PDA

View Full Version : mijn versterker doet niks meer



Grandma_Placenta
14 augustus 2002, 17:17
ok, ik wilde net dus gaan spelen op mn Koch, hij stond nog op standby, dus ik zet m aan, komt er geen geluid uit...
ik heb alle stekkertjes, etc. 3dubbel nagekeken maar ik kon geen fout ontdekken.
Het rare is dat ik een paar uur geleden nog heb gespeeld en m daarna dus op standby heb gezet en nou doet ie ineens niks meer.
Heeft iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn?

Dude
14 augustus 2002, 17:19
je koch heeft dus een paar uur aangestaan voor je de standby switch aan flipte.... mischien oververhitting ?? of de zekering doorgebrand ofzo ?

Soulman
14 augustus 2002, 19:00
Branden je eindbuizen nog ??
Zoniet dan is het wsch de zekering van de eindbuizen kaduk. Kijk eens op deze pagina bij tube amp debug page http://www.geofex.com/

Grandma_Placenta
14 augustus 2002, 19:23
ja, de eindbuizen branden nog. Bedankt voor de link, ik zal ff kijken.

BS
14 augustus 2002, 19:27
Een alternatief voor het al oude "zit de stekker er wel in"

...Staat de volume knop van je gitaar open ?

Sorry is niet lullig bedoelt maar ik ken mezelf :wink: vandaar.

Na uitzetten en opnieuw aanzetten hoor je ook niets ? Klikje of een beetje ruis of iets ?

Grandma_Placenta
14 augustus 2002, 19:34
nope

FragDaddy
14 augustus 2002, 21:41
is de speaker nog wel goed aangesloten (geen draadjes in losgeschoten ofzo?) is je gitaarkabel misschien kapot ofzo?

branden al je voorversterker buizen? (is ook wel handig, want als er daar 1 kapot is, krijg je geen signaal meer bij de eindbuizen)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: FragDaddy op 2002-08-14 21:44 ]</font>

pimmetje
15 augustus 2002, 00:27
Stond-ie nog op stand by na spelen of gewoon nog stand by na alleen aanzetten? In het 2e geval nog 'ns de stekkers nalopen... ik heb een keer met een bakkie op de stekker van m'n footswitch in de fx-loop gepropt. Dat koste flink wat tijd voor ik daar achter was :grin:.

Lacrymosa
15 augustus 2002, 09:45
Zit er in Koch's geen thermische beveiliging?

CheerS!!

Grandma_Placenta
15 augustus 2002, 10:07
thermische beveiliging?

Lacrymosa
15 augustus 2002, 10:14
Dat ie zegt: ik stop er mee, als ie te heet wordt, net als je PC

CheerS!!

Grandma_Placenta
15 augustus 2002, 11:30
dat zou best wel es kunnen ja, hij stond op best een hete plek. maar ik kan m nog wel gewoon aan en uitzetten, dus..

DOLBY
15 augustus 2002, 11:34
ga systematisch te werk: eerst zeker weten dat het de versterker is (ik heb zelf wel eens de amp de schuld gegeven terwijl er een los contactje in mn gitaar zat), dus probeer een andere gitaar en andere snoer, of je gitaar en snoer op een andere versterker)
dan: zit er helemaal geen geluid meer in: dan is het eindtrap of luidspreker(s) zit er nog wel geluid in (ruis) dan is het de voorversterker