PDA

View Full Version : les paul pick-upjes



demetalenman
4 mei 2005, 18:17
test

demetalenman
4 mei 2005, 18:18
hallo mensen, ik vroeg me af of er hier mensen zijn die ervaring hebben of in het bezit zijn van een les paul classic. Ik heb nog wat enige twijfels over een aanschaf die ik dit jaar wilt doen. Ik ben linkshandig en ben niet in de mogelijkheid om zelf (goed) een gitaar te testen, daarom wil ik vragen wat de grootste verschillen zijn tussen de Gibson les paul classic en de standaard. Globaal weet ik wel hoe ze klinken, maar ik weet dat er verschillende dingen mogelijk zijn met beide modellen en hoe zijn de elementen die in de classic zitten de 500t en de 496r.

bij voorbaat dank

RS-Rik
4 mei 2005, 18:23
Iedereen hiero schrijft dat de classics bagger zijn voor het geld.

Niet kopen is het algemene advies.


Als je niet fatsoenlijk een gitaar kan testen neem ik aan dat je ook nog niet kan spelen (er zijn echt wel linkhandige LP's) en waarom haal je dan gelijk zo'n ding uit het dure segment?

Fumi SG
4 mei 2005, 19:33
ik denk dat hij bedoelt met 'niet zo goed kunnen testen' dat ze lang niet overal een linkshandige LP hebben staan....

ToTaL FaKe
4 mei 2005, 19:39
nouja zo ziet een les paul standaard er dus uit....

http://www.gratisweb.com/harrycallaham/CHLP1.JPG


volg hier het topic..

http://www.lespaulforum.com/forum/showthread.php?t=93208

Negative K3 fan
4 mei 2005, 19:48
hahaha geniaal :D

weight relief holes

Fumi SG
4 mei 2005, 20:02
en de brug zit verkeerd om :) (noujah... verkeerd?)

Thom TK
4 mei 2005, 20:11
hahaha geniaal :D

weight relief holes

Ja ik heb dat eens gezien bij TAGS....mooie metallic finish erover heen en het ziet er best strak uit hoor :o

Fumi SG
4 mei 2005, 20:16
kun je dat zien dan? :???:

ToTaL FaKe
4 mei 2005, 20:18
kun je dat zien dan? :???:


nee, maar wel als je een rontge(hoe schrijf je dat) foto maakt :-D

Maniaaaak!!
4 mei 2005, 20:38
heeft toch te maken met het feit dat gibson is overgestapt van zuid amerikaans hout naar afrikaans hout (of vice versa) in de 70's? Dat las ik althans op het seymour duncan forum.

Wormaap
5 mei 2005, 01:08
en de brug zit verkeerd om :) (noujah... verkeerd?)
Zo om zit'ie op mijn Epiphone ook. Heb'm een keertje perongeluk verkeerd om teruggezeg :oops: Maar maakt verder niks uit omdat't bij het afstellen kennelijk zo uitgekomen is dat de zadels precies symmetrisch staan, en het dus niks uitmaakt hoe om de brug staat. Hij's nog dead on op de 12e en 19e fret harmonics :-D

Negative K3 fan
5 mei 2005, 01:11
hahaha geniaal :D

weight relief holes

Ja ik heb dat eens gezien bij TAGS....mooie metallic finish erover heen en het ziet er best strak uit hoor :o

huh?

Floris1984
5 mei 2005, 13:18
en de brug zit verkeerd om :) (noujah... verkeerd?)

Ben ik nou gek, of zit de brug gewoon goed?

De brug hoort toch zo:
http://www.gibsonbrasil.com.br/lp/images/lpsdg_bridge.jpg

of zo?
http://www.provide.net/~cfh/p90tune.jpg

jorrit
5 mei 2005, 14:14
die van mij zit als het 2e plaatje...

BLOK182
5 mei 2005, 15:42
Classics zijn per definitie niet bagger, tis gewoon een kwestie van zoeken zoeken zoeken naar een goeie, maar dat geldt trouwens voor meer van Gibson :)

Mattia
5 mei 2005, 16:03
Hij 'hoort' als bij het tweede plaatje: brug aan de baszijde naar achteren gezet (zal wel zo'n 3-4mm zijn ofzo) ivm mensuur/compensatie, en de tailpiece gewoon recht.

chennie
5 mei 2005, 16:09
Ik heb hem als het eerste plaatje met de rechte zijde van de zadeltjes richting nek en de schuine zijde richting beneden.

Johannes
6 mei 2005, 13:01
Beide bruggen zitten juist gemonteerd. Bovenste plaatje is een nieuwer type brug zoals op zo-goed-als alle gibsons zit tegenwoordig. Onderste plaatje is een oud model brug, te vinden op LP classics enz. Beide bruggen staan goed, waarom ze verschillend geplaatst zijn? ......geen idee.....

Agent_Smith
6 mei 2005, 22:18
Er zijn inderdaad hele goede classics. Daar heb ik er toevallig 1 van 8-) .Geen ongerechtigheidje aan te bekennen, speelt geweldig en klinkt vooral super!
Wel meteen de elementen eruit en Duncans erin zetten (maar dat is natuurlijk weer een kwestie van smaak). Heel veel Les Paul worden qua geluid echt stukken beter als je er SeymourDuncans in zet.

...rock...
7 mei 2005, 13:29
hi
ik ben hier nieuw en zag dit ik bezit namelijk ook een les paul classic nog maar een week of twee maar ze klinkt echt vet! ik heb gedacht om de pickups de vervangen ik dacht aan seymour duncans of gibson "dirty fingers" maar ik ben er nog niet uit of ik ze wel verander in ieder geval klinkt ze prachtig echt een aanrader(mijn kennis van andere gibson les pauls is wel zeeer beperkt) :wink:
greetz

Negative K3 fan
7 mei 2005, 13:34
de 500t en 498 (oid) eruit voor duncans??

tis natuurlijk een kwestie van smaak, maar naar mijn mening zijn die gibson elementen echt niet verkeerd. Wel heet en keramisch, maar dan vergelijk je natuurlijk appels met peren.

Voor een echte LP sound vind ik gibson burstbuckers echt lekker.

...rock...
7 mei 2005, 13:47
de 500t en 498 (oid) eruit voor duncans??

tis natuurlijk een kwestie van smaak, maar naar mijn mening zijn die gibson elementen echt niet verkeerd. Wel heet en keramisch, maar dan vergelijk je natuurlijk appels met peren.

Voor een echte LP sound vind ik gibson burstbuckers echt lekker.
inderdaad die burstbuckers klinken fantastisch maar dat vind ik van dirty fingers ook maar die zijn meer voor punk rock maar aangezien ik punk rock speel :P

Tupelo
7 mei 2005, 14:21
Aangezien mijn eigen topic mij niet uit de onzekerheid helpt... Ik heb onlangs 2 gibson P90 elementen op internet gekocht. Nu heb ik ze binnen maar ik zie nergens dat het Gibson elementen zijn. Heb eerder Seymoud Duncans gehad & daar stond het merk gewoon in gegraveerd. Kan het zijn dat Gibson elementen niet gegraveerd zijn....?

...rock...
7 mei 2005, 14:35
Aangezien mijn eigen topic mij niet uit de onzekerheid helpt... Ik heb onlangs 2 gibson P90 elementen op internet gekocht. Nu heb ik ze binnen maar ik zie nergens dat het Gibson elementen zijn. Heb eerder Seymoud Duncans gehad & daar stond het merk gewoon in gegraveerd. Kan het zijn dat Gibson elementen niet gegraveerd zijn....?
misschien ergens een serie nummer? :-?
heb je er geen doosje bij gekregen?

Tupelo
7 mei 2005, 14:49
Nop blanco... :???:

Stratman70
7 mei 2005, 14:54
Ik heb een LP Classic. Ben verder niet zo'n enorme Les Paul kenner, maar afgezien van de wat hoekige en daarom soms bijna scherpe frets, vind ik het een prachtige gitaar qua looks maar (belangrijker) vooral de sound. Ik ben zelf eigenlijk wel benieuwd hoe SD Custom elementen er in zouden klinken. Heb ooit op een Kritz gitaar gespeeld waar die elementen in zaten. Wat een geweldig geluid was dat zeg!!!!

Agent_Smith
7 mei 2005, 18:06
de 500t en 498 (oid) eruit voor duncans??

tis natuurlijk een kwestie van smaak, maar naar mijn mening zijn die gibson elementen echt niet verkeerd. Wel heet en keramisch, maar dan vergelijk je natuurlijk appels met peren.

Voor een echte LP sound vind ik gibson burstbuckers echt lekker.

Ja, het is inderdaad een kwestie van smaak natuurlijk. De classic pups zijn niet echt verkeerd, maar naar mijn smaak te hard en te kil.
Ik heb al jaren een Gibson paf in de neck en een duncan custom in de brigde positie. Past meer bij mij. :)

Tupelo
7 mei 2005, 22:44
He kom, deze topic gaat over gibson elementen; en aangezien velen van jullie dus kennelijks die pickups er weleens uit gehad hebben; stond er Gibson achterop het element, of een serienummer? Die PAF's bijvoorbeeld? Probeer nog steeds erachter te komen of ik belazerd ben of niet... :cry:

Agent_Smith
7 mei 2005, 22:49
He kom, deze topic gaat over gibson elementen; en aangezien velen van jullie dus kennelijks die pickups er weleens uit gehad hebben; stond er Gibson achterop het element, of een serienummer? Die PAF's bijvoorbeeld? Probeer nog steeds erachter te komen of ik belazerd ben of niet... :cry:

Ja, bij de originele LP classic elementen 500t en 496 (ofzo) staat het duidelijk onderop. Bij de mijn dan iig.

Droffie
9 mei 2005, 13:57
Voor een echte LP sound vind ik gibson burstbuckers echt lekker.

+1 de BB Pro's klinken hemels in mijn LP...