PDA

View Full Version : ENGL Thunder knal = niet meer aan



armageddon
7 mei 2005, 00:48
test

armageddon
7 mei 2005, 00:48
Ik heb 2 dagen geleden mijn versterker (ENGL Thunder 50 combo) laten nakijken bij Stand-By en er zijn nieuwe eindbuizen ingezet.
Nu ben ik lekker aan het spelen, wordt het geluid opeens zacht en zegt ie knal! Nu wil ie dus niet meer aan....heeft die knul bij Stand-By het nou verknalt ofzo of wat is er aan de hand???

Negative K3 fan
7 mei 2005, 01:27
waarschijnlijk is er een zekering doorgegaan... als hjij helemaal niet meer aan wil tenminste.

niet te tolereren, want bij alle (zijn er ook niet zoveel) keren dat er een zekering doorknalde, kwam dat door een probleem met de eindbuizen. Gewoon teruggaan dus.

ChrisMW
7 mei 2005, 01:39
Waren ze ook/wel "ge-biased"?

armageddon
7 mei 2005, 08:33
Het enige dat er dus vervangen is zijn de eindbuizen en blijkbaar is dat niet goed gegaan??
Schandalig!!! Nu had ik sowieso al problemen met de hele afhandeling:
- Ik word gebeld dat hij klaar is en dat ik hem vrijdag op kan halen.
- Ik haal hem maandag op en kom thuis
- Beschermkap valt er af en er zitten geen buizen in
- Moet ik weer helemaal terug

Ik ben echt gigantisch pissed op het moment....

Negative K3 fan
7 mei 2005, 12:24
om welke zaak gaat het dan... dan weten de anderen hier waar ze iig niet heen moeten gaan :P

ToTaL FaKe
7 mei 2005, 12:27
Stand-by (in utrecht neem ik aan?) :-D

Franc
7 mei 2005, 12:38
- Beschermkap valt er af en er zitten geen buizen in :o :o

Wacht ff....Jij brengt je amp weg voor nieuwe buizen en afstellen en dan zitten er GEEN buizen in??

Benieuwd hoe ze hem getest hebben dan.... :???:

pietvanbuiten
7 mei 2005, 17:45
leuke technische dienst hebben ze daar zeg........
kan je met je amp ook wel naar de sigarenboer gaan.....
de grappenmakers !!

armageddon
7 mei 2005, 17:55
NOu...ik ben weer een beetje gekalmeerd :D

Het feit dat er geen buizen inzaten was een communicatiefout....er was eigenlijk nog iets mis, maar de reperateur had verzuimd om dat te fixen.
Ik ben vandaag naar Feedback gegaan (waar ik hem gekocht had) en daar zeiden ze dat de eindbuizen verkeerd gebiassed zijn. Ik heb de oude eindbuizen er weer in gedaan en hij deed het weer (na een zekering vervangen te hebben).

Om nou niet helemaal StandBy in het diskrediet te brengen is het wel zo aardig om te vermelden dat na het communicatieprobleempje de versterker persoonlijk thuis werd afgeleverd zonder enige extra kosten.
Feit blijft wel dat het heel slordig is. Ik denk dat die knul daar wel het een en ander kan solderen in pedaaltjes e.d., maar voor de rest.....tja....dat viel me een beetje tegen dus.

Negative K3 fan
7 mei 2005, 19:01
hmmm, maar nu heb je nog steeds je oude buizen...

ChrisMW
7 mei 2005, 19:10
Hoi

Gelukkig dat men nog (wat) service bied!!!
Lezen ze bij Feedback Utrecht ook dit forum? :D
Naar mijn weten heeft Feedback geen eigen technische dienst, de vestiging in Apeldoorn stuurt veel versterkers naar Peter van Weelden, garantie-werkzaamheden gebeuren meestal door/via de importeurs en van de andere vestigingen weet ik niet wie het service-gedeelte doet.

Zonder negatief over StandBy te praten; ik heb hier al 'n aantal keren buizenversterkers binnengekregen die "via" hun waren gerepareerd en het leek (!!!) erop dat de technicus meer into solidstate was dan into buizen. Voor alle duidelijkheid: +/- 1 à 2 jaar geleden.

Knallende zekeringen komen weleens voor zonder dat er verder wat aan de hand is; 'n oude zekering slaat i.p. eerder/sneller door dan 'n nieuwe met dezelfde eigenschappen/waarde...

Ivm kosten/garantie is het zowiezo aan te raden altijd bij de winkel/leverancier langs te gaan waar je de versterker hebt gekocht.

In ieder geval veel succes met je amp!/fijn weekend.

Negative K3 fan
7 mei 2005, 19:18
waar kun je dat aan merken dan als een tech meer into solid state is?

en idd een zekering kan spontaan springen, heb ik 1 keer gehad in mn 5150... nieuwe ingedrukt en later niks meer van gemerkt :-?

Negative K3 fan
7 mei 2005, 19:20
waar kun je dat aan merken dan als een tech meer into solid state is?

en idd een zekering kan spontaan springen, heb ik 1 keer gehad in mn 5150... nieuwe ingedrukt en later niks meer van gemerkt :-?

RS-Rik
7 mei 2005, 19:42
Wat is Solid State eigenlijk....?

Diedo
7 mei 2005, 19:44
solid state = transistor

hoewel ik niets dan goede ervaringen bij Stand-by heb vind ik dit ook wel een misser hoor...

AART
7 mei 2005, 20:06
transitor

RUIS
8 mei 2005, 13:16
Solid State betekent tegenwoordig transistor.

De term komt uit het Amerikaanse leger. De eerste solid state versterkers (+zenders, ontvangers en dergelijke) waren buizenapparaten, point to point gesoldeerd en daarna heel het blok electronica in een soort hars gegoten. Het idee hierachter was dat je zo'n apparaat uit een vliegtuig kon donderen, door water slepen, omgooien, beschieten enz. en dat-ie dan toch heel bleef. Reparatie was echter uitgesloten, bij defect gewoon wegwerpen dus.