PDA

View Full Version : King Blues!



Azrael
6 mei 2005, 21:46
Zo en dan vandaag nog wat opgenomen samen met Shaggy. Deze keer bij mij thuis. Ik heb nu direct-monitoring en nog een hoop spul dus dat ging best lekker. We hebben geprobeerd een eigen draai aan deze standaard blues track te geven. Opgenomen met Vamp2 en GT6. Commentaar natuurlijk welkom!
8-)
http://home.planet.nl/~nagte142/kingblues.mp3

VHsologitarist
6 mei 2005, 21:55
klinkt lekker kerel!!
beetje mark knofler achtig leuke laddertjes.. geluid is ok!
bij de 00:58 minuut is een punt waar je uit moet kijken met het stil laten staan van een toon, deze klintk een tikkie vals.
Leuk dat je de effectendoos uitprobeert maar dat vind ik zelf een beetje jammer, ik ben zelf geen effecten freak .. tenzij het verantwoord is.

Maar een leuke track, vooral een vet begin! keep on going!!
8-)

Shaggy
6 mei 2005, 21:57
nu ik em zo terughoor ... vage spel hoor in een funny way :D


overigens die vage effecten zijn van mij .. we hebben ook door elkaar gespeeld .. dus is effe opletten wie wat speelt

Das Schaap
6 mei 2005, 22:02
overigens die vage effecten zijn van mij .. we hebben ook door elkaar gespeeld .. dus is effe opletten wie wat speelt
Dat is nog wel te horen hoor. :wink: :roll:

Is wel stukken beter dan de vorige. :lol: Maar Azrael werk wat meer aan je fraseringen enzo. Maar ik hoor hier echt zo veel invloeden in man. :o

Alleen stukken met delay zijn echt te irritant. :x

Snel de volgende en dan echt serieus he. 8-)

Shaggy
6 mei 2005, 22:25
ff voor el duidelijkheid


0:00 t 0:16 shag

0:16 t 0:26 az

0:26 t 0:35 shag

0:35 t 0:43 az

0:43 t 0:47 shag

0:47 t 1:09 az

1:09 t 1:30 shag

1:30 t 1:38 az

1:38 t 1:51 shag

1:51 t 2:01 az

2:01 t 2:33 shag

2:33 t 3:02 az

3:02 t end shag

VHsologitarist
7 mei 2005, 01:42
ik heb jullie opname aan de hand van shaggy gegeven info beter beluisterd,

nu kan ik zeggen:
al het mooie wat ik in dit nummer hoorde kwam van shaggy af (sorry azrael ben eerlijk).
Shaggy stijl spreekt me aan. Azrael's stukken zijn onzeker zo'n gevoel krijg ik vooral omdat zorgde voor die ietwat valse stilstaande noot.
Ook het geluid is bagger van azrael, integenstelling tot die van shaggy die heeft een vet geluid in zn gitaar, voorgaande posts van hem hoorde ik al dat hij een mooi geluid en spel heeft.

Ohja.. het begin heeft erg veel weg van tender surrender ;) en het laddertje bij 02:08 vind ik het lekkerst klinken, lekker experimenteel waar ik van hou.

Ik ben benieuwd naar verdere opnames van jullie :P

en azrael zie het als opbouwende kritiek!! Je mag mijn klote solo ook afzeiken hoor die ik gepost heb.. als het maar onderbouwd is.

Lacrimosa
7 mei 2005, 12:19
heb et net beluisterd, en heb er erg van genoten als ik eerlijk mag zijn. 8-)
erg vet!

Azrael
7 mei 2005, 13:28
Thanks allemaal. Wat betreft onzeker zijn......ik weet van mijzelf dat het enige stuk waar ik onzeker was het tremolo gedeelte is. Dat ding zit er namelijk sinds 2 dagen weer op na een maand of 4 niet gebruikt te hebben en ik mis hem soms met mijn hand :-D Vandoor dat die noot vals wordt (namelijk een mislukte harmonic weet je dat ook gelijk ;))
Wat betreft de sound van mijzelf. Ik vond dit een prima sound. Niet perfect maar dit vond ik best aardig. Ieder zijn eigen smaak gok ik....

Maar thanks! Verdere opnames komen wel. Ik ga namelik binnenkort gewoon een eigen nummer plaatsen wat ik met piano/synth/gitaar en zang maak. Ik ga eerst zelf met mijn Vamp2 nog lopen klooien totdat ik het geluid volledig naar mijn zin heb. Mijn ideale sound zou in de richting van Vai komen. Weinig gain maar wel veel sustain en lekker smooth. Maar het is mij niet gelukt dat te krijgen met mijn vamp2 nog maar ik doe mijn best....het hoeft niet precies hetzelfde maar wel met de dingen die ik boven noemde.
8-)

Bloodline
7 mei 2005, 13:55
aah heerlijk :) hoef niet meer te zeggen

Azrael
8 mei 2005, 14:28
@VHS sologitarist

Bij deze dan mijn nieuwe sound :wink: Vandaar even wezen kloten weer.
http://home.planet.nl/~nagte142/nieuwsound.mp3
http://home.planet.nl/~nagte142/purplerain.mp3

Die nieuwe sound is natuurlijk gewoon gekloot maar het ging om de sound zelf 8-)

Axl Rose
8 mei 2005, 15:40
kheb me prima vermaakt tijdens het luisteren.

1:09 t 1:30 shag <---- hier heb je een heerlijke sound vind ik persoonlijk
2:14 tot 2:34 <----- leuke effecten

@Azrael: kzou vooral werken aan de bends dude. Ik vond sommige stukken als ik eerlijk ben niet echt lekker klinken. Denk niet zozeer dat het de sound is maar vooral de manier van spelen. In je bends en ook in je algemeen gefret zit naar mijn mening zeer tot geen gevoel. Maar dat komt wel goed als je eraan gaat werken.

Azrael
8 mei 2005, 18:34
Maf dat je er geen gevoel in vind zitten. Zo voelt het voor mij namelijk juist wel. Ik werk namelijk altijd aan gevoel in mijn spel das zo'n beetje het meeste wat ik oefen. Kan ook heel goed dat je mijn stijl gewoon onprettig vind. Maar dat mag thanks voor je commentaar 8-)

Shaggy
8 mei 2005, 20:45
kheb me prima vermaakt tijdens het luisteren.

1:09 t 1:30 shag <---- hier heb je een heerlijke sound vind ik persoonlijk
2:14 tot 2:34 <----- leuke effecten



Hey bedankt man

thnx voor het luisteren dudes :P

Roy K.
9 mei 2005, 00:36
Coole jam dudes! 8-)

Gert-Jan
9 mei 2005, 08:23
Hey Shaggy, lekkere sound, mooie licks!

Azrael
9 mei 2005, 14:18
Thanks roy :)