PDA

View Full Version : 25" versus 25,5"



Thom TK
4 mei 2005, 19:56
test

Thom TK
4 mei 2005, 19:56
Ik zag net dat o.a. Carvin gebruik maakt van 25" -in tegenstelling tot bijvoorbeeld Ibanez of ESP.
maakt dit veel uit voor de "feel" van het instrument?

Fumi SG
4 mei 2005, 19:57
jah... dus??

Thom TK
4 mei 2005, 19:57
jah... dus??

...

Fumi SG
4 mei 2005, 20:03
jah... dus??

...

aaah... kijk aan :razz:

Negative K3 fan
5 mei 2005, 01:11
paul rees smith gebruikt ook 25"

Thom TK
5 mei 2005, 01:14
paul rees smith gebruikt ook 25"

Ook ja?
Hmmkay, aangezien en PRS lekker schijnt te spelen ga ik ook niet verder twijfelen denk ik...

ShaQ
5 mei 2005, 21:03
jah... dus??

Jij kan beter jezelf van kant maken.

Diedo
5 mei 2005, 22:50
jah... dus??

Jij kan beter jezelf van kant maken.

+1 :)

en ja, het speelt iets anders, maar ik heb er niet zoveel problemen mee; het went vrij snel

bert k
6 mei 2005, 00:15
Zit zo'n beetje tussen Fender en Gibson in toch? Ik denk dat het snel genoeg went.

Fumi SG
6 mei 2005, 00:20
jah... dus??

Jij kan beter jezelf van kant maken.

wat is dat nou weer voor een KUTopmerking :-? ..... zeker als je iemand kent die dat gedaan heeft, lekker kansloos hoor!! :evil:

bert k
6 mei 2005, 00:29
Het zou wel schelen als je niet eerst dit topic om zeep had geholpen met die kansloze opmerkingen van je...

Fumi SG
6 mei 2005, 00:33
Het zou wel schelen als je niet eerst dit topic om zeep had geholpen met die kansloze opmerkingen van je...

was dan die kennis van me er nog geweest ofzo :???: :evil:

ShaQ
6 mei 2005, 01:01
Zit zo'n beetje tussen Fender en Gibson in toch? Ik denk dat het snel genoeg went.

idd lijkt mij ook

meeste gitaren zijn of 25.5 of 24.75 denk niet dat je superveel verschil merkt met 25.5 en 25. maar ik zou het toch wel ff uitproberen voor de zekerheid.. soms kan een klein iets juist wél schelen..

en Fumi SG stel je ff niet zo aan je weet dondersgoed dat je met een schijtreply kwam in dit topic ( en niet alleen in dit topic trouwens) Die dooie kennis van jou kan me trouwens niks schelen, spring de eerstvolgende keer dat zoiets gebeurt ff mee het graf in wil je.

Rewind
6 mei 2005, 17:05
bij het verschil tussen scales veranderd dus ook de hals? want dat zat ik me dus laatst af te vragen, of een mesuur ook verlengd kan worden door je brug meer naar onder te plaatsen, maar vond het niet nuttig om er een heel topic over te openen omdat ik het antwoord al dacht te weten.

Luca P
7 mei 2005, 00:23
Mijn Gibson Country Gentleman heeft een 25,5" hals en man ik kom er amper bij met m'n vingertjes!
Je voelt wel degelijk het verschil.
Maar je went er ook weer aan...

FNaRK
7 mei 2005, 09:38
Zit zo'n beetje tussen Fender en Gibson in toch? Ik denk dat het snel genoeg went.

en Fumi SG stel je ff niet zo aan je weet dondersgoed dat je met een schijtreply kwam in dit topic ( en niet alleen in dit topic trouwens) Die dooie kennis van jou kan me trouwens niks schelen, spring de eerstvolgende keer dat zoiets gebeurt ff mee het graf in wil je.


yes, he's back :D
Heerlijk subtiel, ik had het niet beter kunnen verwoorden ...

bert k
7 mei 2005, 12:08
bij het verschil tussen scales veranderd dus ook de hals? want dat zat ik me dus laatst af te vragen, of een mesuur ook verlengd kan worden door je brug meer naar onder te plaatsen, maar vond het niet nuttig om er een heel topic over te openen omdat ik het antwoord al dacht te weten.

(en ik maar proberen om gewoon on-topic te blijven :D )

Ja, als je mensuur langer wordt gaan de frets mee. Die afstanden worden ook allemaal groter.

deedee
13 mei 2005, 19:55
ik kan me niet voorstellen dat het veel scheelt. Het scheelt 0.5" Bij de 12de fret zit je halverwege de hals. Van de topkam naar de 12de fret scheelt dus 0.5/2=0.25". Deel je dat door 12, kom je uit op iets meer dan 0.02" per fret. Dat is dus 0.045 cm ofwel, nog geen halve mm per fret gemiddeld :roll:

Waar gaat dit dus over???

Mattia
13 mei 2005, 23:35
En toch voelt het meteen heel anders aan. Ik bouw eigenlijk bijna alleen 25.5" en 25" scale gitaren, en ze voelen wel degelijk anders aan. Bespeelbaarheid met dezelfde snaren is gewoon anders. Ik merk nou niet dat de een duidelijk makkelijker te bespelen is dan de ander, maar ik heb niet bepaald kleine handen. M'n vriendin vind de 25" mensuur wel stukken comfortabeler dan 25.5".

Thom TK
15 mei 2005, 23:40
Oke, bedankt allemaal.
Ik probeer wel eens een gitaar te testen van 25" (wordt nog een hell of a job met mijn linkshandigheid :evil: )

strattie
16 mei 2005, 12:23
Het zou wel schelen als je niet eerst dit topic om zeep had geholpen met die kansloze opmerkingen van je...

was dan die kennis van me er nog geweest ofzo :???: :evil:

jonge houd je bek met je kennis, mijn ex heeft zichzelf om zeep geholpen na onder andere een fikse ruzie met mij...
ik begin tog ook niet meteen te huilen als iemand zoiets zegt :-?

kansloos figuur.

Fumi SG
16 mei 2005, 12:47
hou zelf je rotkop man!! hele tijd op mij lope zeiken :-?

Philippe
16 mei 2005, 13:27
Dude, je vraagt er ook wel om met zo'n onderschrift

Blijepanda
16 mei 2005, 13:35
slotje.