PDA

View Full Version : welke bas moet ik nemen?



Carpe Diem
6 mei 2005, 14:16
dag mensen. ik ben van plan om te gaan bassen in een nieuw op te richten band. nu is er 1 probleempje. ik heb geen basgitaar. wat is een beetje een goede beginnersbas rond de 200 euro?

Iron Maiden
6 mei 2005, 14:44
cort, jamaha, squire, richwood. Of misschien een 2e hanse olp mm.

AntY
6 mei 2005, 15:48
ik zouz eker tweedehands kopen. je speelt al gitaar toch?

big_Les_Claypool_fan
6 mei 2005, 16:03
mijn eerste was een samick
ideale beginnersbass voor rond de 100 tot 150 euro

Carpe Diem
7 mei 2005, 18:37
ik zouz eker tweedehands kopen. je speelt al gitaar toch?

ik speel al gitaar inderdaad.

scholier
8 mei 2005, 20:29
heb je al een versterker(in de oefenruimte ofso :???: ) en voor de bas ik zou voor een richwood of een 2e hands olp gaan, hangt er een beetje vanaf wat je wilt.

yhcmarc
9 mei 2005, 14:31
carpe diem, ik heb nog een mooie actieve ibanez soundgear te koop en ik ben toevallig aanstaande vrijdag (13 mei) in groningen aangezien ik moet spelen in de Shadrac.

lemme know, marc [at] ymondhc [dot] com

jorrit
12 mei 2005, 12:35
olp mm zijn erg lekkere bassen. k heb er zelf een gekocht ook om in een bandje bass te spelen naast mn gitaar. mooie bas speelt lekker

BassAgent
13 mei 2005, 10:49
Yamaha. Mn eerste bas was een Yamaha en ik heb er 2 jaar op gespeeld. Fantastisch ding voor weinig geld.

Eternal Despair
13 mei 2005, 18:57
ik heb nog wel een mm olp te koop :wink:

als je geintreseerd bent moet je het maar ff melden

Carpe Diem
13 mei 2005, 20:51
ik ben wat instrumenten betreft een beetje een purist en wil dus het liefst een jazz of precision bass. en nu is mijn oog gevallen op een mooie p-bass va vintage, ik weet dat vintage niet super is. maar ik vind het een mooie plank en voor de prijs die ze vragen hoef ik het ook niet te laten. 200 euro. ik ga een vintage verkopen voor een vintage. en ik vind het dikke prima.

Carpe Diem
13 mei 2005, 20:52
ik ben wat instrumenten betreft een beetje een purist en wil dus het liefst een jazz of precision bass. en nu is mijn oog gevallen op een mooie p-bass va vintage, ik weet dat vintage niet super is. maar ik vind het een mooie plank en voor de prijs die ze vragen hoef ik het ook niet te laten. 200 euro. ik ga een vintage verkopen voor een vintage. en ik vind het dikke prima.