PDA

View Full Version : == Not Present == Brend == ( nieuwe mix, brom weg)



Axl Rose
6 mei 2005, 22:21
Vandaag demotje gemaakt. Heb eerst de achtergrond ingespeeld en daarna de solo gitaar. Ik was wat aan het prutsen met het simpele wavepad programmatje en uiteindelijk kreeg ik heb voor elkaar echo op de lead te krijgen. Het resultaat ben ik erg blij mee maar graag jullie commentaar!
:)

new mix:

http://www.brendmusic.com/not_present_remix.mp3





:P

Grave Fillé
8 mei 2005, 13:55
Erg leuk gedaan. Al vind ik de solo af en toe iets slordig met name in het begin. Als je dat puntje van kritiek even weg werkt heb je een nr dat heel relaxt te luisteren is. :)

Axl Rose
8 mei 2005, 15:34
Erg leuk gedaan. Al vind ik de solo af en toe iets slordig met name in het begin. Als je dat puntje van kritiek even weg werkt heb je een nr dat heel relaxt te luisteren is. :)

Bedankt voor je feedback! De slordigheden die in het spel zitten zijn opzettelijk (de meeste dan), kwestie van smaak denk ik. Kzit meer in de richting van Page qua manier van spelen (kzou mezelf noooooit durven te vergelijken met hem) maar je snapt wel denk ik wat ik bedoel. :)

Nogmaals bedankt! :)

Lacrimosa
8 mei 2005, 15:59
hej man, net geluisterd.
Klinkt mooi, ben het ook met Grave Fillé eens.
Maar dat is kwestie van smaak denk ik!
Mooi gedaan man!

later 8-) :)

Axl Rose
8 mei 2005, 18:34
hej man, net geluisterd.
Klinkt mooi, ben het ook met Grave Fillé eens.
Maar dat is kwestie van smaak denk ik!
Mooi gedaan man!

later 8-) :)

Thnx man! :)

Azrael
8 mei 2005, 18:37
'k Wordt gek van die brom op de achtergrond. Die heb je standaard in je opnames zitten. Kan je daar niet iets aan doen?

Ik vind je gitaarspel heel erg vals met name in het begin. Klinkt alsof je gitaar niet is gestemt. De solo voel ik ook niks bij om eerlijk te zijn en ik vind hem wat slordig. Niet mijn muziek gok ik....

Axl Rose
8 mei 2005, 18:50
'k Wordt gek van die brom op de achtergrond. Die heb je standaard in je opnames zitten. Kan je daar niet iets aan doen?

Ik vind je gitaarspel heel erg vals met name in het begin. Klinkt alsof je gitaar niet is gestemt. De solo voel ik ook niks bij om eerlijk te zijn en ik vind hem wat slordig. Niet mijn muziek gok ik....

Aan die brom kan ik niets doen helaas, heb alles al geprobeerd. Enige oplossing is een POD of zoiets dergelijks inplaats van pc mic. Maar dat komt ooit wel.

Over het gitaarspel, ik heb geen idee hoe je erbij komt dat het vals is. Het enige wat 'fout gespeeld' is, is het zachte gedeelte van 0:27 - 0:29. Slordigheidjes, jazeker.. :) Maar vals? betwijfel het. :D Dat je niks bij de solo voelt........ dan vraag ik me af of je uberhaupt wel gevoel hebt :roll:

Maar das maar een mening....gok ik

Azrael
8 mei 2005, 19:01
Nope.....het gaat mij om de begin akkoorden. Dat tokkel werk. Die klinken heel erg vals in mijn oren. Geloof me...ik heb heel veel gevoel maar dat vind ik in een compleet andere muziek als dit. Iemands gevoel is een ander zijn gevoel niet. Als ik denk aan gevoel denk ik aan Neal Schon en Jason Becker. Dat vind ik nu mensen met gevoel in hun donder!

Axl Rose
8 mei 2005, 19:09
Nope.....het gaat mij om de begin akkoorden. Dat tokkel werk. Die klinken heel erg vals in mijn oren. Geloof me...ik heb heel veel gevoel maar dat vind ik in een compleet andere muziek als dit. Iemands gevoel is een ander zijn gevoel niet. Als ik denk aan gevoel denk ik aan Neal Schon en Jason Becker. Dat vind ik nu mensen met gevoel in hun donder!

ooh, de beginakkoorden, zeg dan gelijk dat je die bedoelde. Misschien zijn die inderdaad niet 100% zuiver maar das deels te danken aan me geweldige opname apparatuur... wel te verstaan een pc mincrofoon. :D Dus het geluid vervormt altijd wel een beetje.

Over wie nu wel of geen gevoel heeft, in muziek, of in het algemeen.... to each their own. :)

Shaggy
8 mei 2005, 20:52
Dit is naar mijn mening met veel feeling ingespeeld.

Het klinkt over mijn speakers alleen wat blikkerig dat is wel jammer .. als je een effectenbakkie ofzo hebt kun je em rechtsreeks in je geluidskaart prikken misschien dat dat wat helpt of je amp ofzo.

lekkere vibratos dude 8-)

Axl Rose
9 mei 2005, 10:48
Shaggy, dank je wel voor je comments! Klinkt inderdaad helaas wat blikkerig. Moet ik toch maar sparen :P

Stratman70
9 mei 2005, 12:00
Ja, je weet hoe ik over pc mics denk. :D Maar toch.... het heeft wel wat zo, vind ik, dat geluid. Lekker seventies en daar houdt de Stratman natuurlijk wel van.

Tja, je tokkel is niet altijd even vloeiend en zuiver inderdaad. Maar je solo vind ik wel te gek. het lijkt erop dat je eerst enige schroom moet overwinnen en inspiratie moet krijgen. zodra je dat hebt (na enkele seconden) dan komt er een mooie solo uit de verf: weldegelijk met veel gevoel gespeeld!!!!!!!!! Ik vind dat je gave dingen doet op de gitaar. Misschien zou je eens kunnen werken aan een compositie van jezelf met kop en staart erbij.

Grtz.

Axl Rose
9 mei 2005, 18:32
Hey Stratman,

bedankt voor het luisteren en voor het commentaar. Wat je zegt over enige schroom en inspiratie klopt als een bus trouwens. :o

Ben nog wat aan het spelen geweest met de mix en heb nu pas uitgevonden dat je em 'stereo' kunt laten doen met het prut programma dat ik gebruik. Dus links Rhythm en rechts Lead. Jaja, beetje dom misschien van mezelf maar had er nooit bij stilgestaan. Dus heb nu een betere mix kunnen maken met een stuk helder geluid omdat het gesplitst is. Bovendien heb ik er een high pass filter overheen gegooid waardoor de brom vrijwel geheel verdwenen is.

http://www.brendmusic.com/not_present_remix.mp3

Happy happy, joy joy :D

Ben trouwens van plan om binnenkort iets te gaan maken met kop en staart. :wink: