PDA

View Full Version : Charvel Model 4



BartL
6 mei 2005, 00:58
Zo, dan toch maar gekocht.
Charvel Model 4. Behoeft natuurlijk geen verdere uitleg :)

Meteen een nieuwe set snaren erop gezet. En daarna:
- Snaren vastgezet bij de brug.
- Snaren zo goed mogelijk gestemd.
- Toplocks vastgedraaid.
- Fine tuners aangedraaid.

Hierna stond ie prima gestemd. Maar na 1 keer een zwaai aan de FLoyd was hij weer helemaal vals, ook staat de brug ver omhoog. Ik doe dus iets fout, wat precies? :???:

ijzerbroot1
6 mei 2005, 09:30
Argh, Floyds.....in ieder geval zaak dat de trem vlak staat t.o.v. de body. Dat is te verstellen middels de schroeven die je via de backplate kunt bereiken. En het wil nogal eens helpen om de snaren eeerst fors op te rekken want anders blijf je bezig.

Kijk anders hier eens: http://www.floydrose.com/originaltremolo.html

Franc
6 mei 2005, 10:14
-Breng je gitaar op stemming met de locks open. Flink je snaren uitrekken.
-Zorg dat je brug vlak staat tov de body. Zo niet, moet je de veren aan de achterkant verstellen. Let op dat zodra je dit doet, je ook weer opnieuw moet stemmen. Dit is zoeken naar een evenwicht.
-Met nog steeds de locks open, lekker zwengelen aan de tremolo.
-Stemmen
-Zwengelen
-Stemmen
-Net zolang totdat ie aardig op stemming blijft met de locks nog steeds open. Vooral de G snaar is berucht.
-Lock dicht - niet TE strak aandraaien. Vast is vast.
-Finetunen met de tuners op de brug.

En divebomben maar :-D

Anders Destium
6 mei 2005, 10:57
Gefeliciteerd :)


Als van een floyd de spanning af is geweest dan duurt het een tijd voordat hij weer goed staat, het is dus normaal dat als je al je snaren tegelijk vervangt het een tijd duurt voordat hij goed blijft staan.

Ibanez RuleZ
6 mei 2005, 11:05
gefeliciteerd, zijn goede gitaren, die oude charvels (ja, ik weet dr alles van, heb dr zelf 2).

de floyd van die gitaar is een naar ding, tenzij hij is vervangen, zit er een JT6 op, wat een matig gevalletje is. Mijn model 6 had er ook een, die is vervangen door een schaller. Wat er denk ik aan de hand is, is dat de edgeknifes bot zijn, óf de tremolo posts zijn een beetje ingesleten.

Ik zou zeggen, check dat even na en dan kan je alsnog bekijken van, zet ik er een andere floyd in, andere tremoloposts, of een andere oplossing is een tremsetter.

Harrald

BartL
6 mei 2005, 11:28
Heej mannen,
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb hem inderdaad al goed gestemd onderhand. Hij blijft ook al stukken beter gestemd...alleen staat mn brug nog niet gelijk aan de body, dus moet ik weer even opnieuw gaan doen. Ik denk trouwens dat ik de snaren inderdaad niet goed genoeg heb 'uitgelemmeld' voordat ik ben gaan stemmen. (Het is inderdaad een nieuw setje, van 009 naar 010).

bert k
6 mei 2005, 15:00
Hey gozer! Welkom bij de club! Ik heb ook een 4, al jaren. Nieuw gekocht in 1986, en nog nooit spijt... Men zegt dat de originele Floyd niet zo best is, en veel mensen vervangen hem door een Schaller exemplaar. maar bij mij doet ie het al bijna 20 jaar.
Veel plezier met je Charvel. (en vergeet niet om het batterijtje op tijd te vernieuwen :D )

BartL
6 mei 2005, 16:08
Inderdaad, ik zag hem gisteren zitten. Ik dacht; Zal maar alvast een reserve kopen :-D

Maar wanneer merk je dat je batterij leeg begint te gaan. Gaat dat in één keer of hoor je dat geleidelijk?

bert k
6 mei 2005, 18:34
Op een zeker moment krijg je weinig output, dan is ie wel op. Het gaat snel van een goed geluid naar een prutsound, maar op zich doe je zeker een jaar met een batterij.

Cubensis
6 mei 2005, 18:41
tip voor de levensduur van een batterij: laat je snoer niet in de gitaar zitten als je niet speelt, er zit een stereo jack in, dus de batterij loopt alleen leeg als er een snoer in de gitaar zit (net als bij fx)
weet iig van een EMG aktiev element (de 81 volgens mij) dat ie meer dan 3000 uur meegaat (uitgaande van max 2 uur per dag versterkt spelen moet ie dus wel een tijdje meegaan)

Anders Destium
6 mei 2005, 19:40
Ik had op een gitaar dat de piezo output het niet meer deed, ik kijken naar de electronica bleek het gewoon de batterij te zijn (wist ik veel dat hij een voorversterker had) :oops:

BartL
6 mei 2005, 20:14
Hehe, weet wat je koopt :wink:

Trouwens, wat is eigenlijk een gangbare 2dehands prijs? Ik heb er 325 voor betaald. Is niet echt heel veel, of wel? (Hals etc in goede staat. Body is wel tot op het hout afgeschuurd en mooi gelakt. Was ooit rood.) Oowjah, achterop staat dat hij uit de USA is. Zit d'r veel verschil tussen deze an Jappanners? (Als die er zijn :???: )

Ibanez RuleZ
6 mei 2005, 20:38
de model 4 is niet uit de USA, de neckplate is wel met de text fort worth, maar dat was alleen het kantoor dat ze imorteerde. In die tijd werden USA's of in san dimas gemaakt, of in ontario california, maar hadden dan vaak nog een san dimas plate.

dus het is geen amerikaan, maar een japanner

Harrald

bert k
6 mei 2005, 23:07
Had je in die periode Amerikaanse Charvels? Ik dacht dat toen alleen de Jacksons Amerikaans waren. Op de Model 4 dan weer wel Amerikaanse hardware.

Cubensis
6 mei 2005, 23:13
325 euro?
vind ik best veel (voor 250 zie je ze ook weleens langskomen (ze komen alleen niet zo vaak langs)) maar het is wel een goeie gitaar, voor hetzelfde geld vind je niet veel beters, dus zolang jij maar vind dat je 325 euro wijs besteed is, wat boeit t dan of de gitaar t waard is ;)

Ibanez RuleZ
6 mei 2005, 23:32
Had je in die periode Amerikaanse Charvels? Ik dacht dat toen alleen de Jacksons Amerikaans waren. Op de Model 4 dan weer wel Amerikaanse hardware.

zeker nog wel, maar toen werd een beetje besloten dat charvel de budgetlijn van charvel/jackson werd, met in japan geproduceerde gitaren (van dat concept zijn ze snel afgestapt).

de hardware was idd wel USA, de kwaliteit van die imports was nagenoeg net zo hoog als de USA versies, alleen tegenwoordig monetair geen reet meer waard, relatief gezien dan. die model 4s waren in de tijd van nieuwverkoop rond de $800, zegt genoeg zou ik zeggen, in 1987...

dus hardware USA en er waren toen ook USA charvels

Harrald

Swan
7 mei 2005, 00:19
325 is n nette prijs, gefeliciteerd

Ritch
7 mei 2005, 11:27
Deze lijkt me ook zeer jammie:

http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/elektrgitaren/45111.htm?ret=%2Fmarkt%2Fmuziek%

:)

BartL
7 mei 2005, 12:26
Deze lijkt me ook zeer jammie:

http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/elektrgitaren/45111.htm?ret=%2Fmarkt%2Fmuziek%

:)
Dat is hem dus :-D

tribal
26 mei 2005, 10:19
Ik heb ook zo'n ding staan(Charcel/Jackson) maar ik kan er maar niet achter komen om welk model het gaat.Heb alle sites die ik ken afgezocht maar nergens een gitaar gevonden die op de mijne lijkt en ook het serienr. geeft geen soelaas.Iemand een idee hoe ik dat aanpak?
Thnx[/list]

BartL
26 mei 2005, 10:49
Waar vind je info over het serienummer dan? (Wil ik ook wel eens weten namelijk) :)

Swan
26 mei 2005, 11:11
Ik heb ook zo'n ding staan(Charcel/Jackson) maar ik kan er maar niet achter komen om welk model het gaat.Heb alle sites die ik ken afgezocht maar nergens een gitaar gevonden die op de mijne lijkt en ook het serienr. geeft geen soelaas.Iemand een idee hoe ik dat aanpak?
Thnx[/list]

pics? specs?

Anders Destium
26 mei 2005, 11:16
Post eens wat foto's, hier of op het Jackson/Charvel forum.

BLOK182
26 mei 2005, 11:32
Ben ook benieuwd naar de pics, congrats iig, Charvel rocks 8-) Had zelf mijn model 6 voor 400 in goede originele staat, dus denk dat 325 wel netjes is.

Ritch
26 mei 2005, 13:20
Ik zoek ook een Charvel Model 4... Als iemand een voor een voordelig prijsje ziet, wil u dan mij PM'en, alstublieft? :)