PDA

View Full Version : crybaby ruis



jw009
4 mei 2005, 15:17
Hallo,

ik heb een crybaby wah wah pedaal, nu kraakt hij als ik op het cleane kanaal zonder iets aan te slaan mijn pedaal beweeg.
Bij feedback (a.k.a. fuckback) zeiden ze dat het normaal was, maar
omdat ik slechte ervaring heb met hun wou ik het hier ook even vragen.
Een wah wah hoort toch niet te kraken?

alvast bedankt

Fuhgawz
4 mei 2005, 15:33
Klinkt in eerste instantie als een vuile potmeter. Het is alleen een beetje vreemd dat je het alleen op het cleane kanaal hebt.

Diedo
4 mei 2005, 15:36
ja, dat is waarschijnlijk de potmeter. Als je het erg storend vindt kun je er een nieuwe in zetten of zelfs een wah met een optische potmeter aanschaffen.

feedback heeft (zoals bijna altijd) weer onzin lopen verkopen.

Mitch
4 mei 2005, 17:43
Laat me raden: hij zit nog in de garantie, maar daar hebben ze eigenlijk geen zin in ? Pot moet schoongemaakt of vervangen worden.

Ritch
4 mei 2005, 18:07
Ik had laatst ook een ruis van mn Crybaby (kanaal stond wel op od) Maar de stopcontacten waren niet voorzien van aarde. Kan ook een probleem zijn :( Verder nog nooit problemen gehad bij mijn huilebalk

Antal
4 mei 2005, 19:15
FF wachten hoor. Waarom heet dit topic 'ruis'? Een kraak is toch geen ruis???

jw009
4 mei 2005, 19:21
ja het is beetje een raar geluid, alsof iemand nootjes zit te eten.
Ik dacht zelf ook al aan de potmeter, het leukste is dat ik hem voor reparatie nog 5 weken kwijt ben geweest, en nu is me garantie op en heb nog steeds het zelfde probleem.

ieme
4 mei 2005, 20:12
feedback...

tsja....


fuckback

:-D :-D :-D :-D

up-guitarman
5 mei 2005, 14:47
ja het is beetje een raar geluid, alsof iemand nootjes zit te eten.


:-D

Mja, kan ook aan het clean kanaal van je amp ligge ... Ik bedoel, normaal gezien zou het op het OD kanaal dan nog veel harder gekraak moeten zijn ... Lijkt me raar dat het aan de crybaby zou ligge !!!

jw009
5 mei 2005, 23:09
nee ik heb het op verschillende versterkers gehad, en niet dat het speciaal op het cleane kanaal is hoor, dat was maar een voorbeeld.
Nu ik weer ff goed geluisterd heb is het gewoon een ruis, maar omdat je met je pedaal heen en weer gaat wordt het een raar geluid. Ik ga deze
week nog ff langs bij een kleine gitaarboer, kijken wat hij ervan vind.

up-guitarman
6 mei 2005, 14:15
Tsjah, das duidelijk he ... Op verschillende versterkers en als je het pedaal beweegt, dan is het zowiezo een vuile of kapotte pot !!!