PDA

View Full Version : Fulltone OCD en MI Audio Blue Boy getest



vinni
6 mei 2005, 17:42
Tes.......t

vinni
6 mei 2005, 17:51
Nou.....
Deze twee maar eens thuis met mn eigen setup getest.

De OCD van Fulltone heeft een fantastisch goede constructie. Heb'm alleenb op 9V gedraaid. Kan ook op 18v. Wellicht dan meer headroom.
De Blue Boy ziet er wat meer standaard uit. Is ook een stuk lichter.

Geluidsmatig vind ik ze beide zonder meer goed. De OCD is wat feller en de BB wat neutraler. De BB geeft iets meer ruis.

Het was mijn bedoeling om ze met mijn cleane kanaal te gebruiken op zoek naar de ultieme lichte crunch. Dat lukte niet. Ligt meer aan mijn preamp (ENGL E530) dan aan de pedalen. Helaas.....
Al spelende wat mijn gainkanaal zijn deze pedalen waanzinnig goed voor soloboost....fel, ranzig....lekkere boost. Geweldig gewoon. Beide hebben vrijwel geen compressie. Andere padalen die ik probeerde zoals de Xotic AC hebben dit wel. Ik persoonlijk hou daar niet van.

Momenteel gebruik ik een boost op mijn G-major om mijn soli eruit te lichten. Binnenkort zal ik daar toch de OCD voor gaan gebruiken.

Fotojes.............

http://members.home.nl/vincentkoek/PICT0031.JPG

Vinni

groovyB3
6 mei 2005, 17:56
Kan ook op 18v. Wellicht dan meer headroom.


Zeker weten dan meer headroom :D
Het zal hem waarschijnlijk ook transparanter maken.

Congrats! Ben zelf nog steeds (desondanks de hype) hoe de OCD irl klinkt.

robzilla
6 mei 2005, 18:09
Kom anders even naar de pedalendag :wink:

Ik ben wel benieuwd naar allebei de pedalen! Lijken me allebei erg goed. Wat voor style muziek speel jij?

vinni
6 mei 2005, 18:25
Hoho!

Testen wil niet zeggen dat ik ze koop en effetjes hier op voorraad heb.
Ik wil zoveel mogelijk thuis testen voordat ik iets aanschaf.
Over MIJN setup.

De OCD komt er wel....de Blue boy niet.....Dus....nee, heb ze beide hier niet meer staan.

Groet,
Vinni

P.s. speel stevige rockcovers......

Lucluc
6 mei 2005, 18:55
Kom anders even naar de pedalendag

Ik neem de Blue Boy wel mee... Na wat gepruts met de interne potmeters en verschillende opamps, ben ik er behoorlijk over te spreken. Werkt goed met oude Fender amps.

jero
6 mei 2005, 19:03
Congrats! Ben zelf nog steeds (desondanks de hype) hoe de OCD irl klinkt.

vd haar heeft ze in stock :-D

robzilla
6 mei 2005, 19:32
Hoho!

Testen wil niet zeggen dat ik ze koop en effetjes hier op voorraad heb.
Ik wil zoveel mogelijk thuis testen voordat ik iets aanschaf.
Over MIJN setup.

De OCD komt er wel....de Blue boy niet.....Dus....nee, heb ze beide hier niet meer staan.

Groet,
Vinni

P.s. speel stevige rockcovers......

oh :oops:

ik dacht dat je ze allebei had, sorry!

robzilla
6 mei 2005, 19:33
Kom anders even naar de pedalendag

Ik neem de Blue Boy wel mee... Na wat gepruts met de interne potmeters en verschillende opamps, ben ik er behoorlijk over te spreken. Werkt goed met oude Fender amps.

Mooi!

Volgens mij heb jij een hele leuke verzameling pedalen! :wink:

Heb je de AD33 ooit nog laten maken? :)

vinni
6 mei 2005, 20:43
Heb wel veel getest. Maar nooit echt veel pedalen gehad.
Op het hoogtepunt misschien 10.

Nu heb ik alleen nog:
- Strobostomp (t'is ook een pedaal...toch?)
- Automgic Silvermachine
- Xotic RC booster
- Carl Martin compressor
- Morley Vai volumepedaal
- Maxon FL301 flanger

Je ziet....het sterf uit.....trouwens alleen de bovenste drie gebruik.
Rest niet. Daar komt dan nog op den duur de OCD bij. Wellicht 2.
Zet ik ieder in een loop van mijn GRX-4. Lijkt me wel wat.

Vinni

jero
8 mei 2005, 18:10
Kom anders even naar de pedalendag

Ik neem de Blue Boy wel mee... Na wat gepruts met de interne potmeters en verschillende opamps, ben ik er behoorlijk over te spreken. Werkt goed met oude Fender amps.

ik vond de blue boy wel aardig, maar niet heel goed, ik zou in dat segment de voorkeur geven aan de Barber LTD. ik vond de blue boy wat 'dicht' klinken, heb je dat kunnen verbeteren dat met een andere opamp?

Lucluc
9 mei 2005, 10:00
heb je dat kunnen verbeteren dat met een andere opamp?

Er zit nu een LM833 in. Echt een stuk helderder. Het vergt wat gestoei met IC's en die interne potmetertjes, maar dan kun je aardig wat voor elkaar krijgen. Het karakter van de oversturing zal niet echt veranderen, dus als hij je sowieso niet aanspreekt, dan zal het ook wel niets worden. Hij werkt bij mij vrij goed.

pol
9 mei 2005, 10:26
kun je bij een boss sd-1 de opamp ook zo gemakkelijk veranderen of zit die daar vastgesoldeerd ?

Lucluc
9 mei 2005, 11:07
kun je bij een boss sd-1 de opamp ook zo gemakkelijk veranderen of zit die daar vastgesoldeerd ?

Volgens mij zit die IC meestal vastgesoldeerd.

Antal
9 mei 2005, 17:45
kun je bij een boss sd-1 de opamp ook zo gemakkelijk veranderen of zit die daar vastgesoldeerd ?

Volgens mij zit die IC meestal vastgesoldeerd.

Dat wil niet zeggen dat je hem niet kan wisselen natuurlijk!

Ché
13 mei 2005, 20:40
Kom anders even naar de pedalendag

Ik neem de Blue Boy wel mee... Na wat gepruts met de interne potmeters en verschillende opamps, ben ik er behoorlijk over te spreken. Werkt goed met oude Fender amps.

ik vind die blue boy tot nu toe ook het best klinken op fender amps...hoe heb je je interne pots afgesteld?

ik kreeg onlangs van die gast van MI audio te horen dat je de 22K weerstand langs de IC kunt verlangen om nog wat mids weg te halen zonder bassen bij te krijgen...heb ik dan ook meteen gedaan en klinkt nu nog beter...:)

Ché
13 mei 2005, 20:45
Kom anders even naar de pedalendag

Ik neem de Blue Boy wel mee... Na wat gepruts met de interne potmeters en verschillende opamps, ben ik er behoorlijk over te spreken. Werkt goed met oude Fender amps.

vind die blue boy tot nu toe ook niet slecht op fender amps, ik heb er momenteel een TL072 IC in zitten
hoe heb je je interne pots afgesteld?

Ché
13 mei 2005, 20:46
Kom anders even naar de pedalendag

Ik neem de Blue Boy wel mee... Na wat gepruts met de interne potmeters en verschillende opamps, ben ik er behoorlijk over te spreken. Werkt goed met oude Fender amps.

vind die blue boy tot nu toe ook niet slecht op fender amps, ik heb er momenteel een TL072 IC in zitten
hoe heb je je interne pots afgesteld?

Ché
13 mei 2005, 20:46
Kom anders even naar de pedalendag

Ik neem de Blue Boy wel mee... Na wat gepruts met de interne potmeters en verschillende opamps, ben ik er behoorlijk over te spreken. Werkt goed met oude Fender amps.

vind die blue boy tot nu toe ook niet slecht op fender amps, ik heb er momenteel een TL072 IC in zitten
hoe heb je je interne pots afgesteld?

Tujuh
18 mei 2005, 14:59
help ik kan niet posten

Bonjour
2 juni 2005, 22:10
je kan nu een ocd winnen op fulltone site maar ik denk dat het alleen voor amerikanen is

robzilla
2 juni 2005, 22:13
Ik wil de OCD echt graag uitproberen! Binnnenkort maar even naar Feedback ofzo..

Volgens mij is het ook alleen voor Amerikanen.. :(

oddman
6 juni 2005, 00:29
Ik heb de OCD (Obsessive Compulsive Drive, heerlijke naam :D ) momenteel te leen van een vriend.

Heb alleen nog maar de kans gehad hem even (op normaal volume) te testen op mijn London City top en ben toch al wel heel erg onder de indruk !
Het lijkt wel een amp in een pedaaltje te zijn ofzo ...

Zal hem binnenkort eens goed testen !!

Chiel
6 juni 2005, 10:53
Heb sinds jaar en dag de Fulltone Fatboost. Ook een geweldig apparaat! Deze kom je 2de hands nog wel eens tegen voor een acceptabel prijsje :wink: .

oddman
9 juni 2005, 22:54
Heb hem nog wat verder getest.
Djeez, toch wel een heerlijk pedaal hoor.

Gaat misschien cliché klinken maar de OCD is voorlopig toch wel 'het' distortionpedaal.
Het laat je sound volledig heel, je hoort een erg gedefineerde gitaarsound.
De lp stand laat het geheel wat smoother en natuurlijker klinken terwijl de hp meer het "blaas me omver gevoel creeert", wat rauwer zeg maar.
Op mijn london city was ik meer geneigd om de LP stand te gebruiken..

Ik heb hem wel nooit op erg luid volume kunnen testen. (mijn London City klinkt dan het (h)eerlijkst )

Het leuke aan de OCD is ook wel dat hij een erg breed bereik heeft.
Was al een beetje aan het dromen van 2 OCD's ;o)


Maar goed, je moet me niet geloven hoor. Ga hem alsjeblief even testen...

(Zouden er geen winkels zijn waar je materiaal een weekje mag ontlenen ofzo?)

DaveItUp
10 juni 2005, 09:06
Ik heb een boost/overdrive nodig voor m'n ultracleane Sound City. Denk dat ik die OCD maar eens ga testen vanavond. Wel fuckin duur trouwens......

LordRiffenstein
10 juni 2005, 10:56
Hoe meer OCD-clips ik hoor, hoe erger mijn GAS wordt. Check deze een keertje:

http://www4.streamload.com/Nodes/Node.asp?cxInstID=84860558&nodeID=1550017539

Heb laatst de Blue Boy getest en vond er eerlijk gezegd niets aan, te compressed, te fuzzy. Misschien stonden de interne controls niet goed maar het was niks.

DaveItUp
10 juni 2005, 12:07
Klinkt echt goed. Vind die soundclip op de fulltone website nog beter(die met die plexi en die lp). Die is ook t meest vergelijkbaar met mijn setup.

Lucluc
10 juni 2005, 14:13
Heb laatst de Blue Boy getest en vond er eerlijk gezegd niets aan, te compressed, te fuzzy. Misschien stonden de interne controls niet goed maar het was niks.

Dat is toch grappig dat mensen steeds zoiets verschillends verwachten van een overdrive. Bij mij werkt dat ding verrekte goed, maar dat is dus met oude Fender versterkers. Wie weet klinkt dat op moderner spul weer heel anders. Ik vind de meeste overdrives te 'kaal' klinken, heel steriel en schel.

LordRiffenstein
10 juni 2005, 14:32
Dat is toch grappig dat mensen steeds zoiets verschillends verwachten van een overdrive. Bij mij werkt dat ding verrekte goed, maar dat is dus met oude Fender versterkers. Wie weet klinkt dat op moderner spul weer heel anders. Ik vind de meeste overdrives te 'kaal' klinken, heel steriel en schel.

Heb de BB getest op mijn Engl Savage 120 en een gemodificeerde Marshall 1959SLP en hij klonk echt niet lekker met die versterkers. hem op 12v zetten hielp enigszins. Gelukkig zijn er duizenden od-pedaaltjes, voor elk wat wils.

Lucluc
10 juni 2005, 14:36
Heb de BB getest op mijn Engl Savage 120 en een gemodificeerde Marshall 1959SLP en hij klonk echt niet lekker met die versterkers. hem op 12v zetten hielp enigszins. Gelukkig zijn er duizenden od-pedaaltjes, voor elk wat wils.

Precies, goed testen op je eigen spullen is heel erg slim van je. Afgaan op de hype rond iets nieuws is gewoon niet verstandig. Maar de meesten hier trappen daar toch steeds weer in 8-) Ik niet in de laatste plaats. :oops:

oddman
10 juni 2005, 16:40
ik heb de soundfiles ook beluisterd, maar klinkt in het echt toch wel beter hoor ...

Overdrive pedaaltjes MOET je altijd op je eigen setup testen, de sound komt vooral uit je eigen amp die wat op zen flikker krijgt ..

In het geval van de OCD zal je altijd je amp en gitaarsound blijven behouden, hij 'upgrade' gewoon je hele set ..

Zijn er nog mensen die hem getest hebben?

Les Paul
10 juni 2005, 18:16
Heb de BB getest op mijn Engl Savage 120 en een gemodificeerde Marshall 1959SLP en hij klonk echt niet lekker met die versterkers. hem op 12v zetten hielp enigszins. Gelukkig zijn er duizenden od-pedaaltjes, voor elk wat wils.

Precies, goed testen op je eigen spullen is heel erg slim van je. Afgaan op de hype rond iets nieuws is gewoon niet verstandig. Maar de meesten hier trappen daar toch steeds weer in 8-) Ik niet in de laatste plaats. :oops:

Ik vind altijd dat je een pedaal, amp of gitaar pas echt leert kennen na langere tijd in je eigen setup te gebruiken.

Zo ook de OCD. Ik kocht hem na een demonstratie van Erik van der Haar. Sound was geweldig. Thuis gekomen eerst licht teleurgesteld. Het is absoluut geen Tubescreamer kloon, maar echt iets heel anders. Nu ik er lekker mee gespeeld heb, kan ik er erg makkelijk een heerlijk geluid uit krijgen. Het is inderdaad een nieuwe dimensie voor je amp

ruezzz
10 juni 2005, 18:38
Heb de OCD vandaag ook geprobeerd op een nieuwe Vox AC-30 (Blue Alnicos) - had wel een lekkere dikke tone vond ik. En een erg mooie boost.

Maar ik kon de verleiding weerstaan en heb 'alleen' de Vox meegenomen... :wink:

Thuisgekomen mijn T-rex Alberta ervoor gegooid - ook vet!

Sluit niet uit dat ik toch een keer een OCD ga scoren...

Mitch
11 juni 2005, 11:29
Hmmmmm lekker, AC30CC met Blues.......waar heb je die vandaan ?

ruezzz
11 juni 2005, 16:13
Van Double D (Dick Dijkman).
Hij had ook een ouwe (62) staan - ook te gek.
Maar toch de nieuwe genomen + de splinternieuwe flightcase die bij de oude hoorde. Is ie meteen roadproof.

DD heeft ook behoorlijk wat leuke pedalen staan, vooral Fulltone spul.

DaveItUp
12 juni 2005, 21:26
Heb de OCD aangeschaft en dit weekend geprobeert op m'n sound city 100. Echt onvoorstelbaar lekker pedaal. Believe the hype.

oddman
12 juni 2005, 22:06
Zalig !
Ben blij dat er nog mensen het met mij eens zijn ;o)

Hoeveel heb je hem betaald? 200€?

DaveItUp
13 juni 2005, 09:12
Yep, helaas wel. Vond het toch wel erg duur, maar toen ik m uitteste besloot ik dat ie t wel waard was.

Ook een fulltone 69 geprobeerd, maar dat vond ik helemaal niks.