PDA

View Full Version : Mijn Automagic Silvermachine!



vinni
6 mei 2005, 18:00
Test.....wederom

vinni
6 mei 2005, 18:05
Hoi,

Vandaag mijn RMC Wizzard Wah verkocht.

En KEDENG!!!!.....de post levert zowaar mijn nieuwe Wah ook vandaag.

Het is een Automagic Silvermachine Plus van MSD.
Je ziet en hoort ze niet veel maar ze zijn echt waanzinnig goed.

Er is veel aan instelbaar....frequentie, Q factor....de mix van clean en wah signaal. Maar het mooiste is wel je gaat er op staan....floep!...aan!.....je stap eraf...floep!....uit!.....je kan'm ook standaard aan laten staan voor dat bekende "Money for nothing"-soundje.....uiteraard True Bypass!

Aanradertje!

Vinni

Fotootje.....

http://members.home.nl/vincentkoek/PICT0027.JPG
http://members.home.nl/vincentkoek/PICT0029.JPG

Stap 2 van mijn jaarplan 2005 is gezet!...(lijkt wel een onderneming)

Mitch
6 mei 2005, 19:26
Je ziet ze inderdaad maar weinig, maar ik vind het verrekt interessante dingen ! Heb je trouwens inderdaad geen zin om naar de Pedalendag te komen ? Zie de sticky bovenaan de lijst.

vinni
6 mei 2005, 20:52
Sorry.....10 en 11 juni speel ik me te pletter.....zondag ben ik gewoon een lijk. Niet echt rock and roll. Maar ja, beter dan maandag aan het zuurstofapparaat.

Vinni

BramVersteeg
6 mei 2005, 22:25
Sorry.....10 en 11 juni speel ik me te pletter.....zondag ben ik gewoon een lijk. Niet echt rock and roll. Maar ja, beter dan maandag aan het zuurstofapparaat.

Vinni

Ach, je hoeft alleen maar die pedalen af te leveren en in een hoekje te gaan zitten. Wij doen het werk wel :razz: :D :wink:

ijff
17 augustus 2005, 17:52
Heb er net ook een bezorgd gekregen.. Tyfus.. precies wat ik er van had verwacht.
Speelde tot nu toe op een Bad Horsie II.. en dat met name vanwege de auto-on functie. De serie buffers in m'n signaalpad werd me toch iets te gortig en leverde behoorlijk wat ruis op. Bij deze dus opgelost (i.c.m. een TB-doosje van Speeddemon voor m'n andere pedalen).
Meest briljante aan het pedaal zijn misschien nog wel de uitklapbare oogjes die er standaard opzitten, zodat je'm aan de pedalboard kan vastschroeven.

Goed.. genoeg gepatst.. voor wie soundsamples wil:

http://www.godlyke.com/product.asp?item=103

vinni
17 augustus 2005, 19:38
Uitklapbare oogjes?

Heb ik zeker iets gemist of zo......Of wederom een nieuwe versie ! :-D

Heb'm inmiddels wel wat gemodificeerd. Zo heb ik de constant-aan-schakelaar (weet effe geen beter woord) gebypassed.
Ging dr telkens op staan met mn grote sloffen en gebruik die functie toch niet.

Veel plezier dr mee!

Vinni

vinni
17 augustus 2005, 19:47
Welke standen gebruik jij eigenlijk?

Ikzelf gebruik voor gain de classic mode met alles op vier.
Voor clean gebruik ik de modern mode, ook alles op vier.
Ben dr nog niet helemaal uit.


Vinni

ijff
17 augustus 2005, 22:06
Zie foto voor oogjes.

Nog geen flauw idee welke settings ik zal gebruiken, heb er pas een uurtje mee gespeeld. Op m'n Soldano Atomic (kleine 15W buizenamp) klinkt 2/3 wel lekker.. maar geen flauw idee wat m'n instellingen worden op m'n 100w top... vrijdag optreden.. dus tijdens de soundcheck zal ik er wel wat mee spelen.

http://members.chello.nl/~j.ijff/pics/DSC00274.JPG
http://members.chello.nl/~j.ijff/pics/DSC00275.JPG

Dirtypool
17 augustus 2005, 22:08
Leuke samples maar dat is toch niet alleen gitaar, wah amp??
hij zal toch ook verschillende drive settings hebben, al dan niet met pedalen...geen beroerde gitarist trouwens

ijff
17 augustus 2005, 22:18
Geen flauw idee wat ze allemaal gebruikt hebben.. maar die cleane settings, zoals bijv. Phaser wah en wobbler wah zijn wel degelijk mogelijk met alleen wah en amp, lukte mij vanmiddag al vrij aardig om daar in de buurt te komen.

vinni
17 augustus 2005, 23:11
Nou nou....

Die oogies waren me niet eens opgevallen!

Wel handig. Die wah van mij zal ik echt nog wel eens op een board monteren. Momenteel handiger om het niet te doen.
Vroeger wel een board gehad.

Bedankt voor de tip!

Vinni

maylingjv
17 augustus 2005, 23:31
als je die silvermachine ongeveer instelt als een rmc wah(voor zover dat mischien mogelijk is ? ) vind je hem dan beter klinken of heb je hem alleen gekocht voor de veelzijdigheid,ik begin nieuwsgierig te worden :wink:

maylingjv
17 augustus 2005, 23:32
als je die silvermachine ongeveer instelt als een rmc wah(voor zover dat mischien mogelijk is ? ) vind je hem dan beter klinken of heb je hem alleen gekocht voor de veelzijdigheid,ik begin nieuwsgierig te worden :wink:

vinni
18 augustus 2005, 00:11
Zo moet je het niet zien.
Als je tevreden bent met je RMC...da's prima!....De Silvermachine klinkt niet
slechter of beter.......wel veelzijdiger.

Waar het mij met name omging is dat ik niet meer dat ding hoef in te trappen om'm aan/uit te zetten. Dat ging bij mij nogal eens mis met een RMC.
Je ziet ook niet aan een RMC of-ie aanstaat ja of nee.
Bij de Silvermachine is het simpel.....voetje er op = aan......voetje eraf = uit.
Daarnaast heeft de Silvermachine het grote voordeel dat die True Bypass is.
Nou ja....dit wordt te pas en te onpas gebruikt maar het is wel zo dat ik geen verschil hoor als de Silvermachine tussen gitaar en versterker zit of niet.
Heel goed dus.

Kortom.....fantastisch ding!

Vinni

ijff
18 augustus 2005, 23:35
Juist.. helemaal mee eens. Ik heb een Crybaby 535Q gehad.. en een Bad Horsie II .. en dit is gewoon de ideale combinatie tussen die twee (de geluiden van de 535Q met de vormgeving en 'auto-on' van de Bad Horsie). Wellicht niet helemaal het geluid van een RMC.. maar dat gaat niemand tijdens optreden merken..

Oh ja.. hadden we al gezegd dat 'ie er rondweg botergeil uitziet?

fullorder
19 augustus 2005, 10:42
Oh ja.. hadden we al gezegd dat 'ie er rondweg botergeil uitziet?

ja, maar daar zijn de meningen wel over verdeeld hoor. ikzelf vind 'm oerlelijk, maar als ie goed werkt zou me dat geen donder kunnen schelen.

Raffel
22 augustus 2005, 10:57
ik ga deze week wah's testen en de Silvermachine gaat zeker aan bod komen in Bochum :)

DREAMMACHINE
22 augustus 2005, 11:48
...bochum?

Raffel
22 augustus 2005, 14:27
Beyers Musik. Is dealer van Musician Sound Design spullen. Dus ook de Silvermachine en Bass Wah.

Raffel
27 augustus 2005, 15:49
Ik kan mij delen met Vinni's mening. Ik vind dit echt de beste wah-oplossing die ik tot nu toe tegen ben gekomen. Ik heb er dus ook 1 mee naar huis genomen.

Ik moet wel zeggen dat ik waarschijnlijk alleen Earth standje 3 ga gebruiken, want de rest sprak me niet zo aan.

Ik moet daarnaast wennen aan de 'waggel' van het pedaal. Die ligt iets meer naar het midden van het pedaal dan ik gewend ben. (van dunlop wah's en behringer FCB1010)

Dat automagic systeem werkt verbluffend goed!

vinni
27 augustus 2005, 20:23
Ik kan mij delen met Vinni's mening. Ik vind dit echt de beste wah-oplossing die ik tot nu toe tegen ben gekomen. Ik heb er dus ook 1 mee naar huis genomen.

Ik moet wel zeggen dat ik waarschijnlijk alleen Earth standje 3 ga gebruiken, want de rest sprak me niet zo aan.

Ik moet daarnaast wennen aan de 'waggel' van het pedaal. Die ligt iets meer naar het midden van het pedaal dan ik gewend ben. (van dunlop wah's en behringer FCB1010)

Dat automagic systeem werkt verbluffend goed!

Hey!
Gefeliciteerd.

Het werkt gewoon altijd......wel opletteten met schoenen met een hoge hak. Die sensor kan precies tussen je hak en de rest van de schoen vallen. Dan beweegt het pedaal wel maar doet't nix.
Gelukkig draag ik altijd platte zolen met optredens.

Vinni

robzilla
28 augustus 2005, 00:30
komt er 1 van jullie naar de pedalendag? ben benieuwd naar deze wah..

Mitch
28 augustus 2005, 01:45
Ja, check de sticky over de Pedalendag even want we willen dat ding 'live' horen :P

Raffel
28 augustus 2005, 12:34
op blote voeten/sokken spelen gaat ook niet echt makkelijk. :D Liever inderdaad platte zolen. Maar ja, dan heb je sowieso meer gevoel voor je wah. Ik kom pas op een pedalendag als ie in brabant gehouden wordt :)

Mitch
28 augustus 2005, 14:17
Organiseer er één zou ik zeggen :razz:

Raffel
29 augustus 2005, 00:17
tja ik ben niet zo'n pedaaltjes fan. Alleen wah he :)

Maar waarom niet gewoon een gitaarnet-dag eens per 3 maanden. In alle hoeken van het land een keer. Kun je alles testen en niet alleen versterkers of pedaaltjes :)

Mitch
29 augustus 2005, 12:52
Ik zeg: organiseer er één :D

Raffel
29 augustus 2005, 22:00
mneu.. Daar ben ik toch echt te lui voor :-D