PDA

View Full Version : Advies gevraagd



WillBX
6 mei 2005, 23:04
Hallo mensen,

Ik wil graag een advies over een versterker. Ik zoek een:

Combo met 2 x 12" speakers.
- minimaal 3 kanalen
- géén modelingversterker (ik gebruik toch maar één of twee scheurgeluiden)
- Geen ingebouwde effecten (of je moet ze allemaal via een pedaal kunnen kiezen), reverb uitgesloten natuurlijk.
- Budget maximaal 700,-

Natuurlijk houdt ik van een warm overdrive geluid, half-buizen is natuurlijk ook prima)

Het lijkt alsof alleen Marshall dingen maakt die aan mijn wensen voldoen (valvestate, maar die klinken altijd zo schel met mijn gitaar), zijn er misschien andere mogelijkheden?

gitaar: yamaha pacifica 112x

Willem

AART
6 mei 2005, 23:13
tweedehands marshall tsl 602 voldoet aan je eisen, maar waarom 2x12"?

een 1x12' maakt ook al genoeg herrie.

dan zou je namelijk voor een tweedehands tsl 601 kunnen gaan. en trust me, dat gaat loeihrad.

Fumi SG
6 mei 2005, 23:49
waarom 2*12??..... betere spreiding en iets als stereochorus komt beter tot z'n recht. Kom op AART :razz: Maar ik geef je gelijk hoor, 1*12 kan ook hard zat gaan maar het klinkt alleen anders.

AART
6 mei 2005, 23:50
waarom 2*12??..... betere spreiding en iets als stereochorus komt beter tot z'n recht. Kom op AART :razz: Maar ik geef je gelijk hoor, 1*12 kan ook hard zat gaan maar het klinkt alleen anders.

op een combo heb je niks aan stereo chorus als die niet ingebouwd is toch, want de amp is dan toch niet stereo.

Maar wat the Hell, neem dan gelijk een full stack :D

WillBX
6 mei 2005, 23:50
Ja dat klopt, 1 x 12" is genoeg geluid. Maar ik weet niet wat dat is ik vind dat gewoon vet, 2 x 12" speakers, lekker breed. Zo'n 4x 12" kast is ook niet aleen voor de power.

Maar misschien moet ik toch maar eens anders gaan denken.....maar mensen, blijf antwoorden want er moet toch een versterker zijn die aan mijn eisen voldoet?!

Willem

Fumi SG
6 mei 2005, 23:54
neem je 2*12 om de looks?? :o ".. lekker breed" Misschien Engl souvereign iets?? Zul je alleen niet voor onder €700,- hebben denk ik :-? en is 1*12"

Kijk ook eens naar Koch, die hebben een vette scheur met een goede clean. Eigenlijk een bakje voor alles.... maar weer het budget.

Squier4ever
7 mei 2005, 10:49
nee eitje, dat klinkt lekker breed bedoelt ie wss maar wss zullen ook de looks wel meetellen ja.....

een kitty-hawk bakkie dan?
of een engl idd....

StereoX
7 mei 2005, 11:22
ik heb nog een engl thunder combo te koop. is wel 1 x 12 maar je hebt wel een goeie versterker onder de 700 euro....

sorry voor de spam

deedee
7 mei 2005, 12:13
misschien is de dsl401 wat,
- wel 1x12,
- tweedehands 500 euro,
- 2 kanalen en een extra 20dB boost op het scheurkanaal (kan je zien als apart kanaal, doet marshall namelijk)

ik ga er zelf ook een kopen

deedee
7 mei 2005, 12:14
misschien is de dsl401 wat,
- wel 1x12,
- tweedehands 500 euro,
- 2 kanalen en een extra 20dB boost op het scheurkanaal (kan je zien als apart kanaal, doet marshall namelijk)

ik ga er zelf ook een kopen en je moet hem een keer horen naast een valvestate....
tering, dat verschil hoor je.

Fumi SG
7 mei 2005, 12:22
ik ga er zelf ook een kopen en je moet hem een keer horen naast een valvestate....
tering, dat verschil hoor je.

duh... :wink: Moet je ze allebei eens openschroeven. Tering dat verschil zie je.

Moet je de prijs een vergelijken. Tering, je portemonnee voelt dat verschil











:razz:

ToTaL FaKe
7 mei 2005, 12:28
ik ga er zelf ook een kopen en je moet hem een keer horen naast een valvestate....
tering, dat verschil hoor je.

duh... :wink: Moet je ze allebei eens openschroeven. Tering dat verschil zie je.

Moet je de prijs een vergelijken. Tering, je portemonnee voelt dat verschil











:razz:

onzin, een Valvestate is soms nieuw duurder dan een 2ehands Dsl 401 :wink:

Fumi SG
7 mei 2005, 12:30
:razz: