PDA

View Full Version : Hoe krijg ik een reactie?



Heintje
6 mei 2005, 13:34
Ik probeer al heel lang een band te vinden, maar ik krijg nooit een reactie op mijn advertenties.

Nu wil ik graag weten van muzikanten die deze problemen niet hebben hoe zij het hebben aangepakt?

Moet ik bescheiden zijn, of enorm opscheppen?? Moet ik alles maar gaan spelen, ook al vind ik het niets, of moet ik 10 jaar wachten op een leuke band??

Graag zie ik jullie adviezen tegemoet, als ik dit jaar geen band meer vind dan ga ik al mijn gitaren, effekten en amps in de brand steken. Ik ga dit filmen en op het internet publiceren, dit is dan de straf voor het negeren van mijn talent!

Reel Big Fish
6 mei 2005, 14:22
Hmm, heb je geen vrienden die in een bandje spelen, of alleen een een instrument? Dan kan je namelijk zelf een band beginnen, zo heb ik mijn plaatsje gevonden.

Probeer eens contact te zoeken met bands, ze persoonlijk aanspreken en ze uitleggen wat je probleem is. Vaak weten hun nog wel muzikanen te vinden die een gitarist zoeken... iig, als je hier in de buurt zou wonen, zou je met mij mooi een nieuwe band kunnen beginnen. Ik speel nu punk maar wil toch qua instrumentaal een grotere uitdaging aan gaan, mja, dat wil de rest niet echt, dusja :-? Anyway, blijf zoeken en ga gewoon eens jammen met gasten die al in een band zitten. Zodra ze vinden dat je talent hebt zullen ze dat heus wel door vertellen aan andere muzikanten. Althans, ik zou dat doen.

Veel succes ermee in ieder geval!

Robbin.

Heintje
6 mei 2005, 15:59
Ik ken wel een aantal muzikanten, maar die zitten al in bands en die hebben al een gitarist. Punk heb ik ook gespeeld, nu wil meer jazzy dingen gaan doen. Ik denk ook dat de muzikanten die ik ken deze muzikale belangstelling raar vinden en daarvan schrikken. Ja, en jammen is ook al zoiets, meestal blues, en dan kun je niet doen alsof, dat vergt echt kwaliteit. Bedankt voor je antwoord, altijd leuk als er toch naar je geluisterd wordt.

Ic3gl0vE
6 mei 2005, 16:12
Op het conservatorium in Enschede lopen wel een hoop jazzmensen rond. Heb je daar al eens een advertentie opgehangen?

Heintje
6 mei 2005, 17:42
Op het conservatorium in Enschede lopen wel een hoop jazzmensen rond. Heb je daar al eens een advertentie opgehangen?

Dat niveau is weer mijlen te hoog.

Wat zijn de muzikanten-vacature-sites? Ik ken er maar 3 a 4, deze, marktplaats (kost geld!), muzikantenbank en nedcom(daar wordt ik altijd geweigerd!)

waayer
8 mei 2005, 00:33
Hoezo marktplaats kost geld? toch alleen als je iets verkoopt met een waarde van boven de 200 euro

Heintje
8 mei 2005, 00:44
Marktplaats rekent € 6,- als je jezelf als (hobby)muzikant aanbiedt. New policy sinds een maand of 2.

Shaggy
11 mei 2005, 16:31
marktplaats moeten we boycotten stelletje geldvrekken


www.speurders.nl .. dit is wel gratis en beter dan fukko marktplek

Neals
13 mei 2005, 18:27
Ik probeer al heel lang een band te vinden, maar ik krijg nooit een reactie op mijn advertenties.

Nu wil ik graag weten van muzikanten die deze problemen niet hebben hoe zij het hebben aangepakt?

Moet ik bescheiden zijn, of enorm opscheppen?? Moet ik alles maar gaan spelen, ook al vind ik het niets, of moet ik 10 jaar wachten op een leuke band??

Graag zie ik jullie adviezen tegemoet, als ik dit jaar geen band meer vind dan ga ik al mijn gitaren, effekten en amps in de brand steken. Ik ga dit filmen en op het internet publiceren, dit is dan de straf voor het negeren van mijn talent!

Beter wacht je 10 jaar op de echt leuke band, want zulke dingen moet je nu eenmaal niet forceren!

Equalizer
18 mei 2005, 13:49
Heb je alleen nog op internet geadverteerd? Er zijn ook bibliotheken, muziekzaken (instrumenten/CD's), muziekscholen, oefenruimtes en dergelijke met prikborden, en idd het conservatorium. Trek er eens een paar uurtjes voor uit om wat rond te fietsen en op veel van die plaatsen een briefje op te hangen. Dan bereik je tenminste meteen de mensen in jouw buurt, zo ben ik een paar maanden geleden ook aan een band gekomen. Heb daarna zelfs nog drie reacties teveel gekregen!
Ben wel bassist, dus ben wat schaarser zegmaar :D .

hoofd
19 mei 2005, 18:16
Ik lees hier telkens te snel overheen, en dan denk ik dat er staat "hoe krijg ik een erectie?"

Swan
19 mei 2005, 18:35
je krijgt gewoon n erectie als je aan Heintje denkt
http://www.classicmoviekids.com/images/h/heintje/heintje304.jpg

Thom TK
19 mei 2005, 21:57
Hein, ik sanp je probeelm.
*kijk naar mijn woonplaats* :lol:

Thom TK
19 mei 2005, 21:58
sNap godverdomme!!

anyway, je zit nogal geïsoleerd alt Tukker :)