PDA

View Full Version : Zijn nieuwe elementen echt het geld waard?



belfrink
14 augustus 2002, 19:47
Ik was van plan nieuwe elementen in m`n gitaar te gooien. Ik was van plan er Seymour Duncan Alnico II Pro in de bridge en een `59 in de neck, hier betaal je ruim € 275,- voor, maar wordt je geluid er zoveel beter van dat het het geld ook echt waard is. Ik speel trouwens op een Torque 100 Watt TW met 12" Celesion Speaker mocht dit van belang zijn.

Thomasvv
14 augustus 2002, 19:49
Wat voor gitaar heb je nu dan?

maar meestal zijn nieuwe elementen een goeie en meestal een van de goedkooptste manieren om een beter geluid te krijgen ja...

stinkhippie
14 augustus 2002, 19:50
moet je plank wel goed zijn, als je gitaar van zichzelf kut is, dan kan een nieuw element dat zelfs nog versterken!

Anders Destium
14 augustus 2002, 20:28
Je kunt (bijna) altijd zien wat voor gitaar iemand heeft door te klikken op de gitaar onder iemand z'n bericht...
Als er al goede pu's op zitten zal je niet heel veel verschil merken, maar normaliter gaat het geluid in ieder geval niet achteruit!
Veel mensen kopen nieuwe vanwege een bepaald geluid of idd omdat de standaardelementen niet echt top zijn, ik denk dat je daar niet echt last van hebt, de warme toon krijg je toch niet weg :smile:
Het is wel belangrijk dit soort dingen vantevoren in acht te nemen, want het kan best dat je gitaar opeens anders klinkt terwijl je dit eigenlijk niet wilt!

FragDaddy
14 augustus 2002, 21:39
de alnico pro 2 klinkt veel donkerder dan de standaard gibson pickup, de '59 heeft iets meer output en moet klinken als een ouwe gibson PAF. hij is voor mij wat te schel.

Bas
14 augustus 2002, 23:22
Ik heb er net SD Alnico II Pro's in zitten.. en ik overweeg eigenlijk om weer mn originele Epiphone's erin te gooien.

Ik heb een Epi '56 LP, en die originele pups klonken veel voller. Vind het wel wat tegen vallen..

pimmetje
15 augustus 2002, 00:09
Idd goed uitkijken wat 't met je geluid doet... veel op internet en in folders duiken voordat je nieuwe pu's in je gitaar zet.

Bas, ik kan me bijna niet voorstellen dat die epi pu's lekkerder klinken dan een paar goeie sd's. Ik denk dat dat een geval is van de verkeerde pu in de verkeerde gitaar voor de verkeerde reden.

Bas
15 augustus 2002, 10:07
Op 2002-08-15 00:09, schreef pimmetje:
Idd goed uitkijken wat 't met je geluid doet... veel op internet en in folders duiken voordat je nieuwe pu's in je gitaar zet.

Bas, ik kan me bijna niet voorstellen dat die epi pu's lekkerder klinken dan een paar goeie sd's. Ik denk dat dat een geval is van de verkeerde pu in de verkeerde gitaar voor de verkeerde reden.


Ik was/ben opzoek naar iets andere sound. Net ff wat feller maar met behoud van die lekkere blues sound. Nou is het niet zo dat ze niet goed klinken ofzo hoor, het zijn prima pups. Alleen ik had er meer van verwacht. Maargoed, misschien ben ik ook wat teleurgesteld omdat ik die brom er niet uit krijg.. daardoor heb ik ze nog niet echt goed geprobeerd met lekker volume (lees hoger als 2 op je amp) omdat er dan teveel ruis uit komt.

FragDaddy
15 augustus 2002, 11:25
bas:

die brom komt door slechte aansluiting (aardig) van je elementen. dit hoort echt niet. laat je elementen plaatsen door iemand die er verstand van heeft. kost je niet zo veel en geeft veel plezier.

als je een helderder geluid wilt dan de standaard epi elementen had je misschien beter voor SD '59 kunnen gaan. de Alnico 2's geven je gitaar juist een nog donkerder geluid (minder hoge tonen) terwijl die '59 het omgekeerde doet (meer hoge tonen).

de Alnico 2 pro heeft een hele lage output (lager dan de originele epi's) en die kun je dus zeker niet fel noemen. wel erg vet en vol. maar daar moet je van houden.

kijk voor de grap eens op de tonechart van SD
http://www.seymourduncan.com/website/tonechart.shtml#hum

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: FragDaddy op 2002-08-15 11:26 ]</font>

als je meer output nodig hebt zou je ook voor een SD custom of fullshred kunnen gaan. die zijn ook een stuk helderder dan de standaard epi's.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: FragDaddy op 2002-08-15 11:28 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: FragDaddy op 2002-08-15 11:30 ]</font>

Bas
15 augustus 2002, 16:20
Op 2002-08-15 11:25, schreef FragDaddy:
bas:

die brom komt door slechte aansluiting (aardig) van je elementen. dit hoort echt niet. laat je elementen plaatsen door iemand die er verstand van heeft. kost je niet zo veel en geeft veel plezier.

als je een helderder geluid wilt dan de standaard epi elementen had je misschien beter voor SD '59 kunnen gaan. de Alnico 2's geven je gitaar juist een nog donkerder geluid (minder hoge tonen) terwijl die '59 het omgekeerde doet (meer hoge tonen).

de Alnico 2 pro heeft een hele lage output (lager dan de originele epi's) en die kun je dus zeker niet fel noemen. wel erg vet en vol. maar daar moet je van houden.

kijk voor de grap eens op de tonechart van SD
http://www.seymourduncan.com/website/tonechart.shtml#hum

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: FragDaddy op 2002-08-15 11:26 ]</font>

als je meer output nodig hebt zou je ook voor een SD custom of fullshred kunnen gaan. die zijn ook een stuk helderder dan de standaard epi's.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: FragDaddy op 2002-08-15 11:28 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: FragDaddy op 2002-08-15 11:30 ]</font>


Ik bedoel niet "telecaster helder" ofzo hoor:) Die standaard epi dingen zijn (voor zover ik het tot nu toe heb kunnen horen) donkerder dan die SDs dus in dat opzich is dat wel goed.

Maar inderdaad, ik ga hem wegbrengen binnenkort, dan wordt hij is goed nagekeken.

FragDaddy
15 augustus 2002, 18:31
nee. een telecaster wordt je les paul nooit. wees daar maar niet bang voor.

ik zelf vindt de standaard epi pickups wat te 'modderig' klinken, wat op zich wel vet klinkt, maar waardoor je definitie tussen verschillende noten mist.

Anders Destium
15 augustus 2002, 19:47
Sommige mensen houden hier van omdat het fouten lekker wegmoffelt, dat is denk ik ook de reden waarom veel beginners erg tevreden zijn over Epi's :smile:

Phizer
15 augustus 2002, 22:54
lol :smile:

Bas
16 augustus 2002, 10:13
Op 2002-08-15 19:47, schreef Anders Destium:
Sommige mensen houden hier van omdat het fouten lekker wegmoffelt, dat is denk ik ook de reden waarom veel beginners erg tevreden zijn over Epi's &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_smile.gif">


Als je je fouten niet wilt horen moet je gewoon elk Boss pedaaltje kopen wat eris, allemaal aan met natuurlijk de gain op 100 en gaan :grin:

En dan kom je erachter dat het kut is en gooi je ze allemaal weer weg=)

Sandman
16 augustus 2002, 18:54
&lt;quote> Zijn nieuwe elementen echt het geld waard? &lt;quote>

Ja.

Dionyios
16 augustus 2002, 19:02
Op 2002-08-15 19:47, schreef Anders Destium:
Sommige mensen houden hier van omdat het fouten lekker wegmoffelt, dat is denk ik ook de reden waarom veel beginners erg tevreden zijn over Epi's :smile:


Hehe, meneer zoekt ruzie zeker :wink: :razz: :grin:

Anders Destium
16 augustus 2002, 19:25
Echt wel! :grin:

guitarmusicman
17 oktober 2002, 15:55
FF een dom vraagje, is alnico nou een merk of een soort element..volgens mij een soort toch..na als jullie het weten, IK zou het ook ff graag willen weten

A-ToXiC
17 oktober 2002, 16:00
Een soort is het, een alnico pickup bestaat uit 3 lagen metaal ofzo,
al is een afkorting ergens van en ni ook en co ook.....
Volgens mij....

Marc Oblivian
17 oktober 2002, 17:12
Op 2002-10-17 16:00, schreef A-ToXiC:
Een soort is het, een alnico pickup bestaat uit 3 lagen metaal ofzo,
al is een afkorting ergens van en ni ook en co ook.....
Volgens mij....


Aluminium, nikkel, copper? Zeg ook maar wat hoor :smile:

guitarmusicman
17 oktober 2002, 18:07
ah oke, en dat geeft dan zeker een bepaald geluid

PeArLjAm
17 oktober 2002, 18:40
Op 2002-10-17 17:12, schreef Marc Oblivian:


Aluminium, nikkel, copper? Zeg ook maar wat hoor :smile:


Klopt dat zijn de 3 metalen die AlNiCo maken..

Fenisi
17 oktober 2002, 19:32
Over dat fouten wegmoffelen is wel zeer waar.. als ik op een gitaar speel met lagere outpur elementjes en minder "goed" als mijn gibson dinkies dan hoef ik niet zo op mijn (slechte) techniek te letten

Anders Destium
18 oktober 2002, 09:06
Ik heb nu Tone Zones en daarbij kan je jezelf zeg maar geen fouten meer permiteren, en dan MOET je wel netjes spelen :wink:
Je begrijpt dat dat ook wel eens een nadeel is :smile:

Verder wel een ongelooflijk strakke en aanwezige output natuurlijk...

Neals
18 oktober 2002, 11:46
ik neem aan dat je nieuwe elementen koopt om je gitaar op je eign wensen af te stemmen.

Negative K3 fan
18 oktober 2002, 14:49
Het opwaarderen van elementen verandert wel de toon, maar het is het niet waard op bijvoorbeeld een squier. Tenzij je heel goedkoop aan 2e hands elementen kunt komen, dan is het zeker aan te raden, want het verschil tussen standaard squier elementen en goede single coil is echt ongeloofelijk groot! Verdedr heb ik niet erg veel ervaring met epiphone elementen maar iks chat dat dat ook een hele verademing is.