PDA

View Full Version : Effect reparatie



Grandma_Placenta
4 mei 2005, 16:05
gvd

Grandma_Placenta
4 mei 2005, 16:06
Probleem, een van de schakelaars van mijn Line6 DL-4 begint wat kuren te vertonen.

Waar het op neerkomt is dat hij niet altijd goed reageert. Erg irritant als je een loop aan het maken bent (waar ik hem exclusief voor gebruik) en je de loop wil afsluiten, maar hij pas na 2 of meer keer stompen reageert.

Heb zelf geen verstand van dit soort zaken, maar ik ben nog niet van plan om hem al op te geven. Vandaar dat ik hier post en wil vragen of er hier iemand met verstand van zaken is die mijn DL-4 eens na zou willen kijken.

Hoor het graag. PM's a.u.b.

Debaser
4 mei 2005, 16:40
ik heb het zelfde met een knop op mijn DM4 ...
geen idee hoe het er verder van binnen uit ziet ... dus of ze makkelijk te vervangen zijn ..

xshredx
4 mei 2005, 18:13
Enkele foto's van de binnenkant van een Line 6 DL-4: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=41415&item=7317561516&rd=1&ssPageName=WDVW

MatthijsBlom
30 juli 2005, 23:02
Oude thread dit, maar ik ben toch erg benieuwd of het nog gelukt is om die DM4 te repareren. En zo ja: dan vooral hoe!! Zijn er bijzonderheden met die schakelaars waar je op moet letten als je ze wilt vervangen?

robert-gitarist
30 juli 2005, 23:12
Ja ben ook wel benieuwd..
Wel mooi trouwens die DL4 op die link..
Tsunami edition..nooooit van gehoort..
Maar schakelaars zijn over het algemeen goed te vervangen.Maar wat wel eens wil voorkomen is dat er stof in de schakelaar zit....dus beetje wd40 kan ook wonderen doen

Debaser
31 juli 2005, 10:41
Ja mijne is gerepareerd door Feedback
- ten minste ik heb er een terug gekregen, maar volgens mij is het niet dezelfde als ik eerst had, want ze waren hem namelijk kwijt. -

ik denk dat het de enige oplossing is om hem te laten repareren,
die switches zitten nl vast op de printplaat dacht ik.
heb ook geen idee wat voor switches het zijn.

daarna heb ik de DM4 gelijk verkocht.

Robbert
31 juli 2005, 11:40
Volgens mji heeft smallbear die kleine schakelaartjes ook, alhoewel omschrijving TS9 zegt.

Dirtypool
3 augustus 2005, 01:53
Schakelaartjes..Robbert, weet je toevallig ook waar ik de aan/uit switch van oude Ibanez pedalen kan krijgen, uit de 08 serie (808 en bijbehorend? )
Grtz Richard

Robbert
3 augustus 2005, 10:38
Schakelaartjes..Robbert, weet je toevallig ook waar ik de aan/uit switch van oude Ibanez pedalen kan krijgen, uit de 08 serie (808 en bijbehorend? )
Grtz Richard

Uhm... het zou wel eens hetzelfde schakelaartje kunnen zijn... ik zal straks eens iets open schroeven (ik heb nog ergens twee of drie van die smallbaer schakelaartjes liggen)

Dirtypool
3 augustus 2005, 11:12
Zijn van die platte schakelaartje, die ook weer op de TS 808 RI zitten.
Als je die toevallig hebt, zou te gek zijn want ik heb Ibanez Japan ook al een mail gestuurd :)

grtz Richard

Robbert
3 augustus 2005, 15:24
Zijn van die platte schakelaartje, die ook weer op de TS 808 RI zitten.
Als je die toevallig hebt, zou te gek zijn want ik heb Ibanez Japan ook al een mail gestuurd :)

grtz Richard

Hmmmz,.. ik heb me vergist zo te zien :)

Het is een blokje, en ik dacht dat dat ook nog uit elkaar kon. Nou kan dat misschien wel, maar dat zal ik niet proberen! :P

Dat betekend dat mijn eerdere opmerking dus niet meer van toepassing is, grrr. Wordt dus een donor pedaaltje zoeken ben ik bang (of jij moet wel horen van Ibanez, op mijn mailtje over een PM7 schakelaartje heb ik nooit wat ontvangen).

Dirtypool
3 augustus 2005, 20:58
Jammer, zou mooi geweest zijn.

Dan hoop ik dat mijn Japans beter is dan de jouwe :-D