PDA

View Full Version : Flamenco - Paco de Lucia "Rumba"



VHsologitarist
5 mei 2005, 00:47
Hey luitjes,

ik ben weer vollop aan het repeteren geblazen met mn tweelingbroereke,
we hebben vandaag net 1 uurtje de tijd gehad om het begin stuk van rumba improvisation van Paco de Lucia uit te zoeken, er zitten vollop fouten in en qua timing verloopt ie nog ni soepel maar wou m toch alvast met jullie delen, het is live opgenomen met 1 microfoontje niet op de standaard dus moest ik alles flink normalizen wilde ik wat hore:

http://members.home.nl/ferrybrouwer/rumba.mp3

p.s. slechte kwaliteit opname (moest ruis eruit filteren ging ni zo goed :S)

greets
ferry

Axl Rose
5 mei 2005, 10:40
jaaaa, hier houd ik echt van. Ogen dicht...en ik ben in Mexico.

De fouten heb ik niet echt kunnen ontdekken, en qua timing valt het ook wel mee. Je bent wel vroeg bezig man met oefenen met je broer, tof. Anyways, erg mooi stuk vind ik het.

vraagje, hoe lukt het je om geen brom te krijgen met opneme? Ik heb steeds last van een brom en ik vraag me af waar die vandaan komt, kan het zijn van de comp monitor?

mwa, inmiddels is je stukje al paar langs gekomen tijdens het typen en het gaat niet vervelen. Meeros!

Groet

Brend

c.hultermans
5 mei 2005, 10:53
jaaa, dit is zeker mooiiiiii, ogen dicht en ik zit meer in Spanje ghehe :wink:


misschien hier en daar een paar kleine haperdingetjes, maar dat doet geen afbreuk aan t gevoel....

Goed werk iig

Grtz,

Conrad

petrus
5 mei 2005, 11:12
Hey Ferry en Broer!

Helemaal te gek!

Dit is heel moeilijk om samen te spelen, Geweldig dat je dit nummer hebt gekozen, jullie zijn op de goede weg bezig, jullie bezitten Aire, zoals ze dat in de flamenco noemen, en dat is heel belangrijk.

Sabica en Escudero hebben veel duetten samen gespeeld, en natuurlijk Paco de Lucia met zijn broer.

Als je eens wat zoekt, neem gerust contact met me op, help je graag.

Petrus

krizz
5 mei 2005, 11:21
Jaaaaa leukleukleuk :) :)

Oja, en als ghij hulp nodigh hebt, vraahgt ghij Petrus... :???:

VHsologitarist
5 mei 2005, 13:46
HEy bedankt jongens!! erg toffe reacties..

Axl Rose:
Ik had ook een ontzettende ruis in dit stukkie opname,
je kan gebruik maken van noise reduction in Cool Edit, dit neemt wel de kwaliteit van je opname weg wat jammer is, maar de ruis verdwijnt er grotendeels wel mee.
De brom kan ook veroorzaakt worden door de kabels of je verloopplugje (die ik gebruik van jack naar mini jack in de computer), ik gebruik ook geen microfoon versterker moet ik nog kopen.

Petrus:
thanx man voor je steun! idd teweinig flamenco op dit forum he ;)


groetjes
ferry

Don Capo
6 mei 2005, 17:53
sowieso te weinig Flamenco op dit hele forum. Goed werk VHS! Ben zelf groot Paco fan. Mocht je eens je blikveld willen verruimen luister dan eens naar Munir Bahir, wat deze man met een sitar kan is ongelofelijk en haalt zeker het niveau van Paco, onbekend maar zeker niet onbemind!!
Ga zo door!

AcousticFreak
8 mei 2005, 12:32
Jezus lekker man!! Lekker Asturias achtig achtergrondje.. helemaal mijn smaakje 8-)

Ik wil ook een tweelingbroer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :o :o
...Of iemand die me heel gladjes aanvoelt :wink:

pietvanbuiten
12 mei 2005, 19:52
hey broeders, dit is goed gedaan, echt spanje hoor.
complimentada gringos, kep er meteen maar een baco
bij ingeschonken.......... :D

succes verder, piet

VHsologitarist
15 mei 2005, 16:56
thanx voor de vette reacties :)

Don capo:
thanx voor de tip ik zal ff wa werk van hem downloaden. (sitar ?? nooit van gehoord ;))

Acousticfreak:
hey kerel!! alles goed haha.. zeg maar gewoon ferry, jezus is zo'n groot woord ;) hahah grappie..
Ja dat voordeel heb ik met een tweelingbroer, ik hoef maar voor de helft goed kunnen spelen, de andere helft vangt mn broer op haha

pietvanbuiten:
thanx.. schenk er voor mij ook 1 in :P


groetjes ferry

nirvana
16 mei 2005, 13:55
Ik wil ook een tweelingbroer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :o :o
...Of iemand die me heel gladjes aanvoelt :wink:

misschien wat rondkijken op homo-forums ofzo..

over het liedje: echt wel mijn stijl, ik vind dat het nummer door de slechte opnamekwaliteit beter klinkt dan wanneer het helemaal clean zou zijn opgenomen. Zo'n gitarist zou ik wel kunnen gebruiken, en ik met men jim morrison stemmetje erover, ja ik zie het wel zitten...

bluegate
18 mei 2005, 13:30
Klinkt best goed, het is behoorlijk lastig om dit zeer strak te spelen.
Vind het vooral leuk omdat het wat anders is dan wat je regelmatig hoort.

VHsologitarist
19 mei 2005, 00:47
Klinkt best goed, het is behoorlijk lastig om dit zeer strak te spelen.
Vind het vooral leuk omdat het wat anders is dan wat je regelmatig hoort.

thanx man.. jou stukken waren ook super!

pietvanbuiten
19 mei 2005, 16:23
Jezus lekker man!! Lekker Asturias achtig achtergrondje.. helemaal mijn smaakje 8-)

Ik wil ook een tweelingbroer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :o :o
...Of iemand die me heel gladjes aanvoelt :wink:

ik had ook zo'n muzikale broer, samen in een band.
hijop gibson (FENDER IS NIKS MAN!)
ik op fender(GIBSON LP CUSTOM IS LOMP MAN)
maar wel samen 2 stemmige solo's doen, two as one!!
echter enige jaren geleden is 't ie overleden, en thats a blow right in the face. ik ben wel verder gegaan in de muziek, en speel als eerbetoon toch op de gibson, maar 2 stemmige solo's doe 'k niet meer........
muziek helpt enorm bij dit soort tragiek....gelukkig maar! Piet