PDA

View Full Version : PODxt series nieuwe drivers, firmware and Line 6 Edit



vettavillenl
6 mei 2005, 16:26
is sinds vandaag beschikbaar

voor al die zo'n ding hebben..., PODxt Live wordt nu ook ondersteund

http://www.vettaville.nl/vvlatestnewsnl.htm#38

voor meer info

Ic3gl0vE
6 mei 2005, 16:58
Kijk aan, bedankt dat je het zegt :)

Moet ik eerst mijn patches back-uppen voor ik de update uitvoer op mijn XT?


While there are some fixes for audio application support, more improvements will be made available in the future, pending qualification with key 3rd-party programs.

Dat vind ik wel fijn want de pod stuurt (zachtjes) een hoge piep door m'n speakers als ik in cubase omschakel naar de podXTasio driver en dat is irritant. Hopelijk gaat daar wat aan gebeuren.

vettavillenl
6 mei 2005, 18:16
Voor alle zekerheid zou ik alle van alle patches een backup maken, kan nooit kwaad

Hoewel het niet nodig is, maar ja wie weet wanneer een stroomstoring komt.

Dreamer_Ur
7 mei 2005, 16:08
WEL je patches backuppen voordat je de firmware update doet!! hij overschrijft alle patches met geupdate patches, dus je eigen patches worden overschreven. je kan geloof ik wel kiezen of je dit wilt tijdens de update, maar ik zou het zoiezo doen omdat de nieuwe stock-patches erg lekker klinken :)

Swan
7 mei 2005, 16:27
las op t line6 forum dat veel mensen last hebben van kutgeluid na de update, dus ik zou wel ff backuppen idd

Dreamer_Ur
7 mei 2005, 16:35
ik ben erg tevreden over de update, ookal zijn er in mijn oren maar kleine verschillen te horen. de line 6 editor is een stuk fijner geworden though

Iceman
7 mei 2005, 19:20
Ik heb de update ook net gedaan voor mijn Pod XT Pro.

Nieuwe patches nog niet geprobeerd.
Geluid van de studio-modus is hetzelfde gebleven.
De live-modus is wel aangepast. Bij "what are you connected to?" heb je nu meer (eq) mogelijkheden.

Sinds een paar dagen heb ik de live-modus ontdekt, daarvoor alleen met studio-modus gespeeld. Nu in live-modus over de eindtrap van een Marshall 8100 Valvestate + Marshall 4x12 cabinet en ik ben zeeeeer tevreden. Vind het livegeluid zelfs beter dan het studiogeluid.

vettavillenl
7 mei 2005, 20:35
hier nog wat meer info over "what are you connected to"

http://www.vettaville.nl/vvpodxtlive.htm#11

harrie-beton
8 mei 2005, 10:28
Sinds een paar dagen heb ik de live-modus ontdekt, daarvoor alleen met studio-modus gespeeld. Nu in live-modus over de eindtrap van een Marshall 8100 Valvestate + Marshall 4x12 cabinet en ik ben zeeeeer tevreden. Vind het livegeluid zelfs beter dan het studiogeluid.


jammer dat je niet beide tegelijk kan.
Dus jij over eindtrap en de zaal de studio modus

Stitch
8 mei 2005, 10:50
Maar dus geen updates wat betreft de geluidskwaliteit/het geluid?

oh ik ziet het al

Iceman
8 mei 2005, 16:12
Sinds een paar dagen heb ik de live-modus ontdekt, daarvoor alleen met studio-modus gespeeld. Nu in live-modus over de eindtrap van een Marshall 8100 Valvestate + Marshall 4x12 cabinet en ik ben zeeeeer tevreden. Vind het livegeluid zelfs beter dan het studiogeluid.


jammer dat je niet beide tegelijk kan.
Dus jij over eindtrap en de zaal de studio modus


Grappig, want dat vroeg ik me gisteravond net af. Schijnbaar kan dat niet, erg jammer.
Maar kan altijd nog een H&K RedBoxPro aansluiten en daar een gebalanceerd signaal van aftappen.

harrie-beton
9 mei 2005, 09:51
ik geloof dat de VETTA het wel kan.

Stitch
10 mei 2005, 19:18
Geluid van de studio-modus is hetzelfde gebleven.


Hmm ligt het aan mij of klinken de standaard patches een stuk 'persoonlijker'? Het klinkt mijns inziens beter alsof je in dezelfde ruimte als de versterker staat!?

Stitch
10 mei 2005, 19:30
gggrrrr dan maar een nieuwe post


Geluid van de studio-modus is hetzelfde gebleven.


Hmm ligt het aan mij of klinken de standaard patches een stuk 'persoonlijker'? Het klinkt mijns inziens beter alsof je in dezelfde ruimte als de versterker staat!?

Ook de verschillende mics vind ik beter klinken. Zo klinkt 3 een stuk minder bassig.

En is het stereobeeld wat verbreed? Nieuwe amp bypass?

vettavillenl
11 mei 2005, 08:46
ik geloof dat de VETTA het wel kan.

Hoewel de Vetta geen 'modus' optie heeft is het inderdaad zo dat er verschillende instellingen zijn voor wat jezelf op de versterker hoort en wat je uitstuurt naar FOH.

Je hebt de mogelijkheid om verschillende mic simulaties te schakelen voor FOH en tegelijkertijd de mogelijkheid om je speakers anders te laten klinken op je versterkers zonder dat dit gevolgen heeft voor het FOH signaal.

ruezzz
11 mei 2005, 13:45
Waar vind ik een duidelijke uitleg over hoe het updaten in zijn werk gaat?

(Ik heb een POD XT Live en een Apple computer (OSX 10.3.9) met MT-4 midi-interface)