n prijsklasse toch aardig wat steken laat vallen, zo gemiddeld; finishes zijn niet helemaal je van het, vaak redelijk 'sloppy' inlegwerk, van mooi fretwerk en een goede setup maar niet te spreken. Ze hebben een PRS prijskaartje, en je zou moeten kunnen verwachten dat de afwerking minstens zo netjes is, maar dat is geensinds altijd het geval.

Gibson surft lekker door op de merknaam (zie ook: PRS v Gibson over de singlecut; ineens echte competitie in dezelfde prijsklasse, en een vele malen beter geboude gitaar, en ze gaan de mist in), maar levert niet echt bijster veel 'bang for the buck'.

guitartub
26 mei 2005, 16:40
Ik heb zelf een Artisan ST en dat is naar mijn mening de fijnste player die ik ooit in mijn bezit heb gehad.Echt een keeper.Dus wanneer je het doet om de rest of handelswaarde van de gitaar dan zou ik de Gibson houden,maar wanneer het gaat om bespeelbaarheid en kwaliteit zou ik de Godin in overweging nemen.

+1

tribal
28 mei 2005, 11:01
Yihaaaaaa,

We hebben het erover en ik krijg van de week meteen een aanbieding om een Godin SD over te nemen voor weinig.
Ik ff mazel.
Yin meets yang.
Iemand ervaring met een SD?

Jeanken
28 mei 2005, 11:59
Ik heb ondertussen iemand die komt kijken naar die Gibson en me er 1900 euro voor wil geven, ik ga voor het geld maar wie weet, misschien koop ik mij er wel eens een Godin mee..
Ik zie hier gewone Godin LG's(niet de LGX-en dus) weggaan voor 600 à 800 euro dus ik denk niet dat ik er 1900 euro had uitgekregen, vind dit een betere oplossing dan :D
Zie ik hier net diezelfde LGXT staan voor 1350 euro, dezelfde man gewoonweg, had ik daar eventjes mijn broek aan gescheurd!
Er staat nog een op met een AAA top van hier in België geloof ik ook 1350 en misschien krijg ik er wel wat vanaf, goeie koop denken jullie?
Ik heb ook wel nog wat anders op het oog maar je kan nooit teveel proberen zeg ik:)