PDA

View Full Version : Wat moet je betalen voor...



alexgit
14 augustus 2002, 22:20
een nieuwe Gibson Les Paul Standard?

Bins
14 augustus 2002, 22:35
2300-3000 euro
Je kan zelf toch ook wel ff op musik-prodiktiv kijken? :wink:

FragDaddy
14 augustus 2002, 22:38
dat vraag ik me ook al af. ik zoek eigenlijk een 2002 model! enne het liefst in NEDERLAND.. iedereen verwijst steeds naar die duitse site, maar ik haal hem liever gewoon in ons eigen landje :smile:

wie weet welke winkel een hoop gibsons hebben staan en specifiek de 2002 les pauls

Bins
14 augustus 2002, 22:41
Tja, als je de prijs wil weten, kijk je daar ff, dan hoef je hem daar nog niet te kopen :smile:

alexgit
14 augustus 2002, 22:49
Ja blablabla.
Maar ik bedoel het allemaal serieus.
Ik bedoel, iedereen denkt daar anders over.
Ik had alles eerder een bericht gelezen hierover en daar stond nogalles dat je er geen 2500 euro voor moet betalen.

Anders Destium
14 augustus 2002, 23:05
Met 2500 euro zou ik het wel weten :grin:
Dan kan je én een Gibson lp special junior plus kopen voor de helft én een heleboel nieuwe effecten/nieuwe amp.
Maar even serieus, je kunt het denk ik het best proberen (geen idee waar je woont) of in Amersfoort (Kees Dee) of in Utrecht/Rotterdam bij Feedback

Anders Destium
14 augustus 2002, 23:13
Je gaat toch niet voor een afgezaagde kleur hè?
Ik zou gaan voor de wine red of de honey burst... (als er maar geen sunburst verschijnsel inzit :smile: )

FragDaddy
15 augustus 2002, 00:00
kees dee dus? heeft die veel lesters op voorraad? ook de 2002? dan ga ik daar binnenkort eens kijken..

ik zit te denken aan deze kleurstellingen: (in deze volgorde)

desert burst, trans amber, honeyburst, wine red

ik kijk net even op de site: http://www.keesdee.nl bij zijn Occassions, maar dat is nog duur zeg. er staat een mooie standard+ bij (alleen in een minder mooie kleur) maar dat ding moet 3000 euro kosten.. 2ehands :sad:

ik durf er nu al niet meer langs om te vragen wat een standaard nieuw kost bij hem :smile:




<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: FragDaddy op 2002-08-15 00:30 ]</font>

DOLBY
15 augustus 2002, 11:23
kijk ns op http://www.nederlandmuziek.com
ze hebben daar een aantal leuke aanbiedingen (ik zag een LP standard voor 1995 euro, of een junior voor 995)

PeArLjAm
15 augustus 2002, 12:49
Op 2002-08-15 00:00, schreef FragDaddy:

ik kijk net even op de site: http://www.keesdee.nl bij zijn Occassions, maar dat is nog duur zeg. er staat een mooie standard+ bij (alleen in een minder mooie kleur) maar dat ding moet 3000 euro kosten.. 2ehands :sad:

ik durf er nu al niet meer langs om te vragen wat een standaard nieuw kost bij hem :smile:



Ik was laatst in barcelona en daar hing een nieuwe LP standard Plus voor 2500 euro (nog veel te duur voor mij, maar ooo wat was die mooi!) , dus die bij kees dee lijkt me erg aan de dure kant. Een standard kost ruim 2300 euro dacht ik zo ongeveer

Braindead
15 augustus 2002, 16:04
Wauw, wauw en nog eens wauw!
Ik moet eerlijkheidshalve bekennen dat ik nooit echt zo'n fan van de Gibson Les Paul ben geweest maar deze vind ik toch wel een beauty :Gibson Les Paul Elegant Quilt-top in Butterscotch op http://www.nederlandmuziek.com/
Alhoewel ik het model toch wat aan de prehistorische kant blijf vinden.
:smile:

Kitaarhiero
15 augustus 2002, 16:18
Nederland Muziek is de Europese leverancier van Gibson, dus daar vindt je zéker wat je zoekt, als ze iets niet hebben kun je het bij ze bestellen (wel zelf afhalen)

FragDaddy
15 augustus 2002, 18:34
braindead: tja. ieder zijn smaak he. ik ken ook mensen die zweren bij de vorm van een BC-Rich. nou. dat vinnik weer verschrikkelijk (behalve de neck-throug mockingbird)

maar dat bestellen van gitaren vindt ik niet tof. je bent dan verplicht tot kopen, en als er een 'slechte' gitaar besteld is, zit je ermee. nee, eerst spelen en als de gitaar goed speelt, dan kopen. zeker bij dit soort verschrikkelijk dure gitaren. de gitaar moet dan echt perfect zijn/aanvoelen.

Anders Destium
15 augustus 2002, 19:54
Ik heb datzelfde Braindead!
Misschien komt het omdat ik wat ouder wordt :smile:
Ik vind alle slagplaten op les pauls verschrikkelijk lelijk maar als er een mooie (geen sunburst) top op zit zijn veel van die gitaren écht mooi (en niet omdat iedereen ze heeft en kent!)
Ik ken Kees Dee verder niet qua prijzen, het was maar een ideetje (als hij er veel heeft is het toch altijd de moeite waard?)

plukker
16 augustus 2002, 01:24
Op 2002-08-15 00:00, schreef FragDaddy:

Ik was laatst in barcelona en daar hing een nieuwe LP standard Plus voor 2500 euro (nog veel te duur voor mij, maar ooo wat was die mooi!) , dus die bij kees dee lijkt me erg aan de dure kant. Een standard kost ruim 2300 euro dacht ik zo ongeveer
[/quote]
Die van kees is een premium + en daar betaal je voor. Ikzelf heb een classic premium + en die krengen kosten gewoon grove duiten, het beste kun je ze nog altijd 2dehands bij een particulier proberen te scoren. Als je de poen niet hebt, zijn er nog altijd mooie epi's.

FragDaddy
16 augustus 2002, 11:52
plukker: wie zegt dat ik de poen niet heb? ik vindt het gewoon niet nodig om 1000 euro meer uit te geven voor een flame-top.

daarom baal ik ook zo van de 2002 standaard. die zijn alleen nog maar flamed, en daar betaal je gewoon voor.. (wat ik wel jammer vindt.) ik weet dat de 2002 heel anders is dan de oude les pauls, dus zou ik toch wel graag een 2002 willen hebben. probleem!

kom me niet aan met epi's! en zijn voor hun prijs goede gitaren, maar heel anders dan gibsons.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: FragDaddy op 2002-08-16 11:56 ]</font>

japstok
16 augustus 2002, 12:45
Waarom wil je trouwens een Standard? Ga eens goed luisteren in een winkel. Pak in een winkel eens een Standard, een Custom en een Classic. Luister gewoon wat je het tofste vind en zoek uiteindelijk gewoon iets tweedehands. Ik heb zelf een Custom, maar ik had ook een Classic All Gold met de keramische humbuckers. Bij het inspelen van onze demo bleek het verschil in geluid zo groot dat ik alleen mijn Custom gebruikt heb. Uiteindelijk heb ik de Classic dus weer weggedaan omdat ik toen zeker wist dat de Custom veel strakker en vetter klonk. Natuurlijk is dit persoonlijk, maar ik wil er maar mee zeggen dat de ene Gibson absoluut niet hetzelfde klinkt als de ander. Ik vind de prijzen voor tweedehands Gibsons in winkels wel erg hoog trouwens. Waarom wil je een 2002-model eigenlijk?

alexgit
16 augustus 2002, 21:27
Op 2002-08-14 23:13, schreef Anders Destium:
Je gaat toch niet voor een afgezaagde kleur hè?
Ik zou gaan voor de wine red of de honey burst... (als er maar geen sunburst verschijnsel inzit &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_smile.gif"> )



Oh ik weet nog niet welke kleur.
Ik vind sunburst wel erg mooi, wel erg afgezaagd hehe....
Maar ik zag vandaag in een tijdschrift dus Gibson Les Paul Standard 2002 voor 3695 euro...
Dat vond ik wel erg veel.
Niet dat ik perse die van 2002 wil, maar om es een voorbeeldje te noemen.

Anders Destium
16 augustus 2002, 21:29
Je moet echt eens een wijnrode in real-life meemaken...

alexgit
16 augustus 2002, 21:47
Tja ik maak maar 1 gibson lp in het echt mee en die is wel sunburst geloofik.
Maargoed ik moet toch nog een keer naar Feedback om te kijken hoe het daar is.
En alles uitproberen.

Anders Destium
16 augustus 2002, 21:56
Je kan achteraf niet zeggen dat ik je niet hebt gewaarschuwd hoor :smile:

alexgit
16 augustus 2002, 22:04
Nee maarja het duurt toch nog een hele tijd, nog een jaartje ofzo, voordat ik hem kan kopen.
Ik heb het geld niet namelijk.
Maar ik dacht, laat ik wat voor onderzoek plegen zeg maar...
En overal een beetje gitaartjes proberen, informatie verzamelen blabla, zodat ik geen spijt krijg.

Anders Destium
16 augustus 2002, 22:09
En terecht, het is nogal wat geld voor een gitaar, ik ben nu aan het overwegen om gitaarsparen als hobby te aanvaarden in plaats van auto (kan ik niet draaiende houden), dus het geld dat ik daarmee uitspaar kan ik bij mijn verzameling gebruiken...

FragDaddy
16 augustus 2002, 22:36
--------------------------------------------------------------------------------
Waarom wil je trouwens een Standard? Ga eens goed luisteren in een winkel. Pak in een winkel eens een Standard, een Custom en een Classic. Luister gewoon wat je het tofste vind en zoek uiteindelijk gewoon iets tweedehands. Ik heb zelf een Custom, maar ik had ook een Classic All Gold met de keramische humbuckers. Bij het inspelen van onze demo bleek het verschil in geluid zo groot dat ik alleen mijn Custom gebruikt heb. Uiteindelijk heb ik de Classic dus weer weggedaan omdat ik toen zeker wist dat de Custom veel strakker en vetter klonk. Natuurlijk is dit persoonlijk, maar ik wil er maar mee zeggen dat de ene Gibson absoluut niet hetzelfde klinkt als de ander. Ik vind de prijzen voor tweedehands Gibsons in winkels wel erg hoog trouwens. Waarom wil je een 2002-model eigenlijk?


nou, ik vindt de nek van de custom en de classic te smal eigenlijk. daarom wil ik vooral een standard. de 2002 heeft het voordeel dat er betere elementen in zitten (burstbucker 5's) en dat je kunt kiezen uit een dunne of een dikke nek (voor mij die laatste alsjeblieft/dankjewel)

maar als ik 2ehands voor een redelijke prijs een goed spelende lester tegenkom, doe ik niet moeilijk hoor. de oude spelen ook perfect, en dan stop ik er een paar Seymour Duncan Alnico pro's of een 59' en een pearly gate erin.

maar 2e hands zijn die krengen nog zo duur en ik zie eigenlijk altijd alleen de zwarte en soms de sunburst. die vinnik zelf niet zo mooi.. maargoed, de kleur is minder belangrijk.

Anders Destium
16 augustus 2002, 22:42
Ik denk dat de aanhouder wint!

alexgit
17 augustus 2002, 12:02
Ja ik moet eerst nog al die verschillende Gibson Les Pauls uitproberen.
Kijken of ik het verschil uberhaupt wel kan horen/voelen.

BLOK182
17 augustus 2002, 12:52
Iemand een idee wat een Gibson LP Studio ongeveer kost (prijzen op internet liggen nogal uit elkaar, de een heeft hem voor 999 euro, de ander weer voor 1600 euro). Wat is een beetje een standaardprijs?

Ic3gl0vE
18 augustus 2002, 16:02
Op 2002-08-14 22:20, schreef alexgit:
een nieuwe Gibson Les Paul Standard?


teveel :razz:

Braindead
23 augustus 2002, 00:20
Ik heb datzelfde Braindead!
Misschien komt het omdat ik wat ouder wordt
Ik vind alle slagplaten op les pauls verschrikkelijk lelijk maar als er een mooie (geen sunburst) top op zit zijn veel van die gitaren écht mooi (en niet omdat iedereen ze heeft en kent!)
Ik ken Kees Dee verder niet qua prijzen, het was maar een ideetje (als hij er veel heeft is het toch altijd de moeite waard?)

Helemaal mee eens, een mooie top op de body is inderdaad heel mooi, maar ik ga daar persoonlijk mijn geld niet aan uitgeven. Het zal niet de eerste keer zijn dat ik een stuk lak van mijn gitaar afstoot...... ouch!!!
en dan flip ik ook zonder top al de pan uit!
Trouwens dat met model en je leeftijd dat is volgens mij echt zo. Als je jong bent vind je het nog wel vet om met een hockeystick headstock ff de blits te maken maar ik ben daar nou toch al wel aardig van genezen.

SpatAder
24 augustus 2002, 22:00
Nou kijk maar eens een paar dagen achter elkaar naar een vintage sunburst (met slagplaat)LP std. Die is gewoon onwaarschijnlijk mooi. Een gib les paul is nou eenmaal een cliche-gitaar en als die er cliche uitziet is ie op z'n best gewoon.