PDA

View Full Version : zoveelste beginner



duck304
4 mei 2005, 22:01
Hallo forum-gangersss.... :wink:

Jaja, ik ben weer de zoveelste beginner op dit forum voor advies. Heb al gekeken bij de andere beginners, maar bijna iedere beginner is anders en heeft andere ideeën en style, dus daarom hier mij post..

Sinds een paar dagen ben ik van plan om gitaar te gaan spelen. Ik ben erop gekomen, omdat m'n broer op z'n gitaar (akoestisch) "Nothing Else Matters" speelde van Metallica, en dat was TOPPERRR.... ben toen ook wat gaan proberen en het leek me wel wat om te gaan doen.

Zelf hou ik van rock-muziek. Van Metallica, Iron Maiden tot Dimmu Borgir (black metal)....

Ik ben gaan kijken bij mij in de buurt in een muziekzaakje voor info. Daar adviseerde ze mij op om een akoestische gitaar te gaan beginnen met nylon snaren. Dit omdat de hals breed is en de snaren dus makkelijk te pakken zijn.

maarja, het is niet echt mijn muziekstyle wat ik wil gaan doen. Akoestisch is dan alleen maar voor het begin te gebruiken en ik ben dus bang dat ik hem daarna niet meer ga gebruiken. (lees: amper)

Op internet heb ik een leuk startersset gezien:
http://www.mainmusic.nl/mainmusic.asp?shopprodukt=709

Het is een Electrische gitaar met vanalles erop en eraan... opzich wel idiaal en NIET duur...

Mijn vraag is dus:

Wat is jullie advies. Ik hoop dat ik van ervaren gistaristen wat hoor...
en misschien is dit een overbodige vraag: maar waar kan ik meer variaties (mogelijkheden qua muziekstyle) mee maken, of is dat gelijk.

Om er zeker achter te komen of ik dit ga doen en er energie in ga steken, kan ik aankomend weekend m'n broers gitaar lenen.. maarja, ik denk dat het wel een verschil is tussen akoestisch en Electrisch, of valt dat wel mee.... :???:

Ik hoop snel wat te horen.

Alvast bedankttt