PDA

View Full Version : Musicman 212 HD 130, Sorry!



Mimasu
5 mei 2005, 21:35
Hallo,

Ik weet niet wat er gebeurd is, maar volgens mij ging er iets mis.

Ik reageerde op een onderwerp over een Music Man 212 HD130. Kreeg twee keer een foutmelding, bleek daarna toch twee keer gereageerd te hebben, heb geprobeerd een van die reacties te verwijderen, en nu kan ik het hele onderwerp niet meer vinden. Ok, zal wel aan mij liggen. Sorry dus!

Toch even mijn reactie op het 212 HD 130 onderwerp:

matto schreef:
"Een MM hd versterker is altijd hybride (transistor preamp en buizen power amp) De oudere types met geschreven letters one thirty zijn meestal met een 12 ax 7 driver buis uitgerust, de nieuwere types hebben een transistor driversectie. Ze klinken eigenlijk allemaal vooral clean en lichtvervormd erg goed. Je kunt via de Ernie Ball Music Man site wel meer informatie vinden over MM versterkers".


Hallo,

Even een aanvulling (laat me weten als het niet klopt, daar worden we allemaal wijzer van!)

Er zou het misverstand kunnen ontstaan dat alle MM versterkers met uitgeschreven naam (one thirty e.d.) een buis als fasedraaier hebben.
Dat geldt echter alleen voor de sixty five en de one thirty. De latere typen met uitgeschreven naam (One hundred en de One fifty) hebben geen buis. Ook de latere sixty five en de one thirty hebben geen buis (ik heb o.a. een late sixty five reverb top met nog wel het gat in het chassis voor de buis maar reeds een solid state fasedraaier).

Verder om op te letten (alhoewel smaken verschillen): Ik vindt de oudste types o.a. beter klinken omdat er vaak 6CA7 eindbuizen in zaten. De RD en RP typen, en de 75 en 150 hadden heel kort 6CA7 waarna werd overgeschakeld op 6L6.

Het buitenbeentje is de RD50 die heeft weer een 12AX7 buisje, maar dan echt in de voorversterker.

Ik het er veel gespeeld en heb nu o.a. nog een sixty five reverb top met 15 inch basreflexkast, en een HD 212 one thirty.

Ik speel country. Daar zijn het prima versterkers voor. Echter, zeker met een telecaster, zijn wel heel erg clean. Dus helaas staan ze bij mij meestal in de hoek en gebruik ik bij optredens een 72'er twin reverb en bij mij thuis een 69'er Super reverb.
Let wel, het zijn uitstekende versterkers. Maar voor sommigen toch wellicht iets te clean en kil.

groeten
Leon Lemmers