PDA

View Full Version : Stones



Tupelo
5 mei 2005, 20:41
O.k. Na opgevoed te zijn door een adorerende stones liefhebber heb ik de jongens zelf ook gewaardeerd & verguisd. Na ouder geworden te zijn dacht ik de betere stones albums wel van de commerciële rotzooi te kunnen onderscheiden. Eigenlijk ben ik de periode tot Ron Wood altijd wel blijven waarderen in meer & mindere mate (& alles daarna vind ik rotzooi :razz: ). In volgorde van formatie doe mij maar Brian Jones, Mick Taylor, Ron Wood. Maar goed waarom ik deze topic gestard ben: AFTERMATH & HIGH TIDE AND GREEN GRASS. 15 jaar niet gehoord. Mijn pa uitgelachen, gepest en bespot om zijn Stones liefde en ineens snap ik het. Ze vallen; aftermath & high tide and green grass. Volmaakte jongemannen muziek zonder teveel kapsones. Die jongens, die rockten! Ik zou zelf niet anders geweest zijn dan mij pa als ik dit halverwege de jaren '60 voor het eerst gehoord had. Respect voor de dude, hij heeft toch smaak!!! Op terugwerkende kracht ontroerd onder de indruk.

stimmt
23 mei 2005, 00:21
HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEUUUH!

:-D

Sim Simon
28 mei 2005, 17:48
Hmm, de eerste Stones albums zijn inderdaad erg goed. Daar komen de echte classics vandaan. Als je kijkt naar de laatste paar albums zoals Bridges To Babylon en Voodoo Lounge, daar staat toch veel van hetzelfde op. Maar een album van de Stones is gewoon een excuus om op tour te gaan, want daar zijn ze echt op hun best! Want rocken kunnen ze nog steeds. Het is ook moeilijk om 40 jaar lang origineel te blijven! Ik vind trouwens Mick Taylor echt niks, vind dat Ron Wood wel echt een heel goede gitarist is die echt in het Stones-plaatje past. Brian Jones is natuurlijk een legende. Over het algemeen komt het er dus op neer dat als je nu nog de echte Stones wilt zien je echt naar hun concerten moet, want op de CD's zijn ze zichzelf niet meer. Ze willen anders zijn dan waar ze begonnen zijn, en da's begrijpelijk, na 40 jaar, maar echt veel rock 'n roll hoor je niet meer op hun nieuwere albums, terwijl ze daar toch het best in zijn. Toch, als er een nieuw Stones album uitkomt zal ik hem zeker kopen. Ze zijn immers The Greatest Rock 'N Roll Band In The World. Met hoofdletters! :D Respect 2 The Stones!

Pete Townshend
28 mei 2005, 22:51
Ik vind Ronnie Wood de laatste jaren echt afgrijselijk. Deze man denkt dat wanneer hij grijnst, dat hij dan een solo speelt. De solo's die hij speelt zijn de helft van de tijd vals en van het kaliber "amateur". Voeg daarbij nog een Keith Richards toe, die af en toe een akkoord aan slaat maar voor de rest wat staat te poseren voor de camera's en bij elk nummer de zelfde Chuck Berry-achtige solo speelt.. Prachtig.. :-?

Ze moeten al die backing musicians (zoals die blazers en Chuck Leavell) eens dumpen, zodat Ronnie en Keith weer gedwongen worden om eens te spelen! Op de persconferentie op 10 mei speelden ze gewoon met z'n vijven, zonder al die bombast.. Dát waren de Stones.

Richwoodje
29 mei 2005, 08:40
Ik vind Ronnie Wood de laatste jaren echt afgrijselijk. Deze man denkt dat wanneer hij grijnst, dat hij dan een solo speelt. De solo's die hij speelt zijn de helft van de tijd vals en van het kaliber "amateur". Voeg daarbij nog een Keith Richards toe, die af en toe een akkoord aan slaat maar voor de rest wat staat te poseren voor de camera's en bij elk nummer de zelfde Chuck Berry-achtige solo speelt.. Prachtig.. :-?

Ze moeten al die backing musicians (zoals die blazers en Chuck Leavell) eens dumpen, zodat Ronnie en Keith weer gedwongen worden om eens te spelen! Op de persconferentie op 10 mei speelden ze gewoon met z'n vijven, zonder al die bombast.. Dát waren de Stones.

:-D dat is precies het beeld dat ik al tijden van Keith heb, dat ie werkelijk geen fuck uitspookt op dat podium :-D

vulvasonic
29 mei 2005, 13:08
De Stones hebben zo ongelooflijk veel gave muziek gemaakt.

Street Fighting Man, Midnight Rambler, Gimme Shelter........ Welke band kan zonder te overdrijven een CD box van 4 CD's vullen met louter hits?