PDA

View Full Version : Combo als 'cabinet' gebruiken?



BlackSun
6 mei 2005, 14:09
Hallo,

Omdat ik nog een tijdje moet wachten voordat mn cabinet wordt geleverd, vroeg ik me af of het mogelijk is mn valvestate combo als een soort cabinet te gebruiken voor mn Randall head.

Mijn vraag dus eignelijk: kan ik de send van de head gewoon in de return/of input(net wat beter klinkt) van de Valvestate combo prikken, zonder dat er speakers zijn aangesloten op de Randall head? Ik weet namelijk niet of het kwaad kan over mn head te spelen, zonder belasting op de eindtrap. Wordt de eindtrap van de Randall gewoon niet gebruikt als ik alleen de send gebruik? Wil geen risico lopen dat ik mn head naar de knoppen help..

Dus: gitaar-->input Head--> Send Head-->Return/Input Valvestate Combo

Ik wil dus alleen de pre-amp van de Head gebruiken.

up-guitarman
6 mei 2005, 14:54
Waarom wil je alleen de pre-amp gebruiken ??? Volgens mij is de eindtrap van die randall beter dan die van de valvestate !!!
Wat ik zou doen is een jack solderen aan de draadjes van de speaker en de randall er zo aan koppelen of zo... Dan heb je het volle rendement van je randall en de speaker van je marshall, kan je ook al niets fout doen met de eindtrap van de randall omdat hij zo wel belast wordt !!!

BlackSun
6 mei 2005, 15:04
Dat zou ook echt mn eerste keus geweest zijn, maar mn combo wordt volgende week verkocht, ik wil er nu niet aan gaan solderen :wink:

Heb even een tijdelijke oplossing nodig, zodat ik er tenminste geluid uit krijg :razz:

up-guitarman
6 mei 2005, 15:14
Dan kan je dat zeker doen. Als die randall een transistor is kan het dacht ik geen kwaad (maar nooit doen met buizen, bij buizen moet je er zowiezo een speakercab of dummyload aandoen !!!)

Btw, zoek je nog een cab, heb mss wel iets :lol:
(zo ja, zal ik eens over nadenken, ik weet het zelf niet goed of ik hem wel wegdoe, maar is zeker bespreekbaar, dus let me know :wink: )

BlackSun
6 mei 2005, 15:41
Als die randall een transistor is kan het dacht ik geen kwaad (maar nooit doen met buizen, bij buizen moet je er zowiezo een speakercab of dummyload aandoen !!!)


ja het is een transistor.....ik voel me alleen nog niet zo zeker door het 'dacht ik' in de zin :D
kan iemand het nog even bevestigen? Wil geen risico lopen :)

up-guitarman
6 mei 2005, 15:47
Als die randall een transistor is kan het dacht ik geen kwaad (maar nooit doen met buizen, bij buizen moet je er zowiezo een speakercab of dummyload aandoen !!!)


ja het is een transistor.....ik voel me alleen nog niet zo zeker door het 'dacht ik' in de zin :D
kan iemand het nog even bevestigen? Wil geen risico lopen :)

Jah, is idd niet zeker :wink: Is ook maar wat enkele mensen hier op het forum me verteld hebben (ik heb die vraag ook ooit gesteld...)

pol
6 mei 2005, 18:42
als het een transistor is maakt het niks uit, het enige wat je niet moet doen met een transistoramp is de eindtrap volledig kortsluiten.

BlackSun
6 mei 2005, 19:25
Ok bedankt :)

De eindtrap volledig kortsluiten?...nah..was ik niet van plan neu :D