PDA

View Full Version : ERUPTION!!! VAN HALEN



VHsologitarist
5 mei 2005, 20:39
hey luitjes,


ik dacht laat ik DE van halen solo opnemen (heb alles zelf ingespeeld inclusief drums.. mijn zoektocht naar backing van eruption was hopeloos, die krijg je niet gevonden).
Ik kom nog niet eens in de buurt van van halen's geluid maar het gaat om het idee toch??

http://members.home.nl/ferrybrouwer/eruption.mp3

Groetjes
Ferry

Axl Rose
5 mei 2005, 20:55
Hey, leuk man, Ik vind de eerste 0:50 het leukst om naar te luisteren. Daarna wordt ut wat minder. Maar lekkere vibrato en dat schreeuwende-dikke-brul-geluid is ook vet. owja, tremelo. :D

VHsologitarist
5 mei 2005, 21:08
hey Axl Rose bedankt!!!

wel het is niet mijn compositie (zo geniaal ben ik ni hahah),
maar toch bedankt!! 8-)

Toffe gozer
5 mei 2005, 21:13
:o Klinkt erg goed , komt toch erg dicht bij het orgineel hoor en nou niet zeggen dat je deze solo in een half uurtje onder de vingers hebt gekregen hoor :-D , enigste kritiekpuntje is dat het een beetje te fragmentarisch klinkt maar dat is maar een detail .
Erg gaaf dit :cool:

VHsologitarist
5 mei 2005, 21:19
:o Klinkt erg goed , komt toch erg dicht bij het orgineel hoor en nou niet zeggen dat je deze solo in een half uurtje onder de vingers hebt gekregen hoor :-D , enigste kritiekpuntje is dat het een beetje te fragmentarisch klinkt maar dat is maar een detail .
Erg gaaf dit :cool:


haha hey bedankt man!

dat sommige stukken te fragmentarisch klinken kan kloppen omdat ik in adobe audition op sommige stukken een sweeping phaser heb gegooid (dat gebruikt eddie ook alleen heb ik zo'n pedaaltje ni)..
En idd... Deze solo kon ik al wat langer en wou hem al een tijdje opnemen dus vandaar.

Groetjes

Lacrimosa
5 mei 2005, 22:54
wow vet man, vette sound ook :o !!

LuukieRayVaughan
5 mei 2005, 23:20
Zeer netjes gespeeld !

Voidhead
6 mei 2005, 10:54
hehe heel vet gedaan dit 8-)

spanky_franky
6 mei 2005, 11:11
cooool :D

- Eric -
6 mei 2005, 17:20
blijft een klassieker dit! Lekker gespeeld! 8-)

Stratman70
6 mei 2005, 17:41
Echt he-le-maal te gek man!

ShaQ
6 mei 2005, 18:26
VET !!! 8-)

VHsologitarist
6 mei 2005, 19:55
hey bedankt jongens!!!

8-)

rambe029
6 mei 2005, 20:50
wow!! zeer vet!! 8-)

Hoe lang heb je hier op zitten oefenen?

VHsologitarist
7 mei 2005, 01:20
hey rambe029 bedankt!!

de solo kende ik al wat langer ... Dus had aardig de tijd om er op te gaan zitten (=spreekwoord :wink: )
Ik heb de solo per deel ingestudeerd en toen vervolgens alles ineenkeer gespeeld totdat ik hem eindelijk had..
Het moeilijkste was zijn geluid proberen na te bootsen en de accenten die de solo uniek maken te plaatsen.
Ik heb gebruik gemaakt van Soundforge om het geluid van het origineel te vertragen zodat ik elk nootje zuiver kon horen.
De tijd die ik nodig had om de nootjes uit te zoeken zal ongeveer op een halve dag zijn denk ik. Tis best een lange solo.. en op het oefenen zat ook wel een lange tijd in omdat je gewend bent er een eigen versie van te maken waardoor de accenten verloren gaan (hoop dat je me nu nog volgt) de truc is om met koptelefoon op mee te spelen zodat je zijn tempo en accenten goed hebt..

Moet toegeven dat ik dit toch wel een van de moeilijkste solo's van hem vind, hij klinkt makkelijker dan dat ie is.. Maar na oefenen gaat het me makkelijk af (oefening baart kunst zeggen ze, wat zeker klopt!!)

De drums inslaan was ook een moeilijk iets... Wat je hoort is dus alles zelf ingeslagen met een simpel roland keyboard, daaronder heb ik ook nog een bas ingespeeld (gewoon mn gitaar lager gestemd omdat ik geen bas heb), zonder de drums en bas klinkt echt een stuk minder, maar dat is normaal... Ik merk dat ik al aardig wat tekst heb zitte lullen vergeef het mij.. heb nu al wat biertjes achter de kniezen :P

groetjes
ferry

Gert-Jan
7 mei 2005, 23:01
Net terug weekje italie, krijg ik dit voor mijn kiezen.

ZIEK!! Helemaal te gek vind ik dit!!!! Knap, respect 8-)

krizz
7 mei 2005, 23:35
Erg cool, je hebt echt heeeel goed geluisterd idd :)

1959SLP
8 mei 2005, 10:44
Ik ben blij dat je em iets rustiger speelt dan Ed. Na 26 jaar hoor ik eindelijk eens keer alle noten. Goed gedaan jochie :wink:

ShaQ
8 mei 2005, 10:46
He dude neem ook es een keer Hot for teacher op :o

Luc-O
8 mei 2005, 11:14
He dude neem ook es een keer Hot for teacher op :o

Maar dan wel de Becker (http://64.162.150.71/NeverHeardHotForTeacher.mp3)-versie! :o

ShaQ
8 mei 2005, 11:18
He dude neem ook es een keer Hot for teacher op :o

Maar dan wel de Becker (http://64.162.150.71/NeverHeardHotForTeacher.mp3)-versie! :o

:o :o :o

Dat zou té cool zijn :D

AcousticFreak
8 mei 2005, 12:25
Heej, jij was toch dat vriendelijke zachtaardige jongetje uit Den Bosch? :lol: :lol:

Klinkt asociaal gladjes (lekker dus)

Azrael
8 mei 2005, 12:30
Vind het nogsteeds een echte klote solo zonder samenhang maar het is perfect gespeeld! Petje af 8-)

Negative K3 fan
8 mei 2005, 12:43
He dude neem ook es een keer Hot for teacher op :o

Maar dan wel de Becker (http://64.162.150.71/NeverHeardHotForTeacher.mp3)-versie! :o

:o

knap, maar het origineel is de duidelijke winnaar estetisch gezien.

Ritch
9 mei 2005, 16:30
Cool gedaan ferry 8-)

Tremolotruckjes zijn goed! (Niet half afgemaakt ofzo)

Niet helemaal stevelukatherstyle maar dat vergeef ik je :)

Shaggy
9 mei 2005, 17:42
goeie dag :o


geweldige sound heb je en ik ken het nummer verder niet maar deze solo is wel ff heffie :D

Negative K3 fan
9 mei 2005, 17:51
ik ken het nummer verder niet

... wow

ShaQ
9 mei 2005, 18:47
OMFG shaggy man :( je kende little wing niet... en eruption ook al niet...


:cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

Shaggy
9 mei 2005, 18:54
:oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

Roy K.
9 mei 2005, 19:21
Wow!

Te gek gozer! :cool:

VHsologitarist
19 mei 2005, 00:46
hey bedankt jongens!! toffe reacties

ShaQ:
ik zal proberen een keertje hot for teachers in te spelen (dan wel de van halen versie becker gaat mij iets te snel haha), ik had daar wel de backing van als het goed is.

AcousticFreak:
zachtaardig jongetje uit den bosch?? haha ja dat hardaardig associaal manneke ben ik waarvan er nog zo een op mij lijkt
thanx!!

Azrael:
Klote solo?? zonder samenhang ... je weet ni wa mooi is just kidding

Stevelukather:
lukather style komt cker wel weer een keer langsgevlogen op t forum hoop ik
Daar zorg jij wel voor he

groetjes ferry

wille525
19 mei 2005, 22:14
Echt, ongelovelijk goed man! Als je dit soort solo's zo kunt spelen ben je van zelfzaam niveau! Ik kijk uit naar je volgende post....

skabouter
20 mei 2005, 10:18
suuuuuuuuuuuuuuuuuuper !! petje af !

Noid
24 mei 2005, 00:29
Goed!

Sim Simon
24 mei 2005, 16:51
Lekker gespeeld! Ook die sound heeft er veel van weg! Hier en daar wat foutjes, maar over het algemeen heel goed gespeeld! Wat heb je voor effecten gebruikt, als ik zo brutaal mag zijn? :D

Top gespeeld! :cool:

daub
27 mei 2005, 11:17
Jahahahahahahaaaaaaaaaaaaaaaaaa, dit is een knap stukje coverwerk, ben ook erg benieuwd met welke gitaar en versterker (fx) je dit hebt gespeeld.

Zeer nieuwsgierig naar ander werk van je...

Greetz,

Renato.
:D :-D :D


http://www.acidplanet.com/artist.asp?songs=141350&T=2032

Sonno
27 mei 2005, 13:48
Heel netjes gedaan!!!

wanna1
27 mei 2005, 14:38
Super gedaan
Echt een goede sound (lekker puur) top

2 aantekeningen

1. het D akkoord bij het intro komt net iets te laat (ik ben een miereneuker).
2. je kunt iets te duidelijk horen dat het in verschillende takes is opgenomen (haalt het leven eruit)

Maare, ik doe het je niet na

VHsologitarist
27 mei 2005, 22:26
Hey jongens,

bedankt!!!! :)

Sim Simon/daub:

Ik heb een simpel gitaartje die bijna uit elkaar valt van ellende (squier).
Mijn versterker is een roland cube 30 (effect is de peavey 5150 simulator "metal"), redelijk veel reverb erop gezet (dit is in de echte solo ook).
In adobe audition (=audio bewerkings programma) heb ik op sommige delen een sweeping phaser gegooid (Van Halen gebruikt een pitch shifter en phaser, maar deze heb ik helaas niet omdat ik een arme student ben).

daub:
Ik vind Van halen lekkere pakkende solo's hebben, deze had ik eerder opgenomen (=van halen solo's)

ice cream man:
http://members.home.nl/ferrybrouwer/icecreamman.mp3

jump:
http://members.home.nl/ferrybrouwer/jump

beat it:
http://members.home.nl/ferrybrouwer/beatittest.mp3




groetjes
ferry

WICKED
27 mei 2005, 23:07
Echt super knap gespeelt man.

Ik heb nog nooit iemand gehoord die zo goed eddie kan nadoen (positief bedoeld), daar moet je echt super veel talent voor hebben.. en dat heb je..

Zo zie je maar weer!! Een cube en een squier en zo'n dijk van een sound. Bij jouw zit de sound in je vingers :D :wink: Ik doe het je niet na 8-) :-(

Laterzz, wick-o :strat:

SantaSCSI
29 mei 2005, 19:23
Tjah, best ziek zeg (in de ultra-positieve zin :-D ) Echt prachtig gedaan man. Het podium op tedju!!!!!!

VHsologitarist
1 juni 2005, 23:25
hey bedankt jongens,

hey wicked ;) overdrijven is ook een vak he :lol:
p.s. op die instructio video van Van Halen doet die gozer pas goed eddie van halen na. Verschil moet er wezen he ..
8-)

greetz
ferry

Negative K3 fan
2 juni 2005, 01:05
p.s. op die instructio video van Van Halen doet die gozer pas goed eddie van halen na. Verschil moet er wezen he ..
8-)


Ja dat eerste gedeelte, fenomeniaal. Maar op HCAF zit ook een gozer, VHoholic en die nailt ook VH, vooral zn tone. Hij heeft de brown sound genaild met een 5150 combo een plexi een plexi reissue met maar 1 eindbuis. Die kerel kan zowat alles :D

Gert-Jan
2 juni 2005, 07:50
ice cream man:
http://members.home.nl/ferrybrouwer/icecreamman.mp3

jump:
http://members.home.nl/ferrybrouwer/jump

beat it:
http://members.home.nl/ferrybrouwer/beatittest.mp3

groetjes
ferry


Vooral Beat-It kan ik zeer waarderen. 8-)

skabouter
4 juni 2005, 12:07
wow, surprised dat je zo`n vette tone krijgt met het materiaal dat je zei te gebruiken ! goeie zaak. is het gemicced, of direct de PC in?

vraagje: wat is die "dof" op 0:29 ?

VHsologitarist
5 juni 2005, 21:00
hey Negative K3 fan:
Ja inderdaad dat intro van die instructie video van Van Halen, is dat een nummer van van halen die hij imiteert, zo ja welke? klink super vet!!

Gert-Jan:
thanks man!!! 8-)
leuk om te horen van iemand van een groot kaliber ;)

skabouter:
haha ja suprised haha? tja sta er zelf soms ook van te kijken dat ik het geluid na gebootst krijg met da klein kut ding.
Beat-it en ice cream man is direct de pc in en erover opgenomen (nix meer aangedaan, wel opgenomen destijds met een standaard pc-microfoontje vandaar de slechte kwaliteit). en jump is gewoon live natuurlijk via een slecht camera microfoontje. Eruption deze is de eerste die ik een beetje heb geprobeert uit te mixen. (ook wel een slechte kwaliteit maja.. ik wou hem al zo lang opnemen)
ik weet niet welke dof je bedoeld, bij welk nummer???



groetjes
Fer

skabouter
9 juni 2005, 16:36
nou,i k vind het dus erg goed klinken :) tja, die dof bedoel ik een soort klap. klinkt als " dof" . alsof er iets valt ofzo. precies op 0:29, bij die ene noot die je ff uitlaat klinken. is dat iets van je gitaar? of achtergrond geluid oid.

VHsologitarist
10 juni 2005, 18:20
nou,i k vind het dus erg goed klinken :) tja, die dof bedoel ik een soort klap. klinkt als " dof" . alsof er iets valt ofzo. precies op 0:29, bij die ene noot die je ff uitlaat klinken. is dat iets van je gitaar? of achtergrond geluid oid.

ey skabouter, bedankt man!!

alleen heb je het nu over de opname van eruption mijn andere opnames van Van Halen?

groetjes
ferry

VHsologitarist
11 juni 2005, 14:14
nou,i k vind het dus erg goed klinken :) tja, die dof bedoel ik een soort klap. klinkt als " dof" . alsof er iets valt ofzo. precies op 0:29, bij die ene noot die je ff uitlaat klinken. is dat iets van je gitaar? of achtergrond geluid oid.

ik heb m gevonden wat je bedoelde,
ik zou werkelijk niet weten wat die dof was... misschien kabeltje van mn gitaar die moeilijk deed.. of iets anders dat op de grond flikkerde.. Ik heb werkelijk geen idee.
Het zou ook mijn tremelo pook kunnen zijn want die is niet helemaal goed meer (ben te lomp geweest)..
Zo zit er nog iets wazigs in.. op 0:33 minuut hoor je een vreemde hoge toon erineenkeer tussen (zou dat feedback zijn)?
Groetjes
Fer

skabouter
14 juni 2005, 18:34
dubbelposten is stom en onzinnig.........net als dit

skabouter
14 juni 2005, 18:35
die "dof" op 0:29 vind ik juist erg gaaf :) was benieuwd hoe je het gedaan had, en of het hoorde. ik dacht ook aan iets van de tremelo pook ofzo, ik weet niet hoe, maar zulke geluiden hoor ik heel soms ook wel es als ik speel.

ja, die hoge toon op 33...........ik denk dat je een snaar perongeluk aanraakt, en dat je een soort harmonic eruit krijgt omdat je hem met links niet helemaal goed dempt (of zo dempt dat het een harmonic voortbrengt ofzo). zo klinkt het ongeveer...............maar niet ergelijk, juist wel cool. gewoon zeggen dat het express was :D

hoelang speel je eigenlijk al ?

PLAY ON !!

VHsologitarist
14 juni 2005, 19:14
die "dof" op 0:29 vind ik juist erg gaaf :) was benieuwd hoe je het gedaan had, en of het hoorde. ik dacht ook aan iets van de tremelo pook ofzo, ik weet niet hoe, maar zulke geluiden hoor ik heel soms ook wel es als ik speel.

ja, die hoge toon op 33...........ik denk dat je een snaar perongeluk aanraakt, en dat je een soort harmonic eruit krijgt omdat je hem met links niet helemaal goed dempt (of zo dempt dat het een harmonic voortbrengt ofzo). zo klinkt het ongeveer...............maar niet ergelijk, juist wel cool. gewoon zeggen dat het express was :D

hoelang speel je eigenlijk al ?

PLAY ON !!

haha oke... dan was het expres ;) just kidding

ik speel nu 6 jaar gitaar.

groetjes
fer

skabouter
15 juni 2005, 19:46
omg, ik ook geloof ik :o dan moet ik echt nog maar es vaker gaan oefenen :D

Nrrrk
15 juni 2005, 22:04
fucking nice man!

Thijs G
24 juni 2005, 17:49
cooool. erg strakke gitaartoon ook. alleen bij het gedeelte rond 1:13 is wel een beetje veel bij geluid :razz: het enigste foutje wat ik kon vinde wha.

keep it up 8-)